Някоко въпроса и съвети при избор на Mondeo Mk3?

Започната от thunder_go, 04 Януари 2013 16:08:11

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

thunder_go

Здравейте, понеже ми предстои подмяна на автомобила и от месец насам съм твърдо решен, че ще е Mondeo MK3 Седан (най-вероятно TDCI макс 2.0), та имам няколко въпроса ...
Преди това да уточня, че съм изчел доста от полезните теми тук, включитело и тази на Alexi за съветите, но все пак имам някои въпроси, чиито отговори не срещах из темите (или пък искам да проведа дискусия).

1. Facelift - тук въпроса ми по-скоро е, ще сбъркам ли много ако не си взема facelift-a (визирам тези между 2004 и 2006). Проблема е, че много искам да е GHIA/Titanium X с белия кожен салон, а до момента една след 2004 не съм видял с кожен салон. Другият проблем е, че пък и много искам да е след 2004-та. Ще сбъркам ли (много), ако си взема преди facelift-a?
2. Подозрително ниските цени - забелязвам, че често споменавате за подозрително ниските цени в автокъщите. Facelift-а върви между 5500 до 9000 (като повечето вървят 6000 - 7500), като аз съм готов да се разделя най-много с 7 хиледарки. Как ви се струват тези цени? Понеже сегашният ми автомобил не съм го купувал, а ми е дарен, не съм много навътре с автокъщите и така наречените "горублянски" и "дупнишки" боклуци. Малко повече яснота, от къде им идват тези епитети? :)
3. По отношение на огледа който трябва да направя, мисля че са ми ясни повечето неща за дизела вече, след едномесечно четене. Ако се сетите за нещо друго освен маховик, инжектори, ЕГР, демпферна шайба и разни други "грозотии" (макар че всички ги знам само на думи :D).
4. Ако реша да взема модел преди facelift-a, има ли нещо допълнително на което да обърна внимание, понеже темата за съветите е засегната за моделите 2004+
5. Колко върви един преглед в Мото Пфое?
6. Ако успея да смъкна цена заради проблемен маховик/инжектори, с колко бихте ми препоръчали да е? Гледам че маховика излиза между 500 и 1000 (в зависимост от офертите), а инжекторите около 150-200 на инжектор?

За сега това, предполагам ще се сетя и нещо друго. Надявам се до края на месеца да се осъществи покупката ми.
П.П - http://www.mobile.bg/11347566444187337 какво мислите за тази? Пише, че е GHIA но не виждам автопилот? Има ли някъде, където мога да видя всички функционалности на GHIA (чел съм само тези тук, но пък се обърквам защото според това всички GHIA имат навигация??) Също така, означава ли че ако един автомобил има подгрев на седалките, то автоматично го прави с ниво на оборудване Titanium X?
newbie


moni74

1. Колата която гледаш няма автопилот.
2. Моята е Титаниум Х, но също няма автопилот, както и подгрев на седалките.


----------------------------

Pyrhel

Всичко е в зависимост какво е искал/не е искал клиентът, особено извън БГ, така че пактетът е общо название. Тази няма темпомат, няма подгрев, няма ЕСП, няма подгрев на предния прозорец, но пък е с кожичка и е с 6-степенна кутия. И въпреки, че е 2004-та с новите фарове за мъгла е полу-фейслифт.

Като цяло, мнението ми е, че не трябва да робуваш на бялата кожа и да си вземеш кенеф. Вземи си изпъната и изправна кола, а екстри се добавят. Темпоматът пък е едно от най-лесните неща за добавяне.

Най-големият "проблем" преди фейса са инжекторите. След фейса ги сменят и почти всички дефекти и бързото им разваляне е отстранено. Писах една табличка във форума с кодовете на инжекторите, можеш да ги погледнеш.

