Петият - 2015 Ford Mondeo 2.0 TDCI

Започната от Septerra, 18 Април 2018 15:39:49

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Septerra

Както логиката повелява, след четвъртия идва петият. :) А той е третото ми Mondeo - 2015 година, 2.0 дизел, 150 к.с., автоматик, Titanium с доста богато оборудване - адаптивни LED фарове, салон от Алкантара и кожа, предни ел. седалки (шофьорската с памет), навигация (с всичките му блутуути и т.н.), 18-ки, автоматично паркиране, електрически багажник, няколко интересни електронни асистиращи системи, стъклен таван с гюрук и ел. щора, дигитално инструментно табло и други.

Колата е на доста километри, но е гледана изключително добре и смея да твърдя е в безупречно състояние - получих съвестно попълвана сервизна книжка от самото начало, все в един и същи официален сервиз на Форд в Италия. Автоматикът работи перфектно, двигателят пърпори равномерно, изключително тиха и плавна е в движение. На първо четене предстои само смяна на маслото на автоматика, всичко друго е извършено на предишното облужване в Италия (водна помпа и ангренаж) или при първото обслужване в България (масло и филтри).

Като придобия още впечатления, ще споделя. :) Сега малко снимки:



didon80

Още веднъж честито. Чудесен избор и логично продължение на традицията. Ще следя темата с интерес.


exclusiveremix

Честито и безаварийно занапред.Олучил си го с доста голямо оборудване и с перфектния мотор и кутия.Въпреки че е на много км,салона изглежда доста запазен и свеж.Очакват ли се някои пипвания като при последното ти мондео ?
Ford Focus Ecoboost Red Edition
Ford Fiesta TDCI Black&White


Alexi

хубава машинка честито ,само безаварийно ... ЛЕД-а ми е интересен ,свети ли добре и как е спрямо фабричен ксенон ?


jo_jo

много е красива, само нафта :)


Septerra

LED-а свети подобно на ксенон, но доста по-наситена е светлината. Някак ми стоят малко къси като дължина (може би има някаква форма на реглаж, която трябва да открия), но зоната, която се осветява, е ясна като ден. Дългите са убийствени, а могат да се пускат и сами според насрещния трафик.

Подобрения замислям, естествено...  (tooth) Но на първо време ще са минимални - една от малкото екстри, която няма колата, е камера - в багажника има пълно окабеляване, но камера не е сложена. Предполагам, че при поръчка на пакет с автоматично паркиране камера е трябвало да се доплати и затова са я пропуснали. Има и по-тарикатски решетки за предната броня, но това ще остане доста по-напред в бъдещето. :)

За момента гори точно колкото МК4-ката в града, въпреки че е автоматик. Това ме радва доста.


Alexi

Пауършифта няма загубите на хидротрансформатора ,не би следвало да гори повече заради него , мисля ,че е и по лека мк5 .. а и мотора е по нова модификация  .


Pyrhel

Супер е и изглежда много запазена/пазена. Честита и дано не създава проблеми!
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.


Mondeicho

Честито и много безаварийно шофиране! Крайно време е да се появява новият модел във форума  ???
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.


Septerra

Първо по-сериозно излизане от града. 145 км/ч на темпомат по магистралата (София - Пловдив и обратно) и 80-120 км/ч по междуградските (Пловдив - Казанлък и обратно), в зависимост от трафика и пътя. 4 човека с малко багаж и климатик на 80% от времето. Още не съм я мерил по колонка, че не беше пълен резервоарът догоре като потеглих и нямаше как. Засега - добре. :)


Mondeicho

На дълго при Мк3 дава малко отклонение при мен, предполагам тук още е подобрена точността. Ще споделиш впечатления когато провериш.
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.


Septerra

Почти 4000 км. по-късно, ставам все по-доволен от колата. Засега се занимавам основно с разкрасителни процедури, тъй като друго не откривам за отстраняване. Минахме пълно пастиране и полагане на защитна твърда вакса, както и защитно фолио с 5 години гаранция на фаровете - за да се намали възможността за пожълтяване и щети от камъчета.



