Ниско напрежение при товар

Започната от miromir, 10 Декември 2016 19:22:33

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

miromir

Здравейте, странен проблем с един ескорт 1.8д '92г. Преди около година и половина за няколко часа заредения акумулатор се разреждаше до степен да не сработи ценрталното дори. Ясно - пробил диод/и. Тъй като колата е много стара и лагерчето също се чуваше, беше ясно, че ако ще се прави ще трябва рециклиране както си му е реда... Хубаво, ама се обявяваха едни цифри, та като намерих в Франсискуп нов за 70 лв и го взех. Добре, обаче сега пък взе да пада акумулатора, бавно, но пада... С мултицет положението е следното - паля, меря на клемите ~ 13.8в и като си работи напрежението плавно се покачва до около 14.1в. Пускам консуматори - пада на 13.4 - 13.3 и постепенно пада до около 12.8 - 12.9?!?! Питах един майстор, вика "тоя китайски боклук бая е изкарал"! Ако искам да ремонтираме по добре да съм донесъл старият ( оригиналният). Викам си, бе щом е така имам време и възможност дай да си поиграя със старият. Купих си изправителен блок - 18 лв, регулатор на напрежението 10лв, и ги смених. В действителност на старият само един диод като го замерих с мултицета не беше наред (пускаше и в двете посоки), другите 5 си бяха ОК. Лагерчето го оставих - не ми се търсеше някой да го вади, а аз нямам инструмент, нито менгеме... Днес качих старият алтернатор с нов изправителен блок и нов регулатор и... Същото, даже стойностите са леко надолу?!? Утре ще кача старият регулатор с нови четки (вътрешната е почти свършила) че се стъмни днес и ако пак е същото... В недоумение съм... Идеи?


hotblooded

 Провери  връзката на минусовия кабел с купето ако  не е в ред и като пуснеш повече консуматори слабото място грее и напрежението пада...  Като включиш точно определен консуматор ли го прави или няма значение?  Пробвай с друг акумулатор дали ще прави така





miromir

Благодаря за бързият отговор. Днес ще пробвам с различни товари, но си мисля, че няма да зависи от консуматора. С друг акумулатор ще ми е трудно днес. На другата кола няма да влезе в коша където е на ескорта (голям е), а кабелите са къси... Замисляйки се излиза, че трябва да е някой кабел или връзка...то и няма друго. Пък и прочетох, че възможни причини при подобни симптоми са:
- преплъзващ ремък - не е...
- корозирали/хлабави терминали на акумулатора - не са..
- високо съпротивление в зареждащата верига - възможна причина!
- лошо заземяване на корпуса на алтернатора или на регулатора на напрежение - предполагам че е наред на алтернатора (ще проверя), все пак са три точките свързващи го към колата, на регулатора е единят болт захващащ го за корпуса на алтернатора...освен да го почистя, но малко вероятно, все пак са два различни алтернатора и регулатора...
Другите причини свързани с регулатора и алтернатора ги изключвам, все пак са два различни комплекта...
Ще се търси явно както каза лошо заземяване или лоша връзка м/у буксата за алтернатора и акумулатора...

hotblooded

Кабелите на акумулатора и алтернатора може да са кородирали близо до клемата под изолацията,  пробвай да ги размърдаш докато мериш...  Също свали клемите и почисти "пъпките" на акумулатора с ножче (не със шкурка),  почисти и мястото на контакт на минусовия кабел с шасито

Valio57

Погледни си четките на алтернатор. Гаранция имаш износена четка и не дава добър контакт. Погледни също и колектора на ротора. Две бронзови фтулни по който се плъзгат четките. Гаранция единият е с канал от четката. Ако е малко го престъргваш на струг. Ако е много се лепи и престъргваш нов. Обикновено магариите ги прави вътрешният пръстен.