Мондео 3 е с пластмасова горна помпа на съединителя, тя също има склонност да се предава. Обтегачите са скъпи, ролките - също. Водната помпа, термостатите, турбото... Погледни и тази тема: http://fordbg.com/forum/index.php?topic=829.0

Преглед в МП струва около 50-тина лева, но честно казано не бих ти го препоръчал като вариант... Поне в София не мога да разчитам да ми кажат дали става или не една кола като съм виждал какво правят, затова по-доброто решение е проверен сервиз. За Варна не мога да помогна.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Alexi

ако ще е преди фейса да не е ТДЦИ че ще ревеш .. и помпата и инжекторите са други и доста по ненадеждни ,има и редица други слаби места които са отстранени след фейса .. отделно колкото по стара толкова повече км .. според мен фейса изглежда доста по добре отвън и отвътре ,дори и без кожа и си заслужава да търсиш фейс .. тази конкретната изглежда запазена ,но трябва да се види чуе на място ..

supertorr

Като допълнение на колегите-
Ако имаш възможност да не е от печално извесните автогробници/къщи. Виж вариантите на Мото пфое, частни лица- трябва да дават достатъчно възможност за преглед и диагностика.

След фейслифта доста проблеми са отстранени, а и са по-нови екземплярите- екстрите се преживяват, а и може да се добавят.

Успех и чакаме да се похвалиш:)

Alexi

в момента има върнати от лизинг 5-6 мондеота 2007г ,дизели на около 100к км за 7500 .. нямат много екстри но поне са по нови и на малко км .. има ги в карса

moni74

Цитат на: Alexi в 04 Януари 2013 17:35:24
в момента има върнати от лизинг 5-6 мондеота 2007г ,дизели на около 100к км за 7500 .. нямат много екстри но поне са по нови и на малко км .. има ги в карса

Като изключа офертата от Раковски, как пък няма едно комби 2007, върнато от лизинг? Когато търсих аз, също нямаше...


----------------------------

hotblooded

Цитат на: Alexi в 04 Януари 2013 17:35:24
в момента има върнати от лизинг 5-6 мондеота 2007г ,дизели на около 100к км за 7500 .. нямат много екстри но поне са по нови и на малко км .. има ги в карса
Alexi, ако говориш за тези от MKB-autopark - бягай далече от тях! Миналата година ходих да гледам 2 фокуса при тях - от връщан по връщан километраж и удряни....

thunder_go

Alexi: Да, тях също съм ги забелязал и съм ги буукмаркнал.
Phyrhel: Твоята тема също съм я изчел от-до, но съм пропуснал да я спомена. Ок, ще гледам да е facelift задължително и да не се подлъгвам по бялата кожа :)
Кола от Варна/Добрич не съм и мечтал да си намеря. Ако успея, ще бъде цяло чудо.
Supertorr: "печално извесните автогробници/къщи" - има конкретно известни "гробници" или като цяло за всички автокъщи говориш?

Сега друго се сетих - забелязвам разни обяви в които са писали CDTI (http://www.cars.bg/u919805; http://www.cars.bg/u815812 например). Същото ли е като TDCi, че нямат снимки под капака да видя какво пише на кората, а в wiki ги няма тези двигатели?

В Мото-Пфое ги огледах, има само две по джоба ми, а едната е 2.2 (т.е. не ме устройва)

Като взема колата задължително ще се похваля, но за сега гледам да се образовам максимално, че от коли малко разбирам (за дизели пък да не говорим)

п.п - За цените на мнение ли сте че са нормални (около 7к) и благосклонни ли са към пазарлък? :)
newbie

moni74

CDTI е грешно, то няма такава модификация Мондео. Или е copy/paste грешка, или нещо в бързината.


