Проблем с "потъване" на спирачката

Започната от ndelcheva, 04 Май 2017 12:00:40

« назад - напред »

0 Потребители и 3 гости преглеждат тази тема.

ndelcheva

Здравейте!  ^-^
Имам форд фокус от 2003г 1,6 - автоматик от миналата година и проблем със спирачката. Когато се кара по-дълго време и съответно се използва повече спирачката (което няма как да се избегне при автоматик) - например след 1каране, педалът на спирачката започва да потъва и трябва да се натисне до долу, за да спре. Ако веднъж се натисне леко ( един колега използва думата напомпа) следващия път си спира нормално и после пак. Техникът, които подържа колата не открива проблем - според него е в ей би ес системата. Накратко - диагностиката не открива проблем (3сервиза) , техници отговарящи за " механичната част" и други за "електронната част" ( така ми обясниха, извинявам се ако са грешни термините) на ей би ес системата казват, че не откриват нищо. Сменила съм - накладки, дискове, спирачна течност, направено е обезвъздушаване и няма никаква разлика. Интересното е, че зимата нямах никакъв проблем и от един месец, откакто се повишиха температурите започна отново. Някой има ли идея каква би могла да е причината?


Pyrhel

Малко въпроси, че си мисля, че е главния сп. цилиндър, който при автоматиците обикновно доста по-бързо се износва...
Щом си ходила по сервизи, сигурно са проверили, но все пак - губи ли спирачна течност? Фокус мк1 има ли brake assist (EBA)? В случаите когато педалът работи нормално, ако колата се спре на място и се натисне спирачката силно, педалът стои ли на едно място или потъва бавно?
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

ndelcheva

Да, спирачната течност са я проверявали - не тече. Смениха я за всеки случай, да не би да и се е променила консистенцията.  Относто EBA - ако е същото като ABS - да има, а ако не е - няма. (поне не намирам в интернет нищо). За последния въпрос ако го разбирам правилно - мисля, че потъва плавно:)

Pyrhel

Щом няма сп. асистент, педалът би трябвало да не потъва, залагам на първоначалното твърдение за гл. сп. цилиндър.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

G_o_c_e_v

Щом педала потъва без на лице да има теч на спирачна течност то значи спирачната помпа е пред фалит. То няма от какво друго да е при положение, че е сменяна течност и е обезвъздушена системата. Просто гумичките в помпата вече явно са износени и не си вършат пълноценно работата.
Автомобила не е признак за социален статус, така че не го възприемайте, като такъв!

ivchotr

Цитат на: G_o_c_e_v в 05 Май 2017 16:59:05
Щом педала потъва без на лице да има теч на спирачна течност то значи спирачната помпа е пред фалит. То няма от какво друго да е при положение, че е сменяна течност и е обезвъздушена системата. Просто гумичките в помпата вече явно са износени и не си вършат пълноценно работата.

Най-вероятно. Но има и още една възможност. При продължителна и честа употреба на спирачките, течността загрява, та чак завира и това влошава работата им, при иначе изправна система. Едно време Вартбурзите с фрайлауф системата много страдаха от този проблем.

emilio142

Здравейте,колеги и колежке.Има ли някакво развитие по темата със потъването?Само ще добавя аз какво и до къде ...правих.Смених течност,машинно,ефект минимален,обезвъздушавах по почти всички възможни начини,пак ефект минимален.Смених гумичките с нови същата работа ,както и със старите.Забелязвам,че при опъната ръчна спирачка пропадането е по-малко , а уж накладките,както и самото бутало в апаратите е плътно прилепнало към накладките.Колата спира,да но ....Предстой ми евентуално да затапя единия от двата кръга и да тествам индивидуалната работа на всеки един от тях за да знам към къде да се  насоча и да търся проблема.В самата помпа има някой детайли ,който не са ми ясни точно,как функционират и какво е тяхното предназначение но в скоро време ще разбера и това.Моля нека не оставяме нещата недовършени.

