Непопълнен еко-стандарт в талоните

Започната от hotblooded, 02 Януари 2019 22:17:19

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

hotblooded

 Колеги, следния казус - капутите в КАТ са  натряскали звездички в талона на колата (която е евро 5),  сега ще ходя до представителството на марката да вадя бележка че е "евро 5" заради данъка (разликата е почти на половина) ,  в общината ще стане ли само с бележката, или трябва да ходя и в КАТ и пак на опашките (макя им да е жива и здрава)


Alexi

по коя наредба данъка е наполовина за евро 5 ,тебе по скоро изобщо не ти признават евро сертификат че имаш ? щото и евро 2 да си данъка е същия


Ozzie

трябва да се мине през КАТ, да ти издадат нов талон
от там информацията би трябвало автоматично да стигне до общината
коментираше се наскоро във форума на Пежо
долното мнение и следващите
https://peugeotclub.info/forum/viewtopic.php?p=1420608#p1420608
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...


Pyrhel

И в нашия форум имаше такъв казус преди, искаха от представителството документ за евро-стандарта и от сервиз документ, че отговарят емисиите на написаното и след това му смениха талона.
Ето калкулатор за новите данъци в София: https://cartax.uslugi.io/
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.


Alexi

Уха ,европейски данъци най сетне .. дано във всички общини да е подобно ,не ги следя нещата че моята е Н1


petermitkov

Цитат на: Pyrhel в 03 Януари 2019 08:42:04
Ето калкулатор за новите данъци в София: https://cartax.uslugi.io/
Според този калкулатор фордчето е с 121лв данък, а на другата колица имам доста сериозно намаление на данъка.
sapienti sat


hotblooded

Цитат на: Alexi в 03 Януари 2019 08:47:48
Уха ,европейски данъци най сетне .. дано във всички общини да е подобно ,не ги следя нещата че моята е Н1
N1 беше до тук. От тая година и N1 ги облагат както всички останали леки коли.  Хлопела ми е N1, но той поне във талона е писан че е евро 5 b.  Бенца явно в стария талон не е бил писан, и сега в новия също, по "дебелите книги" трябва да е euro 4 или 5, за да го регистрирам си загубих 2 дена, сега ако трябва да минавам пак през това - ще взема да подпаля КАТ...


Alexi

много хубава мярка ,крайно време беше .. макар ,че данъка ми ще се вдигне ,смятам ,че е стъпка в правилна посока


hotblooded

 И аз съм съгласен.  Просто някой фирми и хора се насраха с N1 - Q7, TUAREG, и какво ли не - N1. Добре че и отпуснаха каишката и за евро4 и нагоре.


B.Stoilov

Тоя калкулатор верен ли е? :o ???

Според него данъка на РС-а ще е почти 500лв. при досегашен 1000лв. +  :-X


Alexi

би трябвало да е верен ,данъците на коли евро 5-6 ще паднат много моя гледам е под 100 лв


hotblooded

Не е верен. Заложили са минималните коефициенти....


ivchotr

И пак никаква отстъпка за автомобилите с екологични горива.


hotblooded

Цитат на: ivchotr в 03 Януари 2019 18:32:19
И пак никаква отстъпка за автомобилите с екологични горива.
Който ви е излъгал, че LPG е по еко от другите горива - той да ви дава отстъпка.   


Ilian Petrov

Брей, това lpg, как дразни не е истина :)


ivchotr

Цитат на: hotblooded в 03 Януари 2019 19:20:25
Който ви е излъгал, че LPG е по еко от другите горива - той да ви дава отстъпка.

Не помня дали съм го казвал тук, ама лично съм пробвал какво отчита тестерът в пункт за ГТП, когато колата ми е на газ. Ми нищо не отчете. Вкарах я на газ, човекът ръчна сондата в ауспуха и докато си лафехме ала - бала, няколко пъти ходи до уреда да го проверява дали е включен. По едно време ми дожаля и невинно го попитах колата на газ ли трябва да е включена на прегледа или на бензин. Онзи се опули и попита дали в момента е на газ. Като разбра, че е, ме накара да я обърна на бензин. Тогава вече отчете. Кой каквото иска да ми разправя, това съм го видял с очите си. При това говоря за кола, която беше към 20 годишна при тази случка и при мен превъртя веднъж километража. Преди това колко се е превъртал, хабер си нямам.


Mondeicho

На газ колите определено са по екологични, това е доказано с много измервания, а защо няма отстъпка е въпрос на закони....
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.


Pyrhel

#17
Нямам представа какво и кой е измервал, но в такъв случай интересното е защо моделите с фабрични LPG имат същия евро-стандарт, както онези със същите двигатели, но на бензин? Както и същите каталожни показания за въгл. диоксид?
Всъщност, има ли някъде в Европа отстъпка и на каква основа за LPG? Или поне някога да е имало? Ама наистина да съществува тази информация, не приказки от селската седянка...
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.


hotblooded

Цитат на: Mondeicho в 04 Януари 2019 08:48:28
На газ колите определено са по екологични, това е доказано с много измервания, а защо няма отстъпка е въпрос на закони....
Гръмни се, с най добри чувства ти го казвам,  емисиите реалистично се мерят в грамове за киловатчас работа, отделно всички изследвания се нагласят за чист пропан-бутан, какъвто реално не се продава, а се продава един бъркоч дето не се знае какво има вътре,  имаш 10% намаление на CO2, при увеличени NOx  и намалена 10%  мощност. И това ти го казвам като човек изпитвал реални двигатели в лаборатория с различни горива.  Резултатите се поднасят избирателно, в зависимост от темата на публикацията после.
И на N-ти път - ако половината еко-тъпизми за пръдните бяха верни, то коли на бензин нямаше да излизат от заводите. Да не са луди производителите да се мъчат как да намалят емисиите, вместо да сложат по едно газово. Или ние тука знаем повече от инженерите във Форд, как мислите?
Наистина еко ефект има при работа с LNG, обаче и зарядите станции, и самите уредби са скъпи, отделно че е силно желателно двигателя да е разработен специално за целта.
При LPG единственото преимущество е ниската цена.


