Добавка за почистване на горивна система с директно впръскване

Започната от To4kata, 17 Септември 2022 09:32:37

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

To4kata

Здравейте, след като налях добавка за почистване на катализатора /грешка P0420, за сега е добре/ се замислих евентуално за горивната система. Само че по масовите магазини не намирам такава за бензинови двг с директно впръскване, а такива има напр.https://www.senax.bg/bgr/dobavka-pochistvane-sistema-direktno-vpr-skvane.html. В Бриколаж има почти цялата гама на Лики Моли, но точно тази я няма. Продават се предимно добре познатите STP, Bardhal и др. за почистване на горивната система, но не пише изрично за директно впръскване и вероятно има някаква разлика във хим. формули. Ама пусто, не разбирам много много, та реших да питам по запознатите какво мислят и има ли смисъл изобщо?


ivchotr

Пише, че е приложима за всички ДВГ с четиритактови бензинови двигатели.

F Focus

То4ката-забрави добавките за почистване на горивната система, каквото и да пише на опаковката и!
В най-добрият случай добавката няма да чисти изобщо, но ако наистина почиства ще ти набие част от изчистените отлагания в изкл. финните дюзи и си дотам!
Така, че не си създавай зорлем скъпи ядове-мое мнение.
Ти си решаваш, разбира се.

П.С. За добавката за катализатора ти писах, че съм съгласен, писах ти същото, което пиша и сега относно добавки за почистване на горивната с-ма, но щом не вдяваш използвай, каквото решиш, но после пиши, ок?
Явно много те сърбят ръцете-дано попаднеш на безобидна добавка, която изобщо не чисти!:)

Георги Петков

Тези митове и легенди от 1001 нощ с разтварянето на гняста и попадането в дюзите я чета по 101 форума.
До сега никъде в интернет не съм прочел човек да му се е случило.

На моторите чат-пат слагам добавки за бензин на Бардал.
На колата на всеки резервоар сипвам БДС на Бардал.
Вчера взех за ДПФ-а някаква.. почти съм сигурен, че точно тя не прави абсолютно нищо, но и мен ме сърбяха ръчичките.

p.s. фокуса ти е с директно впръскване.. така или иначе след някакво време ще има ужасен нагар по клапаните - при този тип няма спасение.

Ако те сърбят ръчичките и вярваш в плацебо ефекта - взимай смело добавки.

saggy

Да, при директното впръскване винаги ще има проблем с нагар по клапаните, който надали с добавка можеш да оправиш. Интересно дали при по-новите екобуст след 2019, които са с верига, са добавили допълнителна дюза за впръскване на бензин над клапаните, за да се избегне нагарът. Знам, че като технология се прилага при някои марки.

Георги Петков

Специално при 1.0 не е интегриран допълнителен инжектор над клапаните.
Т.е. почистването трябва да е физически.

saggy

Цитат на: Георги Петков в 21 Септември 2022 11:45:02Специално при 1.0 не е интегриран допълнителен инжектор над клапаните.
Т.е. почистването трябва да е физически.
Слабо, но защо ли не съм изненадан. Не съм чул някой да отваря двигател просто да го почиства от нагари. А, ако го прави, сигурно ще е солена цена + неизвествен резултат след сглобяването обратно на двигателя.

To4kata

Не ме сърбят ръцете чак толкова. Ако е така щях вече да съм я налял. Щом питам тук значи, че все пак искам да чуя по-компетентни мнения, че тогава да реша. Ще кажа също, че на предишните 3 бензинови коли, които съм карал /моноинжекции/ съм сипвал многократно такива добавки и проблеми със запушени дюзи никога не съм имал. Пуснах темата, защото видях, че има специално създадени добавки за двг с директно впръскване, тоест вероятно има нещо нещо по-различно от останалите подобни и исках да чуя вие какво мислите. Liqui Moly е сериозна компания и инженерите там вероятно знаят какво правят /макар всичко да е за пари/ ... Ето какво намерих в наш сайт по въпроса http://www.dunevmotorsport-r21.com/%d0%be%d0%b1%d1%81%d0%bb%d1%83%d0%b6%d0%b2%d0%b0%d0%bd%d0%b5-%d0%b8-%d0%bf%d0%be%d0%b4%d0%b4%d1%80%d1%8a%d0%b6%d0%ba%d0%b0-%d0%bd%d0%b0-%d0%b1%d0%b5%d0%bd%d0%b7%d0%b8%d0%bd%d0%be%d0%b2%d0%b8-%d0%b4/.
Разбирам рекламата и търговските трикове тип "всеки влак си има пътници" /не съм тъпак и не вярвам сляпо/, но нали затова са форумите, за да се обсъдят различни аспекти и личен опит и да стигнем до някакво общо становище.
От добавката за катализатора съм доволен засега, вече 2000 км не пали чека и ако продължава така скоро пак ще налея.

