Влияние на обогатена горивна смес в/у двигателя при използване на LPG

Започната от F Focus, 29 Януари 2023 12:28:35

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

F Focus

Здравейте,
Както безспорно е известно бедната горивна смес при използване на газ е изключително вредна за двигателя, но как стои въпросът, ако сместа е обогатена? Не ме интересува, че разходът на газ ще се повиши, но дали ще навреди на мотора, или дори напротив-ще е полезна?
Последното ми засичане на разход от последната седмица  в софийско грАдско е 11л. газ + 1.2л. бензин на 100км. пробег, като маршрута е 9км. до работа в едната посока и толкова на връщане, като рано сутринта на отиване двигателят не успява да загрее, а на връщане в навалицата загрява малко преди да пристигна. Подобен разход мисля, че е нормален, ама то темата за разход на гориво се доближава максимално до ловно-рибарските такива! (tooth)
За протокола, а и за да съм полезен-ако зареждам газ на ОМВ на ул. "Резбарска" разходът ми на газ варира от 15.5 до 17л. газ! Цитираният от мен разход по-горе е само на една колонка на "Еко" на една и съща бензиностанция в началото на "Ботевградско шосе".
Скоро след, като купих колата (Фокус-2, комби, 1.8 Дуратек, 2006г.) посетих профилактично "София-газ" на ул. "Резбарска", за да разбера има ли някакви забележки към работата на монтираният преди 2г. от предишният собственик ГИ-вдигнах капака (с дълга плоска отвертка :))), подключиха ме към някакъв комп., на един екран се появиха 4-5 шарени графики, изпушихме по цигара със служителя (не съм наясно мога ли да го нарека майстор) и същият ми каза следното (може би защото му пъхнах 10лв. в джоба ^-^ ): отивайте да платите 30лв. на касата и да знаете, че занапред няма смисъл да идвате-всичко е ток и жица, защото ГИ е висок клас и сам си следи какво-що, как и дали. Компа на ГИ е "Оптима", на който пише OBD Ready, ама задействано ли е OBD не знам, не бях наясно тогава, за да попитам.
Като спомена разходът си на газ всеки казва, че е много висок, неговият е къде-къде по-малък, така да е-основното, което ме интересува вредна ли е за двигателя обогатената горивна газова смес, ако моята е такава?
Благодаря предварително на компетентно отговорилите!


Ozzie

Цитат на: F Focus в 29 Януари 2023 12:28:35Като спомена разходът си на газ всеки казва, че е много висок, неговият е къде-къде по-малък...
Има три вида лъжи - малки, големи и за разхода.  :D
По темата - има един човек, който да ти отговори компетентно, но той не пише в този форум.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

ivchotr

За да е висок разходът на газ, не е непременно необходимо сместа да е богата. Особено пък ако сипваш на ОМВ. Тези лъжци трябва да ги изгорят с напалм. Отдавна трябваше да са ги изгорили, де (rofl)

F Focus

За "ОМВ" съм абсолютно съгласен! Явно имат връзки нависоко във властта, за да си позволяват да мамят толкова нагло!
Ози-надявам се и тук да има сведущ човек, който да даде отговор.

ivchotr

Много бавно ти загрява колата и затова разходът ти е нагоре. В студа максимум след километър трябва да е вдигнала поне 55 - 60 градуса. Когато двигателят загрява бавно, това се отразява и на работата на изпарителя. Съответно и на разхода.