Ilian Petrov

Почти същите неща май ги коментирахме наскоро в една друга тема.
Че има разлика в отделеният СО2 при горенето на пропан-бутан спрямо бензина, има. Но тя не е чак толко голяма и явно е недостатъчна, за да получат по-добър екологичен стандарт. А и кой ще следи дали наистина караш на пропан-бутан, дори да си с фабрична газова..
Ето ги примерно данните от ценовите листи за 2019 на Дачия и Шкода:
CO2  емисии при смесен цикъл, бензин/пропан-бутан:
1.6 Sce, 115 к.с. - 156 / 141 g/km
0,9 Tce, 90 к.с. - 127 / 114 g/km
MPI 55 kW / 75 к.c. - 111 / 106 g/km
И моят любим Duratec 2.0, 145 к.с. - 189 / 150 g/km.
Но основната разлика при изгарянето на пропан-бутана в сравнение с другите горива, е в много по-ниските нива на азотни окиси и твърди частици/сажди.
А дали някъде в Европа има наистина данъчни преференции, аз нямам идея. Нека каже някой, ако знае.




Ilian Petrov

Hotblooded, човек, каква е тази омраза към колите с газови... много си патил ли или какво? :)


jo_jo

Цитат на: Ilian Petrov в 04 Януари 2019 11:17:57
Hotblooded, човек, каква е тази омраза към колите с газови... много си патил ли или какво? :)

Аз поне не виждам омраза, казва - " като човек изпитвал реални двигатели в лаборатория с различни горива."
Просто сигурно го повтаря това за стотен път.
Иначе в Люксембург данъка се смята въз основа на вредните емисии (без значение обеми, коне и тн).


Mondeicho

Цитат на: hotblooded в 04 Януари 2019 11:08:23
Гръмни се, с най добри чувства ти го казвам,  емисиите реалистично се мерят в грамове за киловатчас работа... тинтири-минтири  (rofl)
Определено няма да сложа край на живота си самостоятелно, пък и още много ми се живее. Така, че предлагам това отрицателно спрямо моята персона действие да го поотложим. В случай, че ти имаш близки подобни намерения заради такива ,,лаици" като мен, опитващи се да изразят собственото си мнение, моля не ме уведомявай кога ще си го причиниш. Нека да видим и някои факти от реномирани източници:

Предлаганият в търговската мрежа LPG в момента идва главно от изкопаеми горива. При изгарянето на LPG се отделя въглероден диоксид, който е парников газ, и допринася за глобалното затопляне. LPG обаче отделя по-малко CO2 на единица енергия в сравнение с въглищата или нефта. Той отделя само 81% от въглеродния диоксид за киловатчас, който се отделя при изгарянето на петрола и 70% от този за въглищата. LPG може да се счита, за по-"чист" от течните горива, защото отделя много малко частици (сажди) при изгаряне .
И да продължим малко.Горенето е процес на окисляване на гориво в химична реакция, която произвежда енергия. Енергията, произведена по време на горенето е под формата на топлина, светлина, газове и твърди остатъчни продукти. Примери за гориво са дърво, хартия, въглища, газ, петрол и разбира се пропан.
След горене страничните продукти, които се произвеждат се движат в атмосферата. Тези странични продукти се наричат парникови газове, но въпреки това нивото на вредните емисии след изгаряне на втечнен нефтен газ е далеч под това, на което и да е гориво, използвано в превозните средства и двигателите днес.
Пропана е чист и щадящ околната среда. При горене, той произвежда емисии на парникови газове, които надвишават изискванията за екологично чисти превозни средства и надминава екологичните очаквания във всички аспекти.   Ако се разлее в голямо количество, единствените щети върху околната среда, които могат да се появят е замръзване на всеки организъм или растителен живот в непосредствена близост. Все още няма дългосрочни последици вследствие на разлив на газ пропан – бутан, дори ако количествата са прекалено големи. Единствените щети и потенциалната опасност съществува е, ако след разилва, парите биват запалени. И дори тогава, няма дългосрочни последици от възпламенения пропан, които могат да навредят на околната среда.

Газта е изключителен източник на енергия и това се дължи на произхода, ползите, приложенията й в бита и промишлеността. Газта е ефективна и иновативна енергия, която предлага ползи за потребителите, промишлеността, околната среда и качеството на атмосферния въздух. Сред основните приоритети на екологията е опазването чистотата на въздуха, поради прякото му и косвено въздействие върху околната среда.
Газта играе ключова роля в прехода към по-сигурно, устойчиво и дългосрочно намаляване на парниковите газове и емисиите на вредни вещества в атмосферата.

Газта е устойчиво и ефективно гориво и жизненоважен източник на енергия за стотици милиони хора по целия свят днес. Това е енергията с буквално хиляди приложения. Тя е преносима, може да се транспортира, съхранява и използва почти навсякъде по света и има достатъчно резерви за десетилетия напред.
В транспортния сектор газта се използва в цял свят, като се контролират емисиите на вредни газове от превозните средства и замърсителите на въздуха, които могат да причинят сериозни здравословни проблеми.

Също така газта е предпочитана и в жилищни, търговски и индустриални сектори, особено за отопление, тъй като тя предлага предимства върху изменението на климата в сравнение с повечето други енергийни източници.
При измерване на общия горивен цикъл, газта има по-ниски емисии на парникови газове при горене, отколкото всяко друго гориво.
Газта е икономически ефективна, тъй като голяма част от нейното енергийно съдържание се превръща в топлина. Тя може да бъде до пет пъти по-ефективна от традиционните горива, което води до по-малко загуби на енергия и по-добро използване на ресурсите на нашата планета.

