Каква мизерия прави EGR-а по тръбите

Започната от Pyrhel, 19 Септември 2011 14:42:19

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Pyrhel

Чудих се дали да не я пусна темата в "Направи си сам", но като че ли не е за там, а по-скоро информативна (нямам снимани стъпките).

Искам да покажа каква мизерия вкарва EGR системата във всмукателните колектори :)

EGR клапана:




А ето го и как изглежда след чистене:


Тук пък колекторът преди цилиндрите:






Чудна гледка :) Чисти се с бензин... Естествено след това не пропуснах да затапя EGR-а. ;D
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.


petermitkov

Мда като гледам и мойто ЕГР ще трябва да мине през такава манипулация. Лошото че ЕГР-а ми електронен (колата е 2006 година) и май неможе да се затапи.
sapienti sat


Alexi

нищо ти го почисти заедно с колектора от мизериите и пак го монтирай .. не забравяйте да си проверите подгряващите свещи и ако има изгорели да ги смените тъй като за смяната им пак се маха колектора


Pyrhel

При някои марки електронния ЕГР може да се елиминира софтуерно. Не съм тествал на Фордове, а и не съм чел никъде за софтуерно изключен ЕГР при Форд.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.


Bobi

#4
Мдаа, всички като мен i petermitkov , които сме с Евро 4, може да пием по една студенa вода  :D. Екология, какво да я правиш :)))


Alexander

Преди малко се опитах да направя същото, но за да сваля смукателния колектор трябва да разглобя половината двигател....... И сега незнам какво да правя..  :(
"Kолкото мастурбацията може да бъде секс, толкова и карането на нова, скъпа и мощна кола на газ е удоволствие!"

by hotblooded


Alexi

твоя е твърде нов навърти поне стотина хиляди преди да почнеш разглобяването


Alexander

Нов нов ... вече е на 90 000км.. Беше нов..  :P
"Kолкото мастурбацията може да бъде секс, толкова и карането на нова, скъпа и мощна кола на газ е удоволствие!"

by hotblooded


petermitkov

Чудя се дали ако се зарежда само качествена нафта (премиум OMW или V-Power) или се слагат добавки за "почистване/прочистване" в горивото тези мизерии могат да се избегнат?
sapienti sat


Alexander

Нафтата е 50% от причината според мен.. Другият фактор е прашните ни улици и всичката гадост която се вдига и взлиза в колата.. Не може аз да вадя филтър на K&N на 7000км и да изглежда все едно е на 200 000...
"Kолкото мастурбацията може да бъде секс, толкова и карането на нова, скъпа и мощна кола на газ е удоволствие!"

by hotblooded


Pyrhel

Нафтата допринася, иначе и извън България го имат този проблем...
На Боби е електронен ЕГР-а... Някой ден ако има време и му се занимава можем да пробваме да го спрем през софтуера. Ако стане - добре дошло за клубните ЕВРО 4-ки :D
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.


Bobi

#11
Ами без туй нищо не стана с почистването му и смело крача към нов ЕГР, съм съгласен да бъда опитно зайче. Поне ще допринеса за каузата :))

Бах,Анатолий, тези снимки на колекторите не ги бях виждал!Сигурен ли си, че предишния собственик не е карал с нафта - качак ?  :D


Alexi

в интерес на истината моите изглеждаха по добре от неговите а съм на повече км но това може да зависи от много неща .. с каквато и нафта да караш нагара там е неизбежен при мен беше сух без омазняване но много твърд с пароструйка едва го свалих от колектора а ЕГР-а го мих с кореселин стана страшно мазало


G_o_c_e_v

Преди две години, когато отварях там имаше само масълце, но не и нагар. Дали пък EGR-a не е спрял нещо от самосебе си
Автомобила не е признак за социален статус, така че не го възприемайте, като такъв!


Иван Вълков

Сложих му аз и на моя една тиникийка. МНого съм доволен от ефекта на изолирането на ЕГР. Препоръчвам поне за Турбо Дизеловите мотори, задно с тази интервенция и смяна на О-пръстените на интеркулера (38х5). 8)

Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!


bobitbg

За съжаление и аз се докоснах до мизерията с EGR клапана. Започна едно чудене на колата при подаване на малко газ и разглобих пластмасите от кулера и там където влиза тръбата от EGR-а всичко е затлачено с мазнотия. Колата е на 55000 км. Като гледам трябва да разглобя всичко за да сваля колекторите. Някой намерил ли е решение как да се изключи гадния EGR  на двигател на Фокус 1.6 TDCi 2006 г. 109 к.с. Колата е карана само с OMV нафта и то от скъпата, но това изглежда няма никакво значение освен за джоба.


