Добавка за почистване на горивна система с директно впръскване

Започната от To4kata, 17 Септември 2022 09:32:37

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

To4kata

Здравейте, след като налях добавка за почистване на катализатора /грешка P0420, за сега е добре/ се замислих евентуално за горивната система. Само че по масовите магазини не намирам такава за бензинови двг с директно впръскване, а такива има напр.https://www.senax.bg/bgr/dobavka-pochistvane-sistema-direktno-vpr-skvane.html. В Бриколаж има почти цялата гама на Лики Моли, но точно тази я няма. Продават се предимно добре познатите STP, Bardhal и др. за почистване на горивната система, но не пише изрично за директно впръскване и вероятно има някаква разлика във хим. формули. Ама пусто, не разбирам много много, та реших да питам по запознатите какво мислят и има ли смисъл изобщо?


ivchotr

Пише, че е приложима за всички ДВГ с четиритактови бензинови двигатели.

F Focus

То4ката-забрави добавките за почистване на горивната система, каквото и да пише на опаковката и!
В най-добрият случай добавката няма да чисти изобщо, но ако наистина почиства ще ти набие част от изчистените отлагания в изкл. финните дюзи и си дотам!
Така, че не си създавай зорлем скъпи ядове-мое мнение.
Ти си решаваш, разбира се.

П.С. За добавката за катализатора ти писах, че съм съгласен, писах ти същото, което пиша и сега относно добавки за почистване на горивната с-ма, но щом не вдяваш използвай, каквото решиш, но после пиши, ок?
Явно много те сърбят ръцете-дано попаднеш на безобидна добавка, която изобщо не чисти!:)

Жоро Петков

Тези митове и легенди от 1001 нощ с разтварянето на гняста и попадането в дюзите я чета по 101 форума.
До сега никъде в интернет не съм прочел човек да му се е случило.

На моторите чат-пат слагам добавки за бензин на Бардал.
На колата на всеки резервоар сипвам БДС на Бардал.
Вчера взех за ДПФ-а някаква.. почти съм сигурен, че точно тя не прави абсолютно нищо, но и мен ме сърбяха ръчичките.

p.s. фокуса ти е с директно впръскване.. така или иначе след някакво време ще има ужасен нагар по клапаните - при този тип няма спасение.

Ако те сърбят ръчичките и вярваш в плацебо ефекта - взимай смело добавки.

saggy

Да, при директното впръскване винаги ще има проблем с нагар по клапаните, който надали с добавка можеш да оправиш. Интересно дали при по-новите екобуст след 2019, които са с верига, са добавили допълнителна дюза за впръскване на бензин над клапаните, за да се избегне нагарът. Знам, че като технология се прилага при някои марки.

Жоро Петков

Специално при 1.0 не е интегриран допълнителен инжектор над клапаните.
Т.е. почистването трябва да е физически.

saggy

Цитат на: Георги Петков в 21 Септември 2022 11:45:02Специално при 1.0 не е интегриран допълнителен инжектор над клапаните.
Т.е. почистването трябва да е физически.
Слабо, но защо ли не съм изненадан. Не съм чул някой да отваря двигател просто да го почиства от нагари. А, ако го прави, сигурно ще е солена цена + неизвествен резултат след сглобяването обратно на двигателя.

To4kata

Не ме сърбят ръцете чак толкова. Ако е така щях вече да съм я налял. Щом питам тук значи, че все пак искам да чуя по-компетентни мнения, че тогава да реша. Ще кажа също, че на предишните 3 бензинови коли, които съм карал /моноинжекции/ съм сипвал многократно такива добавки и проблеми със запушени дюзи никога не съм имал. Пуснах темата, защото видях, че има специално създадени добавки за двг с директно впръскване, тоест вероятно има нещо нещо по-различно от останалите подобни и исках да чуя вие какво мислите. Liqui Moly е сериозна компания и инженерите там вероятно знаят какво правят /макар всичко да е за пари/ ... Ето какво намерих в наш сайт по въпроса http://www.dunevmotorsport-r21.com/%d0%be%d0%b1%d1%81%d0%bb%d1%83%d0%b6%d0%b2%d0%b0%d0%bd%d0%b5-%d0%b8-%d0%bf%d0%be%d0%b4%d0%b4%d1%80%d1%8a%d0%b6%d0%ba%d0%b0-%d0%bd%d0%b0-%d0%b1%d0%b5%d0%bd%d0%b7%d0%b8%d0%bd%d0%be%d0%b2%d0%b8-%d0%b4/.
Разбирам рекламата и търговските трикове тип "всеки влак си има пътници" /не съм тъпак и не вярвам сляпо/, но нали затова са форумите, за да се обсъдят различни аспекти и личен опит и да стигнем до някакво общо становище.
От добавката за катализатора съм доволен засега, вече 2000 км не пали чека и ако продължава така скоро пак ще налея.

