Алманах на младия газаджия 2

Започната от lordextra, 30 Октомври 2012 16:01:19

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

lordextra

И така ето я дългоочакваната тема за монтаж на газов инжекцион. Значи колата е 1600 кубика, пълна инжекция, с независимо управление на

инжекторите т.е. не е фул-груп или семи-груп , а всяка дюза се управлява от комп. според обороти, натоварване, дросел и показание на ламбда

сондата. Слагането на агу не кой знае каква философия, но се налага да се използват някои похвати, които аз лично не знаех , но отбивайки се в

наколко сервиза "уж да питам за нещо" и си набавих нужната информация. Самия монтаж без да си давам зор стана за 3 седмици, като в това

време е с времето когато съм бил на работа и когато ме е мързяло да работя.
Самата подготовка е много важна , това са бор-корона за "големи дупки" , чрез нея се реже дъното на колата за да минат тръбите и кабелите на

агу-то. После бормашина, пили, отверки и солидно количество "приятели за да ви се пречкат".
При мен монтажа започна с монтирането на газовата рейка. За целта свалих бензиновата рейка и кабелите на дюзите и колектора лъсна пред

мен готов за работа http://store1.data.bg/lordextra/pictures/gaz%20vega/montaz07.jpg , от тук на сетно с бургия 4,5 мм / най добре с 4,8 / пробивате

колекторите на не повече от 3 см от бензиновата дюза / според упътването на бсм - наличнмо на техния сайт /. После минавате с метчик до 5,8

мм стандартна резба. На самата дюза се слага осигурител и се навива до скосената си част.
Сега следва сложната част , отваряте кутията на кабели на инжекторите и намирате общия плюс - и НЕ ГО ПИПАТЕ а режете минуса на всеки

инжектор и следвате схемата на агу-то http://store1.data.bg/lordextra/pictures/gaz%20vega/vega%201.pdf . Първоначален монтаж

http://store1.data.bg/lordextra/pictures/gaz%20vega/montaz04-1.jpg и окончателен монтаж на рейката с монтиран термо датчик на нея

http://store1.data.bg/lordextra/pictures/gaz%20vega/montaz04-2.jpg .
Сега следва монтажа на бутилката, която при мен е 40 литра тороидална с размери 550 на 180 и кофтито е че нямаше на 600 иначе съм довален

малко повдига пода , http://store1.data.bg/lordextra/pictures/gaz%20vega/montaz01.jpg ма голяма работа. По интереснето е монтажа на тръбите и евро

сондата - голяма мъка щото ползвах термопластична тръба на 6 и 8 мм, хайде 8 стана , обаче за изпарителя тръбата си е.а м....а но се оправихме

http://store1.data.bg/lordextra/pictures/gaz%20vega/montaz02.jpg от там на сетне е лесно кабели жици и сте ток.
Прокарването на водата за изпарителя е с "паралелно" включване на не последователно, верно че е играчка но поне е по-добре за изпарителя

http://store1.data.bg/lordextra/pictures/gaz%20vega/montaz03.jpg е сега няки ще кажат че може и последователно, е може и да става ма аз НЕ искам.
Вакумите на компа се вземата от изпарителя и от вакума на дросела http://store1.data.bg/lordextra/pictures/gaz%20vega/montaz06-1.jpg , като се

внимава за посоката на вакумите. Тук е мястото да Благодаря на ivan_pop от форума на Опел за оказаната помощ "

http://store1.data.bg/lordextra/pictures/gaz%20vega/bsm%20opis%20pic.doc " . А тук може да видите и самия монтаж на вакумите

http://store1.data.bg/lordextra/pictures/gaz%20vega/montaz05.jpg .
Накрая търсите подходящо място за компа http://store1.data.bg/lordextra/pictures/gaz%20vega/montaz06-2.jpg  кабелажа

http://store1.data.bg/lordextra/pictures/gaz%20vega/montaz08.jpg и бутона http://store1.data.bg/lordextra/pictures/gaz%20vega/montaz09.jpg .
Най-голямата тайна е кабела на бардолини е там некви си 200 лева !!! леле ми значи нема да стане ползвате помощна литература на форума на

нисан например http://www.nissanbg.com/forum/viewtopic.php?f=17&t=28533 и сте ОК. Аз си сгобих такъв каблел от кабел на сименс  и се получи

