Проблем с чек енджин преди почивката

Започната от To4kata, 19 Август 2022 15:44:12

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

To4kata

Здравейте, светна лампата на двг докато пътувах към провинцията днес. Иначе двг работи нормално, не забелязвам промени в мощността или шума. Пристигнах благополучно. Там където съм в момента /Врачанско/ сервизи читави няма. Проблемът е, че се прибирам в СФ за ден и малко другата седмица и трябва да пътувам за морето. Звъннах в Мотопфое Младост информативно - викат най-вероятно запушен катализатор или ламба сонда. Двигателя е 1,0 Екобуст на 82000 км 2016 г. струва ми се малко рано за катализатор. Отворих Гугъл да се информирам за другите вероятни причини - от незтворена плътно капачка на резервоара, Маф сензор, свещи и др. Въпросите ми са следните: Не искам да прецаквам почивката на семейството а и най-вероятно няма да мога да отстраня проблема в този ден и кусур в СФ, та 1/ мога ли да карам така 2 седмици и около 1000 км, ако причините са тези за които МП предполага: ламбда сонда или катализатор? 2/ Ще направя усилие за краткото пребиваване в СФ да направя диагностика и евентуално ремонт /смяна на ламбда сонда примерно/, но нямам представа къде. Отдавна не съм ходил по сервизи, не ми се иска в МП а и те не могат да ме вземат /1200 лв за смяна на катализатор казаха/. Препоръчайте ми читав сервиз в района на Студентски град или околностите.


ivchotr

Първо виж какво ще покаже диагностиката. Ако колата продължава да върви както преди с грешка за ламбда сонда, не мисля, че ще имаш проблеми. Особено пък, ако е тази за катализатора. Тя не би трябвало да влияе пряко на работата на двигателя. Поне при Мк1 е така. Моята си светва през 200 - 300 км пробег, гася я и така до следващото светване. За да запишат грешки причините може да са всякакви, в това число и скапано гориво.

Жоро Петков

Какъв катализатор на бензинова кола на 80 000км - това да не е ДПФ филтър на нафтовата печка.
Свали си безплатно Форскан с 1м пълна функционалност. Провери си грешките.
Ако нямаш кабел съм от София може да ми пишеш ще ти го дам да си погледнеш грешките.
Ламбда сондата освен да и се прекъсне кабела няма какво да и се прецака.
След рестарт на колата пак ли ти светва check engine-a?

ivchotr

На служебни Фокуси преди време, горе - долу на същите километри пробег, предимно градско каране, им се бяха затлачили катализаторите до степен, че колите не щяха да вървят както си могат по принцип. Та след лечебни процедури пак тръгнаха. Зареждахме на Петрол по онова време.

To4kata

#4
Пичове, днес бях в сервиза на ул. Брод 19 /Том Форд/. Прочетоха грешката и потвърдиха - тръгнал катализатор. Изтриха грешката, посъветваха ме да си налея добавка за почистване  на катализатори да покарам на извънградско. Ще сложа Лики Моли catalytic system cleaner, тъкмо тръгвам за морето вдруги ден, пък да видим. Иначе, да, и аз се поучудих на тази "повреда". Предния Фокус 2 го продадох на 236К км., като съм сипвал бензин от същата бензиностанция /ползвам я от много години, след тунелите на м. Хемус долу в ниското посока Ботевград, винаги пълня догоре/ и такива проблеми не съм имал. Освен това минах газ-анализатор преди няма и месец. Всичко в норма. Не зная ... Между другото, много съм благодарен на пича от сервиза. Веднага направи диагностиката /не че е нещо кой знае какво, но все пак отидох без записан час, а сервиза беше пълен до козирката/, че и пари не ми взеха. В Мотото щяха да ме жулнат сигур с 80 кинта отма, както казват по нашия край.

