Мазда 6 MY2013 vs Ford Mondeo MK4.5-5

Започната от pAbLo, 08 Януари 2014 15:32:48

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

pAbLo

За сега няма МК5 на пазара и затова на МК4.5 малко му е трудно да спечели с визия,все пак е рестилизиран модел от 2007ма..
Понеже в темата със снимките на други марки захванах темата,да я доразвия тук...

Какви +/- имат двете коли...
На първо четене - МАЗДА...
- няма спъсък с екстри - всичко е пакет от завода
- дори в ниските нива има доста екстри
- ГОЛЯМ,ОГРОМЕН дори е недостатъка на 19инчовите джанти в ТОП изпълнението.Късат джобове след време - справка по сайтовете за гуми сочи - 500++ лв за БРОЙ!
- Двигателите са 3 - бензин 2.0 - малка и голяма мощност,2.5 автоматик и дизел 2.2 с различна мощност

Мондео
- Двигатели от - до
- Топ изпълнението не е задължително - може да се конфигурира,но на каква цена :))
- 3 вида каросерия - седан,хечбег и комби
- 19 ките са опция - може да си остане и на 18-ки - по-приятни ценово :D
"If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling" - Paul Walker
Човек дори и добре да живее,рано или късно ОТНОВО си КУПУВА ФОРД :D :D :D


hotblooded

 Както казах маздата изглежда по луксозна и е може би малко по удобна вътре за сметка на това е по-скъпа - когато гледах маздата - цената на екземпляра беше 71 000 лв без намалението  - на Мк4,5 Титаниум с 2.2 дизляка е 66 000 лв (В румъния излизаше 28 400 Е)  Колкото до 19 ките - смятам за че за нашите пътища са излишен разход.


Bobi

Дори в предишната Мазда /каквато кара бащата/ качеството е доста над това във Форд. Имай предвид, че хората с нови Мазди се оплакват, че шумоизолацията не е на ниво за такъв клас автомобил.


pAbLo

Друго инфо което получих от чуждите форуми - отиваме на масло 0W20
Дори американците реват от цената му - от 40долара на 70-80 за смяна.
Мен ми се искаше и да я покарам новата,но местния дилър имаше дизел автоматик.
Вътре пипнато що годе,но последното мондео в което съм се качвал е Борковото в Стара Загора 8)
Хареса ми опцията,че може да имаш камера за заден ход без НАВИ - което при ФОРД надува цената с едни 3600-4000 лв.

П.С.
Цитат на: Bobi в 08 Януари 2014 16:03:36
Дори в предишната Мазда /каквато кара бащата/ качеството е доста над това във Форд.
Вероятно е само с добри впечатления или ::)

"If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling" - Paul Walker
Човек дори и добре да живее,рано или късно ОТНОВО си КУПУВА ФОРД :D :D :D


jfs

От това което съм чел из чуждата преса съм останал с впечатление че Мазда са изключително качествни автомобили. Единствено при това сериозен проблем имат с антикорозионното покритие. В немската преса горещо се препоръчва да се направи консервация на каросерията след като са закупи автомобила. Лошото е че тази процедура не съм чул някой да я предлага в България.


Bobi

Да, Маздата е с двигателя на Борко. Досега само консумативи и един шарнир е сменял. Единственото, което не ми харесва е слабата шумоизолация на подкалниците, но срещу 50-тина лв и час работа се отстранява лесно. :)


whaaazp

И аз съм с мн мн добри впечатления от Мазда 6 феислифт на първото поколение 2007 година, същия двигател - 2.0 бензин. Никакви проблеми за 250 000км. На 240 000 - съединител + 4 амортисьора, като цяло това.


pAbLo

Значи ако се вземе мазда с малкия бензинов мотор - все едно Японско Мондео (rofl) (rofl)
И мен ми беше и все още ми е интересно каква е кривата на въртящия момент при новите им прехвалени двигатели,но отговора на дилъра беше:
Цитат- Може да се види по чуждите сайтове...
Яко ама и там няма (rofl)
Иначе сухи данни 0-100 - ясно...
И ЕС-макса не е кой знае какво на 0-100 но ми е поголям кеф на доускорение,нещо което атмосферен бензин... нещо над 3000 кубика (rofl)