ivchotr

Щом се налага напомпване, не е изключено все пак да не е обезвъздушена системата както трябва. С една аварирала моторетка на магистралата бая зор видяхме да обезвъздушим спирачките (беше с АБС) и не успяхме напълно. Имаше някакъв пиниз с помпата на АБС-а и ако механикът не е запознат, резултатите не са 100 процентови.

emilio142

Според мен всичко опира до самото устройство на помпата но там е малко по-тънка работста.

ndelcheva

Здравейте. Извинявам се за забавеният отговор:)
Бяхте прави - оказа се спирачната помпа, смениха я и оттогава нямам проблем.
Благодаря


emilio142

#10
[attach=6]днес за пореден път отворих помпата с цел да разгадая част или почти цялото и устройство.Принципа на захранването и със спирачна течност е през две малки клапанчета всяко непосредствено разположено пред гумичката,която нагнетява!Самото клапанче в отпуснато състояние на педала се държи отворено от малки оси ,като за единият кръг се намира под металната цедка ако мога така да я нарека ,намираща се непосредствено под едната уплътняваща гумичка за казанчето.Приложил съм снимки,дано са видни.Др.ос е пред самото първо бутало и контактува двустранно при отпуснат педал с една голяма шайба,която я държи притисната към клапанчето за зареждане на кръга ,първия според мен ,този който захранва със спирачна течност и съединителя.Според мен причините за омекване на педала могат да бъдат следните:пропуск в клапанчето при натиснат педал,съответно на единия или и двата кръга едновременно, неплътни гумички,по-малко вероятно,тъй,като самата течност ги разтваря при натиснат педал, трета почти невъзможна причина според мен  е износване на алуминиевото тяло на самата помпа във вътрешния диаметър.Гумичките на моята помпа са сменени и потъването е на лице.Предстой евентуално тестване на помпата на всеки един от кръговете евентуално с манометър или някакво др.приспособление.След,като госпожата казва,че с новата помпа се е решил проблема, то ....ако старата и помпа е при нея , бих искал да я взема за тестване .

ivchotr

Цилиндърът на помпата, в който се движи буталото, няма как да се износи от гумата. Все пак е метален. Обикновено в такива помпи вследствие на работата на гумените уплътнения в агресиваната среда на спирачната течност, върху стените на цилиндъра се отлагат остатъци от гумата. Възможно е цилиндърът да придобие поради тази причина леко овална форма и след смяна на гумените уплътнения на буталцата, същите не уплътняват както трябва и се започва с нови проблеми при уж успешен ремонт. Брал съм ядове с подобни ремонти и решението е сравнително просто. Цилиндрите трябва да се "шлайфат", за да се премахнат налепите. Шлайфат е в кавички, понеже процедурата се извършва с шомпол, закрепен за бормашина, като в предния му край се закрепват парцали. Цилиндърът се шомполира с парцалите, като те хем го изчистват, хем не нараняват повърхността. После се поставят буталата с новите гумени уплътнения и не би трябвало да има проблеми поне заради тях.

emilio142

#12
Според мен , е твърде възможно клапанчето ,което осигурява спирачната течност към буталата ,при по-високото налягане да изпуска обратно течността.Ако колежката не е изхвърлила помпата си , можеше да ми я изпрати за моя сметка и да разследвам причините.Това явно е проблем на доста фордове.Дори бих я разрязал и помпата за да проверя за овалност или др.евентуални проблеми.

ndelcheva

Помпата остана при техника, не съм я взимала

emilio142

Цитат на: ndelcheva в 13 Февруари 2018 08:52:25
Помпата остана при техника, не съм я взимала
Здраве да е .Теоретично старите части се връщат на клиента.Благодаря все пак.

emilio142

Цитат на: ndelcheva в 13 Февруари 2018 08:52:25
Помпата остана при техника, не съм я взимала
Колежке , а да те попитам сега , казваш няма проблем със спирачките , преди освен от потъване на педала , какво др.се усещаше?Сега с новата помпа как е твърдостта и поддаването на спирачния педал?