Bobi

Колега, за съжаление, при теб и при мен, където колите са с Euro 4, затапването не присъства като вариант  :-[ Все още... Аз имах проблем с ЕГР, но го реших с почистване за 40-50 лв. Ако искаш мога и да ти препоръчам сервиз..


bobitbg

Напоследък карах колата само градско и смптомите се появиха:
1.По висок разход
2.Чуди се малко дали да тръгне с малко газ
3.Взе да пропушва.
Днес я понатиснах малко до Златните мостове и всичко се оправи.
Има нужда от прочистване на колекторите, но не знам как се свалят, а като гледам ако я закарам в сервиз ще изпочупят всички щипки, връзки и после ще се наложи всичко да превръзвам сам.


Bobi

Прочети тази тема: Линк. Този човек наистина си разбира от работата и съм го избрал като вариант при по-сериозни ремонти. Силно ти го препоръчвам!


Pyrhel

Боби, затъпял съм... Забравих да поровя по дъмпа на ЕКУ-то ти да видя мога ли да го изключа софтуерно това лайно ;D
Заемам се!
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.


bobitbg

Поразрових се и намерх в youtube клип как един младеж почиства EGR  с някакъв спрей при работещ двигател и си пръска човека без въобще да се притеснява. Дали да не потърсиме този спрей и да рискуваме, че варианта Алекс да ми разглоби половината кола не ми харесва особено?????


Alexi

нали се сещаш със спрея къде ще отидат всички мизерии .. лесен начин няма ,смъква се и се почиства мизерията е голяма но резултата си струва ..


Bobi

Егр-ът при нашите двигатели се намира зад горивният филтър до свещите. Не знам защо си мислиш, че трябва да се сваля половината кола... Отивай при него, за да не съжаляваш после!Аз така дадох 2 пъти грешни пари на други "майстори" за почистване с нулев ефект. Оставяш му я в 9-10 сутринта и към 14 часа си я взимаш!


bobitbg

Ако искаш дай email за да ти изпратя картинки,че не знам как се слагат тук или кажи как да ги кача?


Pyrhel

Боби, затъпял съм... Забравих да поровя по дъмпа на ЕКУ-то ти да видя мога ли да го изключа софтуерно това лайно ;D
Заемам се!

EDIT: Боби, трябва да се видим и да се тества, имам резултат за софтуерното изключване на EGR-а ти (blush)
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.


bobitbg

Дай малко инфо, че днес прекарах доста време в МП и ме убедиха, че не става?


Pyrhel

#26
Боби ще е тестовото муле, трябва да се пробва преди сме сигурни, че става наистина. Иначе се сваля софтуера, преработва се и се качва обратно. Би трябвало всеки от читавите чипаджии да успее да свърши работата.

МП със сигурност няма да го направят. Няколко буса идват при мене - отишли при МП с цел да им махнат ограничителя и са ги отпратили, че нямат право.

А, сега се сещам друго. Ако се направи (това е къстъм софтуер, представи си го като чип-тунинг) и след това някой ти ъпдейтне софтуера - губиш премахването.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.


bobitbg

Колеги, днес излключих буксата на EGR-а и до момента нищо не се случва т.е. не се появиха сигнали за грешки и не светят лампи по таблото, тръбата на връщащите газове е студена значи клапана е затворен.
Притесняваме само да не се скапе катализатор или нещо друго и да си предизвикам сам сумати разходи.
Моля дайте мнения възможно най-бързо, все пак аз съм опитното зайче. 8) ::) :-[


Pyrhel

Покарай повече от 50тина км и тогава ако не светне - значи и твоя компютър е решил, че може да спре да го дебне. Не знам как става това, не си първи случай, в който ЕКУ-то да елиминира сам ЕГР-а... В момента най-вероятно ще имаш грешка и някой ден като ти я изтрият ще се приключи и повече няма да се пробва да го проверява.

Нищо няма да прецакаш. Пък и катализаторите са направени, за да се махат :P
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.


