Смяна на масло на скоростите .

Започната от Alexi, 02 Октомври 2011 17:51:19

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

saggy

Колега Zloster, благодаря за инфото. Намерих 2 масла, които покриват най-точната спецификация (според мен) за IB5 - WSS-M2C200-C:

  • Castrol Syntrans Multivehicle 75W-90 - специф. Ford WSD-M2C200-C - 18лв в NGT Дружба
  • Yacco BVX 1000 SAE 75W90 - специф. Ford WSD-M2C200-C - 26.55лв Yacco-Bulgaria
Не знам до колко Кастролът в NGT е истински, за Yacco-то съм по-склонен да вярвам. Проверих и в МП, но там цената беше 3-4 пъти по-висока и отказаха да ми кажат спецификацията. :) Като направя смяната ще е с едно от двете.


zloster

Цитат на: saggy в 15 Май 2018 11:57:12
Колега Zloster, благодаря за инфото. Намерих 2 масла, които покриват най-точната спецификация (според мен) за IB5 - WSS-M2C200-C:

  • Castrol Syntrans Multivehicle 75W-90 - специф. Ford WSD-M2C200-C - 18лв в NGT Дружба
  • Yacco BVX 1000 SAE 75W90 - специф. Ford WSD-M2C200-C - 26.55лв Yacco-Bulgaria
Не знам до колко Кастролът в NGT е истински, за Yacco-то съм по-склонен да вярвам. Проверих и в МП, но там цената беше 3-4 пъти по-висока и отказаха да ми кажат спецификацията. :) Като направя смяната ще е с едно от двете.
Извън темата: ПокажиСкрий

Аз взех от първите: https://fordbg.com/forum/index.php?topic=8173.msg124873#msg124873
Има си специфичния остър мирис, който беше описан тук-там из Интернет просторите. Има си специфичната фуния/удължител на гърлото на бутилката. Налях го миналата есен - не ми е направило впечатление да се е променило поведението на скоростната кутия. Ако е някакво менте, поне някой се е постарал страшно с изработката на тубата :).

Ето и снимки, че бях взел 3 литра и едната туба ми се мотае.
[attach=1]
[attach=2]
[attach=3]
[attach=4]
[attach=5]
[attach=6]
[attach=7]
[attach=8]
[attach=9]
[attach=10]
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

Mondeicho

Аз като смених скоростната кутия заради дефектен синхронизатор на втора, сложих едно Игат (напълно неизвестно, но без ментета) по спецификация и си е добре с него. Минах поне 60 000 км оттогава и ще взема да му сложа един Кастрол примерно.
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

ADiDimitrov

По спомен от евро 07 Игат е масло за вграждане в Мерцедес така че не е безизвестно  (rofl) А да питам и тук някой слагал ли е добавка Хадо за ръчна скоростна кутия?

Mondeicho

Филип от Бричка много ги хвали, но при него е разбираемо. Пробвай и тъкмо ще споделиш мнение...
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

Мишо

Като сменях съединителя реших да сменя и маслото на скоростите. Взех от еврото някакво на Фукс, но на студено нямаше влизане на втора и изобщо не ми харесваше как се държи докато е студено това масло. Поразчетох се из нета и сипах това https://maslo1.com/castrol-syntrans-fe-75w-1-l . Това е друга бира човече, няма студено, няма топло, скоростите си влизат мазно без излишни шумове или запъвания. Много яко масло е наистина.

miron80

Аз смених маслото на скоростите B5/IB5 с REPSOL CARTAGO CAJAS EP 75W90 и нямам никакви проблеми с превключването на скоростите. Маслото е супер.

saggy

И аз смених най-накрая маслото. От известно време скоростите почнаха да влизат по-трудно, явно оригиналното масло за 100к км беше почнало да губи свойствата си. Сложих Castrol Syntrans Multivehicle 75W-90. Сега скоростите влизат доста по-мазно, но все още не съм го пробвал на студено.