F Focus

Така е, прав си Ivchotr-не споря! Писал съм за бавното загряване на двигателя, ама доколкото вдянах е с нЕкъФ електронен термостат( >:( ), който струва към 350лв., ако не греша-не ми е за парите, ама при смяната му май трябва да се ръчка в компа, за да го "одобри", от което изпитвам ужас-тъкмо вече отдавна не ми свети чек-а , а и като дърт човек изпитвам ужас от разните му електроники-мелетроники, и компове-момпове! >:(   А, и така ГИ превключва по-късно на газ, което увеличава разхода на бензин. Живот и здраве, като се стопли времето може да се заема с проблема, ама, като стане жега всичко е ток и жица-почти, защото стрелката на термометъра на антифриза в жега с вкл. климатроник застава твърдо на около половин милиметър вдясно от средата! :) Обаче и лятото разхода на газ стои стабилно на поне 11л./100км. независимо градско, или извънградско, което не ме притеснява. А, като външната температура стигне 0 градуса и надолу при работа на място двигателят и вкл. парно на 23С достига работна температура след половин час...Инак парното бързо започва да духа топло.
Абе може и да не пипам нищо и да продължавам така-както съм казвал разхода на гориво е най-малкият разход по колата, стига да не е прекалено висок.

ivchotr

Хубаво, де. А пипал ли си всъщност колко е загрял изпарителят, когато стрелката на термометъра забие в средата? Имай предвид, че в момента на позиционирането ѝ в средата, двигателят все още качва температура.

Alexi

На ОМВ и други големи вериги сме официален сервиз .. никакви измами не си позволяват ,те правят толкова много оборот че нямат сметка да лъжат на дребно клиентите си за жълти стотинки и да ги пъдят ( те няма и как да го правят ,нямат достъп нито до електрониката ,нито до хидравликата всичко е пломбирано със сервизни и държавни пломби ) .. а и винаги можете да се оплачете и да предизвикате проверка с нас и държавен надзор .. всички тия проверки ( за 20г съм участвал в стотици ) са завършвали винаги по един и същ начин - проблем с колонката няма

ivchotr

Е как стана така, че само на тяхна колонка ми напълниха бутилката с над 10 л газ свръх максималния ѝ обем и щяха да сипят още, ако не се бях обадил? И как все на техните обекти ме питаха преди този случай колко литра ми е бутилката и дали ще я пълня догоре? И как пък все за техни обекти са ми се оплаквали познати и непознати със същия проблем - "препълнена" бутилка с по над 10 л свръх максималния ѝ обем? Аз не зареждам на техни обекти от сигурно 15 години - след като ми направиха този номер. Успяха да ме загубят като клиент на горивата им определено. Сега им ползвам само тоалетните и спирам нарочно там заради това удоволствие.

Alexi

както написах ,предизвикай държавна проверка .. да ревеш във форумите файда няма


ivchotr

Както казах, най-фрапиращата случка беше преди около 15 години. Беше в извънработно време, а за да има някакъв шанс подобна проверка, трябваше да стоя до колонката докато дойдат проверяващите. А те щяха да дойдат най-рано на другия ден. Освен това ми се е случвало да гледам как държавни органи "решават" подобни казуси и нарушителите обикновено остават ненаказани. Та нещото, което тогава направих, е да поискам да се прегърнем с управителката на обекта. На въпроса ѝ: "Ама защо?" ѝ отвърнах: "Защото няма да се видим повече!" (tooth)

Alexi

аз лично съм бил 4-5 пъти свидетел на обратната случка .. колонката получава такава повреда ,че почва да пуска много в полза на клиента .. тогава бързо се разчува и опашката почва 50м извън бензиностанцията ,но никой от клиентите никога не отива при "Управителката" да и каже - знаеш ли,колонката ти е повредена ,пуска много газ .. ей такова племе сме  :D шамар да ,е аванта да е ..

ivchotr


saggy

А бе, принципно Алекси е прав - всичко е пломбирано и законно. И лелите зад касата и чичковците на колконката не могат да бръкнат в колонката и да я манипулират. Обаче пускам следното видео и се питам тази колконка колко ли метрологични проверки е минала и колко е бачкала в този вид.
https://youtu.be/3Y0d0yhv2ig
Също така и аз имам познати, на които им сипват над номиналния обем на резервоара - нафта или бензин, и това на различни бензиностанции от големите вериги.
На Фокуса ще му кажа да не се занимава там, където няма проблеми. И моят разход на бензин зимата е с +1л и проблеми нямам. Колата не може да загрее за 20-30минути каране, особено при ниски обороти с висенето на светофарите. 11литра газ са ти 12лв да кажем, какво се оплакваш. :) :)

ivchotr

През Соц-а вкараха една бензинджийка в затвора. Държавна бензиностанция. То тогава други и нямаше, де. Петрол. Не знам какво беше правила, ама влезе на топло. Мисълта ми е, че тогава всичко беше толкова строго и пак е намерила начин да бърка в меда, а какво остава за сега.

