Покупка на фокус 2020 1.0 автоматик

Започната от toto, 20 Януари 2020 11:56:54

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

toto

Моят акумулатор е същия. Иначе аз вече навъртях 2-3000км и разхода ми е, при каране 120-130 не повече от 6л. При каране 130-140 отива на 6,5л. по борд.


KoCMoHaBTa

#121
Цитат на: Pyrhel в 30 Юли 2020 09:12:03
Май трябва да разделя постовете за 1.5 от тази. Космонавт, искаш ли да ги сложа в Дневника като твоя тема за колата?

То освен разхода на гориво и акумулатора, мисля че останалото няма отношение спрямо двигателя. Според мен нека да седят.
Тука ми се стори удачно да пиша, тъй като не намирих друга тема свързана с MK4 модела, пък и се заформи лека дискусия.
По скоро ми се вижда удачно да има някаква обща тема за MK4, където да се пишат впечатления за модела и да се сравняват различните конфигураций, разход и прочее.

zloster

Цитат на: toto в 29 Юли 2020 11:29:21
Просто споделям, че има ефект наистина голям при пестене и екологичност явно.
Цитат на: ivchotr в 29 Юли 2020 20:40:09
Eкологичност ще постигнем, когато спрат от движение дизелите с орязаните системи за екология и спрат кюмбетата на мангалите, дето горят всякакви боклуци. Прави ли ти впечатление, че в момента никой не повдига въпроса за мръсен въздух, при все, че колите са нонстоп на пътя. Днес ми трябваше половин час за да стигна от Семинарията до Младост с колата. Това разстояние съм го вземал пеш за толкова, без да тичам. Е, може би за някоя и друга минута отгоре. Обаче на въздуха нищо му няма. Зимъска ще започнат пак да ни облъчват с данни за мръсния въздух и как синята зона трябва да стигне до Панчарево, щото колите цапат.
Май трябва да се иска оставката и на Фандъкова.

П.П. Отклоних се малко, ама карай. Такова е времето :D

"Екологичност" е точно НЕточната дума. Да речем, че е "по-малко замърсяващо с опасни, отровни и канцерогенни вещества", защото от ауспуха не излиза вода с мирис на теменужки...
Към дъртите дизели трябва да се добавят и всички бензини с директно впръскаване в цилиндрите - Евро 4 и Евро 5. При тяхната работа се отделят азотни окиси (NOx), въглеводороди (HC, hydrocarbons) и фини прахови частици (PM и PN, particulate number) - все силно отровни и/или канцерогенни. Резултатът е отровни като дизели и им трябват сложни пречистващи системи. Цялата идея да смъкнат CO2 нивата в отработените газове излезе на всички през носа. Производителите пуснаха "горещи двигатели" (над 100 градуса работна температура на охлаждащата течност), защото откриха, че тогава падат нивата на CO2. Ама се оказа, че точно това е за сметка на повишаване нивата на NOx газовете и другите отрови...

Малко четиво тук:
https://stillrunningstrong.com/car-technology/gasoline-direct-injection/ - частта "GDI emissions – the elephant in the room". Бонус: ореховите черупки и чистенето на клапани (имаше из Ютюб и видео с тази манипулация. Пациентът беше някакво паркетен псевдо джип на БМВ)
Много научни статии и публикации по въпроса може да се открият със следното търсене:
https://duckduckgo.com/?q=PN+emissions+gasoline+engine+port+injection

Отделно един аспект на проблема, който всички упорито не искат да видят. Замърсяването с фини прахови частици от гумите. Гума с 205/55R16 обиколката ѝ е 1985 мм. Грубо 2 метра. 1985х205 = 406925 кв.мм приблизително 0,4 кв.метра. Слой с дебелина 4-5 мм и площ 0,4 кв.метра става на фин прах. 4 гуми (1,5 км.метра) за 3-4 години. Изследванията по темата са доста малко и тепърва ще се изясняват нещата.

Реално малък и лек автомобил с Евро 4 норма е най-малко замърсяващо. Много ми е любопитно и ако бъде оборудван с по-съвременен катализатор и им се сравнят отработените газове какво ще излезе. (Не съм срещал изследване, където да оборудват старо поколение двигател с по-нови разработки за пречистване).

Защо канцерогенността (причиняването на рак) е проблем?

Защото числата НЕ СА никак приятни. Очаквана заболеваемост без меланом (рак на кожата) за 2020 година за България. Възрастова група 0-24 години - 17,1 на 100 хил.души. При 7 милиона население:
17,1 * 70 = 1197 млади хора се очаква да заболеят (2 пъти повече от загиналите по пътищата за 2018 година в БГ). А раковите заболявания по принцип са болести на старостта. И даже и да е доброкачествен и да оцелее човек, то шансът да се разболее от същия/друг вид рак става 100% след 8-10 години...
Числата при "развитите държави" с многото "екологични нови автомобили" са още по-неприятни (20-25 човека на 100 хил. души).


