Проблем с мондео 2.0 TDCI 140к.с.

Започната от didovrabeca, 08 Януари 2017 03:49:50

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

didovrabeca

Здравейте колеги, от скоро съм с нов форд и при запален двигател на място или в движение след 1500 оборота се появява едно чукане от към двигателя.Ходих в МП и диагностиката изкара проблемна дюза като стойности бяха
1- 0.6
2- 0.9
3- 0.6
4- 1.4
Там ми казаха ,че този шум наи вероятно е от дюзата и ако не я сменя щяла да пробие буталото и да сменям двигател.
Понеже имах доскоро фокус 2.0 TDCI 136к.с. И след проверка по каталожен номер ми излезна че дюзите са същите ги взех от фокуса и ги сложих на мондеото, определено взе да работи по добре но това чукане пак го има. Сега в сервиза почнаха да гадаят било клапан или обтегач  на верига или незнам си какви повдигачи и прочие. Та въпроса ми е някой може ли да се досети какво може да е ???


hotblooded

При тези тези стойности - нищо им няма на дюзите... 
За точното място на шума - трябва да с чуе, иначе можем много лошо да те подведем. 


didovrabeca

От МП ме убеждаваха че дюзите трябвало да работят между 0.9 -1.0 и четирите. А шумът е някаде от към капака на клапаните ,ама може и да е от някой цилиндър.


Alexi

мк4 за дюзи е много рядко срещано явление ,трябва да гони 350-400к км .. корекциите им са ок виж си по скоро ЕГР-а той е слабо място и може да бърка сместа


hotblooded



didovrabeca

На реални 264к е а ако проблема е в егр-а няма ли да ми даде грешка при диагностиката??? Когато ми правиха диагностиката в МП имаше само някакви стари грешки които след изчистването им не се появиха повече.


didovrabeca

Имам един ELM и го закачих да видя някакви грешки и стойности. Грешки нямаше а егр-а работеше от 7.2 до 40 и нагоре в зависимост от газта която давам. Това мисля че са нормални стойности,или се бъркам :)


ivchotr

Що не му измериш компресията в цилиндрите? Ако имаш проблем с клапани, би трябвало да покаже разлика в проблемния цилиндър.


vvas

#8
-


didovrabeca

Vvas мерси за ифото мисля да пробвам този вариянт, само да те питам при теб като изгаасиш мотора чуваше ли се това почукване кадето самия егр се самопочиства???


vvas

#10
-


didovrabeca

А възможно ли е да е геометрия на турбото???


didovrabeca

колеги размених местата на дюзите и смених тази на 4-ти цилиндър,но като работа си останаха същите показатели и най лошото е ,че това чукане в мотора остана. Сега ще сваляме капаци за да гледаме хидравличните повдигачи и кобилиците ,и ако и от тях не е ще гледаме буталото и сегментите. Казаха ми ,че щом диагностиката при смяна на дюзите пак показва същите стойности значи проблема е от цилиндъра или тея покрай него клапани повдигачи кобилици и прочие.Дайте идея преди да са ми изкормили колата какво друго мога да проверя за да избегна всичко това :(


Alexi

тоя мотор няма кобилици .. струва ми се че ще го засерете окончателно като ти гледам действията до момента ..


hotblooded

Колега,  ако колата пали, нормално,  върви нормално и харчи нормално - не се вкарвай във филми.  Няма двигател който да има повреда, а други работи нормално


ivchotr

Aко е от обтегача на веригата, тя ще работи нормално докато не прескочи някой зъб.


Pyrhel

За да не станат грешки - този мотор е с ангренажен ремък + ангренажна верига + още една верига за маслената помпа. Ремъкът е закачен са единия разпределителен вал, другият се върти от малка верига. Обтегачът на ремъка е ролка с пружина, а обтегачът на веригата - водач + пружина + масло (което минава през дупка на пластмасовият водач не е за налягане, а да смазва водача и веригата). Веригата на помпата (маслената!) е без обтегач и е между нея и коляновия вал.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.


didovrabeca

Alexi за да не оплескаме окончателно мотора кажи някой читав сервиз в стара загора кадето неработят само с догатки. А за кобилиците как да няма като по номер на мотора излиза ,че има ???