Pyrhel

Не се разглобява двигател, за да се чистят нагари по клапани, само всмук. колектор трябва да падне. Най-мързеливо е използването на черупки (от орехи, лешници и пр.) по образец на песъкоструй и стават като нови. Или да се кисне и търка.
Да се представя на Георги като един от хората, на които добавка отми мизерия от резервоара, колата загасна заради запушен горивен филтър до степен да не пуска нафта.
При бензиновите от доста време горивни филтри няма, но и не мисля, че добавка може да отмие нещо повече в такава корозивна среда. Не бих се притеснявал от запушвания, друг въпрос е дали ще има изобщо някакъв ефект. Със сигурност бих опитал, вместо да го мисля :)
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Георги Петков

Е значи все пак правят нещо тия добавки.
На всички опаковки пише да се ползват през доста чести интервали - г/д 7-10 резервоара. Т.е. да не се позволява на мръсотията да се натрупа.
Ако си вземеш кола на до 100 000км реални от 1-2 собственик явно може и да има смисъл. Но да вземеш ноФ Фнос на реални 130 000км и да сипваш добавка е като аспирин срещу тумор.


To4kata

Като говорим за добавката на Liqui Moly от първия пост виждам, че една от спецификите и вероятно разликите с остналата ширпотреба е използването на PEA и сигурно това я прави по-скъпа. Ето и рекламен клип по въпроса https://www.youtube.com/watch?v=8K2t0SQWqCg макар, че името е различно от това което се намира на нашия пазар. Открих и други подобни добавки на други производители в нета, но не ги намирам в нашата търговска мрежа. В дисусията под клипа обаче се споменава, че не чисти клапаните ...

saggy

Цитат на: Pyrhel в 23 Септември 2022 09:37:10Не се разглобява двигател, за да се чистят нагари по клапани, само всмук. колектор трябва да падне. Най-мързеливо е използването на черупки (от орехи, лешници и пр.) по образец на песъкоструй и стават като нови. Или да се кисне и търка.
Да се представя на Георги като един от хората, на които добавка отми мизерия от резервоара, колата загасна заради запушен горивен филтър до степен да не пуска нафта.
При бензиновите от доста време горивни филтри няма, но и не мисля, че добавка може да отмие нещо повече в такава корозивна среда. Не бих се притеснявал от запушвания, друг въпрос е дали ще има изобщо някакъв ефект. Със сигурност бих опитал, вместо да го мисля :)
Знаеш ли дали правят такова почистване в БГ, защото аз не съм чувал? Не мога да да кажа, че и мн съм се интересувал, но все пак. Относно рекламната статия от Дунев, бих казал, че е информативна, но сервизът е оплюван навсякъде и не бих си закарал колата там. С две думи - имат техника и инструменти, но нямат качествен персонал.

Георги Петков

Поне 20-30 билборда съм виждал на различни сервизи за въглеродно почистване.
Аз лично не съм пробвал, не знам дали и бих.

пример: http://carbon-cleaner.com/

Pyrhel

Забрави да има ефект от бълбукаторна инхалация. Същия ефект като да й дадеш да диша от парите на тенджера вряща вода на газово котлонче пред колата или да караш в мъгла...
По повод черупките - има го, предлага се в някои сервизи. Не е абсолютно никаква сложнотия и всеки с песъкоструй може да го направи ако му се занимава, дори и в домашни условия става. За мен най-трудно е да намериш да ти смелят и продадат няколко кг черупки, а не тон :))
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

ivchotr

На моторетките редовно им сипвам добавки. На Фокуса от време на време, предимно през зимата. Преди няколко години май ми бяха сипали и вода покрай бензина, та освен добавка ѝ напуках в гюма и спирт за горене (стара шофьорска рецепта - обирал водата и така по-лесно я прекарвал през двигателя). Преди интервенцията колата не работеше добре на бензин, а след нея се оправи. Спирта съм го ползвал по същата причина и при предишните ми коли, ама тогава нямаше добавки, та този бъркоч за пръв път го приложих на Форда.