1,0 екобуст - състояние на ремъка и маслоприемника след 100000 км и 8 г.

Започната от To4kata, 01 Септември 2022 16:54:27

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

To4kata

Колеги, поствам видео, качено от колега в другия форум. Ще е полезно за всички, които имат терзания относно състоянието на ремъците и маслоприемника след 100 000 км и 8 г. Очевидно, когато се кара с предписаното масло, нещата изглеждат повече от задоволително!

https://www.youtube.com/watch?v=2aZ9_nTa3NI


Alexi

само че ремъка го дават да се сменя на 200к ,не на 100 ( после намалиха тоя интервал на 160к ,което пак е доста повече от 100 ) ...  :D

To4kata

Само че, явно от видяното ремъкът е с потенциал да си изкара ресурса като се спазват предписанията и не е чак толкова проблемен, колкото са оплакванията и писанията. Очевидно "екобуум" са моторите, чиито масло се сменя от дъжд на вятър или маслото се сменя във външен "гараж" /както се изразяват на запад/, където сипват квото им хрумне или квото имат ... и после ремъкът бил недоразумение. В един англ. форум четох за 5 оплаквания за изгърмели двигатели от този тип в рамките на една /1/седмица. В нашият форум за 10 г. имаше само едно оплакване, на близо 160 000 км, ако не се лъжа и то при положение, че е чистен веднъж маслоприемника, което ясно говори че ремъкът е бил "тръгнал". Впрочем в нашите външни сервизи, занимаващи се повече с Фордове също съветват на 100 000 км да мислиш за смяна. Той всъщност колегата именно затова го е и отворил ...

Alexi

маслото го дават да се сменя на 30к .. все пак гледаме ремък който е на 3 смени на масло ,колко зле трябва да изглежда  (tooth)

To4kata

Да бе, и на 24 г./300 000 км, ще е на 9 смени ... тамън разработена (tooth)

Ozzie

Цитат на: Alexi в 03 Септември 2022 08:40:51маслото го дават да се сменя на 30к .. все пак гледаме ремък който е на 3 смени на масло ,колко зле трябва да изглежда ...
Изказваш се неподготвен.  (dwo)

Въпрос:
ЦитатНа какъв интервал е сменяно маслото?
Отговора:

ЦитатНа година, или през първите години на около 20000км. През последните няколко години на по-малко километри, защото покрай пандемиите, нямаше много възможности за пътуване...

Цитатите се отнасят, точно за двигателя от видеото в първото мнение.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

Alexi

изобщо не се изказвам неподготвен ,сервизния интервал за 1.0 екобуст е 2 години или 18к мили .. не знам откъде ти е цитата ( от форума вероятно ) ето ти бюлетин да четеш :
https://www.ford.co.uk/content/dam/guxeu/uk/owners/service-and-maintenance/service-and-repair/documents/Interval_Overview_Miles_20191108.pdf
това което казвам е ,че ако сменяш маслото по сервизен интервал ( а не 2 пъти по често като колегата ,той и ремъка си е сменил наполовина на пробега му и се радва че е ок ) то ремъка понякога не изкарва км които му дават ,което е недопустимо

Жоро Петков

Точно това, което си постнал показва, че смяната на масло е на 1г или на 12.5к мили.

Който иска да си ремонтира двигателя след 4г да си сменя маслото на 2г или 30 000км.
Нали и на Мондеото 2.0 PSI двигателя се слага и на Кугата от 2014г - там интервала е 1г 15 000км. На моето мондео магически става 2г и 30 000км.

За реването за колите - във форумите обикновено пишат недоволните хора. Ако се загледате 1000 мнения на 10 000бр продадени коли някак си...

saggy

Ако си купиш екобуста от магазина и си сменяш маслото с правилния Кастрол и на правилните интервали, ремъкът ще изкара поне до 100 Хил км. Обаче, ако си го вземеш нов внос от Горубляне с неизвестна история, както ще се случи с доста Фокуси в БГ, може да последва неприятната слава на този двигател. А тя е, както се описва в това кратко клипче.
https://youtu.be/N5UwtsDW0nY

ivchotr

А защо изобщо трябва да се търси точно определено масло? Слагането на ремък в маслената среда на двигателя провокира излишни проблеми. Не е нормално човек да става заложник на подобни условности, за да си експлоатира колата. Кой на кого служи в крайна сметка?!?


