Съвети за покупка на Мондео МК4

Започната от krim, 01 Юни 2013 23:47:03

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

gsto

Цитат на: Septerra в 21 Април 2016 12:13:19
Чака ме едно пътуване до Германия с нея и като се прибера я чакат двама клиенти. :)

Като ходиш до Германия си докарай кола от там направо...


Septerra

Мислех си го, но нямам много време за подготовка, а и там ще съм припрян откъм време. Много трудна операция с много възможности за грешки в толкова кратък срок.

gsto

Цитат на: Septerra в 21 Април 2016 13:03:21
Мислех си го, но нямам много време за подготовка, а и там ще съм припрян откъм време. Много трудна операция с много възможности за грешки в толкова кратък срок.

Да. А хубите мондео-та там започват от ... 8к евро (говоря за преди фейса)...

Septerra

Вярно е, бая разгледах по сайтовете.

Alexi

те и тука от толкова почват според мен :)

Dmitarcho

Геле, изобщо няма никакво място за сравнение между мк3 и мк4. Нито като комфорт нито като динамика нито като усещане в купето. На Йоши съм карал няколко пъти мк4 2.2 TdCI 170 коня....е честно, после моето мк3 ми беше голямо дърво :)

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk

Ръца Пръца

Septerra

MK4 съм карал само 1.6 ЕкоБууст и то отдавна. По спомени, много ми хареса. :)

Като знам дизеляка в на брат ми Кугата как мърка, нямам търпение да се метна на Мк4. :)

martin1977

#97
Сега разгледах обявите - Мондео МК4 2008 година започват от 10 000 лева. Последните дни гледам Ауди А6 2006-2007 с 3-литровия дизел (224&233 кс) вървят около 13 000 лева. Изобщо тук има ли база за сравнение?!? И ако има - коя е?

gsto

Цитат на: martin1977 в 22 Април 2016 09:59:09
Сега разгледах обявите - Мондео МК4 2008 година започват от 10 000 лева. Последните дни гледам Ауди А6 2006-2007 с 3-литровия дизел (224&233 кс) вървят около 13 000 лева. Изобщо тук има ли база за сравнение?!? И ако има - коя е?

Да...аз също ги гледах като купувах моето мондео, ама и на живо ги гледах...

Audi a6 3.0 tdi ще вземеш за 13 000лв на около 400 000км от Италия и ако го караш 5 години ще налееш още 13к лева в него за ремонти и обслужване.
Иначе колата с тоя мотор се води много здрава ама той живота й почти свършил на тия километри.

Читаво А6 си взе един колега, за 9к евро от Германия 2007-ма година на 215 000 км и колата изглежда като нова и вътре и вънка, а тия а6ци дето ги гледаш по 13 са...
Чудех се и аз дали да не се хвърля на едно от тия...гледах ги, четох...ама не ми се рискуваше.

Septerra

Тоя разговор е воден милиони пъти, затова ще кажа моята гледна точка. Не ми трябва кола 200+ коня, да ми гори като ламя, да й струват хиляди левове ремонтите и да не знам колко пъти й е превъртан километража. Да не говорим, че към Ауди точно имам силна антипатия.


martin1977

Това е така, но шанса да попаднеш на "скъсано" от каране Ауди е точно толкова голям, колкото и да попаднеш на "скъсано" от каране Мондео. А и разхода е идентичен. Не защитавам Ауди и не оплювам Мондео. Просто сравнявам.

Septerra

Е, айде сега - разходът бил еднакъв. 2.0 дизел ръчка няма как да гори като 3.0 дизел автомат (евентуално и куатро). :)

Alexi

разхода е много далече от идентичен ,  под 8-9 среден забрави да падне 3.0 тди а градско 12-14 особено ако е автомат и 4х4

gogo766

Здравейте, ще си купувам Мондео мк4 хечбек с въпросния двигател. Има ли някой във форума с такъв, интересуваме какъв разход да очаквам, и от към динамика как е? Изчел съм темите в форума за модела, но не съм видял писано за този мотор.


Sent from my iPhone using Tapatalk

topgancho

Аз имам,но125к.с.Върви нормално,динамика не очаквай.Разхода в София е около 13л газ,извън при 130÷150км/ч 10л.Ако карам с около 90÷100 пада до 8л.Мен ме задоволява и като вървеж и като разход.Не че не бих по-доволен от мощен двигател.

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

Веселин Георгиев

gogo766

Спокоен шофьор съм, това явно няма да е проблем. Само тоя разход малко ме притеснява, ако е същото и на бензин не е малко.