Цитат на: Hardware.bgДвете тестови Mazda 6 коли бяха с 19-ки, тъй като са с Ultimate ниво на оборудване, като дори с нископрофилните гуми няма особени грижи с движението из града и извън него. Това, за което обаче трябва да сте подготвени при използването на по-големите джанти с нископрофилни гуми е по-твърдата возия, нещо, което веднагра прави впечатление на повечето хора. Не случайно може да предпочетете да сложите обратно 17-ки джанти с нормални гуми дори да сте с топ пакет на оборудване, просто защото в нашата действителност и за пътищата на България като цяло не е много удачно да се ползват нископрофилни гуми. Все пак ако възнамерявате да карате с 19-ките и нископрофилните гуми е добре да следите внимателно за това те да са добре напомпани (имате си TPMS система за следене на това) и да карате малко по-внимателно, за да си спестите излишни главоболия свързани с дупки и неравности.
"If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling" - Paul Walker
Човек дори и добре да живее,рано или късно ОТНОВО си КУПУВА ФОРД :D :D :D


Alexi

сядах в новата мазда - добра машина и отвън и отвътре е добре изработена красива и ергономична .. според мен не е коректно да се сравнява с мондео 4 което вече си отива като модел .. бензина не е точно като на мондеото .. работи на по голяма степен на сгъстяване и др подобрения има .. а дизела е съвсем нов разработка на мазда ,ще го видим как ще е .. по форумите се пише че не горял чак толкова малко колкото го дават по каталог ( нормално ) .. харесва ми наличието на шестак и то атмосферен ! и не е особено скъп нито лаком ..


pAbLo

ШЕСТАК ::) ???
Най-големия мотор е 2.5 БЕНЗИН АВТОМАТ и е 4-ка.

Да не е коректно да се сравняват,още в началото на темата съм писал за това,но това има на пазара в момента.
До 2015-та ще си чакаме МК5,до тогава каквото има 8)
"If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling" - Paul Walker
Човек дори и добре да живее,рано или късно ОТНОВО си КУПУВА ФОРД :D :D :D


Alexi

мда ,мотора не е шестак за жалост .. а на клипчетата от презентацията на скайактив технологията се вижда V-образен мотор .. измамници .. то 2те коли не са изобщо в една ценова категория ,мондео титаниум 1.6т е 38к в момента ,подобна мазда е 50к ..мондеото е на цената на мазда 3 горе долу ,изгодно е ако на някой му се кара нова кола стар модел ( какъвто ще бъде догодина )


hotblooded

 Някак си не ми се връзва кола от "калибъра" на мондео с 1.6 мотор.... Но какво пък, то  има и S-класа с 2.1 и 4 цилиндъра...


Alexi

150 коня е .. мондео 2 се предлага с 1.6 ,90 коня .. не беше толкова отдавна .. някак си се разглезихме с тия мотори все ни се иска повече коне :)


hotblooded

 Е то и Мк3 се предлагаше с 90 коня :)  И не че е лошо, просто на мен не ми харесва.... Просто за такава кола 150 коня двигател някакси предлага баланс между вървеж и разход..


pAbLo

Бизнес едишъна е 1,6 160коня но... малко няма екстрите на мазда.
И да не забравяме и мега мощния дуратек 1,6 120коня при Амбиенте или Тренд ;)
Или малкия дизел 1,6... но хората в Мъглива Англия това ги вълнува...
Коя категория е колата,колко харчи...имаш избор..
При Мазда ако искаш мощен бензин - 2,5 автомат топ изпълнение само.
И кривите 19ки...
Но така пълнят склада в Антверпен и чакат заявки а не тепърва поръчки и чудо.
Макар и в момента има очакван внос към май месец - сега е Януари!
Незнам леко съм скептичен към нов модел,първо издание...
Или просто съм попаднал на кофти марка и модел навремето...
"If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling" - Paul Walker
Човек дори и добре да живее,рано или късно ОТНОВО си КУПУВА ФОРД :D :D :D


