Консумация при изключен автомобил

Започната от AngelB, 06 Март 2022 10:28:41

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

AngelB

Здравейте,
След 1 ден некаране на колата акумулаторът беше издъхнал. Следва надлежно пълно зареждане със зарядно.
Напрежение на зареждане от алтернатор - над 14V.
Но... консумация при изключен автомобил (двигател, светлини, медия) е около 1A, което е проблемът, според мен.
Моля, подскажете откъде да започна да търся или специалист в София по ел. инсталации.
Колата е Фиеста, 2007, 1.4 бензин, роботизирана скоростна кутия, без аларма, без usb зарядни към запалката, но с допълнително монтирано дистанционно за централното заключване.
Предварително благодаря за съветите.


Наско

Колега AngelB, как измери тази консумация ? Правил ли си тест за утечка на ток и сигурен ли си че акумулатора е читав ? Опитай да откачиш акумулатора и да запалиш на следващия ден. Така ще си сигурен че причината не е в него.
Закования с чук винт, държи по-добре от завинтения с отверка пирон !


ivchotr

Ако мериш за утечка преди колата да е "заспала", ще отчиташ такава. Един ампер отчитана при теб утечка е отдавана мощност от около 12+ вата при напрежение на акумулатора от 12+ волта.
Да речем, ако не ти изключва захранването на плафона/плафоните в багажника (което ми се е случвало на Фокуса), ще харчи този ток. При акумулатор от 60 амперчаса, за 24 часа ще си заминат 24 ампера. Като да не ще да завърти стартерът е напълно достатъчно (случвало ми се е с Типото).

Така че е добре да измериш консумацията на ток при заспал двигател. Но трябва да имаш гараж, в който можеш да оставиш колата отключена с вдигнат преден капак за няколко часа. Иначе все ще мериш когато компът и разни други скрити консуматори работят.


Alexi

за 20-30 минути трябва да заспи .. няколко часа с консумация от 1А не са малко .. консумация над 100мА говори за някакъв проблем ,в идеалния случай е под 50мА


Petar 1966

Аз имах проблем с мултимедията на един Ровър 75.За три, четири дни ако не се караше колата, акумулатора умираше.
Ако имаш допълнително поставена мултимедия, може от нея да е.
Животът иска жертви,но няма да сме ние!


AngelB

Мерих тока с мултицет. Да разбирам, че за да заспи трябва да я оставя поне 30 мин. със закачен акмулатор и амперметър?


Alexi

можеш да ползваш амперклещи вместо мултицет


AngelB

ок, ще меря с амперклещи. Но все пак 1А не е ли много, дори в незаспал режим?


Alexi

не е много това са реално 12 вата .. имаш активни системи които консумират ,при някои модели свети и таблото известно време


ivchotr

Нали ти писах по-горе. Свали някоя от задните облегалки, затвори вратата на багажника и виж дали свети някой плафон. Съвсем случайно хванах как плафонът в багажника на дизеляка си свети при затворена врата на багажника. Ами пак добре, че колата не стоеше повече от 8 часа без да се кара. На Типото обаче жените бяха забравили прожекторчето до плафона над предните седалки включено и за почти едно денонощие светене акумулаторът беше клекнал и не щя да завърти. Ако не си забравял плафони в купето, виж тези в багажника. Не знам дали имаш плафони под сенниците. Ако имаш, виж и тях. Ако има данни за подобна утечка и след заспиване на колата (понякога трябват 2 - 3 часа), трябва да търсиш проблема из инсталацията. Най-лесно е да вадиш бушон след бушон и да видиш при кой изчезва консумацията. Така ще се ориентираш къде е проблемът.


zz_stefanov

Ампер клещите трябва да са за постоянен ток. Повечето не са такива.


AngelB

Благодаря за съветите.
Ще прегледам осветлението, ще търся чрез вадене на бушоните, засега нямам амперклещи (ADC), ще изчакам 1 час със включен амперметър.
След като открия паразита, ще пиша тук.


Bizu

Аз се сещам да подсетя да видиш и осветлението в жабката.


zz_stefanov

Колата е от тези които трябва да гасят всичко дори и да е оставена някоя врата отворена.


ivchotr

Въпросът е ако не го прави по някаква причина. Другият вариант е да не е измерена правилно утечката и тук само да разтягаме локуми. А акумулаторът да си е пътник по принцип.


AngelB

#15
Досега:
  • Проверени осветления (багажник, жабка, плафони) - Ок
  • Акумулаторът е на 2 години, с напрежение 12.6V, колата си пали нормално, 14.7V при работещ двигател, зареден и проверен с автоматично зарядно.
  • Консумация непосредствено след изключване - около 1А.
  • След около 10 мин. след изключване гаси екранчето на таблото, гаси медията, консумация - около 0.5А
  • След 10 часа отново измерване - пак 0.5А
  • Вадене на всеки от бушоните - консумацията не пада под 0.5А

Измерването с мултицет и с амперклещи показва еднакви стойности. Амперклещите могат да измерят заспалото състояние, защото не се разкача акумулатора. Търси се този 0.5А при заспало състояние откъде е. :-[

Остава да изключа двете допълнително монтирани преди 3 години екстри (дистанционно за централното заключване и управление на дневни светлини) и да меря пак. Само трябва да ги намеря къде са монтирани ::)
Цитат на: zz_stefanov в 07 Март 2022 19:27:10Колата е от тези които трябва да гасят всичко дори и да е оставена някоя врата отворена.
Да, затова заподозрях тези допълнителни екстри.
Съвсем доскоро колата е стояла по един месец без да се кара, след което си пали и тръгва от раз.