Soura

Малко закъсняло, но честито! Този елемент за мен е една от най-красивите коли в класа си. Още много без аварийни километри ти пожелавам.


Mondeicho

Аз повече от година съм с фолио на фаровете и нямам забележки. Видимостта си е същата няма щети от камъчета, пожълтяване и т.н. За мен това са задължителни процедури, които запазват боята и фаровете  ;D
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.


Мишо

Честитка и от мен за колегата. Само нафта и безгрижно пътуване желая, Мондеото е мноооого добро......ама мноооого добро.


Septerra

Благодаря, колеги. :) Наистина засега колата е само удоволствие, дано така си и остане. :)

А сега отново по темата с разхода, направих една бърза засечка пълен-пълен резервоар, от една и съща колонка, че даже и бензинджията беше един и същ. :)

50 литра нафта за 733 километра, от които - 160 км. градско в София, 500 км. магистрала (130-170 км/ч, най-често 140 или отгоре) и 70-80 км. планинско, климатикът не е спиран. Резултатът е 6.82 литра на 100 км. с автоматик. Прилично. :)

Борда излиза, че бяга с около половин литър, което е приемливо. :) Скоро ще правя още пътувания по магистралите и ще направя нова засечка, мисля, че основно градското не го измерва коректно. :)


Septerra

Колата се кара с кеф всеки ден. Засега нищо не съм пипал извън споменатите козметични процедури и разни подобни, надявам се и така да остане. Лека-полека се задава обслужване на хоризонта - масло и филтри плюс масло на кутията, че са минали към 50к от предната смяна (на кутията). Това ще се случи на есен, но все пак вече се оглеждам за цени и т.н.

За три месеца километражът набъбна с около 7000 км., идват още два месеца, в които ще се добавят към 3-4000 км. Преди около 2-3 седмици направих едно пътуване до морето на пълна газ да видя как й се харесва на колата, останах доволен - разход около 8-8.5/100 при 160-180 км/ч нон-стоп и изпреварвания с газ до ламарината. Следващото дълго пътуване съм го планирал по обратния начин - 120-130 км/ч, леко и полеко. :)

Скоро се надявам да се захвана най-накрая и с паркинг камерата, а междувременно се оглеждам и за рейки за покрива, че багажът става все повече, а багажникът - все по-малък с всяко следващо поколение. :)



Alexi

те рейките са евтини особено като имаш фабрично надлъжните ,но куфара си е разход ,читав е 4 цифрена сума .. аз  в момента се оглеждам за багажник за велосипеди за покрива ,че съм в течение на цените вече


Septerra

Куфарът е наличен - брат ми има за Кугата и не се ползва много често, та това не е проблем. Оказва се, че за този тип релси като на МК5 - вградени в тавана, а не изпъкнали нагоре, откриването на рейки и тяхната цена са доста забавни... :)


petermitkov

Тюле едни много готини лапи за такива греди (ще ти ги снимам довечера наживо)

Мойте ми ги взе приятел от ибей (още имам проблем с акаунта) на много добра цена.
И се оказа че напречните греди за тях са някакви по-тънки и шумят по-малко.
sapienti sat


jo_jo

аз отдавна дебна за греди, но не са ми спешни. Отиди на сайта на туле и си виж точно какво ти дава - от 3 части е - греди, основи и кит. И в БГ има варианти втора употреба, иначе и в ибей се намират, но там повечето са collection only и се оскъпява доста.


Septerra

Огледах багажник.бг и по иБей, ама нещо не ми се дават 200-300 кинта за греди, които ще ползвам два пъти в годината. Навит съм на вариант втора ръка, ама в OLX-а не мога да открия греди, които да стават за тези рейки - или няма такива наистина, или аз не мога да схвана кои от всички са... :)


Mondeicho

Кутията е лесно решение, неприятно е когато тези неща се пплзват рядко, а струват скъпо и нямаш време да изчакаш някоя промоцийка...
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.