----------------------------


Alexi

2.2 що не те устройва .. не гори повече от 2.0 ,много леко носи купето и 6 степенната кутия е серийна .. освен това най ниското оборудване за 2.2 е тренд и задължително ще има някои екстрички ..

hotblooded

Цитат на: thunder_go в 04 Януари 2013 17:56:58

"печално извесните автогробници/къщи" - има конкретно известни "гробници" или като цяло за всички автокъщи говориш?
Шанса да се изгърбиш в автокъща вече клони към 99%. Имам познати с автокъщи и те самите са ми казвали да не си вземам кола от подобно място. Единия дори се изтърва "В България дизел под 400 000 реални км просто не се внася...." Проджабите са спаднали драстично, поради кризата и в германия и Италия също не се купуват нови коли както преди, това съответно води до спад и на предлагането на свястни коли втора ръка. У нас също не се купува много и за това джамбазите внасят само най-евтиното, та за колкото и да го пробутат все да са на печалба. Отделно че нашите джамбази купуват от техни колеги (поляци, руснаци, араби), които връщат километражите и маскират бангиите, а след това нашите връщат още веднъж, и тук таме постягат колата че да не се разпадне докато я пробваш. Не са един и два случаите описани тук на хора изревали още първия месец след купуването на колата, единия дори не можа да стигне до КАТ без повреда....  Ако ще вземаш от къща и е преди фейс-а гледай да е 2.0 бензин, ще се наложи да сложиш и АГУ (инжекцион) ако не ти понася разход от 8-9/100 бензин.

Цитат на: thunder_go в 04 Януари 2013 17:56:58Сега друго се сетих - забелязвам разни обяви в които са писали CDTI (http://www.cars.bg/u919805; http://www.cars.bg/u815812 например). Същото ли е като TDCi, че нямат снимки под капака да видя какво пише на кората, а в wiki ги няма тези двигатели?
- Няма значение какво пишат по обявите - дизляците на форд са TDCi или ТDDi (вторите са много рядки за фейс-а 90 и 115 к.с помпа-дюза)

Цитат на: thunder_go в 04 Януари 2013 17:56:58В Мото-Пфое ги огледах, има само две по джоба ми, а едната е 2.2 (т.е. не ме устройва)
Човек, какво не ти харесва на 2.2..... имаш 20 лв разлика в данъка (в сравнение с 2.0 - 130 коня) същия разход на гориво, а колата е направо изтребител с него....   Темпомата - за 100-150 лв може да се добави, аз скоро си сложих. ESP - масова практика е да го пишат, но да го няма. Огледай добре- ако има ЕСП трябва да има и бутон за изключването му.

Цитат на: thunder_go в 04 Януари 2013 17:56:58
п.п - За цените на мнение ли сте че са нормални (около 7к) и благосклонни ли са към пазарлък? :)
Виж в mobile. de какво ще намериш в Германия за 3000 евро - това ще намериш тука за 7000 лева. Кола която е поне на 200 000 км...

thunder_go

Не искам 2.2 защото съм с ТЕЛК и ако колата ми е до 2.0l. и 160к.с. (чл. 58. т.4.) не подлежи на годишен данък. Като имам възможност да не ги давам тези пари, ще се възползвам. По-добре да ги инвестирам в нещо по колата, а не в държавата, та за това :)

Мерси на всички за изчерпателните отговори.
newbie

GOSPODIN

thunder_go, колата, която визираш (бургаската регистрация) е с доста орязани екстри . Нямаш тракшън контрол и ESP, няма подгряване на седалките, няма ксенон, няма темпомат, няма странични въздушни възглавници, не е с автоматично потъмняващо огледало за обратно виждане.
Не бих дал толкова пари само за една кожа и лети джанти.

hotblooded

Цитат на: GOSPODIN в 05 Януари 2013 08:16:17
thunder_go, колата, която визираш (бургаската регистрация) е с доста орязани екстри . Нямаш тракшън контрол и ESP, няма подгряване на седалките, няма ксенон, няма темпомат, няма странични въздушни възглавници, не е с автоматично потъмняващо огледало за обратно виждане.
Не бих дал толкова пари само за една кожа и лети джанти.
Поне за мен като се купува кола втора трябва да се гледа техническото състояние и след това екстрите. Мк3 с фейс-лифт за под 7 бона - гаранция че е е боклук!

