МК3 2.0 TDCI с грешка"Повишена детонация в първи цилиндър"

Започната от evgeni7, 15 Януари 2013 12:55:27

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

evgeni7

Здравейте! Моля помагайте!
След ремонт и на четирите инжектора и без проблемен преход около 5к в движение започна да мига лампата на подгрева, без да гасне колата, както го правеше при проблемите с инжекторите. Изминах в такъв режим около 150 км. Няколко пъти гасих и палих колата с интервали около 1 - 2 часа, лампата си мигаше, но нямаше проблем с паленето. На другата сутрин вече колата не искаше да запали. При закачване на компютър в сервиз в Сандански показа грешка "повишена детонация в първи цилиндър", която грешка е постоянна и не може да се изтрие. Много разчитам на вашите коментари!!! 

п.п. Не намерих нищо по такъв проблем до сега във форума.


Pyrhel

Кой е номера на грешката? Ще започва с P(owertrain).
Ремонтът какво включваше - клапани, разпръсквачи? Какви клапани са ти сложили
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Alexi

инжектора отново не работи добре .. трябва да се установи дали ремонта е некачествен или помпата ти е износена ,отделя стружки ( микроскопични но достатъчни ) и скапва инжекторите ..

evgeni7

Номера на грешката е Р 2336 /не е много сигурен майстора за цифрите - по спомен са /. Не мога да кажа какво точно е сменено на инжекторите, но сега отново са проверени и били изправни. Сменен е и детонационен датчик, за всеки случай. Майстора казва, че грешката е постоянна и не можела да се изчисти и примерно след това отново да се показва. Помпата също бе проверяване при предния ремонт /преди около 6 месеца/ и тогава казаха, че е в перфекто състояние. 

Alexi

а кодовете на инжекторите правилно ли са вкарани в ЕКУ-то .. това проверете ..

Pyrhel

Закачали ли сте я откакто спря да пали? От тази грешка май не може да спре да пали ми се струва. Има случаи, в които трябва да се генерират нови кодове на инжекторите, та може и това да е причината, а може и колата да си е забравила старите.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

hotblooded

 От грешни или "невкарани" кодове няма да не пали - ще работи по "твърдо", ще къди - що ще пали...
Колега, като въртиш на стартер и не пали - започва ли да мига лампата за подгрева?

Pyrhel

Тц, ако полетата за кодовете са празни (тия мондеота преди фейса имат някакъв тъп навик да ги забравят) няма да запали.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

hotblooded

 Тези кодове - каква точно информация носят? Някакви характеристики на инжекторите по фина настройка на ECU?

Alexi

да .. освен това преди фейса се програмират само с софтуер на МР ,както и триенето на грешки .. за това стои грешката ..


Pyrhel

Точно характеристика на инжектора. Ммм, преди фейса чепа не беше ли, че не можеха да се четат кодовете с алтернативни диагностики и изглеждаха празни, не че не можеха да се набиват?
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

hotblooded

 Ремонта на инжектор, особено подмяната на разпръсквач - променя характеристиката, което ще рече че старите кодове няма да носят необходимата информация... Какво мислите по този въпрос?

Pyrhel

Това ми беше първото питане и на мен
Цитат на: Pyrhel в 15 Януари 2013 13:28:54
Ремонтът какво включваше - клапани, разпръсквачи? Какви клапани са ти сложили

Цитат на: Pyrhel в 15 Януари 2013 17:18:47
Има случаи, в които трябва да се генерират нови кодове на инжекторите, та може и това да е причината, а може и колата да си е забравила старите.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

evgeni7

След ремонта на инжекторите колата си вървеше перфектно около 6 месеца и сега се получи този проблем с тазе грешка.
Да разбирам ли, че тази грешка може да се чисти само в МП, с техния специализиран софтуер?
А какво ще кажете за възмжността "пробито бутало" на първи цилиндър и какви биха били другите симптоми при такъв проблем?

petermitkov

Механично тези двигатели са изключително здрави.
Ако има пробито бутало симптомите са други в цилиндъра няма компресия и всичко отива в картера и издухва маслото през отдушника за картерна вентилация за около 1 минута и няма да има никаква детонация в този цилиндър.
sapienti sat

evgeni7

По последни данни от моя майстор, имало стопен кабел под акумулатора, който водел до единия компютър, намиращ се някъде под калника. При тестване ту разпознавал инжекторите и след палене започвал пак да не ги разпознава. Смята, че трябва да се смени този компютър. Номера на компютъра е DDCR 80899E ; SERIAL № 000897 MUG  и е на DELPHI, ако някой знае къде има, ще моля за помощ. Аз ще почна да звъня и по обявите за автомобили за части.
Ако имате мнение и по този нов проблем, ще ви моля да споделите. 

hotblooded

 За стопен кабел - ще сменя комп-а? Мисля че ще е добре да си смениш майстора..... Ако е стоепн кабел, или кабелен сноп:
1) Установява се ЗАЩО е стопен (прерязан, с нарушена изолация)
2) вземаш мерки да не се повтори повредата
3) сменяш участъка от кабела/кабелния сноп, или изолираш мястото

evgeni7


Това е стопения кабел, ако съм успял да кача снимката.


А това е номера на компютъра.

Pyrhel

Мне, определено с "http://C:\Documents and Settings\User\Desktop\hrRm-X8wIVKhWvncQN4deIgJ6rihaWEsgg4DKjxYJFU.jpg" няма да можеш да качиш снимката :) Виж ми подписа как се качва
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

evgeni7

На тази страница може да се видят снимките и на стопения кабел и на компютъра с неговия номер.

https://www.dropbox.com/sc/lydqrhkdad39thf/CTLhfgm0LJ

Дано тук да се видят снимките.


hotblooded

 Ще трябва да смениш засегнатите кабели, дали от морга ще вземеш нови снопове или ще сменяш само участъка от кабелите - ще решиш сам.....

Alexi

абе постопена е изолацията но малко ме съмнява от това да ти дава точно тая грешка ..

evgeni7

Колеги, относно компютър регулиращ запалването, който се намира до предната лява гума, под акумулатора и е с номера:
  DDCR  80899E
SERIAL № 0000897 MUG

2S7Q - 9F954 - DE

11.12.01

Дали ще може да го замести компютър от друг форд със следните данни:

DDCR    80963B

SERIAL № 0734816  KVG


3S7Q – 9F954 – AB

20.10.02

Pyrhel

Няколко неща...
Гледам, че и 2та модула са от 2.0 TDCi Мк3 преди фейса та ще станат.
Тия номера с тиретата (3S7Q – 9F954 – AB) са версията на софтуера, а по нея може да се налее определен софтуер. Имам предвид, че с нея се оправят поумрели ЕКУ-та и ако твоето е бъгнало софтуерно има шанс да не се налага ново.
На новия PCM можеш да сложиш версията от стария по този номер, така че - пази го.
Мисля си, че че като го боцнеш новия PCM, стартерът няма и да завърти или ако завърти, през инжекторите няма да се пуска нафта. :) Преди фейса са 2 модула и не знам къде е паметта за ключовете, така че - като го вържете и завъртиш на контакт - гледай диода за имобилайзера. Трябва си IDS, с който да се "инсталират" новите модули, независимо за какво са те. Препоръката ми е да налеете софта с номер от стария ти модул върху новия, да запалите и видите, че работи и след това да праснете последния ъпдейт.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.