Проблем с работата на двигателя Форд Ескорт РС 2000

Започната от Илко, 10 Август 2013 16:12:40

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Илко

Здравейте колеги.  Малко  предистория преди  седмица  пътувах до  Пловдив  преди  да тръгна колата ми  нямаше  ниски  обороти  по  пътя  ми се  спука  едно  водно съединение и  изгорях  гарнитута  на главата  отремонтирах я   но след  сглобяването колата  започна да  работи  саммо на  3  цилиндъра смених  бубина  кабели  на  свещи   самите  свещи  и  нищо. сега  колата  ми е  в  сервиза. Ще съм благодарен  на  всеки  за седеиствие. :)
Илко


Danchev

В тоя случай първо и мерни една компресия и тогава да се рови по електриките.
Ако всичко е наред с компресията намираш кой цилиндър се губи и гледаш има ли си искра, бензинец и т.н.
И пак ще умуваме :)
How about a magic trick?


hotblooded

 - главата провери ли дали не е деформирана?
- провери ли натягането на всичките болтове на главата?
Както ти е казал Данчев - измери компресията, ако в някой цилиндър има отклонение (по-ниска) с повече от 1 атм. докарай цилиндъра в ГМТ, такт сгъстяване и надуй с въздух от компресор и виж откъде ще издуха...


Иван Вълков

Най вероятно някой клапан прави мизерий и от там бяга компресията. Има ли детонаций в гърнетата

Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!


Илко

Илко


Jamari0

И аз така като отремонтирахме ДВГ-то прекъсваше.. 1во центровката 2ро бубини кабели и свещи и спря да прекъсва но точно на 50тия метър и пак... и накрая смених Ламбда сонда.. Дано да е нещо по електрониката! Успехи!


Илко

Илко


К.Методиев

Аз бих заложил на бобина или управлението на бобината, като знам какви са инсталациите на тези коли и как съм страдал точно от управлението на единия канал на бобината ми е мъка, но решението ми беше просто 2 кабела направо от ЕКУ-то до бобината и от тогава проблеми повече не съм имал.

- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.


Kiler_xr3

Не си и помисляи да тарсиш причината в електрониката,главата ти прави мизерия вав всички случаи ,иначе казано аман от маистори...


Илко

Аз си  мисля  за електрониката  за6тото  колата е  заработила   идеално  в  петък  вечер  след  това  в събота  пак е  станал  3 цилиндров  РС :) а когато  карах  главата  на  шлайф  не  ми казаха  да има  проблем
Илко


Kiler_xr3

Е те маисторите с тва сте изтрият много ясноо ,ако е тяхна грешката. Тогава пробваи с диагностика ,че така на сляпо само пари се праскат..


Илко

Аз  присъствах  на  шлайфа  и  аз  гледах аз  я  сглобявах  така  че  не мисля  че  вината е в  маисторите   Просто  електрониката  ми е   ахилесова  пета и за това се  допитах  до  колеги  може  на  някои да  ми се е  случвало . 
Илко


Kiler_xr3

Е ти си сменил всичко необходимо за нормалната работа на мотора ,кво повече?  За мен това е клапан,но това разбира се си е мое мнение .. направи 1 диагностика все пак в такав случаи


Danchev

Понеже Илко го примързява да обясни подбробно :D да помогна малко какво си говорихме вчера на сбирката ...
на мотора му е премерена компресията и била ОК около 12
искра няма само на едни цилиндър ... май каза 3-ти
тая искра не иска да се появи ... пробвано с нови свещи кабели и бубини
баси казуса ... единственото, което е останало е да се пробва един доказано работещ ЕДИС
Аз за други причини да се губи само една искра не се сещам ... давайте идеи.
How about a magic trick?


Kiler_xr3

Ем тогава Илко разходи  до пазарджик и пробваи на Стеф  с компа , ако около тебе няма РС


Илко

Таман  говорих с баща ми  който ми е  същевременно и  майстор  и  ми каза  че  когато  е  заработила  добре е  била с  друг  ЕДИС   и пре малко  каране е  загаснала  и пак  на  3  затова  мисля  че  имам проблем като  на DidiBao
Илко


Kiler_xr3



Илко

Утре ще я  карат  днес платформата е   била  заета
Илко


Kiler_xr3



S.Stoyanov

#19
Това, което ти предлага DidiBao много лесно може да се направи, намираш на компа кои са сигналните кабели към едиса и ги прехвърляш директно към сигналните на бобината и ще стане ясно.
Пин 56 и 36 на компа отиват към едиса(пин 1 и 3) и от него  към бобината са 10 с 12.Едно замерване никога не е лошо.Но според тази схема няма логика да ти се губи само 1 цилиндър, би трябвало да са 2.Имай на предвид че кабела между компа и едиса не е обикновен а е екраниран.