GOSPODIN

Техническото състояние също е много важно, но от 9 години имам почти всички екстри в първото ми Мондео и разбрах, че всяка една изобщо не е глезотия(може би само надписа на праговете) , а помага много на водача и дава необходимото самочувствие и комфорт, а някои спасяват и живот.  Тия митове за "лошите" коли от Горубляне и "добрите" от Германия са  градски легенди. В Германия автокъщите  ги държат турци и араби, които също изобщо не са почтени. За 9 години съм купил 4 мондео-та от Горубляне и с нито едно не е имало тежък проблем, а са сменяни само консумативите, тампони, биелетки, накладки, ремъци и толкова. Колите са много , защото освен моите 2 и синовете ми се запалиха и карат Мондео. :)

hotblooded

Цитат на: GOSPODIN в 05 Януари 2013 11:31:46
Тия митове за "лошите" коли от Горубляне и "добрите" от Германия са  градски легенди. В Германия автокъщите  ги държат турци и араби, които също изобщо не са почтени.
Ако си чел внимателно предните ми постове - точно това казвам и аз - горублянските тарикати купуват точно техните си колеги в Германия, както казах познавам и хора които търгуват със втора ръка коли от 15 години - знам какво влиза (принципно) в България.... Кола от Германия - само ако ходиш сам или твой много доверен човек и ще ти излезе същите пари като да я купиш върната от лизинг (говоря за 4-5 годишна) тук. За човек които не разбира - покупка от Горубляне (Дупница, Враца)е доста опасна - не всичко там е боклук, но свестните коли са малко, самите търговци почти не се пазарят за тях, а и цената им е по-висока от на останалите. Лятото търсихме Ауди А4 1.9 TDi 2000-2001 год - намерихме прекрасна кола именно в Горубляне, но това стана сигурно на 10тото обикаляне. Ако разбираш от коли и си отваряш очите, имаш нерви да обикаляш - имаш шанса да намериш нещо свястно навсякъде. Но последните 3 години ситуацията се промени коренно защото в Западна Европа продажбите на нови коли са спаднали значително, там също е криза и хората пестят от подръжката на колите си и съответно за нашия пазар остават по-малко и по скапани коли...
Колкото до Мондео Мк3 с всичките екстри на Ghia или Титаниум  да струва под 9 бона за 6 годишна кола - зае6и, колега това са коли стрували по 50+ бона като нови - дори Лада и Дачия не губят толкова от стойността си за 6 години!  Все едно да попаднеш на "чужденеца" дето му е свършил бензина на магистралата, ама няма пари в брои и предлага "златен пръстен" за 100 лв....

Alexi

то има начин както виждаме ,но колите на тия цени са на по 200+ км до момента нищо не е пипано и ще почнат ремонтчетата ..

Pyrhel

Как ги намирате тия читави коли от Дупница, Горубляне и т.н. - не знам. С Боби като обикаляхме за Фокус - прегледали сме над 70 Фокуса. С Пантата - също не малко автомобили, аз като търсих Мондеото - около 50 автомобила, като търсих за града Фиести - около 30-40 автомобила, за баща ми няколко коли, като общата бройка на прегледаните там минава със сигурност 150. Ето я грубата сметка - над 300 прегледани автомобила и нямаше нито един читав. Големи претенции имам, ама пък как за тия 300+ автомобила ни един не си заслужаваше :)

То много зависи човек какво търси, де. Обикновено в такива случаи после излизат слухове като "Фордовете не палят", "Френските коли са много гадни", "Мачка, пичка и елхичка не ми ги предлагай" и т.н.

Може да не са само километрите. Може да са тоталки. А тоталката е далеч по-страшна от ремонтите - при някой хубав удар си останал я без крака, я си умрял...
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

hotblooded

 Анатолии, не просто тоталки - има сбирщайни  от няколко тоталки направена една кола. После гледаме на първия ред Титаниум, задната седалка от Ghia, от вънка - фейс-лифт, от вътре - стария салон. Или сложен волан от Ghia с темпомат, а салона - от Trend. Просто светсните коли в Германия не са по автосалоните на "новите" германци (поляци, руснаци, араби, турци)....


