Форд Мондео Мк3 - слаби места,съвети за покупка

Започната от Alexi, 18 Септември 2011 11:51:52

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Dmitarcho

Пича който се интересуваше от Мондеото нещо се загуби - уплашихме ли го ... какво сатана ;) Или го е взел това Мондео и от кеф няма време да слезе от него да напише колко е доволен :D :D :D /дай Боже всеки Му/ ;)
Ръца Пръца


hotblooded

 Абе то си е за притеснение ако е решил да дава последните си пари за кола 2ра ръка...

Alexi

много мои познати теглиха по 5-6к заемче вземаха по едно комън рейлче и сега като изтропа нещо - паметник :))

hotblooded

Цитат на: Alexi в 17 Октомври 2012 08:23:29
много мои познати теглиха по 5-6к заемче вземаха по едно комън рейлче и сега като изтропа нещо - паметник :))
Последните 3-4 години пазара е толкова умрял че се вкарват единствено кочини - за колкото и да ги харзулнат на Горубляне (Дупница, Враца) все ще са на кяр (продавачите) Имам приятели дето вкарват коли - щом ми казаха: "По добре не си вземай от автокъща". А и по принцип до сега съм търсил коли от частно лице, не от джамбази.

Kozaro

Здравейти,

Искам да си споделя опита, който имах с покупката на моя автомобил.

И аз като колегата (предполагам за същата кола говори), първо посетих МП Младост, където имаше едно 2.2 TDCI с леки външни забележки, но на место ми казаха, че има съединител и маховик за смяна (3к).

Настоящата кола я купих от първи собственик за 7000 лв., като е взимана от МП. Човекът я беше гледал - точно преди покупката беше сменил ролки, ремъци, акумулатор, алтернатор, чисто нови гуми Dunlop. Беше на 180к километра, сега е на 201к.

Според мен, 200к е повратна точка в живота на автомобила - макар собственика да ми беше спестил сериозни разходи, в последващите километри се наложи смяна на сериозни части като съединител и др. Като теглим чертата - за една година подръжката на автомобила ми е струвала 2500 левчета (като не включвам 2 смени на масло, 4 нови зимни гуми, застраховки, данъци и др такива - ако се добавят и те, общата сума приближава 4500 лева за по-малко от година).

Относно СФА - автомобил, който ползвам по служебни въпроси, влезна за четирицифрен ремонт поради сериозен удар. Списъкът на неизправностите вклчваше и крива геометрия на шасито - в сервизната книжка не е отразено нищо, освен регулярното обслужване.

zar

 И аз мога да кажа едно голямо благодаря описанието съвпада напълно със действителността за този автомобил.в този ред на мисли наскоро взе да ми се чува едно съскане откъм двигателния отсек при ускорение и припушване което преди го нямаше или поне беше в рамките на нормалното.Та се замислям да си прегледам маркуча от интеркулера до ЕГР докато не е решила съвсем да спре да се ускорява колата ;Автомобила не е никак лош.Карам си го от "пеленаче" и вече е на около 70к км.Не съжалявам ,че инвестирах навремето в него.
Marriage is "given" and "take".If you don't give it,she will take it anyway:)

hotblooded

 Появата на съскане и "спъване" на колата 99% значи пробив по въздухопроводите. Може да се наложи дори някои да държи газта натисната на 2500 оборота та да се види от къде е... Смяна с нов, аз си мислех че вулканизацията с лепенка за гуми държи, но патили колеги казаха че бързо се къса до мястото на лепенката

P.Kostadinov

Привет колеги,ориентирах се към въпросният модел на Мондео ,намерих дори автомобила ,обаче се оказа с проблем най-вероятно в бордовият комп. -при зареждане на гориво,индикаторът показва,че е пълен резервоара и тн. Другото е ,трипкомпютъра за оставащи км до следващо зареждане и проблем в централното.
Някой може ли да помогне с въпросните проблеми на автомобилът и вече да реша дали има смисъл да го пазаря,тъй като цената е добра за 2002г.
Карай толкова бързо,колкото бързо би могъл да спреш !