amplified

Mazda! Дано само повечето части пасват от Форд щото са по-епични в ценообразуването и от МП


whaaazp

На по-старите модели голяма част пасват  - поне всичко, което сме търсили. Голяма част от оригинално заложените са си брандирани "FoMoCo". Цените в Мазда = х2  :D



pAbLo

И мен ми е интересно какви са МАЗДА като цени и обслужване 8)
С МП се знаем от 4-5 години... да не кажа голяма дума ама са от читавите ФИРМЕНИ сервизи :))
Спрямо тези на Сеат и Хюндай...
Някъде из интервю на известен човек от автомобилния бранш прочетох:
ЦитатПървата кола я продава търговеца,втората и тн. - СЕРВИЗА
"If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling" - Paul Walker
Човек дори и добре да живее,рано или късно ОТНОВО си КУПУВА ФОРД :D :D :D


hotblooded

 Колега на жената си купи Мазда6 през 2008ма - чисто новичка от магазина 2.0 бенз. Като му мина гаранцията и вече можеше да ходи другаде за обслужване - едва не даде банкет - в Мазда Бургас - смяна масло и филтри - 600 лв...


pAbLo

ХО ХО ХО
Тук идва тънката уловка - 8 години гаранция :)) :))
ЧЕСТИТО :'(
Очаквам да дойде края на май месец,когато миксера е на сервиз за първи път.
Тогава ще коментирам как е за новите коли при МП  8)
"If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling" - Paul Walker
Човек дори и добре да живее,рано или късно ОТНОВО си КУПУВА ФОРД :D :D :D


amplified

Тя гаранцията е по твое желание така или иначе... :D или даваш като поп, или не даваш и се молиш :)
20,000 или 1 година на маслото... ако е 600лв смяната... 8 години дори и да не минаваш по 20,000км... мале леле...да не се забравя, че на няколко години и дадени км се прави щателна проверка, която дори в МП се плаща... абе гъзари са маздаджийчетата  (rofl)


hotblooded

 Значи ако сервизите им бяха сервизи - с квалифициран и обучен и добре заплатен персонал (да няма "ми не знам, ми то това е нормално, ами не знаем и не може да разберем защо прави така - идете да си палтите), работещ с хубави инструменти и разполагащ с специфичните за марката "помагала",  с чисти светли, климатизирани помещения - зимата им е топло, лятото не умират от жега в халето, в склада и магазина за части "няма няма" - да кажеш "маа му стара, тука са набити яко кинти и това струва пари, няма как да ми вземат по-малко" и някак си ще го преглътнеш.... ама да им набиеш 70-80 бона за кола и после да се чудят как за без нищо да те издрусат на макс - ти идва да им кажеш "абе що не си берете лайката"...


Bobi

Отклоняваме се от темата. Подобна практика е характерна за всички официални сервизи, а не само за Форд и Мазда. Може да звъннете да попитате колко струва смяна на масло и филтри в Тойота или Порше, за да разберете, че Мото Пфое са най-евтини от всички.


amplified

Нищо  не откланяме... колата не е само визия и двигател... има купища разходи... гориво, поддръжка... и т.н.



pAbLo

И гуми 19-ки... :))
Или както се шегувах с колежката - отиваш на паркинга в някой МОЛ и спокойно може да се опиташ да си тръгнеш с чужда кола ако не огледаш номера (rofl)
Просто индивидуализацията при Мазда е 0.
Двигател - оборудване - цвят.
Това е.
Може да имаш най-много ЛЮК и НАВИ :o
"If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling" - Paul Walker
Човек дори и добре да живее,рано или късно ОТНОВО си КУПУВА ФОРД :D :D :D


amplified

Щото са я докарали страшна :D
пък и разхода да се събират чарколяци от ибей отпада! Ще й лепнеш един стикер fordbg.com и ще си я познаваш.