GOSPODIN

Е, добре де твоята и на останалите от форума от къде са? Предварирелно знам, че 8-10 годишна кола е на 300 000+ км. Сега на М3 таблото се сваля много лесно и веднага си личи чипа, който е отпояван и запояван с "истинските" км.
Аз не разбирам много, но като отивам да видя някоя кола си вземам лаптопа и на капака още проверявам по VIN  всички параметри и ги сравнявам с наличните. Оглеждам купето и салона(видя ли тапицерия изгорена от цигара или протрита кожа съм до тук), снимам със сапунерката под калниците и отдолу и веднага разглеждам снимките на лаптопа. Проверявам масло , антифриз и пръскачките, светлини, паля колата и слушам за шумове, като се пазаря на поне 50 метра разходка и след това , ако ми хареса свалям около 1000лв :)
От тази година на техническите прегледи се записва в компютъра и километража и поне в БГ на вече регистрирани коли няма да може да се връща, защото подлежи на голяма глоба.
В МП са големи смешници - преди няколко години отивам там с едно Мондео и ми правят тест, а след като платих техника ми дърпа листа с теста от ръката, защото им трябвал за отчитане, а аз да си остана само със спомените. Накарах го с мъка да направи ксерокопие и да ми се подпише за достоверност.

Pyrhel

#21
На Хотбъдед, Алекси, Боби, Сашо и моята са ни от Мото-Пфое колите, на останалите от форума - не знам. Моята като я намерих, собственика трудно се раздели с нея за спазарената сума, но и нормално, беше платил 73 и нещо хил. лв. В МП минах само да видя сервизните записи, през застрахователите минах да видя кога, къде и какво се е случвало с нея. Виждал съм няколко примера с наистина сполучливи бройки от автокъщи и не казвам, че всички коли от там са зле, а че от 300 автомобила не можах да харесам като за мен/близки. Вероятно е до късмет при търсенето :)
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

hotblooded

 Аз също обикалях по къщите, да не мислите че ме кефи да плащам почти двойно за едно и също нещо...  Но се оказа че "нещото" хич не е едно и също. Още повече че като видиш за какво то искат 7-8 хил. лв в автокъща и провериш колко би струвало това там от където са го взели, ако всичко написано в обявата е истина - се оказва че цената е над 5 000 евро. Не обичам да се надлъгвам и за това си вземам шапката и си заминавам при първото разминаване с обявата което забележа или първата лъжа която чуя от продавача. А тези 1000 лева дето мислиш че  си го "счупил" - те са предварително заложени в "бизнес плана" -  (dwo).  Колите в автосалоните са за продаване, търговците печелят от продадените коли, и това е бизнес, а не услуга и изобщо не се връзвайте на приказки "Аз лично си ги избирам все едно за мене....." , "Тая я внесох за приятел/роднина, ама той се отказа......" (защо ли се е отказал), "тая хич не ми се продава....." (като не ти се продава - защо е обявена, а?) Колкото до пазаренето - хубавите коли са скъпи, защото първо са по скъпи при "източника", второ защото няма вероятност да дават дефекти по време на някоя проба.. Като взехме въпросното АУДИ - преди това бяхме ходили 3 пъти само в тази автокъща гледахме пасати, А4ки... И като питаме "това защо е така" и "тука що е боядисвано" "абе тоя волан кучета ли са го ръбали" се започваше "Е ще ви смъкна малко".... Мерси, аз съм дошъл за кола, не за отстъпки.... 

whaaazp

Цитат
За сега това, предполагам ще се сетя и нещо друго. Надявам се до края на месеца да се осъществи покупката ми.
П.П - http://www.mobile.bg/11347566444187337 какво мислите за тази? Пише, че е GHIA но не виждам автопилот? Има ли някъде, където мога да видя всички функционалности на GHIA (чел съм само тези тук, но пък се обърквам защото според това всички GHIA имат навигация??) Също така, означава ли че ако един автомобил има подгрев на седалките, то автоматично го прави с ниво на оборудване Titanium X?