Клипчето съвсем случайно е снимано в обект на ОМВ (rofl)  (rofl)  (rofl)

При газта не е необходимо да ти кръщават колонката. Важното е какво е докарала цистерната :D Но по онова време хората рядко зареждаха догоре, нещо, което при мен е закон. Идва човекът, казва сипи за 20 лв и му набиват въздух за 10. После колата не вървяла и разходът бил висок :D Откак започнах да зареждам на други вериги, разходът ми се оправи. Вървежът също.

Alexi

Цитат на: saggy в 30 Януари 2023 20:43:06А бе, принципно Алекси е прав - всичко е пломбирано и законно. И лелите зад касата и чичковците на колконката не могат да бръкнат в колонката и да я манипулират. Обаче пускам следното видео и се питам тази колконка колко ли метрологични проверки е минала и колко е бачкала в този вид.
https://youtu.be/3Y0d0yhv2ig
Също така и аз имам познати, на които им сипват над номиналния обем на резервоара - нафта или бензин, и това на различни бензиностанции от големите вериги.
На Фокуса ще му кажа да не се занимава там, където няма проблеми. И моят разход на бензин зимата е с +1л и проблеми нямам. Колата не може да загрее за 20-30минути каране, особено при ниски обороти с висенето на светофарите. 11литра газ са ти 12лв да кажем, какво се оплакваш. :) :)
този клип обиколи страната 10 пъти надлъж и нашир :) колонката има технически проблем , а колко време е работила така един господ знае ,ние сервиза нямаме кристални кълба под ръка

saggy

Ама той си заслужава да я обиколи държавата. Честно казано с горивата всичко ме съмнява, особено за качеството им. Но това е положението. Иначе в ОМВ всичко е на ниво и аз там пия кафе, хапвам и зареждам само служебни коли. :)

Alexi

нищо особено не се случва на тоя клип .. набива стотинки - така ли мислиш че биха те крадяли омв .. със стотинки :)

ADiDimitrov

Сега и аз да се изкажа. Първо ОМВ са на франчайз и в всеки град собственика е различен. За наше село човека го знам, страшен мошеник. Гледа да печели от всичко, лъже з а всичко и се чудя как ОМВ още сключват договор с такъв индивид! Заради този човек не стъпвам там 😉 За мерилки и теглилки, уред за проверка на LPG колонки в нашата държавна агенция има цял 1 който е и Софето!! Само сте на ясно че тоя уред не излиза от там и ако заявиш проверка някъде в страната, ще чакаш година две 😉 Това е добре известно на родните бензинджии, а те са живи дяволи! У наше село една верига, която няма да спомена, си нае добър хакер, който умело контролира софтуера дистанционно 😉 Ще ги хванат ама на Марта в сряда!! И тук идва отговора, на въпроса Абе защо кат изляза от България и колата ми рязко намаля разхода 😉