Alexi

ПОНЕ до 100к .. ама колко точно ,не е ясно .. за това на около 100к е добре да извадиш 2500 лв и да го смениш ,макар че го дават да изкара 2 пъти повече  :D за такива нещица Форд ги съдиха в Щатите и тоя мотор там вече не се предлага - основно ги осъдиха за нереалния разход по каталог ,ама там съдилищата не си поплюват изобщо а тука си перкаш на 8-10/100 при комбиниран 3.5 по каталог и си викаш абе добре е не е толкова зле  :D та и с ремъка така ..

To4kata

Ако тези 100K км ги мъчиш 15 г. няма да ги изкара, на ако ги минеш за 5 г. ще изкара и 150К ... Разхода, може и да не отговаря на каталожния /то на много автомобили не отговаря/, но зависи и от карача. Моят извъградско при спокойно каране винаги е под 5/100, а в зверските Софийски задръствания, при които пъплиш като охлюв рядко надхвърля 8,5, извън пиковите часове в СФ 7-7,5.

F Focus

Никога няма да спра да се учудвам защо все пак технически грамотни хора продължават да вярват на вредните "препоръки" на производителя за смяна на двигателното масло на 20-30Х. км. пробег?! :-[
Тема за размисъл-защо в Япония (където няма ментета) хората си сменяват маслото на 6-7Х. км. пробег, ако карат основно градско, или на 300 мото/часа макс, а...?
Не вярвайте много-много какво се пише в нет-а, или какво препоръчва производителят, ами се поинтересувайте да разберете истината, четете, гледайте клипове с изследвания на моторни масла-ако желаете, разбира се и Ви е интересно-много неща ще научите.
Сещам се за още някои направо идиотски твърдения на производителя:
-маслото в ск. кутия изкарва целият и живот, и не се налага смяната му
-хидр. масло в серво-управлението пак така
-веригата-също (ако двигателят е с верига). очаквам скоро подобно твърдение и за двигателите с ангр. ремък! :)
Без коментар! А, Вие си преценете в чия полза са подобни "авторитетни" "съвети"...?

П.С. След часове четене и зяпане вече използвам (май само аз и не само тук, а и в други форуми) единствено истинско синтетично масло на естерна основа, което си е бая скъпо, но усещам разликата в разхода на масло и работата на двигателя, като съм убеден, че ще отложа във времето скъпи ремонти. Лощото е, че поскъпва, а и изчезна при големите вносители-тВа м/у другото.

saggy

F Focus, кое е това истинско синтетично масло на естерна основа? И друго - как го прецени това за 300 моточасове?

Alexi

като отидеш в МП и като ти кажат 600-800 лв за обслужване следващия път ще се замислиш дали да сменяш масла и филтри на 6000 км  :D това с моточасовете не работи при автомобили ,как всъщност мислиш да ги сметнеш ? понеже поддържам генератори по базови станции на Виваком покрай другите си дейности - масло се сменя на 500 до 600 часа работа на машините но там има брояч на моточасовете

F Focus

За моточасовете и значението им, което е по-важно от пробега не съм го решил аз, а доста по-умни хора, които са правили различни тестове на различни масла след определен пробег и показват резултатите, които са очевадни. Относно тези моточасове съм писал толкова много, че чак ми е неудобно да се повтарям, или потретям. И вместо да се подмятат ехидни питания тук четете и гледайте-в днешно време е пълно с информация, само желание да има. Пишете в Гугъл "тестирование моторньх масел" и имате инфо за месеци четене и гледане.
Маслото е Motul 300V Power racing ester core 5/30. Има го във всички възможни вискозитетни комбинации. В двулитрови метални туби е, произведено във Франция. Най-ценните му качества са намаленото триене, изкл. температурна издръжливост-демек не се закоксува толкова лесно, като масовите "синтетични" масла и най-добре чисти нагар. Цената му преди месец за двата литра беше 89лв. :'( Не знам дали е подходящо за двигател с ремък в маслена баня.

F Focus

Цитат на: Alexi в 05 Октомври 2022 12:12:06като отидеш в МП и като ти кажат 600-800 лв за обслужване следващия път ще се замислиш дали да сменяш масла и филтри на 6000 км  :D това с моточасовете не работи при автомобили ,как всъщност мислиш да ги сметнеш ? понеже поддържам генератори по базови станции на Виваком покрай другите си дейности - масло се сменя на 500 до 600 часа работа на машините но там има брояч на моточасовете