Alexi

кит за Пежака - основи ,греди и монтажни планки ( те са индивидуални за конкретен модел знаете ) е 150 паунда от Англия ,нови Thule .. обаче цените на багажниците им за велосипеди нещо не ми харесва ,че ми трябват 2 бр .


Septerra

Да издухам прахта от темата. :)

Гледам, че последно сме коментирали багажника на тавана - намерих универсални греди Туле, които заспаха на колата. Използвах два пъти за по 10-на дни допълнителния багажник и ми свърши супер работа.

След 12 000 км, дойде време за смяна на масло. Маслото успях само в МП да го намеря (Castrol Magnatec Professional 0-30 за Евро 6 на Форд), около 20-на лева литъра излиза. От там взех и горивния филтър (под 40 кинта), другите филтри са заместители. Всичко засега е наред с колата, кара се бая. Предстои и смяна на маслото в автоматика, но има още километри до нея.

Ето и една снимчица с багажника. Малее й, а и на мен, догодина ще се огледам за по-голям. :)



jo_jo

на туле няма универсални, всички планки и гумички са за специфичните извивки, иначе лапите са ти 754


Septerra

Може би не са универсални в истинския смисъл на думата, но се водят за Мондео Мк4 и се хващат не към гредите на тавана, а към рамката на вратата. Паснаха перфектно на МК5-цата, тъй като можеха да се регулират по дължина. Абе, заспа работата. :)


Mondeicho

Аз тези като твоя захват не ги харесвам, защото лесно можеш да надраскаш лаковото покритие и винаги имам усещането, че вратата не уплътнява хубаво и влиза шум отвън особено по магистралата.
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.


saggy

Колеги, сами ли слагате фолио на фаровете или ходите в сервиз? Има ли опасност да се изкриви или потъмни светлинния лъч?


Mondeicho

Аз ходих на сервиз. Питах на 3М имат готови комплекти за съответния модел кола, но излизаше по-скъпо отколкото ми искаха момчетата, които ми го поставиха. Няма изкривяване или затъмняване.
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.


Septerra

Аз ходих при момчета, които само това правят. 100 кинта с 5 години гаранция, изобщо не изкривява светлинния лъч.
Специално Туле-то са му направили много меки гумени крачета, на които ляга, и няма нараняване на лака. И шум и не съм забелязал засега. За рейките отгоре струваха 2-3 пъти по-скъпо. :/


Septerra

Днес зимни гуми. Отново избрах Laufenn, миналата година карах МК4-ката с тях и останах много доволен. Да се надяваме, че и тази година ще е така. :)


exclusiveremix

Мойте джанти са застанали бонбон.Продължавам да твърдя,че тази джанта стой по-красиво от тези многоспицови.
Ford Focus Ecoboost Red Edition
Ford Fiesta TDCI Black&White


Septerra

Да, и аз не съм фен на многоспицовите. Даже мойте ще си заминават, пуснал съм ги за продажба. Планът е на лято да се качим на 19-ки от ST Line. :)


Septerra

Първият по-сериозен ъпгрейд на колата - навигация SYNC3 с Android Auto. С думи прости, Google Maps (с трафик информация) и Spotify директно на дисплея. Освен това, 3-ката се оказа много по-бърза и лесна за управление от 2-ката. Впрочем, колата е вече и с камера.



ivkata

Изглежда много добре,  от къде я купи колега?


Septerra

От Англия я взех, колега. Скоро ще имам СИНК2 и СИНК3 за продажба, ако някой има интерес - да свирка. :)


Septerra

Колега, @ivkata, пълна ти е пощата, не ми приема писмата... :)


Septerra

Поради проявения интерес от няколко човека, качвам още няколко снимки на SYNC3 с вече напълно направена конфигурация за екстрите на моя автомобил. На последната снимка е вградената навигация на самия SYNC3.