Защо не правят заводски автомобили е въпрос на икономическо, политическо и други важни фактори решение.
По тази логика защо преди 10 ина години се появиха юо-масово хибридите и ел.автомоБилите? Не ги бяха измислили или?
Нека спрем дотук, просто става излишно. В заключение да спомена, че съм имал един газов автомобил преди много години...
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.


Alexi

половината от тия неща са полуверни ,а други са откровени глупости .. отделно част от текста е за пропан-бутан ,останалата за метан :) писано от слабо запознат с материята човек ,неща които е чул от тук от там - по горе от дадените примери за СО2 отделяно от един и същ мотор на бензин и на газ се вижда ,че реално няма разлика ( тъй като го мерят на км ,а не на киловат а киловатите на газ са по малко просто няма откъде да дойдат колкото на бензин предвид по ниската калоричност на горивото ) .. ЗА ТОВА И НЯМА ДАНЪЧНИ ОБЛЕКЧЕНИЯ ЗА ГАЗ В НИКОЯ ДЪРЖАВА :)


hotblooded

 Алекси, то да е к*р да го набиеш, ама пусто акъл...
   Впрочем, в една друга тема, имаше пак един газов капацитет, дето се напъваше като хамстер във въртележка, докато не му пуснах заводски спецификации на кола със заводско газово, и същия модел само на бензин, специално в частта за изгорелите газове. Та същия после две години не се появи да пише ... 
Та пак ви питам, бе уважаеми колеги - ако тези писания за LPG са истина - за чий кОр "тъпаците" от GM, Ford, PSA, и други  продължават да се мъчат с тоя бензин. Толкова ли са прости, бе мама му стара, да не могат да сложат едно газово и да покрият всички изисквания.  Впрочем  още чакаме автомобил на LPG да покрие нормите за под 100 грама CO2 на километър.  Що се мъчат с бензин и дизел тея пусти автомобилостроители,  няма ли да им пишете и на тях да им обясните бе  (rofl)


hotblooded

Цитат на: Ilian Petrov в 04 Януари 2019 11:17:57
Hotblooded, човек, каква е тази омраза към колите с газови... много си патил ли или какво? :)
Никаква омраза, колега.  Първото си гЪзово сложих през 1996та. Правил съм и мотокар на газ. .Казвал съм го n пъти - LPG е евтино, но от екологична гледна точка си е наравно с бензина.  Също n-пъти - LPG с нищо не уврежда двигателя, няма проблем които и да е бензинов двигател да се прави на газ - въпроса е колко ще струва,за да работи дълго и безпроблемно.


ivchotr

От данните за Дачиите се вижда, че колкото по-мощен е двигателят, толкова разликата в отделените емисии става по-голяма в полза на пропан-бутана. Това някой капацитет ще го обясни ли като за прости хора? Щото до тук чета само, че разлика нямало (hammer)
Аз между другото също сложих газ на моя кола за пръв път през 1996 - 97 г. И от тогава не съм имал бензинова кола, която да е без газова уредба. И не съм го правил заради екологията, а заради разходите за гориво. Но пък съм свикнал да вярвам най-много на очите си, отколкото на каквито и да било писаници по форуми. Онзи тестер в пункта за ГТП може да е бил бъзикан, за да отчита по-ниски нива на вредни емисии, но е факт, че газта не я хвана, а бензина го хвана. Това е. Факт.


Ilian Petrov



Ozzie

 от талоните отидохме на войната газ / бензин - нафта....
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...


Alexi

масовата "газаджийка" е кола максимум евро 2 ,с монтирана газова в гаража на бай Пешо - кварталния майстор ,и настроена "на око" да гори малко и да държи обороти .. подобна инсталация в белите държави дори е незаконна и е смехотворно да се твърди ,че замърсява по малко от евро 5/6 дизел .. съответно ще плаща и повече данък ( и то доста повече ,а не както до сега някакви смешни стотинки )


ivchotr

Масовата "газаджийка" с такива настройки и ще върви толкова. В момента и двете ми бензинки са с газови уредби, като инжекцията е ясно, че е с комп и т.н. Старият дъргел е моноинжекция и също е с комп и стъпков мотор за дозиране на газта и дойде от Италия с монтирана там уредба преди 15 години. След едно измиване с пароструйка на двигателя компът си замина, хем го бяхме зачулили с найлонов плик, та му забодох друг. Него го настроихме със съответната апаратура със задаване на стойности както на място, така и в движение. Именно тази кола не можа да я хване тестерът. Досега се даваше отстъпка за колите с катализатор и до 74 кВ. Ама реално колко от тях бяха с изправни или изобщо налични катализатори? Така че щом колата си има сертификат от редовно преминаване през ГТП, е редно да си ползва отстъпките. Обаче на законотворците ни е ясно, че колите с газови уредби са масово явление и не им е изгодно да дават отстъпка. Защото така общините ще губят средства. В същото време Фандъкова се хвали колко автобуса на екологично гориво е закупила общината и как по този начин ще борят мръсния въздух в града. Е, къде е истината в случая?!?