Gredarov

#38
Колебая се между 2,0 Дизел  115 и 130 коня двигателя.Някои притежаваш посочените би ли ми казал разликата в обслужването,разхода и динамиката.

hotblooded

 Никаква разлика няма в обслужването на 115, 130 и 2.2 150 коня двигатели! Разликата в разхода е нищожна, а разликата  набиеш педала до долу е огромна !  Разликата в данъка между 115 и 150 коня е 40 лв, разликата в ГО при 2.0 и 2.2 е 20 лв


Gredarov

Забравих да добавя,че си интересувам от TDDI 115 коня TDCI 115 коня и TDCI 130 Коня.
Разликата от 40 лв може да е ама не и в София.Тук за кола под 14 години разликата от 115 и 150 е поне 60 лв,че и отгоре.
Все пак съм се насочил на кола под 14 години.2003-4-5

Alexi

от сега да ти кажа ,че ако ще гледаш данъка и 60 лв на година те събарят това не е твоята кола .. особено комън рейла ..

amplified

Приятел, в София данъка даже си е супер нисък спрямо нашия!
150кс - размер на данъка: 304.40 лева Бургас
150кс размер на данъка: 254.78 лева София

Gredarov

Не гледам само данъка,но и тои оказва голямо влияние в разходите за една кола на година.Дори и да не я караш,данъка си върви и искаш или не го плащаш.
Интересува ме здрав и надежден вариант от изброените от мен по-горе.Все пак я купувам,не аз да и робувам,а тя на мен.

Alexi

за здрав и надежден автомобил според мен минимума е 8к .. всичко друго ще е каран доста автомобил за цялостно обслужване ролки ремъци дискове и т.н. .. там цените са високи ,примерно комплекта ремъчно задвижване е 800 лв на най тънки цени .. а не дай си боже да изтропат инжектори/съединител .. по 1000лв всяко .. така че данъка е нищожен разход при тая кола :)

Dmitarcho

Харесваш си някоя бройка ... ходиш да я гледаш ... внимаваш много, ако има някой да дойде с теб с подобен автомобил още по-добре. Стискате си ръцете, и после се молиш да не се обажда нещо, което ще струва колкото половината кола ;) С коли 2-ра ръка, с неясен пройзход и тем подобни ... какво може да направиш.
Разхода на TDCI 2.0 , 130 коня, комби е около 7-8 градско /тук много зависи колко ти тежи крака и в кой град се кара ;)/.
Ръца Пръца

Pyrhel

Разликата в данъка между 130 и 155 к.с. е 60 лева в София, това го говорихме в една друга тема. Здраво, надежно и възможно най-евтино... Може би TDDi-то е варианта заради липсата на скъпия ремонт на инжекторите. От там нататък всичко останало е еднакво... Изключение прави комплект съединител, той е х2 на 130 коня
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Alexi

мне е баш х2 има изгодни варианти от ибей ,но около 50% е по скъп да ама той за 2.2 изобщо не пита .. според мен 130 коня е оптимално

Gredarov

А какво ще кажете за бензиновите варианти 1,8 125 коня и 2,0 145 коня

Pyrhel

Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.


Alexi

все пак по евтин за поддръжка от дизела ,но пък разхода ще е доста нагоре .. ако няма да караш много е по добър избор ..