Alexi

Това са митове и легенди ,не са ви ясни нещата как точно се случват .. първо метрологични уреди има във всяка регионална метрология/надзор .. за проверката си има срок ,който при подадено заявление е 2 седмици ... срока се спазва ,освен ако графика на метролога не е пълен но в никакъв случай не е "година - две " .. я кажи кой е тоя дилър ,за кой обект на ОМВ ,който пипа колонката с дистанционно .. това е строго забранено ,ако бъде хванат ще го изгонят на момента ,ОМВ нямат интерес от подобни измами на дребно ... има и един друг момент ,той дори да пипне колонката по някакъв начин ,и тя да пуска по малко той самия нищо не печели щото няма как да извади от танка спестеното гориво ,то ще се появи като положителна фира и ще му се заприходи отново :) та такива неща не се правят това ви го гарантирам ,може би преди години когато НАП не участваха в уравнението са се правили опити за подобни неща ,но в момента всякакви разлики между нивомер ,каса ,продажби ,електронни броячи и т.н. лъсва на сървъра на НАП в реално време .. бих казал от моите над 20 годишни вече наблюдения ,че по скоро малките вериги и частни бензиностанцийки правят нещата които така се страхувате от тях ,големите вериги разчитат на оборот .. едно софийско ОМВ продава по 20 тона горива на ден ,с 50 стотинки марж това са 10к лв ( НА ДЕН ) та нямат никаква сметка да си гонят клиентите с подобни простотии като горното набиване на 30-40-50 стотинки ,или да ви сипят "въздух" ( също невъзможно при изправна горивоколонка ,тя си има система за отделяне на въздуха и газовата фаза при течни/ЛПГ )  и подобни неща  ..


F Focus

Tъй-"ОМВ" ги разнищихте-а, някой-нещо конкретно по темата да каже...? ^-^

Както съм писал разходът изобщо не ме притеснява-притеснява ме да не е богата сместа, ако е вредно за двигателя!
За протокола последни данни за разхода от последните два дни-София-Пловдив-Хисаря и обратно точно 10.2л./газ на 100км. пробег, като по магистралата твърдо със 4100об./мин.(140км./ч.), рядко 4500 об./мин., чат-пат на темпомат и около 80км. софийско и пловдивско градско. Има обаче едно голямо НО, а именно-термостатът се държи беозбразно-на магистрала на равно няма шанс да стигне нормална температура, а на спускане дори стрелката на темепратурата пада до средата м/у минимума и средата на скалата-т.е. на първото деление след минимума. Същото е и на шосе със скорост 80-90км./ч. Външната температура е била от 0 до +4С. Инак двигателя е хала-змей-разярен крокодил-не се удържа! (rofl)

ivchotr

Докато не си оправиш загряването, демек термостата, колата ще ти гори повече. Щеше да е добре да беше спрял и пипнал изпарителя, когато стрелката е била долу. Това щеше да даде някаква представа какво точно се случва.

F Focus

Какво имаш предвид? Мисля, че уреда си показва коректно температурата, ама в последно време ефекта на недозагряване имам чувството, че се усилва. Нямам лазерен термометър, инак бих проверил с него едно-друго.
По-късно ще видя какво казват руснаците за термостата на Фокус-2 с 1.8, или 2.0 двигатели Екобуст, че дори и не знам къде се намира! :-[
Наясно съм, че недозагрелият двигател води до увеличен разход на гориво, но вероятно не е добре и за "здравето" на същият.

Жоро Петков

Богатата смес няма да навреди двигателя.
Виж от бедна смес можеш да се притесняваш. А и тук това "бедна" "богата" е много относително. Почти няма кола, която да работи на стехиометрична смес. В повечето нови коли се работи на "бедна" смес. Реално "по-бедна", отколкото в твоята кола. Ако ти е интересно защо е така - екология, мога и клип да ти пратя обяснен достъпно.
Истински бедната смес води до по-високи температури и проблеми.


ivchotr

Цитат на: F Focus в 31 Януари 2023 14:31:26Какво имаш предвид?

Точно, защото уредът вероятно показва коректно температурата, приемам, че двигателят не загрява до оптималната си температура. Газаджиите използват различни техники за привързване на изпарителя към охладителната система и в някои от случаите и той не загрява достатъчно. Когато не загрява достатъчно, газта не се изпарява колкото трябва и така се вдига разходът ѝ. Принципно той трябва да е вързан в малкия кръг на движение на охладителната течност и да не страда от липса на температура, но все пак се случва. Ако обаче термостатът не затваря колкото и когато трябва, охладителната течност в блока, демек в малкия кръг, ще е по-охладена и това ще се отразява и на изпарителя, съответно на разхода на газ. А зимно време колата има повече мощност, защото засмуква по-хладен/влажен въздух, в който пък има повече кислород. Затова върви повече отколкото през лятото.