Alexi

Истината е някъде там ,както обикновено .. ако закупят дизелови автобуси Евро6 с ДПФ и т.н. ,ще се борят също доста успешно със замърсяването ,но вероятно не са никак евтини .. добре е да се почерпи опит от белите държави както обикновено - има доста градове с автобуси на ток - 0 емисии ,като виси по светофари не работи ДВГ - чиста работа ..
Относно 4 компонентния газоанализатор ,който не ти е хванал показанията на газ - това е уред ,който е предвиден да измерва бензинови изгорели газове ( продавам и инсталирам такива уреди ,добре ги познавам ) .. за да минеш преглед има един показател Ламбда ,който се получава при изчисление на всички стойности на изгорели газове ( азотни окиси ,СО и т.н.) както и от остатъчния кислород  ,по определена формула .. тоя показател никога няма да излезе на газ ,и няма как да минеш преглед строго погледнато .. отделно като знам тия уреди как се поддържат проверяват и сервизират - майка плаче .. повечето не са поглеждани и калибрирани 10+г и показват квото им падне


Alexi

също така е добре да се степенуват правилно по вредност изгорелите газове .. СО2 е вреден да ,парников газ ,но е стандартен за атмосферата ни и го има от милиони години ,отделя се при изгаряне на дървета и треви в природата ,отделно дърветата го преработват .. от друга страна СО е изключително отровен газ без цвят и мирис ,свързва се с червените кръвни клетки трайно и се задушаваш за минути ( ако сте чули някой да е загинал в гаража си при работещ автомобил - умрял е от СО ) .. азотен окис - изключително вреден .. в атмосферата се свързва с водата и се получава азотна киселина ( т. нар. киселинни дъждове се дължат на него ) цял ЕГР измислиха за борба с азотните окиси ,които се образуват от твърде висока температура в горивната камера - част от изискването за високо КПД на ДВГ ,преди години изобилстваше от ДВГ с работна температура 110-115 градуса ,че и двигатели на годината бяха .. а сега са масларки ,че няма семеринги и гумички да издържат на тия градуси дълго време .. та обширна е темата


hotblooded

 Някой пак не прави разлика между LPG и природен газ.  Автобусите са природен газ, двигателите и уредбата са специално проектирани за това, а не са доработвани от бай Хой в гаража.  Балкан разлика. Но основаната причина да се купуват е че на CNG е по евтино като разходи за гориво и цената е по стабилна.


zloster

За изгорелите газове от двигателите с вътрешно горене (бензин, дизел и всичко между тях) има един аспект, който упорито се пропуска. А именно канцерогенност.
Почвам от далече: Международна агенция за изследване на рака, част от Световната Здравна Организация към ООН. Задачата им е да извършват и насочват изследвания за причинителите на ракови заболявания. Публикуват монографии с тяхната работа, където обявяват резултатите от изследванията си.

Текущата версия на списъка с опасни вещества и степента на опасност е тук: https://monographs.iarc.fr/list-of-classifications-volumes/ Като ПиДиЕф (pdf) тук. Уговорката е достатъчно дълго излагане на достатъчно високи концентрации.

Какво интересно има в този списък? Ами доста неща са там, но ето нещата, които засягат темата пряко:
[attach=1]
Дизеловите изгорели газове са с доказан канцерогеннен ефект. Бензиновите отработени газове са заподозрени, но няма достатъчно данни, за да ги обявят за канцерогенни.
Отделно различните химически вещества, които съставят отработените газове, пак фигурират в класификацията. В долната таблица са смесени вещества от бензинови и дизелови отработени газове.
[attach=3]
Какво още е категория 1? Ами азбест. Съвсем прясно за азбеста от нашата братска държава САЩ случая за бебешката пудра на Джонсън и Джонсън: https://www.nytimes.com/2018/12/14/business/baby-powder-asbestos-johnson-johnson.html Даже минимални количества за няколко десетилетия са достатъчни...
[attach=2]
Тук идва момента да си зададем въпроса: защо производството и употребата на азбест са ограничени, забранени, силно законоворегулирани (според различните юрисдикции), а отработените газове от дизела не са?
Друг въпрос: защо не се ограничава използването на бензинови автомобили в града?

Цялата монография за отработените газове е тук: https://monographs.iarc.fr/wp-content/uploads/2018/06/mono105.pdf
Всички монографии са достъпни тук: https://monographs.iarc.fr/monographs-and-supplements-available-online/
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/


hotblooded

Да не забравяме и кемтреилс.  (rofl)
Колега, то и излъчването на клетките на мобилните телефони,  рентгеновите апарати, етернитовите тръби, от който цяла България над 60 години пи вода също са канцерогенни...  И ко праим ся  (rofl)


Ilian Petrov

Каквото и да си говорим двигателите с вътрешно горене необратимо си отиват. И най-голяма "вина" за това има дизела. Останалите само допълват картинката :)


sinnerman

Много ми е странно, че никой не се оплаква от цените на Гражданската отговорност. Последната година скочиха с минимум 100 лв. Никой нищо. Иначе с данъците, голям проблем. Обвързването на размера на данъка ва МПС  с екологичния стандарт на автомобила е стъпка в правилната посока, според мен поне. Ако не можеш да си плащаш данъка на старата барака, как можеш да си плащаш скъпата Гражданска отговорност? В момента данъка на една стара барака е смешен. Кола 2006г. 1.4 куб см с регистрация СА - 26 лв. И дори има и 5% отстъпка при плащане до 30 април. ГО - 260 лв. И оплакването е от данъка. Добре е да се замислим как искаме да живеем и какъв въздух да дишаме.