Vasilev

Предполагам, че нищо няма да стане. Аз каразх така 3-4 месеца без никакви наченки, че нещо не му харесва на компютъра.


road runner

Аз на моя му монтирах неръжаема ламаринка 3мм и съм доволен ;) поне занапред няма да ака по колекторите толкова :)


bobitbg

Да ама не стана както си мислех. След като покарах малко светна лампата с двигателчето. Ходих до МП и изтриха грешките /EGR, горивна смес и не знам си какви други грешки/. Няма да го бъде по този начин ще се търси друг вариант.  >:( ::) (angry)


Pyrhel

Така става обикновено с лампите. Горе затова ти казах, че трябва да се покара повече, за да е сигурно, че ЕКУ-то чете новите данни, а не гледа записаната таблица :) С Боби като се засечем ще метнем новия софтуер при него за проба :)
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.


bobitbg

Има ли вариант кучето си лае керванът си върви т.е. лампите си светят аз си карам???


Pyrhel

Има, няма да спре да върви колата, нито ще влезне в авариен режим заради егр-а. Лошото е, че ако светне за нещо друго чек енджина - няма да разбереш. Аз не бих карал със светещи лампи.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.


milen_77

#35
здравейте на всички ;)
нов съм из форумите които чета, така ,че ме извинете ако правя грешки или нещо не разбера от 1-вия път и питам съответно.
чета за този ЕГР и като гледам все лоши неща се получават от него.
в крайна сметка може ли  да се затапи или не.
ако може после ще се налага ли софтуерно да се пипа компа на колата.
да спомена , че купих форд фокус 1.6 тдци 2006 г. евро 4.
надявам се да съм направил правилен избор и това да не е спънка занапред.
ще се радвам да получа отговор на притеснението ми.
благодаря предварително.


Pyrhel

Айде да си редактираш поста на кирилица, че така не мога да го прочета, за да ти отговоря?
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.


milen_77

чака за отговор ,но ще дочакам ли.


Bobi

Здравей! Аз имах същата кола и ЕГР с евро 4, който ми записваше грешка. Ходих с колата при alex devil, за да ми го почисти. Направи го срещу 40 лв. Грешката спря да се показва на колата, но когато се закачи на PCM , си беше там. Явно при мен чистенето не беше свършило работа, но пък нямах проблеми с вървенето на колата, а и не ми изписваше грешка и го игнорирах.

По принцип ( все още) , Евро 4 не може да се затапи, но Анатолий ( Пърхел) успешно го изолира софтуерно.Жалко, че така и не можахме да го пробваме на колата... Нов ЕГР от ибей струва около 300 лв.


hotblooded

  Ако EGR-a ти е подобен на моя - виж тая тема
Ако си със стъпково моторче - направи като мен - свали гадинката (целия клапан) - чистиш, отваряш и редукторчето - чистиш, смазваш, почисти добре клемите на моторчето и слагай.


Bobi

При Фокус 1.6 TDCi ЕГР-ът се намира до подгревните свещи, т.е. на майната си и е доста труден за достигане.


milen_77

#41
какво е РСМ.
аз вече го свалих и чистих , но само самия клапан без разглобявам моторчето т.е. (отделих моторчето от клапана и зачистих клапана(промих го с бензин). ел. моторчето не съм разглобявял да му гледам прожината и да го смазвам.
като го пробвах с уста клапана при затворено положение не пропуска въздух.
после ходих до МП изчистиха грешката- карах така около 20 км и пак светна.
не е трудно да се свали егр-а само махаш кората на чистачките да се отвори място и самите чистачки преди това.после лягаш върху двигателя и започваш.



Pyrhel

PCM е съкращение от Powertrain Control Module - "компютърът" на колата.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.


milen_77

здравеите пак.
нещо не разбирам---как хем е изчистена грешката а я има в компа на колата.
и как колегата е извършил манипулацията със скопяването на ЕГР-а.


Bobi

Накратко :
1. ЕГР-ът на твоята кола не може да се затапи, защото е електронен ( Евро 4).
2. PCM = разбирай го диагностичен уред, с който се четат грешките ( това, което правят в сервизите, когато ти закачат букса за колата). Респективно, ВАГ ком при автомобилите от VW group.
3. Вариантите ти са : първо да го почистиш. Ако не свърши работа - купуваш нов. В МП струва над  600 лв, от ибей - около 300 лв. Ти избираш откъде...