Не давам акъл на никого кога и къде да си сменява маслото-само споделям какво съм научил след много часове четене и зяпане. И според постовете тук веднага разбирам кой изобщо не е в час и нищо сам не се е постарал да научи, ами си пописва, каквото е "научил" от препоръките на производителя, от тук, или от някой "майстор". А, като ти се закоксуват сегментите на кекавите ни двигатели от голям пробег м/у смяната на маслото колко пари ще спестиш...? Вярно са казали мъдреците, че икономията е майка на мизерията!
А, моточасовете, Алекси се смятат много лесно-не съм очаквал точно ти да го кажеш! Или не съм изненадан..?Например средната скорост в града е от 15 до 20км./ч., а ако движението е основно в центъра и по-малка. Всеки може да си засече средната скорост по основният си маршрут и знаейки разстоянието да си изчисли колко часа е работил двигателят. Да не се мъчиш да смяташ ще ти кажа, че за 300 моточаса градско се изминават 5-8Х. км.
Ако не знаеш някои нови автомобили показват моточасовете-защо ли....? (tooth)
Занапред ще отговарям само на ЛС и само на хора, които не се мислят за знаещи всичко по всички теми-аз си признавам, че много неща не знам!
Поздрави!

Alexi

ами от 5 до 8к км има доста голяма разлика ,което доказва ,че няма как да си сметнеш моточасовете .. а ако има автомобил който ги показва - пак нищо не означава ,защото има значение в какъв режим са минати - брой студени стартове ,градско ,високи обороти и т.н. .. коментарите ми не са ехидни ,не всеки е "майстор" тука си прав - производителя предписва нещо и това е .. ако искаш да си сменяш маслото по често - сменяй го .. аз също го сменям по често от предписаните 20к за пежото ми ,но не го сменям на 5-6к км това е мазохизъм и прахосване на време и пари - сменям на 12-14к км .. масло от 89 лв може ,ако е 6 литра инак ще имат да вземат  :D и тук важи правилото за "майстора" и предписаното от завода производител .. моето мнение след изминати около 600к км за 25г ,е че ако щеш и с масло за формула 1 да караш е все тая - мотора ако е кекав или тормозен от предния собственик на определени км почва да го бара ,ако е читав и обгрижван навреме нямаш проблеми и след доста голям пробег

saggy

F Focus, и моите въпроси бяха сериозни и целяха да споделиш точна информация. А ти подскачаш като ужилен от мненията ни. И с Алекси мога да се съглася - добрата навременна грижа е превенция в дългосрочен план. За скъпото масло - винаги е по-добро от евтиното, обаче ако цената е поносима. Иначе за моточасовете ме интересуваше защо точно 300 и на каква база са сметнати - градско каране (задръствания), смесено и извънградско. Да успокоя софиянци и себе си - не само в София е много задръстено. Онзи ден футболният Олимпик Марсилия закъсня за мач от Шамп. лига заради голямо задръстване в Марсилия. :)

F Focus

Ок-извинявам се, ако съм сгрешил в преценката си за постовете!
Алекси-ако не можеш да си сметнеш що-годе точно моточасовете( :o ) никой не може да ти помогне! Аз мойте си ги смятам-от любопитство.
Относно въпросните моточасове за последен път ще споделя, че изследванията на познатите "синтетични" масла след 5-6000км. пробег, или 300 моточаса работа на двигателя губят около 50% от свойствата си(някои марки и повече) и започва постепенен процес на закоксуване на сегментите. Също така градското, особенно в задръствания е възможно най-вредният режим на работа за двигателя, та оттам и въпросното число моточасове. И още-при основно извънградско колко километра ще се изминат за 300 моточаса при средна скорост от примерно 70-80-90км./ч.? Подсказвам-20-25Х.. км., нъл тъй, или греша? Има се предвид и градско, докато се стигне магистрала, или шосе. Т.е. искам да кажа, че моточасовете са по-важни от пробега, в който всеки се е вторачил! Ето Ви тема за размисъл, а кой-какво-къде-кога и дали ще прави си е лично негова работа, разбира се!
Поздрави и  (wave) Наздраве!

П.С. Бюлетини и препоръки на производител не ме интересуват-те отдавна са против клиента, с цел по-скорошно закупуване на нов автомобил!


ivchotr

В градско моточасовете се смятат сравнитлно лесно - поглеждаш часовника в колко палиш и съответно гасиш на всяко излизане с колата и после смяташ :D Особено, ако пътуванията са предимно отиване и връщане до/от работа. Ама ми се струва, че чак такова вманиачаване не си заслужава усилията. Моята каруца след месец и половина ще стане на 19 години и още не бара масло. Почти, де. Сменям го на около 12-13 до 15000 км пробег, като основно се ползва в града и по-рядко извън него. За този пробег, я изхарчи 100 грама, я не. Предишният собственик струва ми се я е ползвал по същия начин. Щото го знам къде живее и къде работи. По-предишният нямам представа какви ги е вършил.
Така че редовната смяна на маслата с качествени такива определено предпазва двигателя дори и само градско да караш.