това http://store1.data.bg/lordextra/pictures/gaz%20vega/montaz10.jpg за доказателство мнение номер 32 http://www.nissanbg.com/forum/viewtopic.php?f=17&t=28533&start=30 . За повече информация може на лична или на сайта http://lordextra.data.bg/p/files/pictures/gaz%20vega . После ще обсъдим и

темата с  настройките, защото засега съм съм преоцес на налучкване. Темата я пускам първо тук по-разбираеми причини. Лека и безаварийна.
Не е скъп Бензина, Заплатите са НИСКИ. "Бяло, червено, зелено"- цитат на 3-те Б-та за знамето на България.


Иван Вълков

Евълла колега. Много се кефя когато някой си прави/сглобява нещо сам въпреки трудностите и перипетите докато стигне крайната цел. Давай в същият дух

Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!

tropper

Браво! И за описанието браво  (clap)

Колкото до настройките - имай предвид че диференциалното налягане трябва да го догодиш до 0.95 - 1.05. Става с въртене на винта на изпарителя, докато колата работи и е закачена към лаптопа ;) То трябва да е относително постоянно (+/- 5%) във всички режими на каране - силно ускоряване (pedal to the metal) и принудителен празен ход (ППХ). Ако не е - имаш проблеми с вакуумите... ъъъ... или с компресията на двигателя ама чак дотам едва ли  (hammer)

Пусни като за начало автоматична настройка.

След това взимаш някой с тебе в колата с лаптопа и караш в различни режими на бензин, докато програмата на лаптопа си направи картата на бензин, след което обръщаш на газ и навигатора мести на лаптопа линиите така, че "газовите" и "бензиновите" точки да съвпадат максимално. Това реално означава че бензиновия компютър няма да усеща разлика в горивото или по-директно казано - времената на бензиновите инжектори ще са еднакви и при каране на бензин и при каране на газ.


Успех  (thup)
Късото съединение прави силата!

http://www.zahranvane.com/

lordextra

И така значи , налягане на 1,37 диференц, дюзи на 2мм , коне 101 , и от както застудя на студено се "лашкат" оборотите много, след като позагрее всичко е ток. Пробвано с налягане от 1,17 до 1,65 - над 1300 об е пушка, само де празния ход е зле, нещо интерсно , при движение на празен ход и нулева предавка празния ход е чук = 700 об.  ??? , при спиране на място се почва едно "клатене" ... като позагрее всичко е ок във всички режими. ПС през лятото и есента нямаше такива проблеми, късна есен откачих темп датчик на рейката и така до големия студ началото на този месец, след това нямяше оправия. Приемам съвети. Помагайте.  :'(
Не е скъп Бензина, Заплатите са НИСКИ. "Бяло, червено, зелено"- цитат на 3-те Б-та за знамето на България.

tropper

При движение на празен ход и нулева предавка бензиновото ЕКУ поддържа по-високи обороти, за да имаш налягане за рейлата и спирачките. Около 1000 rpm. Така че проблем все пак имаш. А и 700rpm ?!? - и дизелите са на повече...
Късото съединение прави силата!

http://www.zahranvane.com/

lordextra

#5
Такааа,  8) след 2 дена борба нещата се кротнаха. Как стана
1 изчетох "300" теми по въпроса
2 "troper" мерси за насоката
3 изчетох и сайта на производителя и там ...
натъкнах се енда темо подобна на мойта http://bsm-bg.com/forum/index.php?topic=342.0 ,
НО ...
     значи проверих си за отечки на вакум и дали не смуче въздух от някъде - пълна ревизия
     коригирах налягането на 1,21 / т.е. според моя софт 1,14 до 1,28 налягане за дюза 2 мм / , замислям се дали да не си закупя дюзи на 1,6 мм и да си вдигна налягането на 1,5 , но това лятото , че сега е студено
     пуснах авто настройка и резулата беше ОК, но пак се усеща едно микро лашкане на оборотите, след това се сетих за форумния отговор  и настроих времето на началния импулс на инжектора на 4,2 и - драма голяма, нервирах се и започнах да намалях времето на инжектора и при 3,54 ms колата заспа, като коте пред камина. Проведох няколко теста и за сега съм доволен.
Искренни благодарности и дано съм бил полезен и на други колеги.
P.S. и скъсих маркучите до към 15 см , само на 1-ви ми дойде до към 20 см, няма начин - за сега лятото пълна ревизия.
Не е скъп Бензина, Заплатите са НИСКИ. "Бяло, червено, зелено"- цитат на 3-те Б-та за знамето на България.