Pyrhel

Ако някой е тръгнал да си взима Мазда...
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.


escobar

Мондеото е на много джбра цена и доказан автомобил, Маздата блести главно с дизайн, но и с по-висока цена. В синегогата казваме - Мондео при такава ситуация, а това че щял да излезе нов модел не е болка за умирачка, все пак е ново ауто.
Относно официалните сервизи ...
Между другото в СФА цените на консумативите и рутинните процедури са на много добри цени. За пример - смята на крушка на късите H7 и стоп под 25 лева, в Мото Пфое само за крушка на късите H7 - 35 лева. 308-ка ходи там и всички филтри и масло е между 230 лева и 300 лева с труда и разни включени проверки. Веднъж го водихме при едно гуру от пежо форума - излезна 10 лева по-евтино от СФА, но филтърът се оказа кофти, щото той мислел как да излезе по-евтино без да съм искал тънкажи, та репатрак, та пак сменяне на горивен филтър.


Alexi

цената идва "висока" за определени дейности които не са особено сложни като обслужването примерно ... 45 лв на час труд без ДДС ми се вижда малко множко на мен за подобни дейности .. и като питам как да тестваме малкия термостат да ме погледнат така  ??? няма нужда ..


pAbLo

На руски е,но нали Ютюб имат превод на субтитрите...
Доста се посмях на места :))
Отзыв владельца Mazda 6 (III) 2013
Най-вече на ръчната :D
"If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling" - Paul Walker
Човек дори и добре да живее,рано или късно ОТНОВО си КУПУВА ФОРД :D :D :D


TourneoRS

Какво и е толкова хубаво на тази кола , на пръв поглед таблото е отвратително дори и за консервант като мен . (laugh)
IVECO -  с него не се ходи надалеко .


pAbLo

Външно е пипната,гори малко,сравнително евтина е спрямо конкуренцията,идва богато екипирана и в базовите нива.
Пример - има TPMS в най-ниските нива а при Форд е платена екстра!
Просто в Европа забавиха мондео 5 и сега 4,5 изостава с дизайна си от 2007ма.
"If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling" - Paul Walker
Човек дори и добре да живее,рано или късно ОТНОВО си КУПУВА ФОРД :D :D :D


Alexi

добре е да се отбележи ,че новата мазда е доста по скъпа от мондео мк4.5 за подобни мотори и оборудвания .. но в дългосрочен план може да се окаже по добрата покупка тъй като нов модел ще се обезценява доста по малко ( отделно и марката доста по добре държи цена от форд ,за жалост )


pAbLo

#33
Може ли да не съм съгласен?
Мазда с 2,2 дизел 175!! коня и 420НМ струва 64 980 лв в топ ниво на оборудване.
Мондео с този двигател е 200 коня и 420НМ и в нива Титаниум Луксури или Спорт,НО няма нави и камера а само те са минимум 3600лв.
После асистенти и тн,всичко стандартно при мазда,при Мондео се доплаща.
Кое му е евтиното?
"If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling" - Paul Walker
Човек дори и добре да живее,рано или късно ОТНОВО си КУПУВА ФОРД :D :D :D


Alexi

по горе писах ,че мондео титаниум 1.6т е 38к в момента на промоция .. мазда нямат такава оферта


hotblooded

Цитат на: pAbLo в 13 Януари 2014 22:55:57
Кое му е евтиното?
Мондео е по евтино само в базовите оборудвания защото е "голо като пушка".... въобще ако тръгнеш да оборудваш до край едно мондео - започваш да гониш цените на C-clase или 3 series, които след 5 години ще загубят 50% от стойността си, а мони-то ще го продадеш на цената на ДДС-то и първото каско...
   Маздата - въпреки че за мен е по-добрата и качествена кола от Мондео-то, в България също трудно се продава, а докато е в гаранция цените за обслужване са такива че МП ни се вижда махленски гараж :) 
Отделно като имаме предвид данъчната политика спрямо нови коли над 100 коня на "нашата мила родна страна" - и дилемата става още по тежка...