Alexi

#38
Кой се оплаква от данъка ,аз го хваля макар ,че моя ще се вдигне около 20 пъти след отпадането на N1 ... единствено коефициента по години е "наобратно" отново ,по високия коефициент трябва да е за по старите коли .. в момента две коренно различни коли ще имат приблизително еднакъв данък - мощна нова кола евро 6 ,и стара кола с малък мотор без евро сертификат .. пак леко нелогично  ,но по добре от преди


jo_jo

Цитат на: sinnerman в 06 Януари 2019 08:58:45
Много ми е странно, че никой не се оплаква от цените на Гражданската отговорност. Последната година скочиха с минимум 100 лв. Никой нищо. Иначе с данъците, голям проблем. Обвързването на размера на данъка ва МПС  с екологичния стандарт на автомобила е стъпка в правилната посока, според мен поне. Ако не можеш да си плащаш данъка на старата барака, как можеш да си плащаш скъпата Гражданска отговорност? В момента данъка на една стара барака е смешен. Кола 2006г. 1.4 куб см с регистрация СА - 26 лв. И дори има и 5% отстъпка при плащане до 30 април. ГО - 260 лв. И оплакването е от данъка. Добре е да се замислим как искаме да живеем и какъв въздух да дишаме.

проблема не е в цената на гражданската, а в това, което получаваш насреща. В нормалните страни застраховката е по-близо до нашето каско и тогава няма чичо Гошо дето не му пука дали ще има още една драскотина да те засича.


ivchotr

Цитат на: Alexi в 05 Януари 2019 15:42:13
... за да минеш преглед има един показател Ламбда ,който се получава при изчисление на всички стойности на изгорели газове ( азотни окиси ,СО и т.н.) както и от остатъчния кислород  ,по определена формула .. тоя показател никога няма да излезе на газ...

И защо е така? Защо с този газ анализатор се проверяват и дизеловите двигатели, при положение, че е настроен за бензин, като при дизела също отчита вредни емисии? И защо гърнетата на колите с ЛПГ се пълнят с повече конденз (на практика вода), отколкото на колите с бензин или дизел? Обясни, че ми стана интересно за окисите и ламбда показателя.


Alexi

не се проверяват дизели със същия уред ,има отделен уред за тази цел .. при дизела се мери само димност по нашите наредби ,други емисии не се замерват


ivchotr

В няколкото пункта, в който съм правил преглед на колите си, ползват един уред. Както и да е, може и те да не спазват всички изисквания. ю
Въпросът обаче си остава висящ - защо с уреда за бензин не се хваща ЛПГ, при положение, че ЛПГ е предназначено за ползване в бензинов двигател и при това се води остатъчен продукт при производството на петролни горива? Би следвало да притежава всички техни свойства и съставки, нали? Като остатъчен продукт би следвало и да е по-смотано от гледна точка на съставките и качествата им. Което пък би провокирало създателите на газ-анализаторите да ги настроят така, че да го хващат като гориво или както в случая с дизела, да направят отделен газ-анализатор за ЛПГ и СНЖ. А пък такива явно няма, нищо че има милиони коли на газ.


Alexi

не съществува пункт за ГТП който за ползва един и същ уред за бензин и дизел ... а създателите на тия уреди ги "провокира" само действащата наредба .. не съществува "Газов" двигател ,за това и не съществува уред който да го измерва :) Двигателите са бензинов и дизелов ..


ivchotr

Киа и Хюндай правят коли само на газ, без налични резервоари за бензин. Нямам представа каква бройка такива пускат, но не е малка със сигурност.


zloster

Цитат на: hotblooded в 05 Януари 2019 20:25:40
Да не забравяме и кемтреилс.  (rofl)
Колега, то и излъчването на клетките на мобилните телефони,  рентгеновите апарати, етернитовите тръби, от който цяла България над 60 години пи вода също са канцерогенни...  И ко праим ся  (rofl)
Често срещана реакция е това.

Ето ти малко материал за размисъл:
През 2018 г. имаме 609 загинали по пътищата. Тръбят редовно в новините, редовно се обсъждат идиотщините по пътищата. В същият момент прогнозата е за 18999 души починали от ракови заболявания (таблицата "Estimated mortality by country - summary" в България. Общата смъртност за 2017 г. е 109 791 души. Ама това го няма в новините и рядко се обсъжда.

Разликата е повече от съществена. Пропорцията към общата смъртност също. Мое мнение е, че не прави чест на никого да омаловажава фактора канцерогенност при никакви обстоятелства.
Личното ми наблюдение е, че чак след 2-рия случай на рак сред близкия кръг на някого, този някой почва да се замисля за тези неща. Като погледаш какво се случва с човек за няколко месеца при прилагането на химиотерапия или лъчетерапия, нещата стават различни. По-точно казано "какво остава от него".

А като каза рентгенови апарати ме подсети за това. Ето един урок от миналото за безхаберието и последствията от нечии действия и практики: https://www.ted.com/talks/margaret_heffernan_dare_to_disagree/transcript
Историята на борбата на една лекарка (Алис Стюърт) и работата ѝ да се спре масовата лекарска практика за рентгенови изследвания на бременни започнала през 50-те години на 20-ти век. Нещата се изясняват чак през 70-те, когато най-сетне възпроизвеждат резултатите от изследванията ѝ. Преди това заключенията ѝ са били отхвърляни от лекарското съсловие и ядрената индустрия. Равносметката 20 и нещо години пържени на рентгенови лъчи бременни и неродените им деца. Пробвай за самостоятелна работа да сметнеш колко бременни са пострадали, защото някой е проявил безхаберие и не е проверил предупреждението.
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/


Mondeicho

Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.


ivchotr

А бе хили се ти, ама някои дебили, дето ги срещаме днес по пътищата и не само, са родени след такива рентгенови изследвания на майките им.