PS И още един въпрос: Мислите ли, че тази добавка за почистване на катализатора, пък по-натам евентуално и за почистване на горивната система /директно впръскване/ може да имат негативен ефект върху ремъците /ангренажен, маслена помпа/ дето се въртят в маслото? Предполагам не, но с питане до Цариград се стига ...

ivchotr

Ако вкарва гориво в картера, може и да има негативен ефект. Ама ако вкарва гориво в картера, така или иначе ще си за сериозен ремонт, така че не го мисли :D

To4kata

#6
Да, малко тъп въпрос, ама се наплаших нещо вече с тези ремъци. Страх лозе пази! Вече сипах Лики Молито, не вярвам да помогне кой знае колко, но пък четох и положителни отзиви в руски сайтове. Ще видим.

Във всеки случай оказа се, че тази грешка Р0420 може да се причини от доста фактори - задната ламбда сонда, пробиви в изпускателната система между двете сонди, неправилно смесообразуване, маф датчик. Но търсенето ми показа, че е вярно твърдението че специално при 1,0 Еcoboost катализатора гърми по-рано от обичайното и най-често е именно той. Сега септември ще сменям масло и филтри, та се зачудих и за свещите. Моите са на 40 К км, но по спомен май им даваха сервизен интервал от 60 К км, май бяха иридиеви ?

ivchotr

Моите са на над 70 000 км, не са иридиеви и колата за сега върви на пушка с тях. Разходът е повече от приличен.

F Focus

То4ка-забрави за добавките за почистване на горивната система. Ако същата наистина чисти(има и такива) помисли къде ще набута част от почистеното, освен в горивният филтър...? В разпръсквачите и си до там! Важи и за дизелите, разбира се. Също така забрави за всякакви други "чудодейни" (и скъпи) добавки, защото в най-добрия случай нито помагат, нито вредят, но най-често едно оправят, друго съсипят. Добавка за катализатора може.

To4kata

Добавка за катализатора вече сложих и минах 450 км до морето. Лампата за сега не свети. За горивната система не съм решил още, но съм ползвал такива на предишните коли /бензинови/ и приблем не е имало. Не зная дали и какво са почистили, но определено се усещаше ефект по отношение на мощността. Може би пивашават и октановото число ... не разбирам много. При други условия би покарал и с по-премиум бензин, но с тези цени!


F Focus

Чек-а няма да ти светне заради катализатора-същият добре се очиства при продължителна работа на двигателя на високи обороти и отложенията в питата му изгарят, докато градското шофиране го задръства.
Относно високооктановия бензин(над 95 октана) съм гледал клипчета на руснаците, от които се оказва, че разхода на гориво не намалява и не се усеща увеличена мощност. Не, че не е добре за двигателя, но при сегашните цени мисля, че горивните танкове на бензиностанциите отдавна не са зареждани с високооктанов бензин, който си отлежава-поне мизериите добре са се уталожили. ^-^

ivchotr

Стоте октана залежават от преди сегашните цени :D Много от преди това :D

Alexi

онзи ден чувам диалог на съседната колонка :
- Слагай 100 октана !
- За колко ...
- За 20 лв !
Земи тия 5 литра  :D

Жоро Петков

Аз вчера така се преебах на ОМВ-то без да искам взех премиум нафтата и турих за 20лв  (rofl)  (rofl)

Шегата на страна - лични наблюдения за 90 000км на атмосферен двигател на мотоциклет. 99+ октана сваля разхода с около 7-8%, мощността не съм мерил на диностенд нито съм усетил. ОГРОМНА промяна имаше с румънски бензин.
Високооктановите бензини имат смисъл за двигатели с голяма компресия. Турбомоторите не са такива. В книжката на 1.0 екобууст мотора пише - безоловен бензин RON95 MON92 (едно и също са).
На бензинова Мазда 2.0 2016г пише - безоловен бензин SUPER RON 100.
На мотоциклета ми БМВ 2021 пише - безоловен 95 - мощност 98 к.с. безоловен 100 103к.с.

С 4 думи - сипвайте каквото производителя пише.

To4kata

То хубаво така, но подозирам че тази грешка пак ще грейне скоро на таблото и тогава не знам какво да правя. Всичко друго съм очаквал, но не и проблеми с катализатора.