Статистики за минали периоди в съседния раздел: "Incidence and mortality historical data"
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

ivchotr

Понеже обичаш да се ровиш из разни четива, вземи да провериш колко вредни вещества са изхвърлили в атмосферата изригналите вулкани през последните няколко години и сравни данните с тези за вредните вещества, изхвърляни от колите. Смятам, че ще останеш изненадан колко екологични са автомобилите на фона на земните феномени.

toto

Вие пък го ударихте сериозно на екология. Аз просто исках да отбележа, че старт/стоп с-та все пак е еко, защото колата не работи като спреш в задръстване. Идеята беше, че икономисва гориво наистина, макар, че аз не вярвах да има голямо значение.

ivchotr

Да, ве. Просто ми идва адреналин когато започнат да ми говорят как автомобилите ще разрушат планетата. Зимъска пак ще отворят едни усти за забрана на автомобилите в София, че видиш ли въздухът не можел да се диша, ама за кюмбетата на мангалите, дето горят гуми, я се сетят, я не. А пък Земята или ще се самоунищожи или нещо от вън ще я направи дреб. Такива въшки като нас и да я ухапят даже не могат.

toto

Е то ако ще говорим за замърсители, нали излезе, че всъщност колите на ток са по замърсяващи, защото направата на батерията замърсява за много по-дълго реално от живота на едни двигател с вътрешно горене образно казано.

Alexi

това изобщо не е така и чакам момента да се забранят колите с вътрешно горене в големите градове ( явно ще е първо в белите държави де ) .. щото батерията може и да замърсява ,ама замърсява нейде си в азиатския свят ,а не в града в който живея аз и децата ми ..

toto

Въпросът е принципен за планетата, а не за града в който живеем, ако говорим нали по тази тема. Аз лично много не се втелясвам в тези неща. То у нас е достатъчно да бракуват колите на по 100 години и ще е достатъчно чисто. Като гледам по улиците някои особенно бусове и камионни в какво състояние са просто не знам и с колко черпене ги пускат на прелглед?

ivchotr

Ами токът, с който ще се зареждат електричките, как се произвежда най-масово? Разните там ТЕЦ-ове колко ли цапат? Пушеците от комините на ТЕЦ "Марица - Изток" се виждат от десетки километри. А вятърът ги разнася насам - натам, че може и до Русе да стигнат. Отдавна не съм минавал покрай "Мариците", обаче в средата на '90-те години пейзажът наоколо беше като сцена от някаква апокалиптична холивудска лента.
Не мисля, че една газифицирана кола с изправен двигател замърсява повече от една електричка. Фините прахови частици от спирачките се отделят и от двете концепции. Та всичко е въпрос на политики и пробутване на корпоративни интереси с паралелното промиване на мозъци на обикновения гражданин.


toto

Да колите на газ май излиза, че са най-чиста работа. Аз имам и една фиеста на 20г. с газова уредба, но си я поддържам и не пуши като комит и съм сигурин, че ако я сравнят с новия ми фокус, Фиестата ще е по-чиста  :))

saggy

Малко извън темата за икономията и екологията - При екобууст 1.0 и 1.5 усеща ли се загуба на мощност при работа на климатик (градско)?

KoCMoHaBTa


toto

И аз дето съм с по-слабия двигател не съм усетил разлика.

ГЕОРГИ ГРОЗДЕВ

Да ти е честито, имам го и съм доволен!

toto

Имам един въпрос ако някой може да ми отговори. Имам на таблото един странен знак, който до сега не съм виждал и не мога да открия какво означава. Знака е:  >120 Имам и още един интересен- бензинова колонка с няколко капки около нея. Това го открих, че означава сигнализация при вода в горивото, много яко за нашите горива, до сега не е светвало трябва да отбележа  (rofl)

Ozzie

Цитат на: toto в 11 Септември 2020 09:52:24Имам на таблото един странен знак ... >120 ...
Постоянно ли свети или само когато надвишиш 120 км/ч?
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

toto

Не ми е светило до сега, просто го видях като знак на таблото и ми стана интересно. Това да не е нещо с темпомата свързано, защото май имам някакви опции за лимит на скороста да си задавам?

KoCMoHaBTa

#138
Случайно разходомера на горивото да показва оставащо гориво за под 120км?
Като цяло забелязал ли си някаква зависимост с нещо друго или просто е започнало да си свети постоянно?
Търсих из един немски форум - там 1 човек е питал за същия символ, но никой не е успял да разбере за какво е.
Имаше предположения, че може да е свързан с разхода на гориво и круиз контрола или някакво ограничение съврзано с даден регион.
В ръководството на потребителя - единственото което открих като сигнал свързан със 120км е, ако имаш настроен MyKey - когато ти остане гориво за под 120км - получаваш допълнително предупреждение. Иначе за всички останали, предупреждава под 80км.

toto

Не ми е светило изобщо, просто го видях като знак. Възможно е и някаква настройка да е за разхода, но нямам представа. Имам и една бензинова колонка с капки, която открих, че ти сигнализира ако има вода в бензина. Много яко.