Какви масло и антифриз да заредя на Escort StationWagon 1.8 16V

Започната от Yatsu, 17 Септември 2013 15:04:31

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Yatsu

Привет, колега!

От миналата седмица съм собственик на гореспоменатия Форд. След кратък оглед вчера, стана ясно, че имам сериозен теч в купето - стелката на пасажера до шофьора е подгизнала, най-вероятно в следствие на ръжда. Също така установих и че трябва да долея моторно масло, това за хидравличното усилване на волана(eng. power steering fluid) и антифриз. Обадих се на бившия собственик да го питам по темата и той, естествено, ни лук ял, ни лук мирисал. Само маслото знаел, че е 5W30 и толкоз. И така - отивам аз в магазина, купувам маслото взимам хидравличната течност и питам младежа на тезгяха какъв антифриз се слага на моята колица, но за съжаление отговор не получих. Реших, че ще проверя по форумите и реших да сипвам маслото. Налях около 1 литър в мотора, но клапаните пак тракаха - днес ще долея още 200-300 грама според индикатора (не знам как се нарича тази пръчка на български). Отварям течността за хидравличното усилване и с радост установявам как цветът ѝ ми напомня за "пещерската" Мента. Допива ми се. :) Отварям капачката на резервоара за въпросната течно и миг преди да излея бутилката вътре забелязвам, че течността, която е налична вътре е червеникава. Естествено, не сипах нищо.
Та сега се чудя и се мая - какъв антифриз и какво (масло или течност) да сипя  в почти празния резервоар, който, предполагам, е причината да чувам виене като въртя волана.

Благодаря ви предварително за помощта и съветите!

Поздрави,
Yatsu


Nebhotep

#1
Проблемът с подгизналата стелка, най- вероятно се корени тук: Отстраняване на течове във вратите
Антифризът за тази кола е син. Може всякакъв друг жълт или зелен, но в никакъв случай розов!
Хидравличното масло трябва да отговоря на спецификациите: ЕSP- M2C 166 H или може да се ползва  ATF DEXTRON 2

Потракването на хидравличните клапани си е детска болест на Ескортите от тези години. Ако спират да тракат до 1 минута след запалване, нямаш грижи, ще изкарат още 50 000 км., но ако тракат постоянно следва замяната им.


Глупаците спорят с другите, а мъдреците със себе си!

Dmitarcho

Антофриз какъвто му налееш, даже докато е топло времето може и с вода да си го допълниш и преди да паднат температурите да си го смениш всичкия, имаше някъде тема за антифриза (пиша от телефона и не ми е мног удобно да я намеря и да ти я пратя) . За хидравличната течност...маи не е хубаво да се мешат.По добре се допитаи до някои сервиз да ти я сменят и нея цялата и дано се оправи шума докато въртиш волана.
На мотора какво масло му наля,като марка?
Ръца Пръца

Nebhotep

Водата в чугунения блок ще доведе до невъобразима ръжда и няма чистене. Не препоръчвам в никакъв случай вода...


Глупаците спорят с другите, а мъдреците със себе си!

moni74

Както са ти казали колегите, при това положение /да не знаеш какво има вътре/ сменяй всичко. Когато купя кола, без да знам нищо за собственика/ обикновено сменям двигателно масло + всички филтри, масло на скоростната кутия, антифриз. Рядко се налага, при съмнение за кофти масло, да сменя и това на хидравличната система.
Вода не ти препоръчвам да сипваш - все пак антифриза не е златен.


----------------------------

Yatsu

Цитат на: Nebhotep в 17 Септември 2013 15:43:36
Проблемът с подгизналата стелка, най- вероятно се корени тук: Отстраняване на течове във вратите
Антифризът за тази кола е син. Може всякакъв друг жълт или зелен, но в никакъв случай розов!
Хидравличното масло трябва да отговоря на спецификациите: ЕSP- M2C 166 H или може да се ползва  ATF DEXTRON 2

Потракването на хидравличните клапани си е детска болест на Ескортите от тези години. Ако спират да тракат до 1 минута след запалване, нямаш грижи, ще изкарат още 50 000 км., но ако тракат постоянно следва замяната им.

Благодаря за информацията! А това хидравлично масло червено ли е? Въпросът е, че искам да долея само, за да видя дали ще се оправи виенето или да си търся нова хидр. помпа направо.
п.п.
Нямам идея как се сменят хидр. масло и натифриза, но ще трябва сам да го правя, че тук взимат по 100лв. на час за сервиз и то в някое забито сервизче по селата.

Yatsu

Цитат на: Yatsu в 17 Септември 2013 15:57:30
Благодаря за информацията! А това хидравлично масло червено ли е? Въпросът е, че искам да долея само, за да видя дали ще се оправи виенето или да си търся нова хидр. помпа направо.
п.п.
Нямам идея как се сменят хидр. масло и натифриза, но ще трябва сам да го правя, че тук взимат по 100лв. на час за сервиз и то в някое забито сервизче по селата.

