Mondeo Mk3 TDCi Retrofit круз контрол (темпомат)

Започната от hotblooded, 13 Август 2012 14:11:45

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

hotblooded

http://www.cars.bg/u168475
Освен волана и микропревключвателите на педалите - какво (като хардуер) още ми трябва за темпомата?


Pyrhel

Нищо, само това. Виж дали имаш букси за тия ключове долу на педалите. Даже не ти трябва целия волан, а само копчетата и еърбега (дори пластмасата на еърбега може да се изреже).
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

hotblooded

Цитат на: Pyrhel в 13 Август 2012 14:15:28
Нищо, само това. Виж дали имаш букси за тия ключове долу на педалите. Даже не ти трябва целия волан, а само копчетата и еърбега (дори пластмасата на еърбега може да се изреже).
1) Ако нямам букси - какво правим?
2) Защо ми е еърбега - моят не може ли да се прехвърли? (намерих и една с гръмнал еърбег и предполагам че ще даде волана "за без пари" и това с рязането изглежда примамливо)

Pyrhel

Пластмасата е поизрязана малко за бутоните на еърбега. Ако няма букси трябва инсталация да си намериш от някой - разплиташ и пускаш кабелите. Може и от англичанка, ще пуснеш само кабелите, които ти трябват.
ПС: Ще разделя темата :)
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

hotblooded

Цитат на: Pyrhel в 13 Август 2012 14:38:46
Пластмасата е поизрязана малко за бутоните на еърбега.
Бутони на еърбега? Искаш да кажеш капачката на еърбега е резната заради бутоните, или аз не вдявам нещо? Еърбега неделим от капачката ли е?

Alexi

да ,пласматата челната е различна ти можеш да ползваш твоята там където стоят бутоните се изрязва то стои вдлъбнато леко

Pyrhel

Оф... :) Капака на еърбега е резнат, за да се покажат бутоните на круз-контрола. Дали е неделим... Не мога да се сетя какво е захващането на капака към еърбега. Мисля си, че бяха неделима част. Довечера ще видя дали ги има като отделни артикули.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

hotblooded

 Така, имам оферта
  Волана
  превключвателите на педалите
  кора над двигателя
  тапите за предни амортисьори

  170лв.

В Пловдивско има една джия-комби за чаркове  - външно по снимки е перфектна...

Bobi


Alexi

бива цената .. какви тапи на амортисьорите ?


hotblooded

Цитат на: Alexi в 13 Август 2012 17:05:57
бива цената .. какви тапи на амортисьорите ?
Декоративните тапи на бомбетата

А къде точно да гледам дали имам кабели при педалите?

Dmitarcho

На дизеловите Мондита, нали трябваха само бутоните за волана, превключвателите уж ги имали фабрично всички. Така каза поне някой наоколо. Я ако може малко по-подробно за тези превключватели,да огледам и аз дали са ми нужни. ;)
Ръца Пръца

Alexi


hotblooded

С тези превключватели и на мен не ми е цветно - датчик за натиснати спирачки така или иначе има, газта е електронна - с датчик за положение на педала....  Бях чул че на Мондео Мк3 ТДЦИ си има кабеляци - трябва само хардуера, сега се оказа че трябва да се дзверя отдоле дали има букси  (help)

ПС - някой друг не си ли хареса нещо от тая Джия?

Alexi

не знам дали тоя за стоповете съвпада с тоя който темпомата следи .. на съединителя трябва да има щото ако го натиснеш темпомата изключва поддръжката на скоростта( както и спирачка ако натиснеш )

Pyrhel

Това отпред капака с еърбега микроката го дава като една част. За ключовете на педалите трябва да се рови, излизат 4 ключа?!
Един за стоп-а; 2 различни за съединителя - с и без темпомат; един, който го пишат "Switch - Speed Control Inhibitor"
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

hotblooded

#16
 Pyrhel (ако не те затруднява) я дай на микрокат - къде ги дава че стоят тези ключета?  Че хората от моргата незнаят какво точно трябва да свалят

Pyrhel

Нахвърляни са хаотично в картинката на микроката. Иначе стоят зад педалите. Не може да не ги видят. Изваждат се чрез завъртане на едната страна, падат много лесно.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

hotblooded

Цитат на: Pyrhel в 14 Август 2012 01:02:42
Това отпред капака с еърбега микроката го дава като една част. За ключовете на педалите трябва да се рови, излизат 4 ключа?!
Един за стоп-а; 2 различни за съединителя - с и без темпомат; един, който го пишат "Switch - Speed Control Inhibitor"
Да видим правилно ли съм разбрал:
  Трябват ми ключа от съединителя - специално за темпомат, на спирачката си е един (без разлика за темпомат или не), и тоя "Switch - Speed Control Inhibitor"  , който се намира (предполагам) на педала на газта (или ми трябва целия педал)?