Septerra

Още малко софтуерни подобрения по колата. Таблото, по подобие на Convers+ при МК4, може да се ъпдейтва, а и да изкарва допълнителни функции през Forscan. Освен това, със софтуер от братята руснаци се отключва заводската карта на 2.0 дизела от 150 към 180 к.с. Та сега колата си е с фабричен софтуер на 180 к.с. и 400 Нм от 150 к.с. и 380 Нм, моторът е 1:1 механично и в двата случая. Разликата е малко, но се усеща при по-висока скорост. :)



exclusiveremix

Супер се е получило това със софтуера.Надявам се да се усеща някаква разлика и на пътя и то не само като максимална скорост.Все си мисля,че и при мен може да се направи това,та дори и на 140 коня да скоча,но от МП не се навиват да направят това което ти си направил.Според теб има ли как да се случи ?
Ford Focus Ecoboost Red Edition
Ford Fiesta TDCI Black&White


Alexi

тебе ти липсва една предавка ,а мотора 140 със сигурност има и хардуерни разлики ( за 125 не съм сигурен )


exclusiveremix

Където съм чел по форуми 140 и 125 са напълно еднакви.По каталожки данни обаче откъде идват тези 10 Нм отгоре само при 140 версията,не мога да си обясня.
Все ще има някакъв начин как да се случи при мен без да намесвам чип тунинг,ама докато се разбере и се приложи....
Ford Focus Ecoboost Red Edition
Ford Fiesta TDCI Black&White


Septerra

Има една джаджа UCDS от братята руснаци. Потърси сайта на тая джаджа и там има форум, в който се обсъждат различните подобрения, които могат да се правят с нея. Именно с нея става активацията на картата за 180 к.с. при мен, ако има нещо такова при теб - ще го пише във този форум. Доколкото знам 200 к.с. (или 204 ли, колко беше...) версията на 2.0 EcoBoost я активират с карта 240 к.с., може и при теб да мине номера. :)

Иначе при мен, разлика се усеща при доускорение от 1500 об/мин нагоре. При тръгване от място няма разлика, а още не съм излиза извънградско да видя при висока скорост как е. Но си струва определено. :)


Septerra

С пролетта идват подобрения. :)

Колата я купих с някои външни забележки (предната броня и капак бяха в точки от камъчета), а покрай Коледа я натиснаха на паркинга и счупиха предната решетка. Отделно някой си тресна вратата в пасажерската врата и остави дупка.
С помощта на каското и майстора, който винаги ми угажда (наздраве! (tooth)), забележките са отстранени и в процеса сменихме решетките с такива от ST Line. Чакат я и оригинални 19ки от ST Line, а по-натам и други глезотии от пакета.
Междувременно ъпдейтнах навигацията до последния софтуер (SYNC 3 версия 3.0, Build 18025, последната засега) с карти 2019 година (F8). Засега толкова. :)



exclusiveremix

Ах,че уникално е станало.Всичко ти е в пиано лак,страшно много си подхожда с графита на автомобила ти.Страшно много ми харесва.А идеята за графитените джанти от ST-Line...евала,поздравления !
Ford Focus Ecoboost Red Edition
Ford Fiesta TDCI Black&White


Mondeicho

Страхотно изглежда. Картите подробни ли са на навигацията и има ли трафик в реално време?
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.


Septerra

Самата навигация поддържа карти по два различни начина - има си вградена навигация, която не поддържа трафик информация, но се обвновява безплатно от сайта на Форд. Отделно може да се закачи с телефон (Android Auto или Аpple CarPlay) и тогава изкарва Google Maps или Waze на екрана с трафик инфо, полицаи, камери и т.н. Обикновено ползвам второто, защото те предупреждава за скрити куки и камери (ако другите потребители в Waze са ги вече репортнали).