ADiDimitrov

Цитат на: anikolov в 07 Ноември 2017 09:53:15
То 50 лв. литъра! Наистина ли 2 литра побира скоростната кутия на 2,0 Дуратек, 5 скорости? Ако може колегата да даде и модела на Кастрола?
.

Danielkyosev

Здравейте колеги,някой може ли по-подробно да обясни къде точно се намират двете пробки за източване и наливане?Аз видях само 2 със шестограм 8 които са на отвратително трудно място за отвиване.Намират се от към лявата гума и са на разстояние може би 5см една от друга.
Колата е мондео мк3 2.0 115 2005г 6-степенна


Ozzie

@Danielkyosev
Въведи VIN кода на ford.7zap.com/en/ и разгледай схемите.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

Mondeicho

Точно тези са. Едната е лесна, по спомен долната, но горната е много забавна. Трябваше нещо по нестандартно като инструмент за да се развие шестограма.
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

ivchotr

Шестограмът може да се развие с гаечен ключ или звезда, близо до пробката. Едва ли е стегната много. Ако е стегната, едно удължение с тръба към ключа ще свърши работа. Или пък с бит и тресчотка. Възможности има много.

Mondeicho

Нямаше много място. Шестограма трябваше да е къс и с гаечен ключ нещо се развиваше.
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

Alexi

ползва се рязан шестограм .. по сервизите имат

Danielkyosev

Супер сте много ви благодаря

saggy

#46
Да посъживя темата. Наложи се смяна на маслото на скоростната заради протекъл семеринг на скоростната, където влиза полуоската. Старото хубаво масло Castrol Syntrans Multivehicle 75W-90 беше сменено с Comma. В сервиза ми казаха, че Comma-та е с фордовската спецификация, но кой знае. Доста кофти масло се оказа - по-трудно влизат скоростите, понякога задна не влиза гладко от първия път и като цяло едно по-грубо усещане при влизането на всяка скорост. Смених го, защото почна доста да ме дразни. Този път в сервиза сложиха Castrol Syntrax Long Life 75W-90, което е скъпо трансмисионно и диференциално масло, но няма фордовска спецификация. Има спецификация на MAN, Scania, BMW и харакетеристики API GL-5, SAE 75W-90 и по-скоро е за диференциали. Сравних по характеристики Syntrans Multivehicle и Syntrax-а и са близки, но по-добри показатели има Syntrax-a. Мнението на монтьора от сервиза е, че Syntans и Syntrax са близки масла, като разликата е в по-скъпите добавки при Syntrax-а. В момента всяка скорост влиза доста мазно, няма проблеми при превключване между 1-ва и задна и съм доволен. Ще го видя как ще е на студено след 3-4 месеца и ако е добре няма да го пипам.

Офтопик: Прави ми впечатление, че цените по сервизите са се увеличили в последно време - автомонтьорски услуги, гумаджии и тн. Явно всеки използва ситуацията с вируса по свой начин, но е леко дразнещо.

ivchotr

Всъщност вдигат цените на тока, на газа, на бензина и на какво ли още не и това се отразява на всичко останало. Автомонтьорите и те трябва да хранят семейства.

Ozzie

Всичко върви нагоре, не само в наш'та страна.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

zloster

Цитат на: saggy в 06 Юни 2021 13:08:47
Мнението на монтьора от сервиза е, че Syntans и Syntrax са близки масла, като разликата е в по-скъпите добавки при Syntrax-а.
https://msdspds.castrol.com/bpglis/FusionPDS.nsf/Files/58CC867FFA67089A80258440004233F2/$File/BPXE-8F58WC_0.pdf Това казват самите Кастрол за Syntrax.
Натъртвам, че говорят за "диференциал/final drive/conventional differential". Думички като скоростна кутия не се ползват въобще.