opex

Мисля, че ЕДИС-а дава импулс за искра на по два цилиндъра едновременно. Въпреки, че са четири отделни бобини. Ако е така мисля, че бяха 1+4 и 2+3.
Ако на цилиндър 3 липсва искра заради проблем в едис-а би трябвало да няма искра и на цилиндър 2.
Под-вариант на горния е ако проводника излизащ от ЕДИС-а към съответните бобини и съответно някъде разклоняващ се на две за тяхм разклонението за неработещия цилиндър да е прекъснато.
Предполагам е проверено вече дали има постоянен +12в до всяка бобина без значение работеща или не.

Варианта на Дидибао няма да проработи. Той говори за Зетек, при който компютъра е с вграден ЕДИС, при който проводниците до бобината (упрвляваща маса) са два директни от буксата на компютъра и е възможно да е имало проблем в инсталацията. РС2000 е на друг принцип.
qaяכSTuning
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book."
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща.
Suum cuique


hotblooded

 Да пробват като въртят на стартер при извадени свещи и да видят къде точно не "хвърля" искра. След това да разменят управляващите кабели  и да повторят - ако прекъсването се измести на друг цилиндър - проблема ще е от ЕДИС-а. Малко е туземско, ама в момента не се сещам друго...  Ако има начин да се провери сигнала до бобината с осцилоскоп ще е супер...


S.Stoyanov

#22
Бобините са 2.И аз имах точно това предвид, че няма логика според схемата само на 1 цилиндър да се губи само искрата при положение че сигналния проводник е само 1 за дадената бобина.Би трябвало на 2-та цилиндъра към нея да се губи.С осцилоскопа е най добре, но и светодиод върши работа, но трябва и 2-та канала да се хванат за да се види има ли разлика поне малко в честотата.Аз поне така съм правил на ижекторите и върши работа, защото диода има много малки периоди на гасене и палене.Пък като дойде в СтЗ колата може да и хвърлим 1 око.


Nebhotep

Проверка с осцилоскоп дали едната бобина не окъсява към корпус. Успех!


Глупаците спорят с другите, а мъдреците със себе си!


S.Stoyanov

Цитат на: Nebhotep в 13 Август 2013 22:27:04
Проверка с осцилоскоп дали едната бобина не окъсява към корпус. Успех!
Не дали не окъсява а какви управляващи импулси получава.....


Илко

Здравейте колеги  колата  вече  е  на  пътя искам да  благодаря  на  всички  който  се   включиха.  Вече  навъртя първите  си  километри държи се  добре.  Ще се  видим  на  Калояново и отново   благодаря   на  всички сега  остава  само  (race) (race) (race)
Илко


hotblooded



ilko

Щом само на един цилиндър не е имало искра сигурно е бил слаб контакта някъде или някой кабел е бил объркан. Какво се оказа?


Илко

Колеги  да  ви кажа така и  не  разбрах  какво му  беше  но ме навява  на  датчик на  коляновия  вал  защото всичко  друго  беше  проверено колата  веднъж е  запалила   тогава  се  е  бъгнал  датчика  така  си го  обяснявам  аз  с човека  който ми  прави  диагностиката  се  чух само  по  телефона  и  питах го  само  колко  кинти да  му  оставя  и си  взех   колата. Сега  имам  някаква  гадна  вибрация  в  купето  но  в  четвъртък се  прибирам  и ще  го  търся. Четвъртък и  петък имам  малко  довършителна  работа ще  сложа  и   гумите  и  събота  съм на линия   (race) (race) (race)
Илко


Илко

Здарвейте  отново. Искам  да  потърся  пак  съдействие  от вас.  колата ми е  на диагностика където  ми  казаха  че   всичко  като  датчици  и сензори  работоти  идеално  а колата  бълва богата  смес  на поръзия майстора е  сменил маф  сензора като е  сложил  такъв който е  работил на  друга  кола и е пъскал  бедна  а  на моята  нямало  промяна сега  ще  пробва да  смени  компютъра дали  е  възможно  да е  от  него. Преди  това  ми казаха  че  вакумното  налягане  не е  в  норма какъв  може да е  проблема  ::)
Илко


momo76

Цитат на: Илко в 13 Март 2014 12:20:09
Преди  това  ми казаха  че  вакумното  налягане  не е  в  норма какъв  може да е  проблема  ::)
Вакум и налягане - малко странна комбинация.  :))
Ако вакума не е както трябва, няма какво да регулира налягането на горивото. Горивния регулатор е на вакум. Вижте вакума къде се губи.