Pyrhel

Боби, не си прав за почти всичко :))

1. Евро 4 ЕГР-ите могат да се затапват, но само след софтуерна намеса (за да не се осветкат лампите)
2. PCM не е диагностичен уред, а е "компютъра" в колата - оня, дето казва на инжекторите колко да стоят отворени, колко % да се отвори ЕГР-ът и т.н.
3. Или да го затапиш след като го клъцнеш и софтуерно, но ще ти вдигне малко разхода на извънградско и в задръстванията.

Милене, грешката остава, за да може някой като прави диагностика след време да го има предвид, просто лампата спира да свети или съобщението спира да се изписва на екрана.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.


Bobi

Забравих да му напиша 4-тата точка, където да му кажа, че успешно изолира ЕГР на моето ЕКУ, но така и не можахме да го пробваме... (beer). За ПСМ, докато се опитвах да му обясня като за първокласник, съм се олял. Сори :)


milen_77

здравейте пак .
от всичко до тук стана ясно    едно--и да сложа ламарината пак ще трябва да се пипа компа на колата.
сега трябва да разбера къде може да се направи това(пипането на компа) и колко ще струва, щото ламарината мога и сам да си я няправя.колегата казва 300 лв.за нов егр в ибеи.кое си заслужава.
а ако карам така със светната лампа ще стане ли нещо.т.е  знам че ако се появи грешка няма да знам от какво е.


supertorr

#48
Дойде време и на моя








Alexi



supertorr



momo76

Моя го чистих на 230 000 км и нямаше толкова мизерия.


Ники Костадинов

Да съживя малко темата.
Отскоро карам Focus 1.8 TDCI и като чета дискусията малко се притеснявам. Управлението на EGR при мен е вакуумно, но все пак си мисля, че контролния модул на двигателя би записвал грешка ако се елиминира EGR клапана, защото показанията на дебитомера биха били различни от зададените в електронния модул според програмата  му за управление.
За какво служи EGR клапана - за понижение температурата в цилиндъра посредством връщане на част от изгорелите газове обратно в смукателната страна. Известно е, че азота във въздуха изгаря при високи температури, а азотните окиси са вредни за хората. Посредством EGR образуването на азотни окиси намалява. Какви са обаче неприятните последствия - нагар по смукателните тръби, но забележете - ако колата не е с турбокомпресор и няма катализатор нагара е почти нулев. Защо се получава така - защото автомобилите със свръхпълнене имат повишено налягане в цилиндъра, с което се търси увеличение ефективността на двигателя. Оттам обаче картерните газове се увеличават, в интеркулера маслените пари (които отиват в смукателната страна на турбото) се втечняват и взаимодействието с изгорелите газове, идващи от EGR-а води до получаване на една лепкава субстанция след клапана на EGR, респективно и в смукателните тръби чак до всмукателните клапани.
Въпроса който си задавам е - дали с елиминиране на клапана за рециркулация (това което се предлага тук) се решава описания проблем за дълго време или обратно - след определено време двигателя пак "забива" защото записва грешка в дебитомера. Какво би се получило, ако картерните газове намалеят (това зависи и от чистотата на въздушния филтър) или пък респективно противоналягането на изпускателната система намалее (визирам запушване на катализатора)? Това като цяло води до намаляване или липса на нагар по смукателните тръби (нещо което съобщават някои колеги)
Извода който си правя - махането на катализатора би намалило картерните газове. От друга страна смяната на въздушния филтър на по-кратки интервали също би намалило картерните газове. Задавам си и следния въпрос - с какво масло карат тези, които се оплакват от зацапване на всмукателните тръби? Едно по-тънко масло би имало склонноста по-лесно да се изпарява и респективно по-голяма част от маслото би отивало към турбокомпресора посредством системата за вентилация на картера


hotblooded

 На мен приемчик от МотоПфое (от тези които си разбират от работата) ми обясни че затапването на EGR-a  води до повишено отлагане на сажди в маслото. EGR-a освен снижаването на температурата на раб. процес намалява и разхода на гориво... пробвай без EGR особенно на градско, дори и без да имаш индикации за грешки по таблото - разхода се повишава.