hotblooded

Цитат на: Gredarov в 22 Март 2013 16:05:28
А какво ще кажете за бензиновите варианти 1,8 125 коня и 2,0 145 коня
Ами като им смениш свещите+ кабеляците на 50 к км изравняваш подръжката с тази на дизляка, двумасов маховик - вече ти казаха. Ако сложиш АГУ - все едно си рециклираш дюзите или сменяш маховика.... Една профилактика на вихровите клапи - ей ти още един разход (наложителен). 1.8-125 коня е с директно впръскване, АГУ за него е по-скъпо. 1.8 115 е доста спънат, обикновено колите с него са базовки и са опоскани от към екстри, 2.0 - 145 - ако ще купуваш кола "нов внос" - заложи на него. TDCi-тата- ако ти се рискува, рискувай - рисковете са най-вече че не знаеш как е била подържана, и колко пъти е превъртян километража - във форума има теми за какво се получава от използване на евтини филтри за масло и гориво....  От където да се извъртиш - гъзо ти е все отзад. Ако не можеш да отделяш по 1500-1800 лв на година за консумативи, данък, ГО, КАСКО, гуми и някакво ремонтче  (имаме хубави пътища, а и няма машина която не се поврежда),  не си за тази кола или въобще за кола от този "калибър".  Последното с най добри чувства, не искам да те обидя, а по-скоро да те предупредя.....

zhivkojujo

Здравейте, колебая се между 3 модела - Mazda 6, Nissan Primera и Mondeo MK3, всичките дизелови. Попрочетох за мондеото, но нещо не мога да разпознавам коя е с facelift  и коя не. Или по-точно, дали има нещо като полу-facelift? Гледам също и моторите, че при 2.0 дизела има модел с 116 коня и със 130. Кой от двата е по-добрият вариант. Знам, че 2.2 е най-добър, но при липса на подходящ екземпляр, ще разгледам и по-малките мотори.

Още един конкретен въпрос - тези две лифтнати ли са ?

http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11363189839081374&f1=details&slink=2ns9s0

http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11361022548780182&f1=details&slink=2ns9s0


moni74

1. И двете са след първия фейс, когато са отстранени доста неща. Но има още един фейс лифт, в края на 2005г - моето е такова.
2. 2.0 TDCI 130кс е добре като мощност, от личен опит. Е, ако изкочи читаво 2.2 взимай него :) Имай предвид, че тези мотори са с ангренажна верига, не с ремък!
2. Нисана ако е 2.2 dCi е с мотора на Рено, с DPF филтър - не бих ти го препоръчал. Мазда 6 и аз гледах, но предпочетох Мондеото и не съжалявам.


----------------------------

zhivkojujo

Благодаря за бързият отговор. Сякаш клоня към мондеото, като най-безпроблемно от 3-те. Четох за някакъв много досаден и доста често срещан проблем при мазда 6 с филтъра за твърди частици. Дизела от Рено в Нисана хич не ми допада, иначе като интериор ми се струва най-интересен.
При Мондео 116к.с. мотора с ангренажен ремък ли е ?

mirohristov

Mалко познат факт е, че като разсипеш домашна ракия върху маса, разсипаното винаги образува границите на Санстефанска България.

Alexi

добре дошъл ,има доста теми за мондео може да ги прегледаш .. относно тия коли - и 2те са свежички като за продаване ,но са без грам екстра ! за тоя модел се предлагат доста глезотийки ..  втората не е 2006 а е началото на 2005г тъй като е междинния фейс .. най важното е състоянието и какво предстои да се сменя че някои неща са доста скъпи .. моторите 115 и 130 коня са еднакви ,естествено втория е за предпочитане ,а има и добро 2.2 високо оборудвано в Мото Пфое ,може да го погледнеш на сайта им

zhivkojujo

Благодаря още веднъж и се изинявам, че не съм се запознал обстойно. Утре тръгвам на огледи и до края на седмицата трябва да съм обиколил къде каквто успея. Надявам се да попадна на добър модел.

moni74

Ако търсиш нещо добро, не си давай такива къси срокове. Просто постоянно дебни какво излиза на пазара. Може да търсиш и няколко месеца, докато изкочи запазено Мондео.


----------------------------

ceco.deyanov

Здравей и от мен.
Преди да тръгнеш на огледи се запознай колкото можеш повече за всеки модел.
Тук във форума има много информация за всичко по Мондео МК3
Има и специална тема какво най-вече да провериш и как.
Успех от мен и дано се увеличим с още едно Мондео.