Sent from my iPhone using Tapatalk

topgancho

На бензин е 1.5-2 литра надолу

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

Веселин Георгиев

Alexi

обединих наличните теми за покупка на Мк4 за прегледност и достъпност

p_yanev

Колеги, мотора 2,3 бензин с механични или хидравлични клапани е?

didon80

Става въпрос за модела преди фейслифта. 2.2 дизел 175 коня или 2.5 турбо бензин 220 коня с ГИ?


hotblooded

 2.5 определено ще върви повече.  При равни други условия бих взел него.  На дизляка +са е че може да се намери и с автоматик,  2.5 Т - не.

didon80

Автомат не искам, като разход в пари за гориво може би ще са на равно. Бензина няма DPF като дизела, което е предимство за в града. Отделно ще бъде нещо по-различно, след атмосферен бензин и турбо дизел. Данъка и застраховката ще са по-високи обаче!

hotblooded

ГО е еднаква на 2.2 и 2.5  данъка на 2.5Т  ще е 50-60 лв отгоре спрямо 2.2 TDCi.

Pyrhel

Като търсих някаква икономична кола опростих сметката на парите до:

1. Поглежда се реалния среден разход на 2та модела и приемаме, че няма да се кара много (примерно 15к км годишно с цени 1.90 на дизел и бензин и 0.90 на газ) и излиза:
2.2 TDCi => 7.2л/100 => 1080л => 2052лв годишно за гориво
2.5Т => 10л/100 бензин => 11.5л/100 газ => 1725л газ + 150л бензин => 1553лв + 285лв => 1838 лв годишно за гориво

2. Разлика в ГО няма, двете са по 209 лв. Разликата в данъка не е голяма, но има: 286 лв за 2.2 и 360лв за 2.5, следователно годишата сметка излиза:
2.2 TDCi = 2052 + 209 + 286 = 2547 лв
2.5T = 1838 + 209 + 360 = 2407 лв

Т.е. годишната разлика в сигурно дадените пари е пренебрежима - 140лв

3. Ако цената на бензиновата и дизеловата са еднакви, а газовата за 2.5Т да кажем е 1200лв, това значи, че при разлика от 1.43лв/100 ще ти трябват близо 84 000 км, за да избиеш вложеното (да стигнеш цената на дизела) или 8 години и половина ако се вземе предвид годишната разлика с гориво + данък + ГО.

Та в тоя ред на мисли не бих избрал бензиновата - газови, насторойки, проблеми, тъпотии за няма и 1.50лв/100 разлика...

А като цяло, не бих взел нито една от 2те... Ако ще е мк4, бих взел 2.0д, просто разходът ѝ по се ядва. В последно време разход над 6 градско и над 5 смесено ми е над психологическата граница, затова търсих и икономична кола.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

didon80

Съгласен съм с теб, но мондео определено е много далеч от идеята за икономичен автомобил,  още повече с топ агрегатите си! Реално за в града не ми трябва нещо повече от една Фиеста на газ, но там липсват много от глезотиите на мондеото.

Alexi

точно разхода се гледа под микроскоп от клиентите последните години ,за това и отпаднаха тия мотори 2.2 и 2.5т ,а и докато ги имаше не са се продавали особено че са доста редки ,тая тенденция е от мк3 още 2.2 и особено големите бензини са доста редки

Mondeicho

Реално погледнато и 2.0 дизел е най-масовата кола и части има достатъчно. Аз обаче ако си намеря по-мощния дизел в добро състояние му скачам без да се замисля. Не съм убеден, че ще ми дава по-голям разход от 2.0. Данъка е по-висок, но все пак е еднократно в годината. Ако обаче ще се ползва само за градска кола, определено това не е от тези с малки разходи.
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

didon80

Много зависи и от годишния пробег, при мен е около 12к, т.е. средно по 1 к на месец, което не е кой знае колко много и при това положение всеки литър по-малко в разхода ми спестява само 20 лв месечно, което не е аргумент в полза на по-малък двигател или автомобил. Дори и 2-3 литра по-малко за в града обърнати в пари не могат да заменят удоволствието зад волана!

hotblooded

Само че при Мк3 2.0 и 2.2 са с 95% еднакви части - нищо не губиш от поддръжката, докато при Мк4 не е така

Георги Кормевски

#119
Привет на всички!!! Още не съм горд собственик на Форд но се надявам скоро да стана! Оглеждам мк4 2.3i automatic 2008, но още се чудя дали да не е 2.0tdi! За дизела доста от вашите мнения прочетох но за бензина .... Ако някой кара такова да сподели мнение! Мерси!!!