opex

Как отчита богатата смес, чрез ламбда сондите или чрез газ-анализатор?
РС2000 не поддържа живи данни, може само да му се четат грешките със светодиод през 3-пиновата букса на предния ляв ботуш (черната букса с червена капачка) - четоха ли ги или са мерили сензорите с уред?
РС2000 няма МАФ (дебитомер) има МАР-сензор или просто е станало объркване?
qaяכSTuning
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book."
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща.
Suum cuique


Илко

А възможно ли е  проблема да е  в  компютъра както  казва  тоя  майстор ?
Илко


opex

Като възможност го има, но много много се съмнявам.
qaяכSTuning
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book."
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща.
Suum cuique


Илко

Значи  стоя   и чакам  пробата какво  ще покаже
Илко


Илко

И още  нещо  казаха ми  че  може да ми е спукана  мембраната  на  сервото и от  там да  се  губи  вакум  това  възможно ли е
Илко


hotblooded

#36
Цитат на: Илко в 13 Март 2014 13:26:27
И още  нещо  казаха ми  че  може да ми е спукана  мембраната  на  сервото и от  там да  се  губи  вакум  това  възможно ли е
Ако имаш спукана мембрана ще усетиш и проблем със спирането, а проблема с двигателя ще се проявява само при спиране, защото ако не си натиснал педала на спирачките сервото е "изолирано" от вакуума...
   


Илко

педала  на спирачките става твърд но това е от загубата на вакуум което ме навежда на мисълта  че не е от компютъра защото от него няма как да се губи вакум
Илко


opex

И ако имаш спукан вакуум ще обеднява сместа, компютъра пък ще се опитва да смогва като подава импулси за повече гориво към инжекторите, за това и попитах как извършват измерванията в сервиза.
qaяכSTuning
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book."
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща.
Suum cuique


Илко

утре  ще  и сложи  друг  комп  от  рс  да  видим  акво  ще  стане и след това  незнам на къде  накрая  към сплав комерс  >:(
Илко


hotblooded

#40
Цитат на: Илко в 13 Март 2014 13:40:27
педала  на спирачките става твърд но това е от загубата на вакуум което ме навежда на мисълта  че не е от компютъра защото от него няма как да се губи вакум
Я пробвай да запушиш щуцера към сервото още от колектора и я покарай.... А подобен ч-п съм ял с хлОпел преди години - всичко на компа наред, дебитомер - сменен, комп- сменен, накрая изключих 2 дюзи и колата взе да работи по-добре - скъсана мембрана на регулатора на налягане на горивната рейка....


opex

Трябва ми предна капачка за десния праг :))
Шегувам се, проблема сигурно е смешен просто трябва правилна диагностика, ако някой не може не се отказвай така (buddies)
qaяכSTuning
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book."
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща.
Suum cuique


Илко

Вече  незнам  какво да  мисля утре  ще  имам  повече  инфо  жената  ще  ми  искара  очите  ако я  продам  така че  ще трябва   да   мисля  нещо
Илко


peigera



Илко

Не  съм  още аман  от  майстори   сега  ми  искат  70  кинта  при   никакав  резултат  тая  седмица ще си е  юзема и  ще  мисля какво ще правя  търся си  снема  на двигателя.
Илко


peigera

Илко докарай я ако искаш ще я направя колата. РС ги знам повече от петте си пръста.


Илко

Малко си ми далече иначе бих се  възползвал с  удоволствие :)
Илко


opex

По-добре е отколкото да дадеш така или иначе същите пари или повече за сервиз с несигурен резултат вместо за гориво до Иван :)
qaяכSTuning
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book."
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща.
Suum cuique


cosworth team ruse

аз го имам същия проблем със сиерата с dohc мотор .всичко е в нормите,датчици сменени с нови  абе всичко което е здраво е сменяно и няма оправия пак си мирише на богата смес чак насълзява очите  ;D
FORD SIERRA POWER


Илко

Свалих смукателните колектори  и горивната рейка  по нея видимо няма проблем   но на колектора  кадето са ми  дюзите  на газовата едното  маркучле  е  хлабаво  възможно ли е  от там да му смуче  въздух  и да ми  барка  вакума ?
Илко