Pyrhel

Я да се набутам и аз в дискусията. Разходът се повишава, когато няма натискане и пускане на педала на газта. Всяко едно натискане означава ЕГР-а да се затвори, всяко отпускане или равномерно движение - отваряне на ЕГР-а на някакъв процент от пропускливостта си. Разходът се вдига на извънградско с темпомат, ако ЕГР-ът е затапен. При мен го повиши с около 1.5 литра/100 км на темпомат нощно каране София - Стара Загора - София със 100-110км/ч. Относно саждите - не мисля, че в маслото отиват повече или по-малко. Все пак сажди се получават когато няма добро изгаряне, т.е. много бедна или много богата смес. При вкарване на смес с бедно съдържание на кислород (т.е. отворен ЕГР) трябва да се пръска и по-малко нафта. При повече кислород - повече нафта. Точно по тая причина има и повишен разход.

Ники, EGR-а няма как да влияе на дебитомера - дебитомера е малко след въздушния филтър, а ЕГР-а е след интеркулера. Обаче сега виждам, че си с 1.8, за който не мога да включа дали е с МАФ или МАП... Как и да е, ама катализатора какво общо имаше, като тръбата към ЕГР-a e преди него. Има объркана теория и нататък, в крайна сметка положението е следното:

Караш с гадно масло, гадни горива и гадни филтри - нагар, и слуз по тръбите. Караш с нормални консумативи и горива - минаваш 100к км, чистиш за 2 часа тънкия слой гняс и продължаваш.

За себе си реших, че повишения разход не дава никакви плюсове във вървенето и респонса на мотора. Да, цапа, ама не ми пречи през едни 100к км да го чистя от скука. Всичко е до качествените горива и консумативи, не го забравяй!

И според мен - не трябва да слагаш гъстото масло. Турбото трябва да се маже добре, трябва да отива правилното налягане на маслото с правилния дебит на маслото!!!

Ако все пак решиш да запушваш - слагай тенекия, дупчи една дупка в средата малка и забрави за грешки и светене на лампи. При мен не дупчих ламарината, имаше грешка записана, но нито светеше, нито пречеше на вървежа.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.


Alexi

моя опит със затапен ЕГР е подобен .. разхода се завишава ,зимата загрява по бавно ,няма съществено подобрение в работата на мотора .. когато е затапен записва грешка ,но мотора работи нормално не влиза в авариен режим .. аз карам с включен ЕГР ,все пак така е проектиран мотора кой съм аз да го променям .. нагара ми за 120к км минати от нова до първото чистене не беше кой знае колко много ...


hotblooded

 При мен светеше, но нямаше проблеми с вървежа, не е влизала в авариен режим. Разхода на градско в София с пуснат климатик гонеше 11/100. С повреден EGR - къде не е отварял, къде не е затварял, не можах да сваля разход под 5,4 без климатик. Като смених клапана - стигнах до 5.1 с пуснат климатик (моята кола няма темпомат). Гнясът по тръбите зависи и от това до колко са износени лагерите на турбото - ако са повече износени през тях преминава повече масло и попада смукателните колектори и съответно и гняста е повече, ако нафтата е от "Тунджа" - не изгаря напълно, отделя повче сажди, чрез EGR те попадат в колектора и стават на налепи. Ако въздушния филтър не филтрира добре (евтиняк заместител) преминалите през него прахоляци полепват по мизерията от предните два източника и картинката става още по черна...


G_o_c_e_v

Аз реших проблема по следния начин: Маркуча от капака на главата, който влиза във смукателната тръба преди турбото го извадих от горе и му сложих тапа стегната със скоба, а на негово място поставих маркуч (маслоустойчив), който слиза долу до носача и отвежда картерните газове навън от мотора.
Наблюденията ми сочат намаляване на маслото в турбо пътищата, може би и напълно съм ги отстранил...
Автомобила не е признак за социален статус, така че не го възприемайте, като такъв!


Bobi

Аз карах Focus 2, 1.6 TDCi, 90 к.с. с прецакан ЕГР. Чистиха ми го, но се беше скапал и постоянно записваше грешка. По никакъв начин не видях да се отразява на колата, че карах с прецакан ЕГР - нито ми изписваше нещо, нито спъваше колата, нито ми променяше разхода. Аз съм на мнение, че специално при фокусите, няма проблем да се кара с прецакан ЕГР.


