Разлики в спецификация FORD WSS-M2C913-D/B/C

Започната от ADiDimitrov, 29 Януари 2023 18:23:03

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

ADiDimitrov

Така и така сте захапали темата, може ли да ми обясните каква е разликата между тази спецификаця FORD WSS-M2C913-D, и тези завършващи на буква B, C ???? Питам защото за Дуратек дават спецификацията завършваща на В и С, а аз си харесах масло с спецификация D и не мога да вдяна каква е разликата!!!


F Focus

#1
Ади-"Равенол" FDS 5/30 има спицификация на "Форд"...913-А,В,С и D. И, аз съм се опитвал да разбера това, което питаш, но не стигнах до никъде, а се постарах. Действам на принципа на Мечо Пух-колкото повече, толкова повече! :) Ама може и да не е точно така понякога, защото карах с Мотул-Еко лайт с космически спецификации на Форд, но не бях впечатлен особенно-вероятно е подходящо за последни поколения Еко-буст двигатели и не толкова за Дуратек.
Предполагам, че в руският Форд-форум, или Ойл-клуб ще знаят отговора, но не съм се допитал до тях, ами гледам спецификацията по АСЕА, която да е А5/В5, и по МВ (Мерцедес-Бенц), която да е МВ-229.51.
Какво масло си харесал, ако не е тайна-може да споделиш и на ЛС.

saggy

Спецификацията D е най-последната излязла - покрива и дизел и бензинов двигател. A, B, C покриват май бензиновите Duratec двигатели. Но всяка буква наслядява, т.е. препокрива предходната спецификация, демек масло с D е подходящо за Duratec-a, който е стандартно за В. Мисля, че Ozzie или Pyrhel в една от темите го бяха обяснили. Всички масла, които съм гледал за Duratec-a, са D, просто защото е най-последната спецификация за това семейство д-ли на Форд. Аз друго не мога да разбера - как Duratec-а стандартно е 5w-30, а всички големи производлите препоръчват И 5w-20 масло, освен 5w-30 от същата марка. Проверете, който искате oil-finder на голям производител и ще го видите.

Ozzie

Трябва да е бил Pyrhel. Аз от масла грам не вдявам.
Слагам Ford Formula F 5/30 и ме боли шперца, дали до следващата смяна ще трябва да долея или не и дали по принцип го гори. От време на време проверявам нивото, ако има нужда доливам.
Бях сложил YACOO Lube F 5/30 - 'се същия Х.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

F Focus

Наясно съм, че напоследък в МП при смяна на маслото заливат 5/20. Обяснявам си го, че се прави с цел намаляване закоксуването на сегментите на Еко-буст двигателите. Обяснявам-по-рядкото масло преминава по-бързо през маслените магистрали в двигателя и така се загрява по-слабо, и не се закоксува в сегментите, които са кекави! Отделно, че масло 5/20 е по-скъпо от 5/30.
На Дуратек двигател 5/30 е вискозитета, но който иска да слуша "капацитети"(има един такъв в другият форум), които съветват да се ползва 5/40, и още по-лошо 10/40. >:(

Alexi

основната причина за ползване на все по "тънко" масло е снижаване на разхода .. там има сериозна борба между производителите а маслото играе важна роля .. за сметка на това смазва по зле от 5в30 ,но това производителя не го интересува особено ,мотора ще си изкара гаранцията и с 5в20

saggy

#6
А бе Ford Formula не го ли спряха от производство. Преди знам, че го продаваха в МП, а сега вместо него продават Моторкрафт 5w-30.1343792.jpg1343792-2.jpg 

Ozzie

#7
@saggy
Май не. Във уеб магазина на СФА все още го има, но само в разфасовки по литър. Преди имаше и туби по 5 литра.

P.S. Късна редакция - Форд Формула Ф или Моторкрафт, за мен е едно и също.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

ivchotr

За нашите географски ширини 5W20 идва вече доста тънко, особено пък през лятото.