Е то и аз сменям всичко по принцип, но тук в Дания, нещата са малко по-различни - имаш една такса, която е към 130-180% от стойността на колата. След това задължителната застраховка (гражд. отговнорност в бг) ти е 1000 лева. Затова и си купих тоз изгнил сладкиш - трябва да се движа, за да изкарвам пари, а аз самият нямам пари да се движа :)

Nebhotep

За смяната на антифриза има пробка на радиатора, отдясно като застанеш с лице към колата. Отвива се с монета. Вдигаш колата на бордюр, ака нямаш достъп до канал и източваш всичките 7 литра в съд. Затваряш пробката и наливаш в казанчето антифриз и дестилирана вода в пропорция 50/50 (замръзва при -36 градуса) или ако за Дания се изисква друга пропорция предвид температурите. След като налееш оставяш капачката на казанчето отворена, пускаш парното на макс. топло и вентилатора на максимална степен и запалваш колата. Изчакваш колата да загрее до 82 градуса и термостата да отвори големия кръг, при това количеството в казанчето ще намалее след като са се обезвъздушили магистралите. Загасяш двигателя, затваряш капачката и доливаш до макс. Това е за антифриза.
Хидравличната течност е по- сложно. Ако ще се прави саморъчно бих препоръчал следния вариант, без да се развиват никакви щуцери или източва течността. С шлаух и спринцовка, изтегляш цялото количество от казанчето, ако е пълно до горе е около 350 мл. Та пълниш до горе, запалваш 10-15 мин. да се раздвижи течността и отново загасяш и отново изтегляш 350 мл. и ги изхвърляш докато превъртиш достатъчно стара и налееш нова течност. Малко по- скъп вариант, но нищо не можеш да объркаш. За процедурата са ти нужни около 1.5 л. течност. Успех!


Глупаците спорят с другите, а мъдреците със себе си!

Yatsu

Цитат на: Nebhotep в 17 Септември 2013 16:10:18
Хидравличната течност е по- сложно. Ако ще се прави саморъчно бих препоръчал следния вариант, без да се развиват никакви щуцери или източва течността. С шлаух и спринцовка, изтегляш цялото количество от казанчето, ако е пълно до горе е около 350 мл. Та пълниш до горе, запалваш 10-15 мин. да се раздвижи течността и отново загасяш и отново изтегляш 350 мл. и ги изхвърляш докато превъртиш достатъчно стара и налееш нова течност. Малко по- скъп вариант, но нищо не можеш да объркаш. За процедурата са ти нужни около 1.5 л. течност. Успех!
ОК, мерси! А с тая процедура, дали няма да се пресекат течностите и да направя някоя по-голяма беля? И мога ли да използвам това зеленото, което съм го купил или да купувам от тези, които ми препоръча по-рано? Гледах в магазина при нас имат едно Ford ESW M2C33-F, G това ли трябва или някакво за авт. скоростна кутия? Не ми е мн ясно с тия масла... Друго си е в БГ, майстора да ти направи всичко сам :)

whaaazp

Не разбирам от тея химии толкова, но за това че е абсолютно забранено да се налее розов антифриз при смяната, не съм съгласен..


Yatsu

Цитат на: dmitarcho в 17 Септември 2013 15:46:18
Антофриз какъвто му налееш, даже докато е топло времето може и с вода да си го допълниш и преди да паднат температурите да си го смениш всичкия, имаше някъде тема за антифриза (пиша от телефона и не ми е мног удобно да я намеря и да ти я пратя) . За хидравличната течност...маи не е хубаво да се мешат.По добре се допитаи до някои сервиз да ти я сменят и нея цялата и дано се оправи шума докато въртиш волана.
На мотора какво масло му наля,като марка?

Някакво датско - Билтема - около 20 лв./литъра.

Nebhotep

Цитат на: whaaazp в 17 Септември 2013 16:54:16
Не разбирам от тея химии толкова, но за това че е абсолютно забранено да се налее розов антифриз при смяната, не съм съгласен..
Според спецификациите на производителя, розов антифриз се слага на колите след 2000 г. Уплътненията и гумените маркучи на Ескорт не са предназначени да издържат на химическата формула на розовия антифриз. Затова не се препоръчва, може да започнат течове, все пак и колата си е на години вече... ^-^


Глупаците спорят с другите, а мъдреците със себе си!

Yatsu

Ами аз съм точно с розов :(
Колкото до метода за смяна на хидр. течност - този със спринцовката, по този начин няма ли да се пресекат течностите и да омажа пейзажа? Иначе методиката на изпълнение е по възможностите ми :)

opex

Здравей, стария ми Ескорт беше 1993 от първите мк5б, сглобен някъде октомври 1992 и се караше само с червен. Казват, че червения е малко по агресивен в смисъл на проникващ, което е хубаво и не се препоръчва за стари коли тъй като водните сглобки и радиатори може да са под въпрос. Не е въпрос на това дали ще влезе в реакция с гумата на маркуча или нещо подобно. В кратце ако охладителната система е 6 няма никакъв проблем, а ако все пак се замисляш - син.

