Проблем с теч на масло на Мондео 5, 2016 г.,2.0 TDCI

Започната от rimin, 02 Юли 2022 21:13:06

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

rimin

Здравейте на всички във форума. Помагайте хора, с опита си и с мненията си. Първо малко предистория. Реших да стана част от семейството на Форд. Собственик съм от 3 месеца на Форд мондео 2016 г,150 к.с,автоматик,хечбек, на 170 000 км.Купих я от борса в София с такъв мерак,защото ме грабна още от пръв поглед.Красива кола. Гледах я,пробвах я,оглеждах я,проверих историята й в Италия(2020 г. е била на 120 000 км), мислех я една седмица и я купих. Обслужих я. Изминах около 1000 км и се почна. Теч на двигателно масло. При всяко спиране след около 50 км,локвичка около педя.Смених в сервиз : гарнитура на картера,капака с картерната вентилация,О-пръстенчето на ГНП, изчистиха цедката преди маслената помпа,който е в картера,смених семеринга на разпредерителния вал,смених наново масления филтър. Смених и демпферния маховик,защото имаше луфт.И всичко това след панаира със свалянето на преден мост и скоростна кутия. Да кажа ,че 3-ма майстори от други сервизи я гледаха. Всичко сменено е по тяхна препоръка от моя майстор. И след всичко това стана по зле т.е теча се усили. Взех да се отчайвам. И така кажете имало ли е някой с подобен проблем и как го е решил. И Моля Ви , без заяждане,че и без това ми е криво след похарчените пари и нерви цял месец.


Наско

Колега rimin, този твой "майстор"  (bang) не ти ли каза поне от къде тече ? Това е масло, не е дим че да изфиряса. Бършеш, караш малко и гледаш. И така докато не хванеш къде е теча и да се види каква е причината, че така идва малко на гадаене. И споко, няма непоправими неща. Успех и пиши като откриеш нещо.
Закования с чук винт, държи по-добре от завинтения с отверка пирон !

rimin

Благодаря за мнението Наско. За " гадаенето" . Махнахме кората под двигателя.Обезмаслявахме,правех кръгче около 10 км. Вдигахме на подемника. Оглеждахме отдолу с фенер. Капки масло,които са се стичали отгоре имаше винаги най-долу вляво(вляво имам впредвид под шофьора,където е и скоростната кутия). Имам чувството,без да съм специалист, че след като налягането на маслото по маслената магистрала се вдигне, търси място от където да избие. Забравих да спомена по-горе,че един от майсторите спомена за някъкъв фабричен проблем на този модел на Форд, свързан с някаква тапа на резба по маслената магистрала,която регулирала налягането на маслото. И най-интересното ,което спомена е че от централата на Форд са информирали оторизираните сервизи за евентуален проблем. И така отива клиента с проблема "теч на масло". Предлагат му 3 стъпки. 1-ва - смяна на картерна вентилация с гарнитурата+ смяна на гарнитура на картера. 2-ра и 3-та стъпка са свързани със сваляне на преден мост и скоростна кутия,за да се стигне да семеринга и въпросната тапа. Обачее. 2-ра и 3-та стъпка са вече цифри при оторизирания сервиз - 2500-3000 лв., заради панаира с моста и скоростната кутия. Избрах да не си играем на сваляне-качване. Затова смених всичко. Като допълнение дойде и маховика. И да, прав си Наско, малко на "гадаене" отиде работата. Но то стана по-зле. Мама му стара(да не казвам нещо по-грубо). Затова реших да Ви споделя "филма".Май-май ще се навра утре във Форд Хасково,които вече не са Форд. Прикачвам 2 снимки на цедката в картера преди и сега.
image.jpgimage.jpg 

ivchotr

Уж четох внимателно и пак не разбрах откъде точно тече. Щом течът се е усилил, трябва да си личи по-видимо.

rimin

Това е и причината да сменям "майстора" :-[ . Перифразирам едно изречение,което всички знаем за друго нещо- "За един майстор или хубаво ,или нищо". Е аз за него, няма да кажа нищо. Зачертах го с дебелия маркер по 2 причини : мота ме цял месец и очевидно никаква не я свърши,въпреки че се познаваме.Лошото,че съм в начална позиция ,т.е теча не е ясно откъде идва. Някъде по средата на двигателя отляво,когато съм под колата. Не може да се види. Притеснява ме ,че трябва да се изкара целия двигател от коша ,което пак ще е панайр и средства.Но нямам избор. Не мога да се откажа. А с такъв мерак я купих. Утре ще я закарам, още не съм решил точно къде.

Alexi

не може да не може да се види откъде тече особено ако е много .. като смъквахте кутията и сменяхте маховик ,сменихте ли семеринг на коляновия вал ( задължително се прави при такъв ремонт ) .. тоя мотор си е фордовски нали ,не на ПСА мотора вече

ivchotr

Ми то може да тече и от гарнитурата на капака на клапаните. С фенерче и гледане с четири очи няма как да не го хванете този теч.
Виж дали има охладител за маслото. Понякога и от там протича.

rimin

#7
Цитат на: Alexi в 03 Юли 2022 22:30:55не може да не може да се види откъде тече особено ако е много .. като смъквахте кутията и сменяхте маховик ,сменихте ли семеринг на коляновия вал ( задължително се прави при такъв ремонт ) .. тоя мотор си е фордовски нали ,не на ПСА мотора вече

Семеринга го сменихме. Което ме навежда на мисълта,че е некадърно сменен. Ще видим .Двигателя е на PSA. Видях някъде по двигателя . Първата й регистрация по документи е 2016 г. Доколкото знам фордовските двигатели ги слагат на моделите от 2017-18 г. За последното може и да греша обаче. Снимката е от борсата преди да я купя.

Zuhen

Здравей,

а дали проверихте гарнитурите на помпата за високото налягане. Почти на всички мотори 2.0 TDCI има теч оттам.

P.Petrov V

Здравейте колеги
имам Мк 2017 150кс автомат. мотора е на Пежо. Да си призная за тази кола най добрия сервиз в такъв случай е Мото Пфое .. да знам че е малко брадва но вие сте хвърлили доста пари вече по нея за неща който не е трябвало. Моето мондео е на 77 000 км и до сега освен предни накладки един път и задни само термостата ми прави проблем-протече. За тази тапа на маслената магистрала сте прав но имаше сервизна акция и я смениха заедно с всички масла по колата. Важно е и маслото на кутията да смените за д аизбегнете проблем в бъдеще. днес 10,10,22 цената с труд 7л. масло и филтър в М.Ф. е 565 лв днес го смених. В мото Фое може да видите и сервизната история, защото тези коли имат само електронна сервизна книжка  и там всичко пише и няма как да се промени.
Надявам се да съм бил полезен"