Тресене при палене на студен двигател

Започната от mspirovv, 18 Октомври 2022 08:59:26

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

mspirovv

Здравейте , колеги ,

от известно време като паля колата при студен мотор тресе и с падането на температурите навън тресенето става още по-силно. Даже бих казал , че работи на 2-3 цилиндъра първите 20-30 секунди като я запаля преди да постопли , после като че ли вече няма тресене или поне не се усеща. Преди седмица съм сменил подгревните свещи (бяха изгорели всичките). Колата е Ford Mondeo MK 4 2.0 tdci automatic 140hp; Също така ми прави впечатление , че доста понамирисва на сурово гориво и задушлива смес от ауспуха , а преди като , че ли не съм го усещал. Някой сблъсквал ли се е с нещо подобно и към какво да се насоча ? Дали това е симптом на неправилно работеща дюза ?


Petar 1966

Свещи подгревни.
Моят Мончо 3. 2.0 дизел,и четирите свещи са изгорели.Доказано е.Мерени са мултицет.
От 2019г.е така, февруари месец, така го купих.
Като падне температурата, така пали -първо един цилиндър, след една- две секунди втория и т.н.Испушва, и тръгвам бързо да не ме бият комшиите!

 
Животът иска жертви,но няма да сме ние!

ivchotr

Може и дюзи да са, щом като загрее мирише на сурова нафта. Преди време се твърдеше, че оригиналните дюзи на ТДЦИ изкарват по около 200 000 км пробег и след това започват проблемите с тях.

mspirovv

Цитат на: Petar 1966 в 19 Октомври 2022 18:02:27Свещи подгревни.
Моят Мончо 3. 2.0 дизел,и четирите свещи са изгорели.Доказано е.Мерени са мултицет.
От 2019г.е така, февруари месец, така го купих.
Като падне температурата, така пали -първо един цилиндър, след една- две секунди втория и т.н.Испушва, и тръгвам бързо да не ме бият комшиите!

 
Свещите ги смених с нови преди седмица , няма абсолютно никаква разлика.
Май ще свалям дюзите и ще ги пращам на проверка..

mspirovv

Колеги ,

провериха дюзите в с. Ясенково на стенд на Bosch и се оказаха , че са добре.
Някакви идеи , къде да търся проблема?

Bizu

Не съм запознат много, но възможно ли е да има някъде спукан маркуч за вакуум и да смуче въздух?

Vesel

Да не е от горивото? Смени бензиностанцията и виж има ли промяна. Че всякакви боклуци продават.

mspirovv

Цитат на: Bizu в 21 Ноември 2022 14:33:33Не съм запознат много, но възможно ли е да има някъде спукан маркуч за вакуум и да смуче въздух?
Уж проверяваха  в сервиза и казаха  , че не смуче въздух.
Цитат на: Vesel в 24 Ноември 2022 11:28:00Да не е от горивото? Смени бензиностанцията и виж има ли промяна. Че всякакви боклуци продават.
Мне , зареждам постоянно на различни бензиностанции.

Сега последно като се чух със сервиза ми казаха , че чували някакъв шум откъм разпределителния вал и кобилиците и щели да разглабят ангренажа и да видят там какво е положението.

mspirovv

Малък ъпдейт по темата:
Смениха ми горивния филтър ( никаква промяна) , презацепиха ми ангренажния ремък с половин зъб уж не бил както трябва и сега като паля няма тресене , но уви има друг проблем.
Колата пали трудно без значение дали е студена или загряла ( при загрял мотор е една идея по-добре ).
Майстора има съмнения за помпата за високото налягане , но аз съм малко скептичен тъй като преди ремонта колата палеше от раз ( като изключим , че понякога при студен двигател се случваше да въртя 5-6 сек да не пали и като натисна наново старт бутона пали от раз) .
Някой ако е имал подобен проблем нека сподели.

Ozzie

Цитат на: mspirovv в 08 Декември 2022 14:34:34.....презацепиха ми ангренажния ремък с половин зъб...
мммооооля?!? Половин зъб?!? Изпилиха ли го, що ли?
 ???  ???  ???  ???  ???
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...


ivchotr

Тези са надминали себе си :D Много са ми интересни, когато започнат да разправят небивалици, на които сами не вярват :D

Понеже малко му изтървах края, подгревните свещи проверявани ли са?

mspirovv

Цитат на: Ozzie в 08 Декември 2022 19:46:19мммооооля?!? Половин зъб?!? Изпилиха ли го, що ли?
 ???  ???  ???  ???  ???

Не те разбирам . но това е което майстора ми каза.

ivchotr

Всяка ролка на ангренажната верига или зъб на ангренажния ремък, влизат между два зъба на зъбните колела на разпределителния/те вал/ове и на коляновия вал. Ако разминаването е с половин зъб, ролките на веригата и зъбите на ремъка трябва да се движат по върховете на зъбите на зъбните колела, а това е практически невъзможно. Затова колегата реагира така. А и аз, де. Другият вариант е зъбите на зъбните колела да са се износили до такава степен, че ангренажът да хлопа между тях с половин зъб. Но тогава единственият начин да се оправят нещата, е да се сменят зъбните колела. С презацепване няма как да стане. По-скоро ангренажът е бил зацепен с един зъб разлика. Ако в момента е зацепен правилно, трябва да се търси проблемът, заради който пали трудно. Щом преди интервенцията с ангренажа е палел лесно, макар и с тресене, въпросната помпа би трябвало за сега да се изключи от уравнението.
Видях по-горе, че са сменени подгревните свещи, обаче пак остава въпросът проверявани ли са дали работят. Защото новите могат да се скапят бързо, ако не са качествени. Или и старите и новите да са си о'к, но да не получават захранване. Как разбрахте, че старите са изгорели?
Прави ми впечатление и друго - когато ангренажът е бил зацепен "с половин зъб разлика", колата е палела от раз и е тресяла половин минута докато загрее, след което тресенето е изчезвало. Ако ангренажът е зацепен с разминаване, тресенето ще си остане и при загрял двигател.
Аз бих закарал тази дипломна работа при друг, проверен механик, който да провери отново правилно ли е зацепен ангренажът, работят ли подгревните свещи, каква е компресията на двигателя, засмуква ли достатъчно въздух, в какво състояние е тръбата след дросела и т.н.

F Focus

Цитат на: Ozzie в 08 Декември 2022 19:46:19мммооооля?!? Половин зъб?!? Изпилиха ли го, що ли?
 ???  ???  ???  ???  ???

Половин зъб?!  (tooth)
Нямам думи! :-X

Alexi

възможно е майстора да не се е изразил правилно .. възможно е помпата да не е правилно зацепена ,ако е някой от разпределителните валове от 1 зъб най често удря клапан

mspirovv

Цитат на: Alexi в 25 Декември 2022 20:27:13възможно е майстора да не се е изразил правилно .. възможно е помпата да не е правилно зацепена ,ако е някой от разпределителните валове от 1 зъб най често удря клапан
Ами не е споменавал за зацепване , просто нещо го съмнявала на живи данни като гледал , че не вдигала налягане както трябва.
Иначе засега никъде не съм я оставял в сервиз колата , щото честно казано ми писна ( последния път 1 месец стоя и нищо не направиха) и сега просто си карам. Единствено , че малко повече върти като пали иначе работи добре колата.

Vesel

Има ли развитие по темата, че ми стана интересно.

mspirovv

#17
Мне , карам си така засега.
Прави ми впечатление , че когато колата е загряла и навън е по-топло времето като спра и после я запаля запалва от половин оборот.