Mondeicho

Оо, напълно е вероятно да си прав. За съжаление вече е късно да предотвратим последствията...
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.


solo5

#49
Досега имах 50% отстъпка за наличие на катализатор до 100к.с.
Сега тази отстъпка отпада. Ще мога да се възползвам за 20% отстъпка за евро 4,
само, че в талона вместо евро норма имам звездичка
Имам принтиран лист от представителството с евро нормата на моя автомобил подпечатан и разписан от тях

Обаче такива майни им тегля на управляващите, че...
Може ли да са такива изроди и да тормозят хората да се занимават с "узаконяване" на категориите
като могат да съставят пълен списък на автомобилите по евро норми,
да ги вкарат в някакво приложение към действащият софтуер на КАТ, НАП и т.н. институции

До 2006г не са вкарвали евро норми по талоните
а в момента има автомобили, които са и 2010г и имат звездичка на мястото на евро нормата в талона
На кой е вината? Сега обаче аз трябва да ходя да сменям талон

Изроди и това е...

P.S. А колкото до това, че били загрижени за екологията всичко е фалш.
      Загрижени са да увеличават данъци и да си дерибействат
      Вредата не е в това колко замърсява един автомобил като евро норма,
      а колко време работи и бълва вредни емисии
      Единственият начин да се следи обаче е ако се въведе данък в ставката на горивата,
      и да отпаднат останалите еко данъци на автомобилите,
      но тогава ще пострада едрият бизнес,
      а управляващите не биха им причинили това


Alexi

това с каталозите няма как да стане .. примерно на Мондео МК3 се монтира дизел от евро 3 и евро 4 ,като няма ясна граница между тях в годините .. примери много .. това с талона е кофти ,но се дължи най често на факта ,че и в оригиналния талон ( от Италия примерно ) не е било означено кое евро има автомобила - тук не си измислят данните .. бъркаш и за отстъпката - тя е 20% , на евро 4 спрямо евро 3 .. но ако нямаш никакво евро ,то данъка ти ще е доста завишен .. та си струва да си оправиш талона по най бързия начин


Mondeicho

Досега беше важно наличието на катализатор заради отстъпката в данъка. Занапред всеки ще си следи дали му е написан евростандарта в талона. Сега можеха да улеснят нещата, като хората си носят заверен документ от представителството. Има обаче и една тънкост, макар и малко се карат автомобили, които нямат дилър у нас. Там вече става интересно  (rofl)
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.


Septerra

И аз ще трябва да минавам през МП за "заверка" на Евро стандарта - имам звездички в големия талон, нищо, че колата е регистрирана преди по-малко от една година.
Два въпроса - как става точно процедурата в МП и след това задължително ли е да се вади нов талон? Ако ще ползват Евро стандарта само в общината и заверката от МП върши работа, не знам дали има смисъл да се сменя талона.


Ozzie

Общината черпи информация от КАТ, така че нямаш избор. Трябва да го играеш цирка, пак.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...


solo5

Цитат на: Alexi в 21 Януари 2019 12:39:13
но се дължи най често на факта ,че и в оригиналния талон ( от Италия примерно ) не е било означено кое евро има автомобила - тук не си измислят данните .. 
Моята е закупена от България през 2006г от първия собственик и не е отразена категорията

Цитат на: Alexi в 21 Януари 2019 12:39:13
бъркаш и за отстъпката - тя е 20% , на евро 4 спрямо евро 3 .. но ако нямаш никакво евро ,то данъка ти ще е доста завишен .. та си струва да си оправиш талона по най бързия начин
При мен без категория излиза 64,77лв в калкулатора, но там са прогнозни тъй като явно още не е приет в окончателен вид закона от общинските съвети, но се предполага че ще е в тези граници. С евро 4 ми излиза 47,10лв, т.е. 17,67лв разлика
Досега данъка ми беше около 34лв...
За нов талон трябва да дам 25-30лв в най-добрият случай


hotblooded

Към момента калкулаторите не са актуални.  И аз чакам да видя дали има смисъл да загубя още един ден обикаляйки КАТ и общината.  И аз съм с кола купувана от България, и в предния талон не е отбелязан евро-стандарт, от там и в сегашния. Да съм гледал дет се вика...


ivchotr

Е кой е мислил, че тези гейове ще измислят врътката с евростандартите? И сега ако всички се юрнат да си сменят талоните, представяте ли си какво ще стане пред КАТ?
От друга страна по ВИН номера на колата би трябвало да излиза какъв еврак е и да стават лесно нещата с каталога в КАТ ли, в НАП ли. Аз моята когато я регистрирах, тъкмо бяха въвели опцията данните от КАТ да отиват директно в НАП. Е да, ама не. Моята я водеха без катализатор и добре, че отидох лично в данъчната служба да си подам заявлението, че ми бяха определили данък без отстъпка. Имаше пререкания и покана към служителката да дойде и да легне под колата, за да се увери, че катализаторът й е там, щото онази вика: "Ми аз как да съм сигурна, че катализаторът е наличен?" Ми нали има документ за редовно преминат преглед колата! Е, не откликна на поканата да прави лицеви опори.
Та имат си те всякакви данни за колите, ама се правят на ощипани и ако мине. Ако не натискаш, те прекарват. Това е. Още през '90-те години им бяха вкарали всякакви данни и като се пробваш да прекараш някоя кола за под 100 коня, лелката вика: "Аааа, в нашия каталог пише, че е 150." Със сигурност имат и за евростандартите, ама ще се ослушват и който не иска да се занимава с тичане по институциите, прежалвайки едни 15 - 20 лв на година, онези ще си къртят печалбата.


hotblooded

Абе аз като я регистрирах последната между Коледа и Нова година вече знаех, но понеже знаех че е евро 5, се усетих чак като загледах талона. Та поне в моя случай - аз съм не по малко виновен от папагалите в КАТ. 


ivchotr

На моята в големия талон изрично ги накарах да отбележат, че е с газова уредба. И к'во? Голям праз. Утре ще погледна какво са ми писали в талона за стандарта, че е купувана в БГ и съм и 3-ти собственик.


ceslav

Здравейте,и аз днес си погледнах талона и открих само звездички.Някой изиграл ли е вече филма с новия талон и какво точно се прави.Не за друго ами според калгулатора данакът ми пада с 60 кинта с евро4 .Та ще се сменя талона!


