Електрически клапан / преобразувател за управление на променлива геометрия

Започната от Ozzie, 15 Ноември 2019 11:45:37

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Ozzie

@Мишо
Ако не те затруднява много, можеш ли да свалиш данни за работата на ЕГР клапана, оградените в червено + данните за работата на променливата геометрия.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...


Мишо

Няма никакъв проблем човече, но съм ги гледал данните на ЕГР-а и всички седят на нула, без значение от натоварването или оборотите, без значение на място или в движение. Имам три параметъра изразени в проценти, волтаж и още нещо беше, но не помня точно. Няма никаква реакция управлението на моя ЕГР, така я взех колата. Явно преди мен някой го премахнал софтуерно, а аз го заличих хардуерно  (tooth)

zloster

Аз друго се сетих:
една част от тези параметри не трябва ли да са по двойки (искано-постигнато, desired-actual(или както там е наречено). Примерно в изображенията от Мишо се вижда двойката за Fuel pressure (веднъж измерената, второто е "desired" т.е. какво е поръчано от "управлението").
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

Ozzie

Ако му се зададе да следи "желано / постигнато" ги показва. Според задкомпютърното устройство.  ;D
Според мен, причината компа да ограничава турбото, т.е. да държи геометрия постоянно разтоварена е, че не вижда ЕГР клапана (не получава обратна връзка от него).
Преди няколко дни записах данни от колата на vova.
При него постъпват данни от ЕГР-а и колата е мноооого адекватна и приятна за каране.
Харесах си ЕГР от една морга (не ми се дават трицифрени суми за експерименти), като даде време, ще го монтирам и ще споделя резултат.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

Мишо

Желано/отчетено като параметри има на малко компоненти Форскана. Поне при моята кола, за ЕГР-а няма такава опция. Желано/отчетено имам за налягането в рейла и мисля, че имаха и инжекторите изразени в милисекунди и милиграмове. Не мисля обаче, че проблема в ЕГР-а човече. Можеш да го видиш как работи, като го свалиш от колектора и му закачиш буксата. Някой друг пали колата и той трябва да отвори ( ако не е вече отворен ), после подава малко газ (1200-1300 об. ) и ЕГР-а трябва да затвори напълно, така трябва да работи изправния ЕГР. Разбира се, се взимат максимални мерки около отвора където седи ЕГР-а на колектора, да не влезе нещо вътре, че ще стане супа с грозде и праз лук (tooth)

Ozzie

Днес се възползвах от може би последния сносен ден, преди отново да стане студено и смених EGR клапана.
И стана чудо, геометрията се събуди.
Не записва и грешките за които бях написал някъде по- назад в темата.

Записах данни, но тепърва ще ги разглеждам. FORScan-а отчита / записва на всеки 4 стотни от секундата (0,04 сек.) и като почна да ги разглеждам, се почва едно безкрайно цъкане с мишката- всяка секунда са 25 кликвания, ако са записани 2-3 минути данни, сещайте се. Не става само да задържа някой бутон и да се понесе потока от цифри.
На първо четене- от EGR-а постъпва обратна информация към компютъра. Първите два параметъра в полето оградено в червено в предишното ми мнение се променят спрямо натоварването.
Та изправен EGR клапан е може би разковничето за управлението на променливата геометрия.
След като разтоварването на налягането става през него, и когато компютъра не отчете обратна връзка от клапана, най- вероятно ограничава управлението на геометрията с цел да предпази системата от свръхналягане.

Edit:
Още май не съм решил задачата напълно. Презаписах лог- файловете в CSV формат, да могат да се гледат с Ексел, превъртях набързо и трите файла от днес, но не виждам пик в налягането над 200 kPa, при смачкване на педала на газта до ламарината. Най- високата записана стойност е 115 kPa.
Има още какво да се желае. Просто все още при потегляне от място "тъпче", дори и когато развърти над 1800- 2000 оборота.
Малко по- жива е в сравнение с преди интервенцията. Примерно сега, дори и на ниски обороти (~ 1500) и висока предавка (IV-та), като подам газ я усещам, че тръгва, а не да чакам да се случи нещо след половин час, но още липсва нужната пъргавина.

Преди две седмици записах данни от Форда на vova, който е със същия двигател. На трета предавка, от 1500 оборота, при смачкване на десния педал, наистина правеше пик от над 200 kPa и буквално ме залепяше върху облегалката, колкото и да не им се вярва на някои хора, че този двигател е способен на това.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

Ozzie

тез' две леви ръце значи...  (tooth)
като си освобождавах място около EGR клапана, неволно счупих тръбичката от помпата към клапана за управление на геометрията
За първия опит я снадих с първия попаднал ми под ръка шлаух, който беше малко по- широк, уж го бях стегнал с кабелни връзки (свински опашки), ама уж.
При окончателното сглобяване разрових кашоните и намерих друг, който влезе плътно, но и него за всеки случай го подсигурих с две връзки.
Е вече вдига налягане до 220 - 225 кРа и е пушка.
Вчера имах пътуване до гр. Бяла, Варненско. След отбивката за Дюлинския проход почва едно стръмно и дълго нагорнище. Умишлено влязох с около 1800 оборота на 5-та и като му стъпих на врата на десния педал... набра до 130-140 км/ч.
Повече мисля, няма какво да искам от колата. :)
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

vova


Ozzie

По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...