Форд Фокус mk1 1.6+Турбо К03

Започната от JoroM, 01 Април 2014 21:56:37

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

JoroM

От доста време се канех да направя такава тема във форумa, но така и не намерих време, до днес...

Накратко ще напиша основните неща за колата.
Фокуса ми е 1.6/100 коня 1999-а, италянка, предполагам съм го взел чипнат понеже вървеше доста добре за 100 коня и понеже нямах друга кола като го взех, ходех с него по гонки. Тогава го замервах с уреда на един приятел които е същия кaто този които имам сега, и със същите настроики като на моя, фокуса тогава даваше 17,03 сек и терминална 130км, 0-100 за 9,7 сек...това са ми наи-добрите резултати постигани някога с него преди да го турбинирам! Понеже другата ми кола е Ауди А3 1.8Т и хобито ми беше да се занимавам с нея за да я позасиля малко: чипове, генерация, интеркулер, смяна на турбина и тн за да я докарам до около 250+ коня, с това понатрупах опит с турбо-мотора и взе да ме човърка да турбинирам фокуса с оригиналната турбина от аудито която две години подритвах в мазата...и един слунчев юлски ден на 2012 година се хванах повече на маитап отколкото сериозно да турбинирам фокуса. Отне ми 1 месец работа по колата след нощните смени които карах, и в началото на август вече карах фокуса с 0,3 бара понеже още не бях разредил мотора...след като до този момент проекта ми се оказа успешен, пристъпих към следващата стъпка: разреждането на мотора, покраи което направих и ревизия на мотора: клапани, гумички, сегменти, биелни лагери - всичко което имаше нужда от подмяна.  Преди разреждането имах компресия 15 бара, след разреждането имах компресия 10.5 бара, но все пак високата компресия се е дължала и на спечените маслени сегменти. Впоследствие сложих дюзите от аудито на фокуса, както и по-голям MAF Housing. Все още съм със софтуера с които купих колата, но както по-горе споменах, предполагам че съм купил колата със променен софтуер. В момента колата пиква на 0.9 бара и задържа на 0,7 бара до края на оборотите (6,5к). При това налягане което за момента е максимума, постигнах времето и терминалната на 400м на аудито ми като беше още без чип, но със спортна генерация на 63 мм, без катализатор и blow-off клапан. 1/4 mile: 15.35/149 Km/h иначе 0-200 фокуса наваксва спрямо аудито и прави 0-200 за 30-31 сек за колкото ги правеше и аудито след като го чипнах! И двете ми коли са по 1220 кг, но фокуса има по-добра аеродинамика и затова наваксва във високите скорости. Имам монтирани на конзола на колонката бустметър и широколентова сонда Innovate без която просто нямаше да мога да докарам смесите на колата...незаменим за мен уред!
2009 cмених оригиналните едносекционни фарове с таивански тунинг фарове с angel eyes и лупа+ксенонче на 5к...не заради ринговете(почти не съм ги ползвал) a защото не ми харесваха оригиналните а и понеже новите имаха лупа, можех да сложа ксенон.

Едно клипче отпреди две седмици на 0,7 бара холд:

My Link

Cнимки:










А ето го и виновника за това да започна да се занимавам с турбини-мурбини, и в краина сметка да имам фокус турбо:









SICKandPROUD

Двете коли са супер, дано не избяга мерака с който ги правиш. Само с кеф да си ги караш колега. (race) (race) (race)


Не са важни конете в мотора-важно е магарето зад волана !!!

slavov92

Колата е супер ! Най-много ми допада, че изглежда напълно заводска без външен тунинг и сигурно наказва много коли ... ЕВАЛА !!!

toretosz

#3
Добре дошъл,много добър проект.Може би първия зетек турбо проект за който знам да се кара със стоковото еку в БГ.
Настъпи звяра, кажи "добро утро" на целия квартал :P

JoroM

#4
Благодаря колеги. Надявам се никога да нe ми изчезне мерака с които си правя колите.
Аз съм регнат от доста време във форума, и съм пускал теми, но чак сега се наканих да си направя тема в дневника.

Относно гонките: Предния ден, преди да направя това клипче, имах гонка до 200-210 някъде с BMW Е60 530D (предполагам беше чипнато)...сложи ми 3-4 коли до 200...като спряхме да поговорим след гонката, тоя не му се вярваше че съм c 1.6

Иван Вълков

Браво колега, това се казва да си начешеш крастата. Обаче инам съмнение че ще има още развитие. Давай повече гас и ни дръж в течение какво се случва с колата.

Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!

JoroM

OK.
Със стоковите бутала и биели общо взето няма накъде повече, има турбо-кит на Wosner ама струва 900 паунда четирите бутала+биели.
Аз газ давам доста да ти кажа, и понеже гo пpавя това доста често, преди дни направих колата на газ да върви както на бензин...е, на по-ниско налягане от това на клипчето, ама върви едно към едно с бензина.