Septerra

А вече и с 19ките и летните гуми. Размерът е 245/40/19. :)


Mondeicho

Ти си нямал търпение да ги сложиш  (rofl)
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.


Septerra

И един малко по-арт (уж) поглед след промените. :) Вляво се подава "бившата", МК4-ката. :)


Alexi

Чудесен :) как е возията с 19ките


Septerra

Засега не усещам почти никаква разлика спрямо 18ки - разликата във височината на борда между 235/45/18 и 245/40/19 е само няколко милиметра. Доволен съм, не е като лагерна количка. :)


B.Stoilov

Тея 19ки как ще ми заспят :(


Septerra

Една година и 24 000 километра по-късно, време е за малко ъпдейт. :)

Първо, през април направих едно скоростно пътуване София - Берлин - София: почти 3200 км., навсякъде 10-на километра над ограниченията ( с други думи скорост между 130 и 150 км/ч), а в Германия 160-210 км/ч. Среден разход за цялото пътуване (трима човека и не много багаж), 6.7/100.
[attach=1]
След това, дойде време за пълно обслужване на всичко - по книжка си беше дошло време и се подготвих за всичко необходимо. Първо масло на скоростите + филтър (изключително важни при Powershift с мокри съединители) и един семеринг - добрата новина беше, че маслото нямаше частици от работата на съединителите или зъбните колела, беше чисто и бистро. Лошата е, че се установи голям луфт в маховика - при МК5 той поема демпфериращата функция, не съединителите, както е при МК4. Сменихме и маховика с чисто нов оригинален от МП.
После дойде ред на мотора - отново масло (на около 12 000 километра при заводски дадени 25 000 между две смени...), филтри, всички ремъци, ролки и обтегачи плюс водна помпа.
[attach=2]
Междувременно ми изпадна и чисто нов волан от иБей за 10 паунда, който просто нямаше как да подмина. :)
[attach=3]
И накрая, какво съм подготвил - това лято се надявам да довърша ST-Line пакета, като в момента имам почти всичко необходимо. Тези двете накрайничета влизат в задната броня и доста отварят визията.
[attach=4]
Засега, толкова. Настина малко разочароващ беше фактът с маховика, но след смяната и пълното обслужване колата мърка като нова. Лятото я очакват поне едни 5-6000 километра. :)


Mondeicho

Браво, трябва си много каране, нали затова са направени  ::)
Колкото до пакета ще се получи много добре...
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.


Septerra

По всичко личи, че не съм писал в темата от мнооого време.  :D

Колата до преди идването на короната се караше всеки ден, вече съм й навъртял около 40 000 километра. От двигателя и кутията съм без оплакване, основно се занимавам с подобрения и глезотии. Вече е налице пълният ST-Line пакет и джанти 19-ки от Focus ST3. След 10-часов детайлинг, резултатът е следният:




Мишо

Зверска е колата човече, а лично за мен, черната джанта стои много по яко от сивата.


Mondeicho

Супер е станала. И на моята й дойде време за боя на някои детайли, слагане на прагове от Зетек С, че се отвисяха да чакат и след това може и аз да тормозя Крис  ??? (rofl) (rofl) (rofl)
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.


Septerra

Малка фотосесия след последните разкрасителни процедури по екстериора. :)

Впрочем, колата се продава. Време е за Mondeo Vignale. :)
Линк към обявата: https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11588704670777054&slink=fart82


jo_jo

познах я в обявата в олкс, успех с продажбата


Mondeicho

Успех с продажбата и очакваме да видим новата придобивка.
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.


Septerra

Колата има нов собственик, но същевременно остава в семейството - най-добрият вариант, който можеше да стане. Днес по-късно или през уикенда ще напиша още един пост в тази тема - общи впечатления за 2 години и 40 000 пробег, плюсове и минуси спрямо моя опит с модела.