ADiDimitrov

Цитат на: F Focus в 31 Януари 2023 14:31:26Какво имаш предвид? Мисля, че уреда си показва коректно температурата, ама в последно време ефекта на недозагряване имам чувството, че се усилва. Нямам лазерен термометър, инак бих проверил с него едно-друго.
По-късно ще видя какво казват руснаците за термостата на Фокус-2 с 1.8, или 2.0 двигатели Екобуст, че дори и не знам къде се намира! :-[
Наясно съм, че недозагрелият двигател води до увеличен разход на гориво, но вероятно не е добре и за "здравето" на същият.
Тоя уред спри да го гледаш. В друга тема ти казах как да влезеш в скритото меню н а фокусника. После гледаш от там реалната темп. и караш. Само така ще разбереш дали термостата ти е коректен! Относно Алекси, прочел си ми мнението на диагонал и нищо не си разбрал 😉 Втората част от мнението ми не касае ОМВ! И само да те светна, че от 8 години ходя по проверки и съм понаучил това онова 😉

F Focus

Благодаря на Жоро (Георги) за отговора, както и на останалите отговорили!
Поне стана раздумка, както биха казали мааалко по-старите от мен! ^-^

F Focus

Мисля, че е време, както е редно (за разлика от други отворили тема тук) да споделя и да приключа темата.
След "разследване" в нета и из други форуми, където имам сведущи другари се изясни следното:
-обогатената горивна смес на газ не е вредна за двигателя, както каза Жоро (що се преименува, бе Георги?)
-леееко обогатената смес дори увеличава мощността на двигателя-демек няма загуба на мощност от газифицирането
-прекаленото обогатената смес спъва двигателя и понамирисва на газ от ауспуха
-при всички случаи на обогатена смес, разходът, разбира се, се увеличава-къде много малко, къде с много
Аз явно съм с много малко обогатена смес, че добичето направо не се удържа (rofl)  (rofl), а и хич не мирише на газ.
Майтапа настрана-стъпя ли на магистрала рядко някой ме изпреварва, а ако някой ме изпревари на равен участък по нанагорнище направо го "изяждам" и то са все коли къде-къде по-нови, скъпи и мощни, което ми е странно да си призная. По нанадолнище задължително връщам газта.


nogopechen

Това да разбереш дали сместа е бедна или богата, е измислено вече. Вижда се на "диагностика". Показанията зависят от състоянието и вида на сензорите измерващи физическите величини: колчество и температура на входящият въздух, налягане в смукателен колектор, температура на охлаждаща течност, наличие на кислород в отработените газове и т.н. При неточно интрепетиране на някоя от тези стойности контролера започва да обърква "математиката".Има си граници, в които се справя със задачата. При изправни сензори вече може да се обърне внимание на такива неща като: наличие на необходимото количество въздух в колектора, налягане в колектора, количество гориво на такт, състояние на изпускателна система и т.н.. Елементите на "газовата" система имат своят ресурс. Маркучите изпускат газ. Мембраните на редукто-изпарителя губят еластичност. Инжекторите се износват. Качеството на горивото също обърква сметките. Може да се сменят едно-две неща и всичко да се оправи, но може да се наложи и ремонт по "желязото". Стана много дълго обяснение, но толкова си мога.

Жоро Петков

Хе хе. Аз примерно по магистрала въпреки, че ми е 180к.с. и 460НМ с повече от 125км/ч рядко карам.
Друг е въпроса, че и по пътища с завои рядко връщам газта.
Мен лично ми е кеф да карам по завои, не по магистрала - защо да хабя гориво там като може по някой проход.
Разни хора, разни идеали.