Мощност в ниските обороти.

Започната от bearsm, 02 Януари 2018 09:19:30

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Alexi

Компютъра си пуска регенерация ,ти изобщо не разбираш кога става това .. прочети малко по темата че много бисери изписа в тая тема ..


bearsm

а ако мошениците на Горубляне са го източили, компютъра ще разбере ли че няма за да ми изпише грешка или трябва да се сипе определено количество гориво за да даде грешка компютъра.

jo_jo

защо не направиш една диагностика за липсата на мощност и да кажеш дали има грешки. За еолис-а не виждам, защо се притесняваш, то си е консуматив, като свърши ще ти каже. Едва ли ще промени начина на работа на колата.

Като цяло ако смяташ, че има проблем отиди на сервиз, после сподели какво са ти казали, за да може някой от тук да коментира нещо конкретно, иначе си карай колата и стига го мисли.

bearsm

Цитат на: jo_jo в 05 Януари 2018 11:35:38
защо не направиш една диагностика за липсата на мощност и да кажеш дали има грешки. За еолис-а не виждам, защо се притесняваш, то си е консуматив, като свърши ще ти каже. Едва ли ще промени начина на работа на колата.

Като цяло ако смяташ, че има проблем отиди на сервиз, после сподели какво са ти казали, за да може някой от тук да коментира нещо конкретно, иначе си карай колата и стига го мисли.

Мисля да направя една компютърна диагностика но ще е другата седмица, че сега не са свободни.
А за еолис-а питам защото не съм сигурен как работи дали има датчик за ниво на течността в казанчето или се задава в компютъра какво количество си сипал и съответно той на базата на изразходваното количество ти казва когато свърши.

Alexi

ти първо виж ФАП-а и катализатора изобщо на местата си ли са ,че 2те заедно са над 500 лв на вторични  :D

bearsm

ФАП-а (поне корубата) си е там катализатора не съм го гледал

bearsm

Здравейте колеги, днес закачих колата на диагностика (с GSM-а) и ми извади грешка P0234 - Powertrain Turbo/Super charger overboost condition. До колкото разбрах става въпрос за претоварване на турбото. Изчистих грешката направих едно кръгче на блока, проверих пак за грешка - няма. Колко на сериозно трябва да взема тази грешка (Не ми е светвало нищо по таблото дори не знам от кога е тази грешка дали е от преди мен или не) и дали е вярно това което намерих като информация по форумите че става въпрос за геометрията или ел. клапана които я управлява.

Поздрави. !!!!

bearsm

забравих да добавя, че колата от както е закупена от мен освен градско е карана и малко по магистралата с не повече от 140-150 км/ч. над 3500 оборота мисля че не съм я изпускал

iwo_19

то  и  1.6  110 коня  няма, 90  и  107, говоря  за  МК2 до 2007 г.

bearsm

Темата беше малко отклонена от първоначалната и идея.

Проблема с мощността беше решен оказа се доста елементарен.
Две свински опашки и всичко вече е на 6 !!!!
Проблема се оказа една счупена щипка на един маркуч, Намиращ се между дебитомера и турбината.

това е въпросният маркуч (link)


bearsm

Здравей колеги.
За жалост се налага да възобновят темата. Оказва се че описания проблем не се е решил с оправяне а горе описания маркуч.
След вече 5 години сравнително без проблемно каране на автомобила сега се задълбочи съществуващ проблем.
Колата няма никаква мощност когато турбина не работи. Под 1700-1800 обороти колата е пълен мартвец. Въобще не иска да поеме най-осезаемо при изкачване, на равно е малко по добре. Днес на прибиране към София през петрохан на места се налагаше да включвам дори първа, защото дори на второ при изкачване под 1500 оборота въобще не поема, педала е натиснат до край и нищо.
Към това мога да добавя и подобен проблем и след 3000 оборота. Примерно на равно на 3-та с 80 съм на 3000 оборота и до там след тези обороти или въобще не иска да поеме или толко бавно че.....
Проблема се получи след зареждане на малка бензиностанция, но по скоро беше съвпадение. Но за всеки случай преди да пиша и измина 700 км съм сменил всички филтри и масло, като въпросните километри са изминат с добавка на бардал за почистване на горивната система.
Мога да добавя, че можеби при педал до края поема малко по бавно от колкото при по леко натиснат педал.
И последно както и да карам въобще не пуши дори и сега при този проблем.
Имам предположение, че може проблема да е в ГНП, но утре заминавам командировка и ще разследван когато се върна.
За сега сондирам мнения от хора с подобно проблеми.

Ozzie

На първо време - диагностика за записани грешки и след това на живи данни:
- налягане, което прави турбината;
- работа на променливата геометрия - променят ли се процентите, които ѝ задава компютъра или са константни - някъде между 4,5% и 5%;
- налягане на горивото в рейката - искани / постигнати резултати, т.е. компютъра задава какво налягане да бъде постигнато, а клапана в самата рейка измерва постигнатите стойности. Мисля, че имаше нещо такова и за количеството гориво, но не твърдя със сигурност.

Най-простото нещо, от което може да е причинено подобно поведение - нарушение на целостта на маркучите отиващи от вакуум помпата към клапана за управление на променливата геометрия (заврян е зад двигателя, над дясната полуоска, поне при Ц-Макс), както и от него към самия актуатор на променливата геометрия.
Може и някой въздуховод след турбото към колектора да е компрометиран и от там да губи налягане.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

bearsm

Благодаря за бързия отговор.
Ще проверя въпросните въздуховоди както и маркучите след вакум помпата, но ако в тях е проблема не би ли следвало проблема да е при обороти в който работи турбината, а при мен проблема е в ниски обороти когато торбината още не се е "развъртяла"

Ozzie

Ако проблема е в маркучите за управление на променливата геометрия (независимо кой от тях), турбината ще развърти на кукуво лято.
Затова си и трябва диагностика с данни в реално време. От някой който знае какво да търси и да гледа или от някой патил (като мен).  ^-^
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

bearsm

Проблема е решен оказа се, че вече 5 години карам колата с проблем в EGR клапана. Просто сега съвсем се е прецакал. Майсторите казаха, че е останал отворен, а защо компютъра не е показал грешка никой не знае. След като го оправих все едно карам друга кола.

saggy

Как го оправи? Смяна с нов или премахване?

Alexi

какъв риторичен въпрос  :D аз не съм чувал някой да си смени ЕГР клапана на форд .. 850 лв беше последно в МР, за 1.8 тдци проверявах .. сега цената ще е над 1000

Ozzie

Цитат на: Alexi в 30 Септември 2022 18:35:38...аз не съм чувал някой да си смени ЕГР клапана на форд ..

https://fordbg.com/forum/index.php?msg=137079
Цитат на: Ozzie в 18 Януари 2020 21:01:42Харесах си ЕГР от една морга (не ми се дават трицифрени суми за експерименти), като даде време, ще го монтирам и ще споделя резултат.

Цитат на: Ozzie в 03 Февруари 2020 18:24:12Днес се възползвах от може би последния сносен ден, преди отново да стане студено и смених EGR клапана.
И стана чудо, геометрията се събуди.

Та моя опит с този двигател ме научи, че за да работи управлението на променливата геометрия, ECU-то си сака изправен ЕГР клапан. Какви магарии правят маперите, дето го "изключват" софтуерно, за да залъжат ECU-то, не знам и не ми се дават няколко стотатачки за експерименти.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

saggy

Каква е тази безбожна цена за тоя клапан, фордовска работа - хем евтино изпълнение, хем скъпо после излиза.