Масло с какъв вискозитет за Дуратек 2.0.

Започната от Spokomen, 12 Март 2024 21:30:33

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Spokomen

Дано не сметнете въпроса ми за наивен. Всеки би казал - каквото препоръчва производителя. Колата е 2009 година. Взех я на 130 хиляди( по километраж). Три смени на масло с Форд Формула Ф - 5/30 каквото препоръчва производителя. На по 10К километра. Не пипваше маслото. Сега обаче започна да похапва по около 50 - 100 грама на 1000 километра. В сервиза в който ми сменят маслото казаха, че колата вече е старичка и е добре да и се сипе по гъстичко масло.
Въпроса не е в парите за допълнителния литър( за сега). Трябва ли да меня вискозитета на маслото и с какъв?
Благодаря на всички отзовали се.
https://cursovi-referati-prezentacii.alle.bg/

Когато си на брега - движи се лодката, когато си в лодката - движи се брега!


ivchotr


Spokomen

Цитат на: ivchotr в 12 Март 2024 22:32:56На колко хиляди е сега?
На 159 хиляди е,(предстои поредната смяна на маслото), но нямам никаква представа дали преди покупката километража не е въртян.
https://cursovi-referati-prezentacii.alle.bg/

Когато си на брега - движи се лодката, когато си в лодката - движи се брега!

ivchotr

Ще се учудя, ако не е баран.
Както и да е. Дори да приемем, че са му спестили едни 100к, пак би трябвало двигателят да е в сравнително добро здраве. По принцип в нашия климатичен пояс 5w30 идва може би една идея по-рядко през лятото. Но не трябва да бягаш много от основния вискозитет за маслото, защото освен триещи се части, в двигателя има и маслени пътища, които не се износват, колкото и да работи той. Тези пътища са с определено сечение и не е изключено по-гъстото масло да се придвижва по-трудно по тях, което пък да доведе до по-лошо смазване на триещите се повърхности.
Та в този ред на мисли, бих ти предложил да сложиш това масло: https://maslata.bg/shop/%D0%B4%D0%B2%D0%B8%D0%B3%D0%B0%D1%82%D0%B5%D0%BB%D0%BD%D0%BE-%D0%BC%D0%B0%D1%81%D0%BB%D0%BE/%D0%BC%D0%B0%D1%81%D0%BB%D0%BE-kroon/%D0%B4%D0%B2%D0%B8%D0%B3%D0%B0%D1%82%D0%B5%D0%BB%D0%BD%D0%BE-%D0%BC%D0%B0%D1%81%D0%BB%D0%BE-kroon-oil-specialsynth-msp-5w40-5l/
В страницата са дадени стойности за маслото при различни състояния. Можеш да ги сравниш с тези, които има маслото, което си сипвал до момента. Предполагам, че това на "Кроон ойл" няма да им отстъпва и е по-вероятно да е с по-добри показатели.

И последно, но не на последно място - ако разходът на масло не е свързан пряко с качеството му, със смяна на вискозитета и т.н. просто ще отложиш във времето ремонта на двигателя. Защото маслото няма как да възстанови износените железа.

perun

За Дуратек 2.0. е напълно нормално да похапва около 100мл. на 1000км. след 150хил.км. пробег.Но нещата не се решават с друг вискозитет на маслото нито пък със скъпи масла.Писано е много-маслообиращи сегменти...

Spokomen

Благодаря!
Ще се възползвам от препоръката.

А за маслообиращите сегменти....Аз нищо не разбирам от двигатели, но за тяхната смяна не се ли отваря двигателя? Ако е така, може би трябва да се помисли за цялостен ремонт със смени и на други неща. Не знам...
За сега ще сменя маслото, пък ако продължава да го гори и увеличава количеството, ще се наложи сериозен ремонт.
https://cursovi-referati-prezentacii.alle.bg/

Когато си на брега - движи се лодката, когато си в лодката - движи се брега!

ivchotr

Съдейки по все още сравнително малкия разход на масло, може да се опита разкисване на сегментите с газ за горене. Ако се касае за спечени сегменти, де. Бяхме го обсъждали този номер преди месец - два или повече. Потърси из темите. Ако не е било в другия фордовски форум.

F Focus

Цитат на: ivchotr в 14 Март 2024 14:31:14Съдейки по все още сравнително малкия разход на масло, може да се опита разкисване на сегментите с газ за горене. Ако се касае за спечени сегменти, де. Бяхме го обсъждали този номер преди месец - два или повече. Потърси из темите. Ако не е било в другия фордовски форум.

Газта за горене, която си беше почти чист керосин от началото на демокрацията е всичко друго, но не и това, което беше и трябва да бъде! >:( Но съм убеден, че с разкисване, с каквото и да е закоксуване на сегменти не се оправя. Най-много да се скапе нещо по двигателя.
И, аз съм фен за спазване на препоръчаният вискозитет от производителя (в случая 5/30), но гоня 300Х. км. и ми протече мисъл ( ;D ) да си "произведа" масло 5/35, като смесвам масла 5/30 и 5/40 в равни количества и има ефект.
Важно-да се има предвид, че с отработката на маслото същото става по-рядко, и колкото пробегът е по-голям, толкова разреждането нараства, а ако хептен се забави смяната му, което е доста често срещано пък се сгъстява, когато вече няма очакваните качества.
И още-наистина качествените масла двигателят "яде" по-малко.



ivchotr

Газта за горене и сега си е керосин. А на колегата колата тъкмо е почнала да прави проблем, доколкото разбирам. Аз бих пробвал първо лесните решения и чак след това ще се захвана с основен ремонт.

F Focus

Цитат на: ivchotr в 14 Март 2024 20:24:03Газта за горене и сега си е керосин. А на колегата колата тъкмо е почнала да прави проблем, доколкото разбирам. Аз бих пробвал първо лесните решения и чак след това ще се захвана с основен ремонт.

Категорично не съм съгласен!


ivchotr

Твое право си е. Хубавото в случая е, че когато зависи от мен, решенията ги вземам аз :)

ADiDimitrov


perun

Цитат на: Spokomen в 14 Март 2024 14:12:35Благодаря!
Ще се възползвам от препоръката.

А за маслообиращите сегменти....Аз нищо не разбирам от двигатели, но за тяхната смяна не се ли отваря двигателя? Ако е така, може би трябва да се помисли за цялостен ремонт със смени и на други неща. Не знам...
За сега ще сменя маслото, пък ако продължава да го гори и увеличава количеството, ще се наложи сериозен ремонт.
Ако смяташ да ползваш колата дългосрочно по-добре ремонтирай докато разхода на масло е малък както казваш.Има голяма вероятност да минеш само със смяна на маслообиращи сегменти.При мен това се случи като колата беше на 220хил.км. и харчеше много повече масло...