Ники Костадинов

#59
Ще си позволя да добавя линк към подобна тема от форума на Дизел Клуб България.  http://www.diesel-club.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=14

Грешните показания в дебитомера биха се дължали на това, че Електронния модул очаква по-малки количества на въздуха в ниските режими, когато част от изгорелите газове се връщат в смукатената страна (EGR е отворен). Ако EGR се затапи дебитомера би записал по-голямо количество въздух. Имам известен опит с ремонт на CDI моторите на Mерцедес. Там какво се получаваше при блокиране на EGR в автомобилите от 2000 до 2004 в грешките на модула  се записва "Грешка в дебитомера - измереното количество въздух е твърде високо" и колата спира да върви, защото счита, че дебитомера е прецакан. Ако катализатора е с намалена пропускливост, количеството изгорели газове през EGR би било по-високо. Ако EGR клапана блокира в отворено положение е ясно, че двигателя би цапал повече смукателните тръби. От темата в Дизел Клуб България ми направи впечатление тезата за регулиране налягането на турбината посредством EGR клапана в средните режими.

За моя мотор дават масло 5W30, пълна синтетика (подобно е и маслото за двигатели с EURO 4 - DPF филтър). Мисля да не си правя експерименти с по-гъсто масло (полусинтетика). Вероятно маслото в смукателната страна би се повишило, защото маслените пари по-лесно биха се втечнили. С пълната синтетика бих очаквал по-висок разход на масло, но ще го преживея.

Да си кажа и личното мнение. Не знам колко азотни окиси генерира един съвременен двигател с горивна система Common Rail, но заради Зелените, дето присядат ту на Народната партия, ту на Социалдемократите в Германия лобито на еколозите налага ограничение в работата на двигателя, заради чиито последствия ядат дървото всички, каращи дизелови двигатели  EURO 2, 3, 4


hotblooded

 Дизляка си отделя доволно азотни окиси по простата причина че работи с бедна смес, тоест кислород и азот си има "на воля". Двигателите Евро 1 и Евро 2 не са много чувствителни към работата на EGR-a, там можеш да си го затапваш, при повечето е така и на евро 3. Само че при Евро 4 нещата стават по сериозни (смисъл че през EGR-a преминават все по-големи количества отработили газове) и се налага по точно управление и съответно измерване на позицията на клапана. От това идва и по-голямата чувствителност към останал отворен или затворен клапан или блокиран механизъм (както беше при мен). През 2002ра година SCANIA експериментираха със връщане на до 40% от отработилите газове през EGR, като след време успяха да покрият и евро 5 без "урея" - само с EGR. т.е явно са успели с експериментите.


К.Методиев

EGR-a от първата снимка по точно колектора направо си е чист, скоро сваляхме колектор на вектра б, 2,0 тди, там реално отворите към главата бяха станали по 1см от приблизително 2 и нещо, въобще как е работила тази кола не знам.

Иначе съм виждал не малко пъти как се сваля софтуерно колата от евро4 на евро3 и работи без проблем, махат им и дпф филтрите, това главно се прави заради тях де.

- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.


moni74

В този смисъл, ако се промени софтуерно една кола от Евро 4 към Евро 3, това как ще влияе на ЕГР-а? Ще може ли да се изключи направо и да не действа, и това ще се отрази ли на работата на ДВГ по някакъв начин?


----------------------------


Pyrhel

Не е само в софтуера разликата. Инжекторите, ЕГР-а и турбото са различни.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.


ZHP

Къде може да ми почистят ЕГР -а, както и колекторите -това което показва Pyrhel на снимките.
Колегата Bobi споменава за някакъв човек- той ли прави това?


supertorr

Има два варианта-сам да си го свалиш и изчистиш- с помоща на спрей за почистване на карбуратори, обезмаслители, пароструйка, както сме прави повечето.
Втория вариант е сервиз-пари-изчистен ЕГР


ZHP



rosko

#67
 Колеги виждам, че темата не е активна отдавна, но искам да питам за този ЕГР.
Какво може да се очаква в поведението на колата след почистване или затапването на ЕГР-а. При мен също има много насъбрала се гадост, а колата работи и върви нормално. Би ли имало разлика в пъргавината, разхода и поемането от по ниски обороти след една от двете "процедури". Еднакви ли са резултатите както при моторите TDCI.