Pyrhel

Не се разглобява двигател, за да се чистят нагари по клапани, само всмук. колектор трябва да падне. Най-мързеливо е използването на черупки (от орехи, лешници и пр.) по образец на песъкоструй и стават като нови. Или да се кисне и търка.
Да се представя на Георги като един от хората, на които добавка отми мизерия от резервоара, колата загасна заради запушен горивен филтър до степен да не пуска нафта.
При бензиновите от доста време горивни филтри няма, но и не мисля, че добавка може да отмие нещо повече в такава корозивна среда. Не бих се притеснявал от запушвания, друг въпрос е дали ще има изобщо някакъв ефект. Със сигурност бих опитал, вместо да го мисля :)
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Жоро Петков

Е значи все пак правят нещо тия добавки.
На всички опаковки пише да се ползват през доста чести интервали - г/д 7-10 резервоара. Т.е. да не се позволява на мръсотията да се натрупа.
Ако си вземеш кола на до 100 000км реални от 1-2 собственик явно може и да има смисъл. Но да вземеш ноФ Фнос на реални 130 000км и да сипваш добавка е като аспирин срещу тумор.


To4kata

Като говорим за добавката на Liqui Moly от първия пост виждам, че една от спецификите и вероятно разликите с остналата ширпотреба е използването на PEA и сигурно това я прави по-скъпа. Ето и рекламен клип по въпроса https://www.youtube.com/watch?v=8K2t0SQWqCg макар, че името е различно от това което се намира на нашия пазар. Открих и други подобни добавки на други производители в нета, но не ги намирам в нашата търговска мрежа. В дисусията под клипа обаче се споменава, че не чисти клапаните ...

saggy

Цитат на: Pyrhel в 23 Септември 2022 09:37:10Не се разглобява двигател, за да се чистят нагари по клапани, само всмук. колектор трябва да падне. Най-мързеливо е използването на черупки (от орехи, лешници и пр.) по образец на песъкоструй и стават като нови. Или да се кисне и търка.
Да се представя на Георги като един от хората, на които добавка отми мизерия от резервоара, колата загасна заради запушен горивен филтър до степен да не пуска нафта.
При бензиновите от доста време горивни филтри няма, но и не мисля, че добавка може да отмие нещо повече в такава корозивна среда. Не бих се притеснявал от запушвания, друг въпрос е дали ще има изобщо някакъв ефект. Със сигурност бих опитал, вместо да го мисля :)
Знаеш ли дали правят такова почистване в БГ, защото аз не съм чувал? Не мога да да кажа, че и мн съм се интересувал, но все пак. Относно рекламната статия от Дунев, бих казал, че е информативна, но сервизът е оплюван навсякъде и не бих си закарал колата там. С две думи - имат техника и инструменти, но нямат качествен персонал.

Жоро Петков

Поне 20-30 билборда съм виждал на различни сервизи за въглеродно почистване.
Аз лично не съм пробвал, не знам дали и бих.

пример: http://carbon-cleaner.com/

Pyrhel

Забрави да има ефект от бълбукаторна инхалация. Същия ефект като да й дадеш да диша от парите на тенджера вряща вода на газово котлонче пред колата или да караш в мъгла...
По повод черупките - има го, предлага се в някои сервизи. Не е абсолютно никаква сложнотия и всеки с песъкоструй може да го направи ако му се занимава, дори и в домашни условия става. За мен най-трудно е да намериш да ти смелят и продадат няколко кг черупки, а не тон :))
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

ivchotr

На моторетките редовно им сипвам добавки. На Фокуса от време на време, предимно през зимата. Преди няколко години май ми бяха сипали и вода покрай бензина, та освен добавка ѝ напуках в гюма и спирт за горене (стара шофьорска рецепта - обирал водата и така по-лесно я прекарвал през двигателя). Преди интервенцията колата не работеше добре на бензин, а след нея се оправи. Спирта съм го ползвал по същата причина и при предишните ми коли, ама тогава нямаше добавки, та този бъркоч за пръв път го приложих на Форда.

Bizu

Да попитам авторът на темата, дали е успял с добавки да си отстрани проблема с грешка P0420? И при мен се появи.

ivchotr

Колата губи ли мощност спрямо времето, през което не се е появявала грешката?

Bizu

Вчера се появи за първи път и загуба да мощност не съм усетил.

F Focus

Споко-няма да усетиш нищо-това е грешка свързана с ламбда-сондата(сондите). Изтри ли я и след това появи ли се пак, щото при мен се появява-изчезва...

ivchotr

Ами може да е епизодичен случай, който не е свързан с нещо конкретно и постоянно като проблем. Ако продължи да се появява тази грешка, ще трябва да установиш какъв е проблемът. Ако си заредил гориво от бензиностанция, която не използваш редовно, може качеството на горивото да е предизвикало обсъждания отговор на колата. Щом нямаш промени в мощността, засега може да се остави настрана вариантът със запушен катализатор.