Жоро Петков

еми не е като да имаш много опции 3 са
1) премахваш катализатора
2) купуаваш си оригинален нов
3) в една друга тема не беше ли понстал колега катализатори от ибей за няколко стотин долара, доказано работещи

е винаги можеш да пробваш и да продадеш колата.

saggy

Би трябвало да има афтърмакерт катализатори в БГ за под 1000лв. Според мен можеш да провериш в сервизите за ауспуси като Крафт и Аспо, и да попиташ дали доставят. Проверката в Гугъл показа, че се продават катализатори. Освен това, мисля че фирмите, които отпушват ДПФ-и би трябвало да могат да промият запушен катализатор.

To4kata

Да, видях, че ЕМ комплект имат машина за почистване на катализатори -200 -тина лв, май. Не зная колко трайно ще е това. Засега не свети нищо, минах 1200 км, но главно извънградско. Ще видим и ще пиша тук.

Жоро Петков

Не се подлъгай с "миенето". Доста статии има в интернет, че доста бързо ДПФ–а и Катализатора след това пак се скапват.
Или взимаш нов или оперираш - няма друг вариант.

To4kata

Да, и аз така реших, ще пробвам с добавки поне още веднъж /след като видя колко ще трае ефекта от тази която вече сипах/. Но след 2-3 000 км ще сложа поне още веднъж. Надявам се да има ефект все пак е само на 80 000, ако не нов! Тук има доста положителни отзиви за добавката https://market.yandex.ru/product--liqui-moly-catalytic-system-clean/583199074/reviews?cpa=1


ivchotr

Както ги крадат, инвестиция в нов за четирицифрена сума не ми се вижда разумна идея. В нормална държава - да. У нас - не.

To4kata

Дааа, грейна пак след 3200 км. Любопитното е че Лики Моли дава ефективност на добавката около 3000 км и се оказаха прави. Сипах 2-ра добавка, карах 200 км и лампето изгасна сама този път... Сагата продължава ...

To4kata

Да ъпдейтна информацията, може да е полезно за някои. След втората добавка на Лики Моли, но и смяна на бензиностанцията (сега зареждам само в Еко) лампата стои мирна вече над 6 000 км.

ADiDimitrov

Цитат на: To4kata в 23 Май 2023 07:36:35Да ъпдейтна информацията, може да е полезно за някои. След втората добавка на Лики Моли, но и смяна на бензиностанцията (сега зареждам само в Еко) лампата стои мирна вече над 6 000 км.
15 лв. струва дистанционна втулка, монтираш я слагаш на нея сондата и тая грешка повече ниокга не я виждаш  :-\

ivchotr

Цитат на: ADiDimitrov в 23 Май 2023 15:49:2915 лв. струва дистанционна втулка, монтираш я слагаш на нея сондата и тая грешка повече ниокга не я виждаш  :-\

Къде ги продават тези дистанционни втулки, че ми трябва една за ламбдата на катализатора?

ADiDimitrov


To4kata

Цитат на: ADiDimitrov в 23 Май 2023 15:49:2915 лв. струва дистанционна втулка, монтираш я слагаш на нея сондата и тая грешка повече ниокга не я виждаш  :-\

Предишният ми Фокус беше с 4 л.сонди. На този като вдигна капака виждам 2, сигурно има и още 2. На коя да я сложа тази втулка? ... едва ли това ще реши проблема.

ADiDimitrov

Две са сондите. Едната е преди катализатора, тя не се бара че е смесообразуваща. Втората е след катализатора, на нея се слага втулка!

ivchotr

Днес монтирахме втулка на втората сонда. Сега ще засека колко километра ще изкара без да светне чекът.

F Focus

#29
Не мога да разбера каква е тази втулка-в приложеният файл към "Олх" не я виждам...допускам, че причината вероятно е в мен.
По темата за чек-енджина съм писал как съм го "лекувал" с почистване на дроселовата клапа и регулиране на датчикът и, та около година не се индикираше, но преди месец ми светна след 100км. извънградско и така 4-5 дни, после сам си угасна...?
Преди това се палеше и гаснеше сам през седмица-фокуси... ^-^ На друг случвало ли му се е?
Не съм чел и трил грешки, та нямам представа от що е, но нямам проблеми с мощността и вървежа (за разхода не мога да преценя, пък и той ми е най-малкият проблем). По някое време ще се наканя да ида на диагностика да видя какво ще изпише и ще пиша, разбира се.