Фиеста 2004 г. 1.25 бензин

Започната от dido, 15 Март 2024 10:58:57

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

dido

Здравейте.  Не се е налагало да пиша повече от 9 години защото за това време нямах никакви проблеми с колата. 220 хил. км. По нашите пътища  от които 150 хил. км. на газ. Нищо до миналата седмица. Появи се шум при запалване сутрин. Веднага спрях. Дръпнах я до сервиза оказа се протекла кормилна рейка. Шума от липса на хидравлично масло. За щастие има майстор тук който за 2 дена и скромна сума я ремонтира. Дотук добре но проблема е че реших и да обслужа колата така е в сервиза.  Ролки, ремъци, масла. Обадиха ми се да я взема след 2 дена. Но изненада колата нямаше нищо общо с преди. Двигателя тресе,мени обороти и при подаване на газ на празен ход гасне. Преди да я обслужат мъркаше и двигателя почти не се чуваше.Палеше без проблем и без газ. Сега е трагедия. Не я карам. Минал съм 20 км.Обслужи я друг не моя доверен майстор защото беше в отпуска.  Сега чакам да се прибере. Та въпроса ми е има ли шанс да е сложен ангренажния ремък не правилно и от там да е проблема.  Грешка не изписва. Чека също не свети. От сервиза засега въртят и сучат и се оправдават.  Газта била виновна. Смучела въздух и така. Ходих при газаджията който ми е монтирал уредбата. Човека я прегледа основно. Смени 2 маркуча за всеки случай но не откри проблем  и категорично заяви че с газта проблем няма. Ако има някой мнение по въпроса или може да даде съвет ще съм благодарен. Пак казвам колата влезе за рейка с перфектно работещ двигател затова според мен при обслужването нещо е станало. 10 години я карам и честно толкова издръжлива кола не съм имал.


ivchotr

Най-вероятно не са зацепили ангренажа както трябва. Особено, ако не знаят как се прави или знаят, но нямат точните инструменти. Един милиметър по-голяма хлабина някъде заради пригаждани неоригинални такъми, води до 1 зъб напред или назад в пложението на ангренажа върху ролките на коляновия и разпределителните валове. Разпределителните валове се фиксират един спрямо друг с планка, а коляновият вал се фиксира към блока със специален болт. Тези пособия са с точни размери и не са много скъпи, но ако не са правили тази операция с Форд, е вероятно и да ги нямат. А, ако трака и тресе, разминаването между валовете ще е повече от 1 зъб на ремъка.
Не е добре да я караш така, че може да удари някой клапан. Освен, ако тази работа не са я свършили вече в сервиза.

dido

Благодаря за отговора.  Мисля че сте прав. Нещо подобно ми каза и довереният ми майстор в сервиза, но със заобикалки и леко смутено. Разбирам го все пак не иска да злепоставя колегата си с когото работи, но проблема го има и измъкване няма. Обеща ми след седмица да ревизира ангренажния ремък. За съжаление белята стана в местния сервиз на форд, което изключва хипотезата за липса на подходящи инструменти и оборудване.  Говори само за липса на квалифицирани кадри. Но в България май стана хроничен проблем. Ще пиша след седмица каква е окончателната " присъда " . Още веднъж благодаря за бързия и професионален отговор.

zz_stefanov

Ми той може да е имало инструмента фиксатор, но 'неквалифицираните кадри' да не са знаели за него. А твоят човек тогава е отсъствал.
От първият сервиз където ми правиха обслужването ми се обадиха, че ще се забавят два дена докато им доставят фиксатора.  Те го нямаха, но знаеха за него.
Пожелавам ти да няма сериозни поражения.

ivchotr

Дано да се е разминало само с тракането и тресенето. Ама, ако са направили по-голяма щета, да си оправят бакиите за тяхна сметка.

dido

 Здравейте, обещах да пиша след приключване на сагата с моя форд. Вече съм с него и си го карам с кеф. Но допреди няколко дни  все още не бяха го оправили мотаеха ме и въпреки че съм възпитан човек се наложи да вдигна лека пара та малко да се забързат. Моя доверен майстор го ревизира . Обади се и каза че колегата му бил уж сменил ангренажния ремък правилно. Той преди това измерил компресията и се оказало че втори и четвърти цилиндър работели с 50 процента по ниска . Аз съответно му казах че ако това изобщо е възможно то не става за един ден. Казах му събирай колата и да си я взимам че взех да се дразня че ме вземат за будала. На другия ден отивам паля колата и чудо колата работи перфектно.  Няма трудно палене няма тресене няма гаснене при подаване на газ. Никой нищо не казва . Питам какво се оказа викат нищо. Е нищо ама друг път. Та си мисля че след като е поправил некадърната работа на своя колега моя мйстор се е чудил как да запази репутацията му и затова ми дрънкаше глупости за компресията . За мой късмет колата засега не дава индикации за някакви проблеми след некадърното първоначално обслужване. Друг майстор ми каза че  моя мотор е " труден за убиване". Надявам се че всичко се размина и ще остане само един лош спомен.  Благодаря за мнението и подкрепата на всички.  Бъдете здрави.

ivchotr

Баш така е станало. През последните години у нас който на може да си намери работа, става "майстор". А навремето се е минавало през чирак, калфа и т.н. Майсторската степен предполага познаване на материята и опит с нея.
Както и да е. Важното е, че не са успели да бастисат колицата.