pAbLo

Цитат на: hotblooded в 14 Януари 2014 09:06:41
Маздата - въпреки че за мен е по-добрата и качествена кола от Мондео-то, в България също трудно се продава, а докато е в гаранция цените за обслужване са такива че МП ни се вижда махленски гараж :)
В Мазда форума има няколко новички вече,но никой нищо не споменава за цени на обслужването.
За мен главните минуси са:
- 19ки гуми - ужасно крив и скъп размер.Не купувам кола за 200 000 за да ми пречи смяната за 2 000 лв на 2-3 години.
- Маслото 0W20 - американците пищят от цената му,при нас ще е по-скъпо от злато вероятно.
И това за съжаление е близкото бъдеще.Както днес си пишем колко са хубави и нови,след 10 години ще дойдат при нас секънд-хенд и тогава цирка ще е голям :'(
"If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling" - Paul Walker
Човек дори и добре да живее,рано или късно ОТНОВО си КУПУВА ФОРД :D :D :D


hotblooded

 и 5/30 и 5/40 в началото бяха баснословно скъпи масла, но цените паднаха...  19ките - винаги може да ги продадеш на някои гъзар и да си сложиш 17ки или 18ки.. Това да и е кусура :) 


whaaazp

Новите модели на Форд, не се ли карат и те с 0W20..?


hotblooded

Цитат на: whaaazp в 14 Януари 2014 10:03:28
Новите модели на Форд, не се ли карат и те с 0W20..?
Eco-boost са точно с 0/20


pAbLo

#40
Екобууста и той ли 0W20 ???
В Ebay гледах оферти за 5W30
Е значи май/юни ще споделя впечатления от първа ръка ^-^

П.С.
Малко смях от извора
ЦитатВторото е , че в стоповете влиза влага и цяла зима са с видим конденз отвътре, което не е красиво за нов автомобил.
- огромен минус е липсата на осветление на панела за контрол на стъклата и огледалата, както и на светлините в купето.Това дори не мога да си го обясня защо са го решили. Осветление има само за шофьорското стъкло. Три-четири диода им се виждат скъпи ли?????
Това е за предния модел Мазда - сега не се е променило (rofl) (rofl)

П.С. 2 15.01.2013
Според книжката на Форд за Фиеста маслото е:
"If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling" - Paul Walker
Човек дори и добре да живее,рано или късно ОТНОВО си КУПУВА ФОРД :D :D :D


pAbLo

Това се чудя дали да е спам и фън или тук...

И като се загледах в двигателите на Мазда...
Ми то 2,0 са си чисти ДУРАТЕК НЕ - единия само е форсиран на 165 коня...
Да не се окаже,че и 2,2 дизел е стария мотор от преди фейса на мондео с добавена турбина и понижена компресия :D
"If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling" - Paul Walker
Човек дори и добре да живее,рано или късно ОТНОВО си КУПУВА ФОРД :D :D :D


Alexi

всъщност е обратното .. Дюратек е мотор на Мазда :) никога не е бил фордовски мотор .. а новите дизели на мазда са си изцяло техни


dimkaraganchev

Че то и зетеците не са Форд. Между другото, на новата Хонда Сивик маслото, което наливат в официалния сервиз на марката в Пловдив е с вискозитет 5W40, макар че и за него споменават 0W20 по форумите.


elby

Цитат на: Bobi в 08 Януари 2014 16:03:36
Дори в предишната Мазда /каквато кара бащата/ качеството е доста над това във Форд. Имай предвид, че хората с нови Мазди се оплакват, че шумоизолацията не е на ниво за такъв клас автомобил.

И при старите мазди е същото - мазда 626/6  между стелките и двигателя има само една ламарина, без никаква шумоизолация. Вратите също са "кухи" . Има ентусиасти, които сами си поставят шумоизолация :)