Pyrhel

Ако го затапиш ще ти вдигне разхода. Не очаквай други промени.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.


hotblooded

Цитат на: rosko в 05 Февруари 2013 11:06:36
Колеги виждам, че темата не е активна отдавна, но искам да питам за този ЕГР.
Какво може да се очаква в поведението на колата след почистване или затапването на ЕГР-а. При мен също има много насъбрала се гадост, а колата работи и върви нормално. Би ли имало разлика в пъргавината, разхода и поемането от по ниски обороти след една от двете "процедури". Еднакви ли са резултатите както при моторите TDCI.
A ako прогресивно натрупва гадости - може би е сигнал че трябва да изкормиш катализатора и FAP-а (ако имаш такива)!


moni74

Цитат на: hotblooded в 05 Февруари 2013 12:27:41
A ako прогресивно натрупва гадости - може би е сигнал че трябва да изкормиш катализатора и FAP-а (ако имаш такива)!

Иво, някаква идея къде в Бургас могат читаво да ми "оправят" катализатора?


----------------------------


amplified

На старото ми мондео тая операция я направих между Карфур и 5-ти км, един жълт сервиз за ауспуси, първия от двата(един до друг са).
Сравнително бях доволен, след като го направих това карах 2год и половина на газ и гърнето не даде нишан да заминава. После я продадох и й изгубих дирите, тя и до ден днешен седи срещу входа на Стадиона до вас, може да отидеш да клекнеш да провериш :D Там ми правиха и второто гърне на сегашната, но не е минало много време да дам мнение.


rosko

 Благодаря ви за бързите отговори! И още нещо- по какви признаци се разбира, че ЕГР-а си е заминал.


hotblooded

Цитат на: rosko в 05 Февруари 2013 15:10:24
Благодаря ви за бързите отговори! И още нещо- по какви признаци се разбира, че ЕГР-а си е заминал.
Tука има един класически пример


hotblooded

Цитат на: hotblooded в 05 Февруари 2013 15:26:19
Tука има един класически пример
Тук - не беше толкова хард, но ми скъса нервите!


moni74

Цитат на: hotblooded в 05 Февруари 2013 15:26:19
Tука има един класически пример

Опреш ли до примера с моята кола, вече ще е късно и няма да можеш да караш. Затова когато намериш свободно време, отивай и го оправяй. 20лв ми взеха за труда на мен, но ми смениха и свещите покрай това.


----------------------------


encho

Цитат на: moni74 в 05 Февруари 2013 15:44:31
Опреш ли до примера с моята кола, вече ще е късно и няма да можеш да караш. Затова когато намериш свободно време, отивай и го оправяй. 20лв ми взеха за труда на мен, но ми смениха и свещите покрай това.
Здравейте, някой смъквал ли е всмукателния колектор, който е едно общо с EGR на 1,8 тдси 2001г. Налага ли се смъкването и на изпускателния колектор,че не го веждам добре от долу.


Pyrhel

Разделих ти темата тук: http://fordbg.com/forum/index.php?topic=3124.0 Използвай опциите най-горе "Нови отговори на твоите публикации." или "Покажи твоите теми." Нека не е като миналия път да трия 12-15 еднакви теми. Моля те...
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.


Gredarov

Някои може ли да помогне със софтоерното премахване на егр на 1,6 tdci


Danielkyosev

Здравейте колеги искам да попитам как става почистването на колектора преди цилиндрите?Няма ли опасност да попадне голяма част от мизерията на вътре като го почиствам?
Благодаря предварително


Ozzie

Като го демонтираш от двигателя, няма никаква опасност.  :D
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...


Danielkyosev

Здравейте отново след отстраняването на детайла от снимка 6 от началото на темата детайлите от снимка 4 и 5 и те ли се свалят за почстването или се почистват на място?


Pyrhel

снимка 4 - глава; 5 - колектор; 6 - същия колектор от по-далече. Портовете в колектора не са толкова дълбоки и каквото се изчопли от тях, може да се извади, няма да попадне в цилиндрите.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.


Danielkyosev

#83
Ясно,много ви благодаря!Само още нещо да попитам,рейл мисля че така се казва и той ли трябва да се свали?Ако го сваля,няма ли опасност да попадне въздух във него?


Alexi

не се сваля рейла ,разкачаш само подгревните свещи без да ги развиваш


Danielkyosev

Много ви благодаря колеги.Ще качя снимки от почистването.Предполагам че е страшна глеч вътре.


Водниядух1

Аз също мисля да запуша ЕГР с ламаринка, но не знам да изключвам ли ел.буксата или не . Фокуса е с мотор тдди- евро 3 и мисля не е нужна софтуерна намеса.


Alexi

ще ти вдигне разхода ,ако ЕГР работи не го затапвай