Alexi

не са на едно място всички бушони ,търси други ..


ivchotr

Газова уредба имаш ли? Ако имаш, проследи как е вързана електрониката ѝ към захранването. В смисъл дали стои "будна" след изваждане на ключа.


AngelB

#18
Здравейте, да докладвам.

Цитат на: ivchotr в 08 Март 2022 14:16:03Газова уредба имаш ли?
Не, няма АГУ.

Оставих колата в сервиз, където се съмняваха с алтернатор. Нооо... утечката се оказа в медията, остава включена, макар че гаси екранчето при заспиване. Свалена е, сега аз съм на ход през уикенда да я разглобя, за да видя дали мога да намеря проблема или да се оборудвам с друга.
Поздрави.

Сервизът е TomFord в София. (thup)


Pyrhel

Може да е полезно за някого - по-добре го напиши. Може да редактираш публикацията си и да го добавиш в нея.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.


Petar 1966

Радвам се че си открил проблема.
Обикновено мултимедията (медиация) дава ядове.Особено ако не е оригинална (китайче).
Животът иска жертви,но няма да сме ние!


saggy

Имах такъв проблем преди време на старата кола. Афтърмаркет мултимедията точеше ток при загасен двигател. Решението беше да се свърже радиото след ключа за запалване и при загасен двигател тази електрическа верига е отворена и няма захранване в нея. Отидох в сервиза, в който ми я монтираха и я свързаха след ключа за запалване.


Alexi

значи нейния бушон не си го вадил .. инак щеше и сам да откриеш проблема


ivchotr

Ако въобще е имала бушон.
При мен заводското радио може да работи на положението на ключа преди "контакт". Както и при изваден ключ, като се натисне бутонът он/офф. Тогава работата му е ограничена до 1 час. Китайчетата, които съм разглежал, обикновено ползват заводското окабеляване и не би трябвало да има проблем при изключено захранване. Проблемът може да се е появил, ако нещо е побългарявано при монтажа. Ако обаче си е заводски проблем на китаеца, поне го снимай и му пусни модела, че да не се нахендри и някой друг с него.


AngelB

Да уточня:
  • Медията е фабрична, 6000cd, нейният бушон си е вътре в нея, но това го научих после 8) .
  • Наистина може да работи при изваден ключ.
  • Няма как да я захраня от верига след контакт, защото всеки път при гасене на колата ще губи часовник и код за активиране.

Нооо... всяко зло за добро ;) Мога да се огледам за нещо с блутуд, ако не мога да я оправя. Макар че по фабричната има някаква подготовка, включително бутон със знак телефонна слушалка.


saggy

Дай я на сервиз да я видят защо точи толкова ток. Най-вероятно ще е най-евтиният вариант. В тази тема колега споделя къде е ремонтирал своето фабрично Сони - https://fordbg.com/forum/index.php?topic=10573.0;topicseen
Относно колко трябва да харчи колата при загасен двигател ще споделя моят опит при замерването на консумацията на нов акумулатор:
ЦитатОт инфото в интернет намерих, че до 0,05А е ОК, може и малко над тази стойност. Ако утечката равна или над 0.1А има проблем. Днес в магазина потвърдиха за 0.05А, като това било изискването на вносителя на акумулаторите. В случая на NGT продават EAS, Varta, Bosch.
Относно заспиването - дисплейчето на таблото изгасна на 15-та минута, но консумацията беше 0.22А. Трябваше още 25 мин, т.е. общо 40мин, за да падне консумацията до 0.0А. Та заверих акумулаторът с 40-минутно мръзнене пред отворения капак на колата.
- https://fordbg.com/forum/index.php?topic=136.180


AngelB

Цитат на: saggy в 10 Март 2022 11:53:13Относно колко трябва да харчи колата при загасен двигател...
Точно така е. Сега при мен е 50mA след 10 минути, когато изгаси дисплея. Но това е за Фиеста 2007, а при теб виждам Фокус 2011.


ivchotr

Цитат на: AngelB в 10 Март 2022 10:23:27Да уточня...


А някакви преработки по нея или окабеляването забелязват ли се? Щото да харчи толкова ток докато е изключена, изглежда малко странно. Ако има консуматор в нея, който харчи толкова, трябва яко да грее.


AngelB

Цитат на: ivchotr в 10 Март 2022 12:55:44А някакви преработки по нея или окабеляването забелязват ли се?
На външен вид нищо не е преработвано не личи да е отваряно аматьорски, а аз още не съм го отворил. Само да отбележа, че проблемът с консумацията е съвсем отскоро, а карам тази Фиеста от около 3 години без проблем.


ivchotr

А ходи ли при акумулаторчик да премери акумулатора. Че утечката може да е в него.


AngelB

Цитат на: ivchotr в 10 Март 2022 20:38:38А ходи ли при акумулаторчик да премери акумулатора. Че утечката може да е в него.
Ако утечката е в акумулатора няма да ми покаже ток по кабелите към него, а само ще се разрежда акумулатора. Имаше затворена верига, по която имаше ток 0.5А при изключен/заспал автомобил. Сега, при разкачена медия, консумацията е 0.05A, което е границите на нормалното.


ivchotr

Е ми значи си намерил виновника.