Поглеждаме старото (Castrol Syntrans Multivehicle 75W-90): https://msdspds.castrol.com/bpglis/FusionPDS.nsf/Files/5F148A827AF71C6E80257E3C003784E6/$File/BPXE-9X2G2H.pdf Изрично споменават "ръчна скоростна кутия/ manual transmission" 2 (два) пъти горе. После в точките изрично споменават синхронизаторите и отделно чистота на скоростната кутия.

Та според производителя двете течности са за съвсем различни приложения. Не мисля, че споменатият монтьор е обърнал внимание на този факт.

Лутал съм се доста из този API GL-4/GL-5 бъркоч. Някога добавките за подобряване на свойствата за EP (extreme pressure) са били агресивни към медни детайли (разяждали са ги, защото са били съединения на сярата). А синхронизаторите на ръчните скоростни кутии са месингови (сплав на мед и не си спомням още какви метали). Съответно с времето са се появявали проблеми. Има някакъв стандартизиран тест за Copper corrosion (Copper Strip Tarnish Test, ASTM D130-10 - стандартизирана процедура за меренето и интерпретирането на резултатите).
Тук го коментират и има няколко споменати масла и резултатите от този тест: https://bobistheoilguy.com/forums/threads/copper-strip-tarnish-test-10-gear-trans-fluids.171491/
Този тема тук и това последното мнение засягат точно добавките и какво се е променило през годините при тях: https://bobistheoilguy.com/forums/threads/just-what-is-the-gl-4-spec.246480/#post-3961872
Някои производители на масла за скоростни кутии изрично упоменават резултата от този тест в спецификациите на маслото. Та всъщност вече (2021 година) е по-добре да се провери даденото масло как се държи спрямо мед и сплавите му да не се обръща толкова внимание на GL-4/GL-5/GL-4+ обозначенията. Но задължително да се проверява производителят на маслото за какво точно приложение го препоръчва.

А сега да се върна на основното, за което щях да пиша:
Кастрол са спряли производството на Castrol Syntrans Multivehicle 75W-90. В тяхния каталог е заменен от Castrol Transmax Manual Multivehicle 75W-90.
Препратки към (material) Safety Datasheet (MSDS):
1) Syntrans Multivehicle https://msdspds.castrol.com/ussds/amersdsf.nsf/Files/B1F6BEDFA5E048CA8025860200548887/$File/2665285.pdf
2) Transmax Manual Multivehicle https://msdspds.castrol.com/ussds/amersdsf.nsf/Files/28E67E363C0F8CDC802586B900545026/$File/2720716.pdf

Сравних обявеното съдържание на двете. Направо са си едно и също. Та Кастрол са сменили тубичката и етикета.
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/


saggy

Хмх, Злостер, твоята точност ме разбива. :) Сега почвам да се чудя дали има смисъл да сменя маслото за пореден път и то явно в друг сервиз. 

Светослав ст

Колеги има ли някой снимка на пробката на фокус 1.8tdci или каде се намира за наливане на скоростите

zloster

Цитат на: saggy в 02 Ноември 2021 22:59:58
Хмх, Злостер, твоята точност ме разбива. :) Сега почвам да се чудя дали има смисъл да сменя маслото за пореден път и то явно в друг сервиз.
Поразгледах малко за това масло. Интересното е, че Кастрол са го описали в раздела за мотоциклети: https://www.castrol.com/en_gb/united-kingdom/home/motorcycle-oil-and-fluids/motorcycle-speciality-products.html#tab_syntrax-longlife-75w-90
Тема с анализ и обсъждане на маслото: https://www.oil-club.ru/forum/topic/20361-castrol-syntrax-longlife-75w-90-api-gl-5-свежее/
Има PAO синтетика и естери (демек е от най-най технологичните масла). А Multivehicle нямаше естери доколкото си спомням, но пак е на PAO базови масла. Из коментарите се споменава, че имало конски дози сяра и фосфор. Към края на темата обсъждат защо в MSDS не е указано, че има PAO базови масла, и че и това масло вече е преименувано. Новото име е:  Castrol Traxmax Axle Long Life 75W-90
Съществено: в анализа има резултата за корозията към мед и той е 1b. "1a" и "1b" се водят отлични, т.е. никаква или много слаба корозия към мед.