lordextra

И така дрън^2 та пляс, пак същата работа, м/у 45 и 65 градуса на изпарителя оборотите играят и те това е. Този подгрев за рейки, да е чувал някой за него ? Като загрее баца перфектно. Дали пък не е запушена рейката или филтъра / все пак са на 2000 км / , ма знае ли човек ?
Не е скъп Бензина, Заплатите са НИСКИ. "Бяло, червено, зелено"- цитат на 3-те Б-та за знамето на България.

lordextra

Развитие по темта: , та значи дефектна рейка / смяна в сервиза за техна сметка / и нови дюзи на 1,5 мм и колата заспа след автонастройка.
Не е скъп Бензина, Заплатите са НИСКИ. "Бяло, червено, зелено"- цитат на 3-те Б-та за знамето на България.

lordextra

ПО надолу имаше проблем с "клатенето" на оборотите и леки козметични решения. НО истинското решение на проблема е:
1. верни дюзи за газта 1.5 мм за 101 коня
2 смяна на буталца на рейката - имало дефектна така / безплатно /
3. настройна на редуктора на 1,5 атм диф налягане
4. въстановяване на фабр настойки на газовата
5. пускане на авто настройка ...
... и колата вече 1к се държи ок
Не е скъп Бензина, Заплатите са НИСКИ. "Бяло, червено, зелено"- цитат на 3-те Б-та за знамето на България.

TourneoRS

Може ли да споделиш някакъв разход ?
IVECO -  с него не се ходи надалеко .


lordextra

не рейката е райл на 3 ома и при по голямо налягане при по малки дюзи се "увеличава" времето на впъскваане, щото рейката е бавна и нещата заспиват, за сега 10.3 литра на 100 км газ градско в София, при 7,5 бензин преди интервенцията.
Не е скъп Бензина, Заплатите са НИСКИ. "Бяло, червено, зелено"- цитат на 3-те Б-та за знамето на България.

lordextra

Развитие по въпроса, вече под 9.6 градско, чрез ръчна настройка на времената, при мен, налягане 1.6, дюзи на 1.6 мин време на 1.7 мс и максимално 16 мс. След настройки, 150 км/час и иска още, градско леко до 80 при смесен разход 60 % градско и 40 извънградско при 43 литра заредени минати 490 км = 8.7 литра на сто.
Не е скъп Бензина, Заплатите са НИСКИ. "Бяло, червено, зелено"- цитат на 3-те Б-та за знамето на България.

lordextra

Хептен последни данни 14,2 литра 192 км градско София. Период на засичане е над 5000 км.
Не е скъп Бензина, Заплатите са НИСКИ. "Бяло, червено, зелено"- цитат на 3-те Б-та за знамето на България.

Иван Вълков

Разходът е перфектен, браво  ^-^

Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!

amplified

Как засече разход за 192км, пък периодът 5000км?

Иван Вълков

Колегата може би има предвид че последните 5000 километра му дава такъв разход. А 14,2 литра за 192 километра е последното засечено.

Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!

Alexi

май пропускате бензина дето го харчи докато загрее  ^-^ най добре е разхода да се смята в левове ..

Иван Вълков

Цитат на: Alexi в 25 Януари 2014 09:46:11
май пропускате бензина дето го харчи докато загрее  ^-^ най добре е разхода да се смята в левове ..
....то разхода може да единичен, смисъл сутринта е станал и до вечерта е навъртял 192 километра, пък и до сега зима почти няма а бензина загрява доста бързо. При този разход изключвам термостата да не е изправен иначе разхода щеше  да е по две.

Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!

lordextra

... А да питам , що темата не е важна, моля да се задействате, не ми писна да обяснявам на колеги к'во да правят , но все пак направете я важна . Благодаря.
Не е скъп Бензина, Заплатите са НИСКИ. "Бяло, червено, зелено"- цитат на 3-те Б-та за знамето на България.