Alexi


може и да има а аз просто да не ги виждам


hotblooded



didovrabeca

Колеги проблема е ,че като е студена колата първите 1-2 мин няма чукане но има леко прекъсване на мотора. А после принатискане на газта чукането се чува но ако задържиш на едни обороти,при повишаване на оборотите пак изчезва докато незадържиш без да променяш оборотите.


didovrabeca

Колеги оправих проблема с чукането. Единия ми вал беше с отчупено парче от към страната където ми завърта нафтовата помпа. За мой голям късмет валовете са същите както и на блъснатия фокус и ми излезнаха без пари. :)


koill1980

Малко е стара темата, но да пиша тук да не отварям нова, чета че във МП са ви казали че трябва дюзите да работят между 0.9 и 1, моите са толкова и пак си тракат


Емил Френки

Здравейте колеги,
от скоро имам Mondeo mk4 2.0 tdci .Смениха термоста но мисля че стрелката за градусите не стига до където трябва да стига (по средата). Тази снимка е от друга кола, но и мойта стига най-много до там като на снимката, никога не стига до другата чертичка. Майстора казва че уж било нормално това ама нещо малко ме съмнява. Иначе не играе температурата, загрява си бързо и я държи не е като преди да смени термостата. Тогава падаше и се качваше много рязко. Моля за съвет и ще видя тия дни ще покарам повере и ше направя снимка на моята кола. Благодаря ви и лек ден


ivopolr

#24
Аз Мондеото от подписа ми го имам от една година. И моята стрелка стига най-много като тази на снимката. Не знам дали е сменян термостата но мисля, че е оригинален понеже го купих от банка и е бслужван в Мотопфое. Мисля, че е нормално стрелкта на дизелите да стига до там. Преди това имах Фокус 1.6ТДЦИ неговата стрелка и до тук не стигаше. При повечето дизели на Форд се спестява поставянето на подгрев на охладителната течност и затова стрелката на температурата не стига 90гр. Естествено не са виновни от Форд а тези представителства /като Мотопфое например/, които поръчват колите без съответните подгреви, за по-евтино.


hienata76

При мен заковава по средата и не мърда от там, дори при породължително спускане.


ivchotr

Не мисля, че подгревът на охладителната течност е екстра, която се поръчва допълнително. Дъртата печка от подписа ми го има, но не съм съвсем сигурен, че работи. Когато двигателят загрее, стрелката си отива в средата.
Сигурни ли сте, че системата е обезвъздушена както трябва? Че ако е останал въздух, започват да се появяват разни аномалии. Парното в купето грее ли както трябва?


ivopolr

#27
То най-правилно е да се гледа температурата на двигателя в скритото меню на дисплея, понеже с програма стрелката може да се манипулира да показва "реална темепература" или "заводска темепература". Прилагам снимка от програма, която съм ползвал за Форд фокус 2, 1.6дизел, мисля, че става и за Мондео. Когато се чекне да показва "заводска температура", при реални 40 градуса стрелката е вече на средата на скалата а при 45 градуса кове на 90 и не мърда от там докато реално температурата на охрадителната течност не падне под 45градуса - лично изпитано от мен.


Ozzie

Не знам, може ли - не може ли да се манипулира стрелката, но на моя се движи съвсем адекватно, спрямо температурата на антифриза. Гледано на живи данни през FORScan. Също така, термостата ми поддържа 80°С, така че стрелката никога не застава точно в средата на скалата, а няколко градуса (геометрични) преди това.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...


ivopolr

При тебе е така, мога да манипулирам стрелката на Ц-Макса /постоянно да кове на 90С/ ако искаш, при това вече имам и винетка  (tooth). Нека да изкажат мнение и колегите с ДВГ - 2.0 ТДЦИ - при какви реални градуси, как се държат стрелките им.


ivchotr

Те по принцип в завода са настроени да стоят по средата в диапазона от около 80 до около120 градуса. Двигателят понася високите градуси без проблем. Не е като старите руски автомобили да кривят глави. И когато стрелката стои в средата и не мърда от там докато не подмине нормалните, макар и високи градуси, собственикът не се шашка за няма нищо. На някои от по-новите марки даже няма часовник за температурата.


Емил Френки

Цитат на: ivchotr в 03 Декември 2021 17:30:49
Не мисля, че подгревът на охладителната течност е екстра, която се поръчва допълнително. Дъртата печка от подписа ми го има, но не съм съвсем сигурен, че работи. Когато двигателят загрее, стрелката си отива в средата.
Сигурни ли сте, че системата е обезвъздушена както трябва? Че ако е останал въздух, започват да се появяват разни аномалии. Парното в купето грее ли както трябва?

Парното си грее както трябва, колата си загрява бързо, просто ме притеснява че не стига до другата чертичка. За обезвъздушаването не съм сигурен какво е правил майстора дали е добре или не. Незнам дали да се притеснявам че не стига до средата а стои между средната чертичка и тая преди нея. Какво мислите? Не знам какво да правя чесно казано...