Pyrhel

На газта няма нищо. Сега разрових: http://www.fordwiki.co.uk/index.php?title=Cruise_Control_Retro_Fit_-_Petrol_Models макар и за бензинови, при нас е същото - на спирачката са 2 прекъсвача. Въпросният "inhibitor" явно е втория.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.


hotblooded

 Вчера след работа се рових къде ли не, и никъде нямаше инфо -  имат ли всички Мк3 ТДЦИ "кабелна подготовка" за темпомат (Ghia i Titanium със сигурност имали), ако нямат - има проблем - на всички двигатели било различно свързването в ECU и за 2.2 нямаше (на 1.8 и 2.0  по чуждите форуми намерих хора които са го правили), още повече че моята е евро 4, и даже не се сещам за друг с евро4 които да има темпомат че да проследим при него кое как е....

momo76

Най-лесно е да погледнеш твоите бутони. Трябва на буксата на бутона на съединителя да имаш 4 кабела, ако са само 2 значи ти липсва окабеляването.
За втория бутон за спирачките трябва да имаш свободна букса с 2 кабелчета.

hotblooded

Цитат на: momo76 в 15 Август 2012 16:33:40
Най-лесно е да погледнеш твоите бутони. Трябва на буксата на бутона на съединителя да имаш 4 кабела, ако са само 2 значи ти липсва окабеляването.
За втория бутон за спирачките трябва да имаш свободна букса с 2 кабелчета.
За окабеляването - не е сериозен проблем - ще го окабеля ако няма - ама къде да ги "забуча" тея кабели.... донора не е 2.2, а и е на 300 км....

hotblooded

 Между педала на съединителя и този на спирачката имам свободна букса, до педала на съединителя има място (ухо) за монтиране (предполагам) на превключвател, но не можах да видя колко кабела има в буксата на съединителя. не мога да разкопчея копчетата на меката кора под волана  (angry)

Pyrhel

Ох, тия копчета се вадят АДСКИ трудно. Ламаринките, в които влизат за кекави и се кривят. Вече не издържам да си играя и скубя като хамалин.
В неделя вечерта ще пътувам към морето, някой ден може да се видим и да завъртим датчиците, за да сравним буксите :)
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

hotblooded

Цитат на: Pyrhel в 25 Август 2012 14:18:52
Ох, тия копчета се вадят АДСКИ трудно. Ламаринките, в които влизат за кекави и се кривят. Вече не издържам да си играя и скубя като хамалин.
В неделя вечерта ще пътувам към морето, някой ден може да се видим и да завъртим датчиците, за да сравним буксите :)
Утре вечер ли? Добре си дошъл!

Pyrhel

Утре едва ли, че ще пристигна към 3-4 сутринта :D Ще се разберем, за някой ден, хем срещичка да заформим :)
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Bobi

Случайно попаднах на тази тема в talkford за монтиране на темпомат на Mondeo Ghia TDCi. За съжаление, от написаното става ясно, че ретрофит на темпомат е възможен само на бензинови двигатели  :-[ . Не знам защо, но казват, че при дизелите, ако го нямаш заводски, нямало начин да се сложи допълнително.

Pyrhel

Не знам дали забелязахте, но по-голямата част са общи приказки, че някой някъде е чувал, че не може.

Най-основният въпрос в тоя случай е дали колата е преди или след фейса, защото управлението от ЕКУ-то става друго - след фейса е по CAN шината. По тази причина има някои неща от след фейслифта, които не могат да се вкарат в мондео преди фейса.

Малко по-нататък в темата е споменато, че си става, стига да имаш кабелите. Дори и да ги нямаш, пак може да стане, ама трябва да се разглобява таблото, да имаш донор за инсталация, да разплиташ... Като за моето ЕСП - същата работа - само чакам момента, когато ще ме удари съчмата и почвам да свалям таблото и да пусна кабелите. :)
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

hotblooded

Да "ъпна" малко темата. Има ли разлика в датчиците, бутоните на волана при колите преди и след фейс-а? Смисъл - ще се получи ли с волан и датчици от кола преди феислифта, или да търся задължително след ?