Тресе волана като карам бавно и после полицията не ми вярва

Започната от Пит, 18 Август 2021 23:12:42

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Пит

Значи като карам моя FORD Fiesta V 2003 (ям ги тия новите мерцедеси и BMW на магистралата та стой гледай). Обаче не го правя нарочно. Принуден съм. Причината - започва да вибрира волана между 110-140 км/ч. Като карам с над 140 никакви проблеми.

Бях при един майстор - бивш шампион, състезател. Колата ми стана бърза и сега не може да се кара бавно. Това не е майтап. Вие може да си мислите, че е майтап, някаква шега, но на мен ми се плачи. Всеки път си казвам: "Тресе, не тресе няма да карам бързо." Обаче на магистралата в един момент ми писва от това тресене/вибриране на волана. Започвам да се плаша, че ще получа някаква болест. Като тия дето работят с къртачи по цял ден. Напоследък ме боли по-често глава. И така като почна да се притеснявам. Тогава вдигам 180-200.

И така с 180 си карам на магистралата. Обаче бавните мерцедеси и BMW само ми пречат в бързата лента. Това, обаче не е най-големия проблем.

От известно време почнах да получавам фишове. Вече три пъти наемам адвокат и всеки път доказвам с експертиза, че волана ми вибрира между 110-140 км. Водих я на много сервизи и нищо. Дори имам експертиза за съдията. В началото първия съдия не вярваше и ме изпрати на независима проверка. Естествено спечелих вече трето дело. Обаче тия полицаи не се примиряват. Дори на третото дело прокурора искаше да пробва моя форд. Познай? Еми и той каза, че тази кола трябва да се кара бързо щото вибрира.

Обаче много мотаене по тия съдилища. Почна да ми писва всеки път. Адвокат, водя я на сервиз. Те не могат да я оправят и само подписват, че вибрира между 110-140 км. ч и след 140 спира да вибрира. Като на 180 е идеална.

Последния път съдията ми каза, че ако не я оправя ще ми вземе колата. Може ли някой да ми каже. Какво и е на колата, за да кажа на сервиза как точно да я оправят. Искам да не вибрира нито на бавна, нито на средна , нито на бърза скорост.

Обаче е много бърза сега. Факт!!!


zloster

Дали е истина написаното няма как да проверя. Ако не е, все пак заслужаваш поздравления за добрата история. Драскачите-сценаристи от българските ТВ продукции да седнат да те черпят по едно кафе/бира, та дано попият малко можене.

Сега на въпроса с оплакването:
нищо не споменаваш за гуми и джанти. Има една малко вероятна възможност да е от тях проблема с вибрациите. Ето малко информация по въпроса:
1) https://youtu.be/7QdUJW3Djag?t=48 - от епизода с дъртите бегачки на Топ Гиър и техническия преглед (TUV) на автомобила по немския начин. Има машинария, която проверява колко са кръгли гумите;
2) https://www.tirerack.com/tires/tiretech/techpage.jsp?techid=109&; - два абзаца от този текст на Tire Rack (един от големите продавачи на гуми директно на краен клиент в САЩ)
Цитат"The GSP9700 Vibration Control System includes Hunter's exclusive Road Force Measurement System to help detect potential tire uniformity causes of vibration that are not balance-related. This system utilizes a "road roller" which applies up to 1,400 pounds (635 kg) of force against the wheel and tire assembly to measure their combined uniformity. This simulated road force test helps verify if the assembly is "round" when rolling under load.

The GSP9700 Vibration Control System can also measure lateral and radial rim runout (out of roundness or side-to-side movement) to identify and separate wheel runout from tire runout. The system then calculates the contributions of the wheel and the tire to a potential vibration and presents the service specialist with easy-to-follow instructions on the appropriate corrective actions."
В първият абзац споменават за машина, която упражнява натиск (до 635 кг) на въртящата се гума с джанта, за да установи общата им равномерност (uniformity). Така се проверявало дали, когато е под натиск и се върти, гумата с джантата са наистина "кръгли". Във втория абзац коментират, че "усукана" джанта също може да е причината. Малко повече за съществуването на това явление може да се получи от справка в търсачка: https://www.google.com/search?q=%D1%83%D1%81%D1%83%D0%BA%D0%B0%D0%BD%D0%B0+%D0%B4%D0%B6%D0%B0%D0%BD%D1%82%D0%B0
От година-две-три не бях виждал Гугъл да отговори добре на търсене, но тук се е справил. Резултатите са от български автомобилни форуми на цялата първа страница (цели 8 резултата+няколко допълнителни теми от два автофорума)!

Тънкият момент при двата проблема е, че обикновената машина за баланс може да не ги хване.
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

ivchotr

Наскоро един колега ми разказва за подобен проблем с неговата кола. Всичко по окачването било сменено с нови части, колелата проверени и с качествен баланс, но въпреки това при определени скорости воланът вибрирал както във фейлетона по-горе. Някакъв майстор му казал, че за да се оправи проблемът, трябва да се сменят вътрешните карета на полуваловете. Моят човек сменил целите полуоски и воала - проблемът изчезнал.
За да не сменяш полуваловете или каретата, защото при теб проблемът може и да не е от тях, ако окачването не е пипано, е добре да се проверят тампоните на двигателя и скоростната кутия, всички възможни щанги по окачването и пружините. Балансът мисля, че няма нужда да го коментираме, той е ясен. На Фиестите и Фокусите пружините на предното окачване имат склонността да омекват и да се чупят дори, амортисьорите да губят налягане, а тези неща дават отражение върху поведението на колелата и от там на волана. Като се има предвид в какво състояние са ни пътищата, дори новите, преминаването през лека неравност може да вкара колелата в резонанс, ако окачването не е стегнато. Различното налягане в гумите също е възможна причина.