Ръководство за ремонт на компресора на климатика на Форд Ескорт МК7!

Започната от Nebhotep, 14 Октомври 2012 09:57:36

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Nebhotep

По материали от:   Белорусский Ford Клуб

Правите това на собствен риск. Не съм отговорен за вашите собствени действия. Ако погрешно ремонтирате компресора или причините други вреди на себе си и автомобила, това си е ваша грешка. Ако смятате, че нямата достатъчно познания да направите това, моля помолете някой друг, който може!

И така имаме Ford Escort 1.6 Zetek 1997 с климатик. Често срещаща се неизправност, в случая теч от корпуса на компресора.
Уплътнителният пръстен и уплътнението на вала се купуват предварително, които са специфични и скъпи. Ако е развален лагерът на електромагнитния съединител, също трябва се закупи, като се намира доста трудно и е специфичен: двуредов сачмен радиално- упорен 30х55х23 мм. с уплътнения от двете страни. Фабрично поставеният лагер е NACHI 30BG05S5DS.
При свалянето повредих ступорния пръстен, тъй като работих без специални инструменти. Закупен беше японски аналог NSK 30BD40T12VVCG21.

За работата се нуждаем от гараж с канал, но е възможно и да повдигнем по някакъв начин колата от дясно. Също така са ни нужни пълен набор от инструменти тип гедоре, гаечни ключове тип ринг, щипци за ступорните  пръстени, менгеме, чук- каучуков или дървен,WD40, скотч, бензин (разтворител), фина шкурка и др. При работата бъдете чисти, точни и акуратни. Отне ми две нощи работа в гаража!

Предварително източваме фреона от системата в сервиз за климатици, тъй като после ще използваме количеството за зареждане на системата!
Внимание, хладилният агент при висока температура се превръща в СМЪРТОНОСЕН ФАСАГЕН, затова никакви цигари, открит огън и т.н.!!!

И така премахваме предпазителя под пистовия ремък, с гаечен ключ 15 отхлабваме обтягащата ролка и снемаме ремъка. Отвиваме захващането на тръбите на климатика към кожуха на изпускателните колектори и с ключ 10 отвъртаме болта съединяващ тръбите към компресора. Поставяме съд отдолу и изчакваме, докато изтече всичкото масло от компресора. След това забършете задната част на компресора и залепете дупката със скотч.
Сваляме компресора с глави гедоре № 10 и 13 и щателно го измиваме от мръсотията с бензин или разтворител и сме готови за разглобяването.

Снимка 1


Отвиваме централният болт и снемаме прилежащия диск на електромагнитния съединител (седи на шлици). Със специални щипци сваляме ступорния пръстен (Снимка 2) и впръскваме WD 40 във вътрешния пръстен на лагера на корпуса, а също така и на четирите болта стягащи корпуса на компресора, тъй като трудно се развиват.

Снимка 2


С дървения или каучуковия чук акуратно избиваме ролката със запресования в корпуса лагер (Снимка 3). Цялата операция по снемането може да се направи без да се сваля компресора от автомобила, ако е нужно само да смените лагера. Най- голямата трудност е избиването на ролката от корпуса.
Не използвайте други инструменти освен каучуковия чук, тъй като вала не е разчетен за сериозно осево натоварване и може да го повредите!!!

Снимка 3


С подходящ лост снемаме запресованата за корпуса чашка на електромагнитния съединител (Снимка4) и пред нас непосредствено е компресора (Снимка5).

Снимка 4


Снимка 5


С глава 10 от гедорето отвиваме четирите болта и сваляме задния корпус на компресора (Снимка 6).

Снимка 6


Сега е нужно внимателно да извадите цялата вътрешност на компресора, като внимавате да не повредите уплътненията и така, че цялата вътрешност да не ви се разпадне в ръцете, като придържате заедно предната и задната половина. На Снимка 7  частите са оградени в червено.

Снимка 7


Ако буталата с фланците изкочат, трябва да ги наредим в кръг и да запомним кое бутало в кой цилиндър стои, за да можем да ги наредим после правилно.
За да сменим уплътнението на вала, ще се наложи да премахнем филцовия пръстен и да снемем ступорния пръстен достъпен от страната на ролката.

Не знаех колко е особена конструкцията и при разглабянето, цялата вътрешност на компресора се разпадна в ръцете ми. След анализ класифицирах целия агрегат като аксиално- бутален нерегулируем компресор с двойно действие на петте бутала.





Течът от възела произтича от стареене на гуменото уплътнение и окисление на сплавта на корпуса на мястото, където се съединяват двете половини (Снимка 8).

Снимка 8


След това обезмасляваме и залепяме със скотч вътрешността на двете половини от корпуса (Снимка 9), за да не ги надраскаме и внимателно минаваме с шкурката на местото където лежи уплътнителния пръстен.

Снимка 9


В следствие не трябва да има никакви следи от окисление по жлебовете (Снимка 10).

Снимка 10


След това с бензин измиваме остатъците от абразивни частици и мръсотия, като наклоним корпуса надолу, за да не влиза вътре. Изтриваме с чиста кърпа на сухо и отлепяме скоча.

Финални процедури.
Измиваме остатъците по повърхностите от масло и корпуса, надяваме новия пръстен. Сглобяваме по обратната процедура, като предварително омотаем със скотч вала откъм частта с шлиците, за да не повредим уплътнението при поставянето. После махаме скоча и смазваме шлиците с литиева грес.

За запресоване на лагера е нужно да пробиете с бормашина 6 отвора в корпуса на ролката по контура на пръстена или да използвате ако имате под ръка преса.

Сглобяването става по обратния ред, като не забравяме да включим електрическата букса към компресора.

Отиваме в сервиза за климатици, където съхраняват нашия фреон, като с него добавяме и 90 мл. масло според спецификацията на производителя.

След този ремонт не съм забелязал теч на масло или загуба на фреон повече от 6 месеца!!

Данни от Аутодата за обема на маслото в компресора:

1. Източено до 90 мл -> заредете 90 мл.
2. Източено от 90 до 150 мл -> заредете толкова, колкото сте източили
3. Източено  повече от 150 мл -> заредете толкова, колкото сте източили + 30 мл.



Превод и редакция моя милост: Nebhotep!!!


Глупаците спорят с другите, а мъдреците със себе си!


Иван Вълков

Браво за положеният труд колега доста си си пойграл да превеждаш (thup)

Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!

Иван Вълков

"Весела"  Коледааааа  :'( дигам капака одеве да погледна оборотният акумулатор и гледам на кората масло... и то под компресора (headbang) и найстина пускам климатика и к**ец. Май ще се тества ръководството ::). Имам два въпроса: на Мондео дали е същият компресор; ...и при изтекло вече масло дали е останал някакъв фреон(мен ме съмнява но пък знае ли се).

п.п. Тия дърти чорби всеки ден по нещо изкача........как да не ги обичаш (hammer)

Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!

Nebhotep

И да не е същия, то принципа на работа съм сигурен, че е еднакъв. Щом има по компресора масло, значи това ръководство е точно за теб- класически проблем. Надали е останал фреон в системата. Успех и да разкажеш в картинки ако се заемеш сам. Само внимавай да не стане както авторът на ръководството описва да се чудиш как да сглобиш разпадналите се бутала и елементи. Успех!


Глупаците спорят с другите, а мъдреците със себе си!