Pyrhel

С какво ровиш стоковия PCM да му гласиш смесите на бензин?
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

JoroM

#8
С нищо не съм го ровил, не мога и да го ровя!
След като сложих дюзите от аудито, играx с размера на MAF Housing-а, и налягането на горивото за да докарам смесите.

Учудващо за мен, но бензиновата помпа има достатъчно дебит, и стрeлката на манометъра за налягането на горивото не мърда и на пълна газ.

Pyrhel

Това с корпуса е хитро :) Регулатора за горивото не работи ли с вакуума след дросела, с него как се справяш? Или е сменен с регулируем и го дебнеш?

Горе пропуснах да кажа - браво за проекта и се радвам, че я публикува темата!
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.


JoroM

#10
Благодаря, трябваше доста по-рано да я публикувам темата, ноо по-добре късно отколкото никога, нали така.

Вакуума е откачен от FPR-а, и налягането на рейката е постоянно (3,8 бара). Aко вакуума е закачен, ще имам още по-голямо налягане на горивото в буст и съответно по-богата горивна смес.


PS: извинявам се за и-тa вместо й, оба4е ползвам кирилизатор, които след като обурне от латиница в кирилица, след това трябва да заменя няколко неправилно конвертирани букви една по една и е голяма мука и отнема доста време, та сум си позволил лукса само и-то да не го заменям с й.  (това е текста които излиза от кирилизатора без последващи корекции от моя страна.)

Dmitarcho

Брао, колега ;) САмо хубави моменти с Фокусника, да се слушате взаимно ;) Надявам се да се видим на тазгодишния събор, да покажеш как бяга, и да накажеш някоя печка :P
Ръца Пръца

KovachevGR

С каква цел си откачил реголатора......при реголатор с вакум да речем на 3бара,и без вакум +0.7 положително налягане получаваш желаното налягане на горивото като на ниски обороти няма да се дъни с гориво

JoroM

#13
Благодаря за пожеланията колега. за събор не мога да обещая

KovachevGR, ако свържа вакуума към FPR-а няма да дъни с гориво на ниските, обаче ще дъни с гориво на високите с 3.8бара+0,9-0,7бара...предпочитам да не насилвам помпата.

moni74

Поздравления колега, ще се оглеждам в Бургас да не се заяждам с твоя фокус :) Иначе заповядай някоя неделя да се запознаем, хем да видим на живо колата.


----------------------------

randity

Е сега още повече се надъхах да турбинирам и аз  ;D
На дино качвал ли си го и колко к.с. и Нм дава след промените?

П.С. Поздравления!
Моля се един ден хората да разберат, че автомобил се кара с глава, не с крака и ръце.

JoroM

#16
Благодаря колеги.

ОК, градски, аз рядко ходя по срещи, но ще мина някоя неделя да се запознаем.

Хубаво че се надъхваш колега, аз се надъхвах две години, докато наи-после се наканя да го направя това. Доколкото знам за фокус 2.0 си има готови турбо китове, и декомпресионни пластини има, абе доста по-лесно ще е турбинирането от моя проект.
Не съм я качвал на дино колата. честно казано, не ме интересува достатъчно за да се бръкна 100 лв за дино. Имам си едно уpедче което изчислява и мощността на колата, според него пиковата и мощност е 180 коня. Предполагам не е далече от истината щом за 30 сек вдигам 200, за колкото ги вдигаше и аудито ми на същите килограми, с чип за 192 коня.

KovachevGR

#17
Цитат на: JoroM в 02 Април 2014 12:26:09
Благодаря за пожеланията колега. за събор не мога да обещая

KovachevGR, ако свържа вакуума към FPR-а няма да дъни с гориво на ниските, обаче ще дъни с гориво на високите с 3.8бара+0,9-0,7бара...предпочитам да не насилвам помпата.

В момента караш с постоянно откачен реголатор и имаш постоянно налягане от 3.8 бара със вакум и в буст едно и също ако съм разбрал правилно.
С вързан вакум реголатора ти при затворен дросел не държи ли 2.7бара..... без вакум 3бара + буста 0.7-0.8 не прави ли 3.7-8 бара налягане на горивото.

Помпата не я жали винаги може да я смениш с нещо с по голям ресурс.....мисли за инжекторите това че не ти достига кубатурата не може да го преодоляваш с прекалено голямо налягане към тях с цел увеличаване на дебита.Когато прекалиш с налягането на горивото те вече не разпръскват а почват да текат и от там се променя и еднаквия дебит подаден към цилиндрите почваш да пълниш всеки цилиндър с различно количество гориво и предполагам се досещаш какво следователно се случва с мотора.