Ozzie

По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...


ivchotr

Цитат на: ceslav в 08 Март 2019 19:56:09
Здравейте,и аз днес си погледнах талона и открих само звездички.Някой изиграл ли е вече филма с новия талон и какво точно се прави.Не за друго ами според калгулатора данакът ми пада с 60 кинта с евро4 .Та ще се сменя талона!

В общи линии трябва да минеш цялата процедура, все едно за пръв път регистрираш колата, като преди това платиш и едни 150 кинта най-малко на официалния представител на марката, за да ти даде удостоверение за покрития евростандарт. Сумарно с под 200 лв няма как да стане. Ако си решил тази кола да я караш поне 4 години, си заслужава усилието и то при условие, че през това време няма да вдигат данъците. Иначе си на загуба. като имаш предвид, че след 4 години употреба ще си на 0 или с едни 10 - 20 лв печалба. Аз лично за тези 10 - 20 лв няма да си причиня един ден мъки в КАТ.


ceslav

Ще мръдна  до мото пфое да проверя за какво иде реч.Харесвам си колата и мисля да си я карам поне още 5 години. Ще докладвам какво се случва своевременно,че нещо куца споделянето!


ivchotr

Преди малко по новините някакъв полицай изръси, че не било задължително да се сменят талоните заради липсващ евростандарт. Пропусна да обясни или поне аз не го чух, дали в данъчното ще отчетат стандарта служебно или на тези, които в талоните го нямат, ще им изчисляват данъка, все едно са под евро 3.


Alexi

естествено ,че не е задължително да си смениш талона той си е валиден  :D въпроса е ,колко ще ти е данъка ..


petermitkov

sapienti sat


sstefan

И аз да питам като "невеж".
Вчера платих данъците на колите/не ходих лично/.Каква бе разликата: на квитанцията за платен данък вече няма холограмен стикер.Данъка от 189 лв за 2018 г е 145 лв за тази година.На другата кола си е отразен ЕВРО 4.Погледнах си и аз талона в графа еко-стандарт и к.р-три звезди,не е отразен.Чух коментари че можело с бележка,без смяна на талон-ама от КАТ ли? от МП ли?
Някой ако знае да помага  8)

Мнението преди мойто ме е изпреварило -Благодаря!


Septerra

Да докладвам за развитието на епопеята при мен. След един път на гише за смяна само на талон в КАТ и два пъти в общината (и трите опита неуспешни), вчера ходих със сертификата от МП на каналите в КАТ. И шоуто започна...

Случих на класически дървен философ, който взе да се хваща за всяка буква във въпросния сертификат и то очевидно на инат - защо в него пишело, че трябва да послужи пред НАП и общините, а няма КАТ (негова колежка му обясни пред мен, че МП "така правели и всичко е ОК..."), защо МП били написали, че колата е Евро 6 "преди първоначлното й закупуване" (дефакто, който ще гарантира, че сега е същия Евро стандарт - на което отговорих с въпроса, че не са ли именно техническите лица в КАТ тези, които трябва да потвърдят или отрекат това...?!) и накрая защо МП били написали, че колата е Евро 6, като в италианския талон пишело Евро 6Б...

След над 40 минути суетня на канала и какви ли разправии (включително и директно обаждане от негова страна до шефа на сервизите в люлинското МП за сверка), минах и зачаках новия талон. Отне още около два часа там по неизвестни причини за мен, при положение, че други коли, с които вървяхме заедно на канала, минаха за по около 30 мин. След около 3.5 часа общо (наредих се на опашката в 7 сутринта, излязох с готовия талон към 10:30), колата беше с нов талон, в който гордо пише Евро 6Б.

Чакам да минат около две работни седмици, за да ходя пак до общината да видя дали са преизчислили данъка.

П.П. Дочух, че в МП вече искат около 130 кинта за изваждането на сертификат за екологична норма...


Alexi

моя данък излезе ,118 лв .. приемливо ,аз съм доволен тъй като сега разни миризливи бусове и баничарки ще си плащат колкото трябва ,а не както до сега 5-10 лв на година .. също така и разни джипове от по 500 коня


Ilian Petrov

Данък за 2018 - 167 лв.
Данък за 2019 - 130 лв.


ivchotr

Моят се е вдигнал с 12 - 13 лв. Ако ходя да давам 130 лв за кетап от МотоПфое, 20 - 30 лв в КАТ и да им вися един ден по гишетата, ще трябва да я държа тая кочина още 10 -12 години, че да ги избие. Не си заслужава.


Bizu

Аз съм доволен:
Данък 2018: 220лв
Данък 2019: 116лв
:)


Septerra

Новият данък при мен вече излезе - 143 лв. и стотинки. Цялото упражнение със смяната на талона имаше смисъл - миналата година данъкът беше 450 лв. Платих 30-на лв. на Мото-Пфое за сертификата и още 23 лв. в КАТ за смяната на талона. Доволен съм. :)


Vesel

Не ми е ясно как точно от общината ще разберат коя категория е автомобила ми за следващата година за да ми намали данъка, защото и аз имам звездички в талона и си платих като поп тая година. И ако догодина се окаже, че е същия данък, кво правим? Който се прекарал- прекарал.
Не съм чул да връщат надвзети данъци в България.


Ozzie

@Vesel
Като смениш талона в КАТ и в новия талон е отразено кое EURO е колата, от КАТ всичката информация от новия талон отива автоматично в общината.