Septerra

Както обещах, малко обобщени впечатления от модела. Карах го 25 месеца и 42 000 километра.

Плюсове:
+ добра изработка, малко над тази в МК4, където също не беше зле - добри материали в интериора с изключение на ниските пластмаси; по принцип имат калпава кожа на воланите, но моята беше супер, тази на седалките е доста издръжлива.
+ моторът е супер - на място работи малко по-шумно от този на МК4, но в движение е супер равномерен, тих и приятен за каране; разходът е приличен за такава кола - за целия ми пробег средно беше окло 7.2, като карам доста в града, а на магистралата я натискам.
+ много е удобна! шофьорското място е много ергономично, всичко се управлява лесно и е там, където очакваш; седалките са много комфортни и за дълъг път, отзад има място и удобна позиция на седене.
+ автоматикът - една болезнена за форума тема - при МК5 е чудесен, казвам го най-смело. Знам, че е Powershift, но нека не се бърка нито с Powershift-a на МК4 (има сериозни конструктивни промени), нито с този от САЩ със сухите съединители на Фокус и Фиеста. Кутията работи супер, с минимални изключения винаги знае какво искам да направя с колата. След 280 000 километра продължаваше да работи като нов без никакви признаци на придърпвания, забавени смени, шумове и каквото още се сетите. Тук е важно да се спомене, че смяната на маслото по предписание от Форд (макс 60 000 км) е просто абсолютно задължителна.
+ изглежда много добре - субективен фактор, но за мен MK5 ST-Line е супер изглеждащо комби, пък било то и малко "трътлесто". Хората си се обръщаха след нея. :)
+ уникални фарове - много точно автоматично превключване между къси и дълги, прекрасна осветеност, промяна на режимите в зависимост от светлината около колата. Никакви забележки, силно препоръчителни пред стандартните халогенни фарове с лупа за модела, направо задължителни.
+ много глезотии - нормално, относително нова кола, има куп готини глезотии. Силно препоръчвам СИНК3 заради Android Auto, както и дигиталния дисплей. Нито една екстра или функция не ми е отказала за тези две години.
+ много тиха на път дори и с висока скорост.
+ засега изглежда надеждна като обща конструкция - не ми се наложи да пипам нищо по окачването, а я карам на 18ки и 19ки. Моторът е познат и надежден, кутията, както стана дума, също е без оплаквания. Смених маховик и семеринг, но за тези километри при дизел го смятам горе-долу за нормално. Единствените други ремонти са един тампон на скоростите и допълване на климатик.
+ ДПФ-ът работи абсолютно незабележимо, никога не е давал никакви проблеми, не е записвал никакви грешки. Колата никога (съвсем без преувеличение) не е изкарвала черен дим, дори и на място да я държиш на прекъсвач.
+ добри спирачки и не криви дискове (най-накрая! (rofl)).

Минуси:
- много е тежка - добре оборудван екземпляр е около и над 1800 кг, което си е много. Да се чуди човек защо тежи толкова, при все, че е с алуминиево окачване и пластмасов картер.
- щеше ми се да навървява мъничко повече, но това е в пряка връзка с горната точка. Моторът се разгръща супер и има мощност от рано, но просто купето му тежи.
- малко по-скъпо обслужване, ако е автомат - двигателят не е скъп за поддръжка, но за оригинално масло и филтър за автомата си се подготвят 400-500 лв.
- климатроникът понякога се ошашква и се чуди на какъв режим да отиде, ако е на 'авто' - върти клапите и не знае да топли ли, да студи ли. Налага се да си регулираш силата и температурата ръчно, че почва да дразни.
- по-малък багажник от МК4 и доста по-малък от МК3. Колата е голяма, но е пълна с дебели кори, шумоизолация и какво ли не.

Това е, което ми идва на първо четене. С удоволствие бих отговарял на въпроси, ако някой има такива. Ако админите преценят, нека заключат темата. Скоро ще има нова за Mondeo Vignale. :)