JoroM

#18
Отново ще го обясня: стоковия  FPR е на 3,8 бара, като не е свързан вакуума към него поддържа постоянно налягане 3,8 бара и на затворен дросел и в буст.
Като е закачен вакуума на регулатора, на затворен дросел налягането е 3 бара, но в буст става 3,8+0,7=4,5 бара
Оставам с впечатлението че не си прочел че съм с инжектори от 1.8T, които са 260 cc при 3 бара а при 3.8 бара са близо до 300cc и са напълно достатъчни за конете които мога да изкарам от тази турбина. няма такова нещо да не ми достига кубатура!

amplified

Ела на някоя среща, че като ти прочетох темата пак ми запали душичката за моята :D


JoroM

OK, тази неделя не става че съм на работа, но следващата неделя ще гледам да доида.

ihovahi

#21
Жоро, много ти е хубава колата. Пусни и едни интериорни снимки де  (fri)
Който фôрка "майстор" си нахôда!


JoroM

#22
Благодаря.  (fri) Ако ти кажа че нямам такива снимки ще ми повярваш ли? Даже уредите на конзолата не съм ги щракнал. Фокуса ми е trend, нищо особено не е отвътре. 

JoroM

#23
Днес намерих малко време да наснимам колата.

Oсвен силовия тунинг, имам и някоя друга добавeна екстра...

Емблеми от Ghia:



Лостче за чистачки от Ghia:





Аудиото: за да не слагам бас-каса да ми заема място в багажника, сложих 10 in. говорители на кората:








кеч-кен домашно производство, върши доста добра работа:




Понеже тунинг фаровете ми имат мигачи, оригиналните ми мигачи(в бронята) стояха само да запълват дупките, та използвах отворa в бронята за единия мигач, за да вкарвам студен въздух оттам през 80 мм гофра като ходя по гонки...иначе мигача си стои на мястото през останалото време:








Бустконтролерa:




Уредите:




Сложил съм допълнително уредче показващо външна и вътрешна температура + часа, a като карам, слагам радар-детектор че не спазвам много много ограниченията...











JoroM

#24
Oт днес сме със задни дискови спирачки.  8)
Донора беше 2003-2004. отлично състояние на сп. апарати и главини, дисковете ще изкарат още едни накладки...









JoroM

Преди известно време направих филтърна кутия със конусен спортен филтър вътре. Вече двигателя засмуква само студен въздух.
Оригиналната кутия на фокус 1.6 е прекалено малка, за да се занимавам с нея, така че си направих кутия от бирен кен 5л. Отвън е изолиран с 5мм стиропор+алуминиево фолио - тази изолация се слага зад радиaторите на парното. Гофрирания въздуховод е с вътр. размер 75 мм, и засмуква въздух от отвора в бронята за мигача.












JoroM

#26
Онзи ден се прибирам към бургас, и малко преди да вляза в града откъм Средец, едно Subaru WRX 2.0 турбо 218 коня, с голяма генерация, със 17-ки...засилено срещу мен, бие някви яки спирачки и без да ме изчака да мина, прави обратен завои и се изстреля непосредствено пред мен....аз карах с около 100...само две секунди и трябваха на сачмата в главата ми да си окаже влияниетo...трета, и го погнах....от 100 до 160 (щото влязохме в града) субито не може да ми дръпне, като закачени с въже бяхме, оня гърми трещи, аз без много шум, залепен за него. :D След това спряхме, поговорихме малко и направихме и старт от около 20 км...там вече не можах да му се опра...дръпна ми още отначалото...оди го гони след това. предполагам че имаме 1,5-2 сек разлика 0-100, третата на фокуса обаче е силна, и там не можа да ми избяга първия път. Та фокуса от място не е нищо особено, 0-100 за 7,6 - 7.9 сек, обаче в движение от трета добре ускорява...не съм очаквал че мога да вървя като закачен нагоре със subaru wrx 2.0 турбо. E, може и да му е имало нещо, момчето обаче нищо не каза  за проблем...даже беше много изненадан че съм с 1.6 мотор... ::)

Dmitarcho

Браво ;) Радвам се,когато недооценени автомобили наказват расови жребци ;)
Ръца Пръца

JoroM

#28
Е, аз не го наказах, но определено го изненадах доста...със сигурност не е очаквал някакъв фокус да e като залепен за него до 160. Вече предполагам по-внимателно ще си избира жертвите пред които да се прави на бърз...аз му казах да го чипва субито, щото се излага....STI пакет, генерацията гърми, трещи, пък някъв фокус 1.6 му седи на гъза. :D Ако има лошия късмет да ми изскочи по подобен начин и като съм с аудито(разбрах от други хора че редовно ги правел тия изпълнения там), доста ще му падне самочувствието, фокуса прави 160км за под 20 сек, аудито  прави 200 за 21 сек. :D А като мощност, импрезата wrx е в класа на 1.8Т-то ми, не на фокуса.

Радко

#29
Браво супер е станала колега. Бууст-метъра много ме радва  ^-^ А каква е работата с този буркан? Предполагам за картерните газове си го сложил да не ходят във всмукателя? Единия маркуч вкарва газовете а другия отвор така ли си го оставил свободен?