Петият - 2015 Ford Mondeo 2.0 TDCI

Започната от Septerra, 18 Април 2018 15:39:49

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

jo_jo

познах я в обявата в олкс, успех с продажбата


Mondeicho

Успех с продажбата и очакваме да видим новата придобивка.
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

Septerra

Колата има нов собственик, но същевременно остава в семейството - най-добрият вариант, който можеше да стане. Днес по-късно или през уикенда ще напиша още един пост в тази тема - общи впечатления за 2 години и 40 000 пробег, плюсове и минуси спрямо моя опит с модела.

Septerra

Както обещах, малко обобщени впечатления от модела. Карах го 25 месеца и 42 000 километра.

Плюсове:
+ добра изработка, малко над тази в МК4, където също не беше зле - добри материали в интериора с изключение на ниските пластмаси; по принцип имат калпава кожа на воланите, но моята беше супер, тази на седалките е доста издръжлива.
+ моторът е супер - на място работи малко по-шумно от този на МК4, но в движение е супер равномерен, тих и приятен за каране; разходът е приличен за такава кола - за целия ми пробег средно беше окло 7.2, като карам доста в града, а на магистралата я натискам.
+ много е удобна! шофьорското място е много ергономично, всичко се управлява лесно и е там, където очакваш; седалките са много комфортни и за дълъг път, отзад има място и удобна позиция на седене.
+ автоматикът - една болезнена за форума тема - при МК5 е чудесен, казвам го най-смело. Знам, че е Powershift, но нека не се бърка нито с Powershift-a на МК4 (има сериозни конструктивни промени), нито с този от САЩ със сухите съединители на Фокус и Фиеста. Кутията работи супер, с минимални изключения винаги знае какво искам да направя с колата. След 280 000 километра продължаваше да работи като нов без никакви признаци на придърпвания, забавени смени, шумове и каквото още се сетите. Тук е важно да се спомене, че смяната на маслото по предписание от Форд (макс 60 000 км) е просто абсолютно задължителна.
+ изглежда много добре - субективен фактор, но за мен MK5 ST-Line е супер изглеждащо комби, пък било то и малко "трътлесто". Хората си се обръщаха след нея. :)
+ уникални фарове - много точно автоматично превключване между къси и дълги, прекрасна осветеност, промяна на режимите в зависимост от светлината около колата. Никакви забележки, силно препоръчителни пред стандартните халогенни фарове с лупа за модела, направо задължителни.
+ много глезотии - нормално, относително нова кола, има куп готини глезотии. Силно препоръчвам СИНК3 заради Android Auto, както и дигиталния дисплей. Нито една екстра или функция не ми е отказала за тези две години.
+ много тиха на път дори и с висока скорост.
+ засега изглежда надеждна като обща конструкция - не ми се наложи да пипам нищо по окачването, а я карам на 18ки и 19ки. Моторът е познат и надежден, кутията, както стана дума, също е без оплаквания. Смених маховик и семеринг, но за тези километри при дизел го смятам горе-долу за нормално. Единствените други ремонти са един тампон на скоростите и допълване на климатик.
+ ДПФ-ът работи абсолютно незабележимо, никога не е давал никакви проблеми, не е записвал никакви грешки. Колата никога (съвсем без преувеличение) не е изкарвала черен дим, дори и на място да я държиш на прекъсвач.
+ добри спирачки и не криви дискове (най-накрая! (rofl)).

Минуси:
- много е тежка - добре оборудван екземпляр е около и над 1800 кг, което си е много. Да се чуди човек защо тежи толкова, при все, че е с алуминиево окачване и пластмасов картер.
- щеше ми се да навървява мъничко повече, но това е в пряка връзка с горната точка. Моторът се разгръща супер и има мощност от рано, но просто купето му тежи.
- малко по-скъпо обслужване, ако е автомат - двигателят не е скъп за поддръжка, но за оригинално масло и филтър за автомата си се подготвят 400-500 лв.
- климатроникът понякога се ошашква и се чуди на какъв режим да отиде, ако е на 'авто' - върти клапите и не знае да топли ли, да студи ли. Налага се да си регулираш силата и температурата ръчно, че почва да дразни.
- по-малък багажник от МК4 и доста по-малък от МК3. Колата е голяма, но е пълна с дебели кори, шумоизолация и какво ли не.

Това е, което ми идва на първо четене. С удоволствие бих отговарял на въпроси, ако някой има такива. Ако админите преценят, нека заключат темата. Скоро ще има нова за Mondeo Vignale. :)