Тропане при неравности

Започната от Симчо, 27 Февруари 2023 11:44:23

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Симчо

Здравейте! Преди година получих по наследство един Форд Ескорт от 1995-та на няма и 92000 км. Досега не съм имал автомобил така че се пада да ми бъде първата кола ;D. Поиграх си доста да го вкарам в движение, смених доста неща, кърпене по купето, смяна на греди, шагрен и боя и т.н. Звуците в началото бяха доста, но лека полека почнаха да изчезват след всяка сменена част, ремонт и обслужване. Остана единствено някакво тропане някъде в предната част, което се проявява при неравности от типа на пукнатини, фуги, шахти, хлътнал асфалт и така нататък.
По предницата съм рециклирал рейката, нови предни спирачни апарати, сменени са биалетките, сменени са лагери и тампони на амортисьорите, отзад също тампоните са сменени. Преди да ремонтирам рейката и амортисьорите тропаше като каруца и возията и сервото бяха зле. След ремонта, колата доста утихна и се стегна, но това тропане продължава да се обажда от време на време.


ivchotr

Кормилните накрайници сменени ли са при ремонта на рейката? Ако не са, направи го. Отделно погледни и в какво състояние са тампоните на двигателя и скоростната кутия. Колкото и невероятно да звучи, част от тропането изчезва с подмяната им.

Симчо

Според разписката от ремонта, която пазя не са подменяни. Обадих се в сервиза и не били в лошо състояние за да се подменят затова не са ги включили в ремонта. Ще я закарам да ги сменят и тях за да вървят частите по рейката на еднаква възраст  :))  заедно и с тампоните на двигателя и скоростната кутия, които със сигурност са доста стари.

ivchotr

Моята беше започнала да тропа яко, особено когато минавам по паваж или по път с много кръпки. Знаех, че има тръгнали сайлентови втулки на носачите. По една на всеки носач. Обаче тропането го чувах по-високо. Та карах колата при трима механици, на които имам доверие, щото вече не ми се занимава да я правя сам, а и за тези ремонти трябва сервиз. Пред блока съм ял хурката като се закучи нещо и нямам нерви да се вкарвам във филми. Та всички казваха почти едно и също - втулки на носачите и евентуално луфт в рейката. Рейката не тече, така че я отписах от списъка за ремонт. Колата я оставих при единия механик и той след почти цял ден проверки ми се обажда бесен и вика да идвам и да я пробвам. Ами беше се доста позагубило тропането. Каза, че е сменил единия кормилен накрайник, който според него е изглеждал здрав, докато е монтиран на колата, но при свалянето му се е оказал с луфт в шарнира. Та след това смених тампоните на двигателя и носачите комплект и нещата заспаха. Почти. От време на време се чува леко потропване, но то най-вероятно е от амортисьорите. Само тях не съм проверявал все още. Били склонни да се разтропват дори и без да текат.

Симчо

Добре, благодаря за бързите отговори, ще проуча нещата.

Симчо

#5
Понеже ще трябва да проверя и един друг проблем свързан с VSS датчика или стъпковото моторче според упътването за възможни повреди и ако там, където ходя не могат да й направят компютърна диагностика можеш ли да ми кажеш, къде е сигурно, че могат да свършат работа?
Проблемът е, че при намаляване и спиране за светофар, щом сваля от предавка оборотите не се нормализират на 800 и нещо за празен ход, а стоят на над 1200 няколко секунди се едно нещо е залепнало някъде и след това се кротва и от само себе си падат на 800 и нещо. Двигателят иначе работи като часовник, преди няколко месеца му смених маслото и свещите и ептен се кротна като на нова кола, но трябва да обърна внимание и на тази подробност, защото си е дразнещо :D не го прави на всяко спиране, но все пак като съм се хванал да я поддържам искам да работи както си трябва :D

zloster

Не видях да се споменават тампоните на стабилизиращата щанга.
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

Симчо

Така продължението е следното, смених кормилните накрайници и тампон на двигателя/скоростна кутия. Тампоните на стабилизиращите щанги са нови, смених ги миналото лято с биалетките и колата не е карана много от тогава, но тропането си продължава, остава освен да са някакви втулки на носачи, маншони или пък понеже сменях предните спирачни апарати, но носачите са стари от там да тропа.

ivchotr

Ами провери и носачите.