Та може споменатият монтьор да е бил в час като цяло за маслото. Но да се върнем към тънкия момент с приложението му (на маслото). На ей този материал бях попадал отдавна: https://www.drive2.ru/l/8358646/ Там се коментира един много тънък момент със скоростната кутия Ford/Getrag iB5 - а именно смазването и загряването на маслото при ниски температури (някъде при под -5оC). Dynamic Viscosity@-40оC (вискозитет по Брукфийлд, динамически вискозитет) - само оригиналното масло в опаковка на Форд/Моторкрафт и съответното масло на Кастрол имат специфично ниски стойности по този параметър. Ето накратко описание на това чудо: https://en.oelcheck.com/analyses/test-methods/brookfield-viscosity/
Т.е. когато е студено, това масло се "усеща"от въртящите се детайли, които са потопени в него, като много течливо. Порови за масла с Dynamic Viscosity@-40оC, при които стойността да е 20 000 или по-малко.

При нас (даже в София) рядко се задържа много студено (да речем под -15/-20оC), та не знам дали въобще ще се усети.

Остават няколко отворени въпроса, които не ми се ровят:
1) https://www.oil-club.ru/forum/topic/12967-valvoline-synpower-tdl-75w90-api-gl45-otrabotka-na-ford-focus-st-25-turbo-iz-mkpp-posle-32000km/?tab=comments#comment-842315 В този коментар към отработка на друго масло е отбелязано, че маслото в момента е "4а", а като е било прясно е било "1b" за корозия на мед. И това се е случило за само за 32 хил. км... Това е анализа на прясното масло: https://www.oil-club.ru/forum/topic/14369-valvoline-tdl-75w-90-api-gl-45-svezhee/
2) разреждането на маслото (падането на вискозитетите) го отбелязват при някои анализи на отработки на трансмисионни масла;
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

zloster

Цитат на: Светослав ст в 03 Ноември 2021 21:36:33
Колеги има ли някой снимка на пробката на фокус 1.8tdci или каде се намира за наливане на скоростите
Колега, търсиш "Ford Focus MTX75 oil change". Примерни три резултата с видео:
https://www.youtube.com/watch?v=GittEkmWN5I
https://www.youtube.com/watch?v=wqCCwpIwdDg
https://www.youtube.com/watch?v=44Nd8gs0G_U
Внимавай за моментите на затягане, че не съм ги сверявал.
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

saggy

Zloster, много интересни матриали наистина. Прегледах няколко трансмисионни масла за моята кутия освен Кастрол - Ravenol, Yacco, Valvoline и при всичките Брукфиелд вискозитет при -40°C е 2-, 3-пъти по-висок от 20 000, а са с въпросната фордовска спецификация (M2C-200C). Карал съм една зима с Castrol Syntrans Multivehicle 75W-90 при ниски температури и смазването е добро. Онзи ден при 2°С Castrol Syntrax се държа прилично и мисля да го пробвам при минусови температури и тогава да преценя дали да го сменя. Много добри анализи от руснаците. Опитах се да намеря анализ на Syntrans-a, но не намерих. Корозионното действие е интересен параметър, който няма да прочетеш в редовните спецификации на маслата.

zloster

Корозионното действие (ASTM D130) се среща тук-там в Product data sheet (техническите данни/листовка на продукта). Сега пуснах едно бързо грубо търсене "astm copper corrosion gear oil" и прегледах 3-4 страници с резултати. Изскочиха ми следните, които имат поне за едно масло. Не съм правил опит да съм изчерпателен:

Та по-скоро "обичайните производители и търговци на кутийки с етикети" не обичат да го публикуват.
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/