Емил Френки

Благодаря на всички за споделянията! Чудя се дали да се коса и да търся друг майстор нещо да погледне температурата на програма и да сравни със стрелката или да си я карам и да не обръщам внимание на това?


Ozzie

Цитат на: Емил Френки в 04 Декември 2021 15:08:25...или да си я карам и да не обръщам внимание на това?
Най-разумното решение. След като стрелката стига до едно положение и не играе, всичко според мен е наред. Не е нужно да сравняваш с други марки.  ;)
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...


ivchotr

Щом стрелката се движи, значи, че около датчика в двигателя има охладителна течност. Духащото топло парно говори за загряване на течността. Ако колата си запазва нормалния разход, значи, че температурата на двигателя е най-малкото нормална. Ако го вдига, може да се приеме, че не загрява добре. За да си сигурен, че уредът на таблото не показва по-ниска температура от реалната и съответно, че двигателят не прегрява, когато стрелката достигне средата на скалата на уреда, можеш да ползваш услугите на майстор, който знае как да провери какво става.


zz_stefanov

Имах същите притеснения с фокуса. Бях пуснал тема коя индикация къде се мери.
Успокоиха ме да не се шашкам, но така и не разбрах защо я има разликата между компа и стрелката. :)


Емил Френки

Благодаря на всички още веднъж! Да сте живи и здрави и безаварийно каране пичове! Иначе за разход-а градско ми показва на таблото от 8,5 до 8,8 за последните няколко седмици, но карам предимно къси разтояния, мисля че този разход е нормален или ? Извън градско карам достя рядко но ще почна на 1,2 седмици да излизам да я покарвам на малко по дълго разтояние, да не е все по 4,5 км и да я гася след това.


ivopolr

#37
Просто колегата пуснал темата да влезе в скритото меню на компа /задържаш бутона "ок" на волана и даваш на контакт, не пускаш бутона "ок" докато на дисплея не се появи надпис "TEST"/ и превърташ със стрелките нагоре/надолу докато стигнеш градусите на двигателя. Нека да ги сподели тук за сравнение с колегите на които стрелките им "коват" на 90 градуса.
Р.Р.: Аз преди време също се притеснявах заради тази стрелка. Смених два пъти термостата с нов, че втория път и с оригинален и познайте, колата ми показа "двадесет и първи пръст", никаква промяна!
По горе описания начин може да се следи и по време на движение при колко градуса отваря термостата /за охлаждане на течността/ и при колко затваря /за затопляне/. После стойностите да се сравнят със стойностите на новите термостати или в аутодата.


Alexi

Пежото ми (с мотор DW10BTED4 евро 5 ,не знам коя версия се монтира в мондео ) кове стрелката на средата ,но там не е изписано 90° ,а се пада между 80 и 90 по скоро около 85 .. колата обаче има и печка ( за нашите условия я намирам задължителна за дизел ,ако искаш да имаш добро парно което стартира докато излезеш от квартала а не след 20 км )


daneco

Цитат на: Alexi в 05 Декември 2021 17:43:21
Пежото ми (с мотор DW10BTED4 евро 5 ,не знам коя версия се монтира в мондео ) кове стрелката на средата ,но там не е изписано 90° ,а се пада между 80 и 90 по скоро около 85 .. колата обаче има и печка ( за нашите условия я намирам задължителна за дизел ,ако искаш да имаш добро парно което стартира докато излезеш от квартала а не след 20 км )

Ами не мисля, че след фейса е толко важна печката при дизела. Моето Мондео е 2012 г. с мотор 2.0 тдци (DW10C) 140/163. От гледна точка на парното тръгва за под 2 минути заради калорифера (1 кВ ptc в климатроника), относно загряването на мотора тръгна ли до 3 макс 4 км влиза в режим. Зад предната броня има някакви подвижни като пластини който запушват прихода на студен въздух и мотора загрява много бързо. Водят се Active Grille Shutter / Kysor Radiator Shutter. Всички мондео от 2011г. от БГ я имат тая екстра без значение дали е поръчан зимен пакет, друг е въпроса дали работи или след удар примерно не се е прецакала тая работа.
Д. Й0рдан0в


ivchotr

Активни жалузи. Едно време Москвичите я имаха тази екстра, но не всички и се управляваха ръчно с жило от купето. Моят нямаше, та му слагах допълнително. Гадно е, ако забравиш да отвориш жалузите, когато двигателят загрее. Гледаш как температурата се качва и се чудиш що прегрява пущината, докато не ти просветне за забравените жалузи (rofl) (rofl) (rofl)

П.П.
Разказвам го, защото някои от тези модерните може да са блокирали в затворено положение.