Глухо тропане отзад Форд Орион

Започната от venkabg, 12 Юли 2019 02:15:42

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

venkabg

Здравейте!
По неведомите пътища взех, че и аз се сдобих с Форд. Фордчето е с 1.4 моноинжекция двигател. След като оправих некадърщината на газаджията(смучеше въздух) и взех, че регулирах изпарителя Форда взе да пали преди да ме види. Като цяло за сефте се качвам в Форд и ми харесва. Возията и комфорта бият доста по-нови коли, които съм имал.
Проблема е от днес. Колата започна да тропа силно и глухо отзад вдясно. Най-вече го прави по паваж, но при преминаване през легнали полицаи не се усеща. За съжаление думкането(не е точно чукане) е доста гадно, почти все едно ще падне нещо. Първо изхвърлих всичко от багажника. Ефект нула. След това я вдигнах и проверих за луфт. Нито 6-12часа има, нито 9-3часа. Видимо амортисьорите са здрави(не са омаслили). Долният тампон на амортисьора изглежда здрав. Шоковият тампон също. Прахоуловителя е също здрав. Тампона на моста също не изглежда заминал. Поразширих малко ламарината около ауспуха, но явно не там е проблема. Луфт съществен не забелязах и при повдигане на гумата отдолу. Чука при пускане, но смятам, че това е в реда на нещата. Все пак амортисьора ограничава хода на моста и е нормално при рязко пускане да почуква на края. Някой преди мен е връзвал с тел парче гума в двата края на моста и явно, за да не чука по тръбата на ауспуха. Някой колега дали случайно не се е борил с подобно нещо? От къде може да идва това глухо силно тропане? И взе да тропа изведнъж. Преди това минах сигурно 1000км юнашко каране.
Като цяло количката има доста проблеми, но са все дребни. Тази седмица ще инспектирам и ангренажа. Сменян е преди 30000км, но издава звуци, които не ми харесват. На пръв поглед ремъкът е по-тесен от шайбата на разпред. вал. Но като сваля капака ще стане ясно. За съжаление много майстори са си оставяли ръцете в тази кола(най-вече газаджията). Малко от малко ще я върна към живот. Само време и тук-там някой лев да има.
Поздрави!
Газовата уредба-най-добрият приятел на човека!


venkabg

След няколко кръгчета и едновременно изпробване на различни варианти+ клатене на колата, свалих амортисьора. Тампоните са перфектни, амортисьорът не е изпуснал или омаслил, но тропа при сгъване. Всъщност направо пропада под натиск. Сега ми стана ясно, защо ми се струваше, че задницата е леко наклонена на една страна. Марката е Monroe, на доста години и сравнително малко километри-около 20000км. Поръчал съм амортисьори и вярвам, че тропаницата ще спре, когато ги сложа.
Поздрави!
Газовата уредба-най-добрият приятел на човека!

ivchotr

Пиши какво е станало най-накрая.

venkabg

Амортисьорите пристигнаха, но трябва да ги кача.
Отворих капака на ангренажа, за шума е виновна обтяжната ролка. Разсвирила се е. Ремъкът изглежда нов, според бившия собственик е сменян преди 30000км, но явно не са сменили ролката. Има и леко омасляване на блока. Изглежда, че не е семеринг, омасляването е в средната част, над водната помпа. Като сваля всичко ще огледам да разбера откъде идва. Дано не е от гарнитурата на главата. Има ли някои по-специфични приоми при смяната? Струва ми се нещо в този ред.
1. Сваляне на капака на ангренажа. Сваляне на гумата. Махане на преградата над гумата. Отвиване на свещите. Прекарване на ангренажа на белези. Сваляне на казанчето за антифриз. Сваляне на клиновидния ремък. Отвиване на шайбата на кол. вал. Тук имам въпрос. Предполагам е нормална(дясна резба)? Сваляне на долния капак на ангренажа. Охлабване на ролката. Вадене на ремъка и всичко наобратно. Гадното е, че ролката няма автоматично обтягане. Помпата ще я проверя и ако е наред мисля да не я сменям.
Благодаря!
Газовата уредба-най-добрият приятел на човека!

venkabg

Имам и още няколко въпросчета. При скоростно каране с 140км/ч и на места с педал до ламарината Форда има склонност да качва температурата между N и O. Ако се доверя на инженерите би трябвало да е нормално. Това нормално поведение ли е? Антифриза ще бъде сменен и ще промия системата, но все пак.
Газовата уредба-най-добрият приятел на човека!

ivchotr

140 е нормално каране :D За магистрала, де :D При изправна охладителна система не би трябвало да загрява необичайно.

venkabg

Амортисьорите са сменени. Тропаницата изчезна, те са били причината, а изглеждаха здрави. По ходовата част няма какво да се прави повече освен едни накладки.
Нещо ми се струва, че не върви, както трябва и причината не е в двигателя. В момента на газ върви повече, което е разбираемо, предвид позапушилата се дюза на моноинжекцията.
Благодаря на всички!
Газовата уредба-най-добрият приятел на човека!