Ръководство за възстановяване на Bosch алтернатори!

Започната от Nebhotep, 14 Октомври 2012 09:49:44

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Nebhotep

[size=150]Възстановяване на Bosch Aлтарнатори[/size]



Със сътрудничеството на Eric Dzubehor, Oct. 24, 2004 и по материали от http://www.rangerovers.net"

Въведение
По- долу е детайлизирана процедурата по възстановяване на VW 120 ампаров алтернатор . Процедурата е подобна и за останалите модели алтернатори на Бош.

Правите това на собствен риск. Не съм отговорен за вашите собствени действия. Ако погрешно свържете погрешен проводник и изгорите своя дом или колота си, това си е ваша грешка. Ако смятате, че нямата достатъчно познания да направите това, моля помолете някой друг, който може!!!

Детайли за реле регулатора
VW част #: 028 903 803D (подходяща за повечето алтернатори Бош).
Transpo #: IB388
WAI #: 35-9108



Процес по възстановяване, стъпка по стъпка
За да подмените регулатора на напрежението, премахнете черната капачка (3 болта кръстачка и разединете трите скоби отстрани на капачката.
Внимателно повдигнете и отстранете капачката и я оставете настрана.




Снимка от форума на VW на 70 амперов алтернатор!

Регулаторът на напрежението е захванат с две болтчета кръстачка.
Отвъртете ги и внимателно издърпайте стария.
1 197 311 224 – за 70 амперов алтернатор на БОШ.



ЗАБЕЛЕЖКА

Сега е добър момент да подмените легерите (детайлите по- долу!)
Също така Ви съветвам да почистите контактните пръстени и да премахнете всякаква оксидация от контактите на регулатора на напрежението (по кутията на алтернатора и колектора на ротора).
Използвайте фина шкурка 600 или суха силиконово- карбидна шкурка за контактните пръстени, след това забърсвате със сух парцал след като завършите. Използвайте същата шкурка за да почистите всякаква оксидация, както споменахме по- горе.
Внимателно поставете новия регулатор на напрежение, внимавайте да не нараните графитните четки. Поставете регулатора на мястото му и завийте двете болтчета. Завъртете ролката на алтернатора по посока на часовниковата стрелка и проверете дали четките правят хубав контакт с контактите пръстени.

ЗАБЕЛЕЖКА

Ако ще сменяте задният лагер, отвийте 4 болтчета разположение по протежение на външния периметър на задната част на алтернатора.



Махнете реле регулатора преди да пристъпите към развиване на тези болтчета!



Използвайки обикновена отвертка, внимателно повдигнете от всички четири страни, както е показано на снимката. 

Роторът ще остане заедно с предната ролка, статорът ще остане заедно със задната част и диодната плочка.



В зависимост от годините на вашия алтернатор ще прецените и състоянието на задния лагер. Може да е с нарушена изолация, което да го прави опасен за по- нататъшна употреба. Единственото решение е да го подмените с нов.



ЗАБЕЛЕЖКА
Моля отделете време да гресирате лагера със синтетична грес! Ако не направите това рискувате лагера да излезе преждевременно от строя. В самите нови лагери гресировката не е достатъчна

Не губете корпуса на лагера.




Ако сметнете, че и предният лагер се нуждае от подмяна, трябва да се премахне шайбата на алтернатора. Използването на ударна отвертка ще улесни неимоверно задачата.
Със свалената шайба, ще видите 4 болта, които захващат предния лагер за тялото. Трябва да използвате ударна отвертка за да ги развиете.



Шайбата и болтчетата премахнати.



Ето и осигурителната втулка. Забележете, че тя е сложена от вътрешната страна с лице към лагера.



Преди да премахнем лагера трябва да се извади осигурителната втулка.



Премахнати:
Втулката, лагера и опорната пластина.
Снимката показва ориентацията на елементите.
Уверете се че инсталирате правилно опорната пластина и лагера.



Роторът с контактните пръстени.



Старите лагери:

Заден- малък: 6203 RS или 6203 2RS (с гумено уплътнение) 17mm x 40mm x 12mm 
Преден- голям: 6303 RS или 6303 2RS (с гумено уплътнение) 17mm x 47mm x 14mm 
Уплътнения: Лабиринтна съединителна система, която предпазва от мръсотия и същевременно маже лагера.

ЗАБЕЛЕЖКА
Не използвайте лагери 6203 ZZ или 6303 ZZ, те са легери са метални предпазители, но не са с уплътнения!!
Мръсотията бързо ще проникне вътре в лагера, а Вие ще се сдобиете набързо с шумен алтернатор.



Забележете, че вътрешният край на уплътненията на задния лагер са повредени, поради втвърдяване с времето.
Благодаря Ви Бош, че използвате евтини Китайски лагери!!!



Има много различни варианти на лагерите. Просто вземете високотемпературен и високоскоростен лагер от следните марки и няма да сбъркате BCA, FAG, KOYO, NTN, SKF, TIMKEN !!!

ПРЕВОД И РЕДАКЦИЯ МОЯ МИЛОСТ: NEBHOTEP!
[/u]


Глупаците спорят с другите, а мъдреците със себе си!