Цитат на: Vesel в 02 Април 2019 09:53:22Не съм чул да връщат надвзети данъци в България.
Да връщат - не. Но на следващо плащане на данък за МПС-то ще ти приспаднат надвзетата сума (може би).
Мнение от форума на ПКБ
https://peugeotclub.info/forum/viewtopic.php?p=1426674#p1426674
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...


Vesel

https://new.uab.org/snews/v/923/Novo-reshenie:-Po-nisak-danak-za-kolite-s-evrokategoriia,-dori-da-ne-e-vpisana-v-talona/
За това става дума.
Ако отида да сменя талона може да се набутам 100лв. А ако не го сменя каква е гаранцията, че общината ще получи информация, че колата ми е евро 4 и ще ми намали данъка.


Ozzie

аааа... това го четохме още тогава
общо- взето, прах в очите
от тогава не съм чул да има нещо по- адекватно като решение, 'щото това са само приказки за лека нощ от вицето

ето ти калкулатор за обл. Варна, гр. Варна
https://cartax.uslugi.io/#%D0%92%D0%B0%D1%80%D0%BD%D0%B0/%D0%92%D0%90%D0%A0%D0%9D%D0%90
ако данъка ти за тази година е надолу спрямо миналата година, значи нещо се е задвижило в бюрократичната машина
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...


ivchotr

Спокойно, бе! След някоя и друга година Евро 5 няма да носи отстъпка. Ще искат Евро 6, Евро 7...


Vesel

Почти същия ми е данъка като миналата година и е с 50 лв. повече отколкото според калкулатора. Предполагам, че въпросния обмен на информация между КАТ и общината не се е състоял тая година, но дали въобще ще се състои се чудя и дали има финансово основание да сменям талона при положение, че я имам колата от 6 години,а скоро става на 12.
Май цялата работа е направена за да се прецакат максимален брой хора, както обикновено и да се приберат едни пари, а всички приказки за екология и загриженост са прах в очите.


ivchotr

А, дубрутру :D Когато забранят горенето на гуми, дрехи, кюмюр и подобни гадости в циганските кюмбета и наказват нарушителите с общественополезен труд и орязване на помощите, или поне им сложат филтри на комините, можем да говорим за някаква загриженост за екологията. Всичко останало е дране на послушните данъкоплатци.


ceslav

Така,да докладвам какви ги свърших и аз.Сертификат от МотоПфое -Русе-50пари плюс 20 в кат за новия талон и за един час вече съм с ЕВРО4 и вписана газова уредба.Сега ще чакам даначните да се произнесат за сумата.По мои сметки разликата би била 46 лв. ,тоест от догодина ще съм на плюс (tooth).


Vesel

Цитат на: ceslav в 20 Април 2019 09:43:46
Така,да докладвам какви ги свърших и аз.Сертификат от МотоПфое -Русе-50пари плюс 20 в кат за новия талон и за един час вече съм с ЕВРО4 и вписана газова уредба.Сега ще чакам даначните да се произнесат за сумата.По мои сметки разликата би била 46 лв. ,тоест от догодина ще съм на плюс (tooth).
Да те попитам за процедурата с данъчните. Какво се прави с новия талон? Някаква декларация ли се попълва или?


ceslav

Ами от кат трябва да изпратят информация  до данъчното.Минават около две седмици и би трябвало да получа писмо от данъчните.Като имам развитие ще пиша.Поздрави!


Septerra

Автоматично става предаването на информация между КАТ и общините - при мен след 10 дни беше направено това.


Vesel

Значи някакъв министър дето ни обясняваше, че нямало нужда да си сменяме талона, защото КАТ и общината щели да обменят информация, си е било тлъста лъжа. На мен си ми взеха по дебелата тарифа и КАТ си пита дедовия да каже на общината, че всъщност имам евро 4.
Интересно пък от къде КАТ ще имат информацията дали съм евро 4 или евро 5, ако не си сменя талона.


ceslav

Цитат на: Vesel в 24 Април 2019 00:31:56
Значи някакъв министър дето ни обясняваше, че нямало нужда да си сменяме талона, защото КАТ и общината щели да обменят информация, си е било тлъста лъжа. На мен си ми взеха по дебелата тарифа и КАТ си пита дедовия да каже на общината, че всъщност имам евро 4.
Интересно пък от къде КАТ ще имат информацията дали съм евро 4 или евро 5, ако не си сменя талона.
Ако старият талон с който колата е внесена е представен при регистрацията в кат там би трябвало да е отразено,но някой не го е вписал.Аз колата я купих с фактура така,че няма от къде да знаят.Незнам обаче дали в кат някой би си размърдал задника да проверява това пък и да прати наново информация в данъчното.


ivchotr

Могат да го направят, но нито имат, нито ще отделят такъв ресурс да правят проверки и промени. Типично по нашенски ще оставят инициативата в ръцете на народа. Който си смени талона, печели. Който не го смени, печели общината. А пък от КАТ няма да тръгнат срещу общината или срещу правителството, още повече в предизборните им напъни да трупат пари, че се задава предсрочно завършване на магистрали, наваксване на пропадналия рейтинг и т.н.


Vesel

Колата ми е купена от мото-пфое, но през 2007 - ма , когато явно още не са вписвали евростандарта. Прехвърлена е на мое име 2013, но са си ползвали информацията от стария талон и са сложили само звездички. Сега изглежда ще трябва да се занимавам с глупости да вадя удостоверение и нов талон. Но понеже вече съм платил данъка, се надявам да ми приспаднат разликата догодина и тогава вече ще съм на далавера.


ceslav

Цитат на: Septerra в 23 Април 2019 23:32:54
Автоматично става предаването на информация между КАТ и общините - при мен след 10 дни беше направено това.

Писмо не дойде но аз ходих да направя справка.Данъкът ми е намален но от дтата на промяна на талона.Та за 2019 дължа 134лв вместо 168 лв.