Тъй като в Дания климата е осезаемо по-студен 5w30 е добър избор дори за леко напреднал пробег на колата. Не знам зимно време до колко падат температурите, ако регулярно е под -20 и на 0w30 може да се мине иначе маслото става твърде гъсто в картера и известно време при палене на студено маслото тече трудно.

Маслото за хидравликата трябва да е червено. Не знам дали не е възможно на канал да се отвие поне единия от щуцерите на маркучите влизащи в рейката и от там да се източи максимално, Nebhotep ти как мислиш дали ще стане? Аз поне съм си го мислел за моя преди време, макар че е добре.
qaяכSTuning
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book."
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща.
Suum cuique

Yatsu

Цитат на: Oversteer в 18 Септември 2013 00:34:59
Здравей, стария ми Ескорт беше 1993 от първите мк5б, сглобен някъде октомври 1992 и се караше само с червен. Казват, че червения е малко по агресивен в смисъл на проникващ, което е хубаво и не се препоръчва за стари коли тъй като водните сглобки и радиатори може да са под въпрос. Не е въпрос на това дали ще влезе в реакция с гумата на маркуча или нещо подобно. В кратце ако охладителната система е 6 няма никакъв проблем, а ако все пак се замисляш - син.

Тъй като в Дания климата е осезаемо по-студен 5w30 е добър избор дори за леко напреднал пробег на колата. Не знам зимно време до колко падат температурите, ако регулярно е под -20 и на 0w30 може да се мине иначе маслото става твърде гъсто в картера и известно време при палене на студено маслото тече трудно.

Маслото за хидравликата трябва да е червено. Не знам дали не е възможно на канал да се отвие поне единия от щуцерите на маркучите влизащи в рейката и от там да се източи максимално, Nebhotep ти как мислиш дали ще стане? Аз поне съм си го мислел за моя преди време, макар че е добре.

Като цяло в Дания е по-студено, наистина - лятото макс. 30 градуса, но годишната температурна амплитуда тук е къде-къде по-малка от тази в Родината. С други думи, тук ако падне под -10С полудяват :)
За антифриза - разбрах. Слагам Фордовския и не се занимавам с щуротии. Колкото до хидравликата - това, което съм купил зеленото (power steering fluid) да не го ползвам него ли? Същото име е изписано и на капачката на резервоарчето - аз за това и купих въпросната.

tropper

#15
Те и двата вида хидравлични течности така се казват на английски - "power steering fluid", просто има разлики в съдържанието и затова едната я правят зелена, другата - червена. За твоята кола трябва да е червената.

Превантивната смяна на хидравличната течност не е лошо нещо. Даже се препоръчва през определен интервал. Може да подобри работата на рейката, съответно да олекоти маневрирането.

Смяната става с откачен горния маркуч от казанчето и вкаран в шише. Имай предвид че ако е пълна, ще излезе около 2л (виж послеписа!). Палиш двигателя и въртиш волана крайно ляво - крайно дясно, докато почне да връща само въздух в шишето. След това гасиш колата, закачаш обратно маркуча където му е мястото и сипваш новата течност. Чакаш 1-2 мин да слегне и доливаш пак. Палиш и превърташ волана отново няколко пъти, докато слегне течността и доливаш до обозначеното ниво. Така 2-3 пъти.

Имай предвид че след това всичките тези масла, антифризи и прочие химични/петролни отпадъци трябва да ги предадеш на някоя лицензирана за събирането
им организация. При предаването им е добре да ти дадат разписка че приемат X-литра масло, Y-литра антифриз... Това последното за да може ако някой съвестен съсед те обади на еко службите, да си имаш доказателство.

Тука в БГ изливане на масла в тревни площи често се разминава (bang), ама там едва ли...



P.S.  (rofl) Има един друг забавен факт, който трябва да отчетеш при събиране на старата течност в шише  (rofl)
Заради налягането, хидравличната течност излиза топла - обикновено около 50-60 градуса ако само е загрявала в гаража по време на смяната и преди това е била студена. Сериозни изгаряния не би трябвало да ти причини на ръцете.... но! има една забавно "но!" и то е свързано с използването на пластмасови шишета от безалкохолни напитки.  (rofl) Въпросните шишета при производството им се отливат на доста по-малки молдове, след което с горещ въздух се раздуват до необходимия обем. При сипване на гореща течност в тях се наблюдава частично обратния процес - шишето се свива  (rofl) И тук идва забавната част - взимаш си шише 2л..... и се оказва че в него повече от 1.3 - 1.5л. хидравлична течност или антифриз не можеш да събереш  (rofl)
Късото съединение прави силата!

http://www.zahranvane.com/