  Тази изглежда доста добре и на живо /редовно минавам покрай нея/. За техническо състояние нищо не мога да ти кажа.  ::)

moni74

Титаниум Х няма задължително пакет подгрев на седалките. А съм виждал подгрев на тапицерия на обикновено Мондео. Няма логика, ама първия собственик явно си го е поръчал.


----------------------------

thunder_go

Радвам се, че се получава дискусия, за да мога (надявам се) да взема максимално точно решение.
Понеже в последно време няма много кадърни обяви на TDCI, искам да питам за една от първите която забелязах http://www.mobile.bg/11353784100066307 - модификацията с двойно впръскване. Понеже е рядко срещан двигател имате ли някакви впечатления от него, понеже всичко което съм чел за Mondeo Mk3 последния месец е основно за дизеловите двигатели?
newbie

Pyrhel

Единствено, че газовата ще ти е доста скъпа, но пак си избива парите :)
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

supertorr

Цитат на: thunder_go в 06 Януари 2013 19:15:29
Радвам се, че се получава дискусия, за да мога (надявам се) да взема максимално точно решение.
Понеже в последно време няма много кадърни обяви на TDCI, искам да питам за една от първите която забелязах http://www.mobile.bg/11353784100066307 - модификацията с двойно впръскване. Понеже е рядко срещан двигател имате ли някакви впечатления от него, понеже всичко което съм чел за Mondeo Mk3 последния месец е основно за дизеловите двигатели?
Аз като търсех моето Мондео гледах едно такова, но попаднах на доста мнения, че това купе е големичко за този мотор, НО знае ли се?

hotblooded

Цитат на: thunder_go в 06 Януари 2013 19:15:29
Радвам се, че се получава дискусия, за да мога (надявам се) да взема максимално точно решение.
Понеже в последно време няма много кадърни обяви на TDCI, искам да питам за една от първите която забелязах http://www.mobile.bg/11353784100066307 - модификацията с двойно впръскване. Понеже е рядко срещан двигател имате ли някакви впечатления от него, понеже всичко което съм чел за Mondeo Mk3 последния месец е основно за дизеловите двигатели?
Нямаме такава кола във форума, но директното (не двойно) впръскване на бензин е по капризно към качеството на горивото и газификацията му е доста скъпа (според някои е невъзможна). Но тази кола нещо ме приетснява още на снимки - дистанционното е яко изтъркано - все едно не е на 130 к а на 330. Салона е изключително захабен, иначе си е от Джия. Джия-та с кожен салон и отоплени седалки обаче май трябва да е с лупи на фаровете, а тази няма. Радиото (Сони) е много нащърбени ръбове все едно е добавяно в последствие, а трябва да е серийно за Ghia.... Този салон, мисля че до скоро се продаваше в нет-а - познавам го, тъй като много пъти съм го гледал и ми е правил впечетление . Почти съм сигурен че тази тази кола оригинално е била trend, а радиото, салона и парктроника са добавяни в последствие.  Престилката на предната броня е счупена (бял кахър)....

Pyrhel

Ако е правена - явно доста играчка е паднала - виж лайсната на багажника, на предната броня, дръжките на вратите, лайсните на стъклата, хрома на духалките - имат ги само Ghia и Titanium. Салонът според мен е изключително запазен, защото тоя се захабява от сядане без пърдене, виждал съм такива салони на по 300к и честно казано - доста гнусни изглеждаха. Съмнява ме да е слаган допълнително, защото мокетът, долната част на таблото, жабката, корите под волана и коланите са също бежави. Лупите (ксенона) са допълнителна екстра, не се включват в никое оборудване серийно. Педалите и управлението на радиото са подозрително изтъркани - факт. Може да е била градски работен кон.

Горивните филтри за тоя мотор са на цената на дизеловите, имам няколко по кашоните :))

Не забравяйте, че само SCI има 6та скорост, по спомен дори и 2.0 няма с MMT6, та едва ли му е тежко купето :P
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.