Bizu

Грешката е изтрита и колата си е все така добре, както обикновено. Не съм сменял бензиностанцията. Ако катализаторът е тръгнал да се запушва няма ли да е добре да я покарам по магистралата малко време във високи обороти за да се поизчисти?

ivchotr

Като цяло начинът е да се кара в по-високи обороти известно време, за да загрее добре генерацията и след това да се пуска някъде по наклон на предавка, но без да се подава газ. При това упражнение е добре оборотите да не падат под 1400. И понеже едва ли ще тръгнеш да обикаляш страната в търсене на големи надолнища, а и самото упражнение трябва да се прави доста време за да има осезаем ефект, го практикувай винаги, когато можеш и имаш условия за това. Така с времето нагарът би трябвало да се изчисти. Стига да не е стигната вече точката на необратимост.

Bizu

Тъй като колата е с газова уредба, има ли значение дали ще правя това упражнение на газ или на бензин?

ivchotr

Хм. Добър въпрос. Идеята на упражнението е да се вкарва кислород, за да изгори нагарът, който се натрупва в генерацията, респективно в катализатора. Щото с малкото кислород, когато колата работи при бавни скорости или в задръстванията в града, нагарът само тлее, но не изгаря. И съответно се натрупва. При движение с висока скорост на предавка, но без подаване на гориво, демек при върнат педал на газта, компът ограничава горивото и дори го спира и в двигателя би трябвало да влиза повече въздух, респективно кислород. С повече кислород нагарът би трябвало да изгаря по-лесно и ефективно. Следвайки тази логика, видът на горивото би трябвало да е без значение, даже според мен на газ е по-добре. От газта по принцип не би трябвало да се натрупва нагар както при изгарянето на бензин, защото пропан-бутанът изгаря без сажди. Това е в основата на екологичността му като гориво. Освен това газта изгаря с по-голяма топлина на единица гориво, в сравнение с бензина.
Аз това го правя винаги, когато има мегдан, защото по принцип не виждам смисъл да натискам газта, когато се движа надолу по стръмни наклони. Но винаги на предавка, защото на свободна такава компът не спира горивото и движението по инерция си губи смисъла.

saggy

Има добавка на Лили Моли за а катализатор. В някоя от темите колегата То4ката беше писал, че я е ползвал заради запушен катализатор и имаше ефект, спря да му се появява сходна грешка за доста километри напред. Принципно и аз съм си наумил да я ползвам заради 80% градски пробег годишно. Обаче имам резерви и те са свързани с това добавката да не разложи някоя гняс в резервоара, която да отиде по горивната система и да запуши я филтър, я да прецака инжекторите.

F Focus

Пак ше се повторя, потретя, или почетвъртя, че нямам вяра на никакви добавки-само лично мнение, разбира се!
Използвайте по ниска предавка на градско, за да имате по-високи обороти-на извънградско са достатъчно високи, че чак прекалено-поне при мен с 1.8 Дуратек е така! >:(  М/у другото това съветват и русняците, и Митака, с когото съм съгласен в този случай!

To4kata

Добавката на Лики Моли за почистване на катализатора върши някаква работа: след първото третиране чека светна на 3000+ км, след втората: на 5000+ км или близо половин година. Иначе и дават ефективност за 3000 км, което изглежда е вярно. Никакви негативи не съм усетил. Пак ще я ползвам при нужда.

Жоро Петков

Ми явно с добавката ще ти излезне доста по-евтино от смяна на катализатора и/или други интервенции.
В крайна сметка ти качва няколко стотинки на литър като го разхвърлиш във времето.
Сипвай си смело.
Аз примерно съм пропуснал само 1 или 2 резервоара на Мондеото да не заредя с Бардал БДС.
Ефект УАУ няма, но ми излиза между 3 и 6ст (лято/зима) на литър гориво отгоре - със сигурност не вреди, а дали помага не знам.

To4kata

Това и правя, четох в един украински форум, че били по-доволни от подобна добавка на Xado - та ще прибвам и нея. Все пак ако може да кара по 5000 км без да дразни чека, значи не е толкова зле положението. Но и вече сипвам бензин само в ЕКО.

ivchotr

След като сложих дистанционната втулка на втората ламбда-сонда, минах над 500 км, предимно извънградско. Чекът светна веднъж след около 230 км пробег. След като изтрих грешката, още не се е появявала. Сутринта проверих дали има някакъв запис (обикновено записва един - два пъти преди да изреве чекът) и нямаше нищо. Може компът да се наглася по новите данни, дето му идват заради втулката. Знам ли?