FuRoRR

Добре де , смесите ти се управляват от сензори които може би ще ги събера на пръстите на 1-2 ръце.
Датчик температура въздух-на задната част на колектора
Датчик температура антифриз-на термостата мисля беше
Датчик налягане в колектора-MAP -на дясното бомбе черната кутийка.
Ламбда сонди
ЕГР Evap canister purge valve-Тъпото странно съскащо нещо с вакуумите до ЕДИС-а
Горивен регулатор
Освен това може и да са пикаещи дюзи,или пък ниска компресия.Също така си провери ЕДИС-а въпреки че моя го взех от битака в дъждовен ден от една локва и работи като пушка.Тая баница с богатите смеси я ям откакто му броих парите на моя...Пари на очите,гърми и хвърля огън отзаде и плаши трафика постоянно.За мигалките няма смисъл да си даваш парите.Нищо не показват и след диагностиката единственото което се случва е диагностика да получава тикове и да си говори на глас числа от 7 до 89.
И пробвай един трик.Както се движиш на скорост пускаш газта да си на двигателна спирачка гасиш контакта цъкаш го и даваш газ,ако усещаш разлика във вървежа ти гарантирам ,че е някой датчик,само дето все още не съм надушил кой е  (rofl) Същия фокус става и на място с малко форсиране преди да изгасиш контакта.
Ако нищо до тук не помогне сипи 2 резервоара бензин и отиди на гости на peigera...
Сивото Зайче - Powered by ВЪЪЪЙЙ!


Илко

Всички  датчици по колата са  замерени  и работят  не е  от  тях  последния  майстор стигна и  до  компщтъра  и  той е   добре  а  колата  ми  направо  гасне   от  богата  смес работи  докато  загрее  после   гасне.
Илко


К.Методиев

Добре проверено е всичко, а инсталацията как е на колата.

- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.


Nebhotep



Глупаците спорят с другите, а мъдреците със себе си!


Илко

Ми  след като  всичко  работи  предполагам  че  инсталацията е  добре  аз се самнявам  в  този  маркуч  че от  там  смуче  въздух  и  ми  барка  вакума  ще ги сменя  всичките  и  ще  сглобя  и  ще  видя  какво  ще се получи  силно се  надявам  да  е  това.
Илко


Илко

Ми не право  така  тя  направо  гасне и а  ако  я държиш  в  обороти   работи  неравномерно.
Илко


К.Методиев

След като казваш, че предполагаш, че е добре мое мнение е да провериш състоянието на кабелите към компа, ако е напукана инсталацията проблемата ти е там.

- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.


naskoto__

Изолацията на кабелите към бобините сигурно е на прах вече :).Там където са двете букси точно зад смук.колектор(малка и голяма) за съединяване към общата част на инсталацията(малката букса с триъгълна форма е за инсталацията към бобините),сваля се всичко и се преглеждат всички кабели!Компютър,едва ли е проблема,инсталацията към него също.Вакума ако е нарушен,ще вдига сама обороти,а тя гасне...
Неравномерната работа на обороти,'богатите' смеси на изхода на изп.с-ма,не означават богата смес в горивната камера,а неправилно изгаряне,породено от проблем с запалителната с-ма.Това може да го направи всеки със средна техническа грамотност,не са нужни майстори.
Акъли много,запрятай ръкавите и не се занимавай с майстори,само време,пари и нерви губиш,а и те едни майстори...


Илко

Вчера  сглобих  колата  утре  паля да  видя  дали съм постигнал  нещо  стискаите  палци :)
Илко


naskoto__

Цитат на: Илко в 19 Април 2014 21:26:30
Вчера  сглобих  колата  утре  паля да  видя  дали съм постигнал  нещо  стискаите  палци :)
И???


Илко

Евентуално  утре ще  имам  възможност  да я  пробвам   тея хора не ме  отпускат да почивам  нямам  никакво  време да и  обърна  внимание  :'( :'( :'(
Илко


Илко

Отново  греда  запали  работи  добре  загря  и  огасна  в четвъртак заминава  в  Мото-Пфое
Илко


blenda

Не се е оправила а? Аз не разбрах регулатора на налягане на горивото изправен ли е?


Илко

Последната  диагностика ми казаха че  всичко работи. Вече   нямам  това свободно  време да се занимавам  и  отива  в сервиз. Иначе  заработи  идеално  поработи  докато  загря. :-[ :-[ :-[
Илко


ilko

Тук има ли някакво развитите или колата още е болна? Аз също съм имал много ядове с моята. Не разбрах като ти гасне колата на газ ли работи или на бензин? Докато работи студена има ли нещо специфично и след колко време загасва?