Ескорт 1.6 бензин, граници на разход на масло

Започната от Симчо, 29 Юни 2023 16:31:03

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Симчо

Здравейте, при мен случаят е малко по-различен и търся мнение. Ескорта ми е 1.6 бензин на 93000+ без газова уредбва, въобще не го юркам, но е на 27 години. Предишният собственик баща ми също не му даваше зор така че да речем, че двигателят е запазен. Смених миналата година маслото с Bardahl 5W-40 и на теория двигателят не е на километри, но пък е на години. Ако забележа разход на масло какви са нормалните граници, въобще трябва ли да има разход на масло и трябва ли още от сега да му направя някаква проверка и да сменя нещо предварително? Вече направих основен ремонт по почти всички други пера, но не съм пипал по двигателя освен нови свещи, а според сервизната книжка преди няколко години е сменен ангренажния ремък.


Alexi

разход на масло ще има ,най малкото гумичките на клапаните вече са опечени за 27г ,ще имаш и течове от гарнитури най вероятно .. подобна кола се кара колкото още изкара и това е ,пари не трябва да се наливат щото отиват на вятъра

saggy

А бе, принципно Алекси е прав относно техническата част в коментара си, но всеки избира какво да кара спрямо възможностите си и вкуса си. Имам приятел, който толкова не харесваше новите коли като дизайн и надеждност, че започна сам да възстановява по-класически автомобили от близкото минало и в момента печели награди на такива фестове. Относно какъв да е разходът на такъв двигател, ако е до 1 - 1.5л от смяна до смяна е ще е добре. Ако е над това количество, може би има нужда от ремонт, но ако се зачетеш във форума, ще видиш, че масово Фокус 2 и дори Фокус 3 си харчат доста над 1 литър от смяна до смяна и хората си ги карат така. Също трябва да се добави, че ремонтът на твоя двигател, стига да има нужните части, няма да е особено скъп, което също е плюс.

ivchotr

А бе ако има все още някъде по магазините читави консумативи за модела, като се подменят, двигателят ще стане като нов. Проблемът е, че когато пак стане за подобен ремонт, вече ще е далеч по-трудно да се намерят подобни консумативи, защото ще са минали още 10 - 15 - 20 години. Колата ще е ретро...
От друга страна, ако тези километри пробег са реални, то двигателят тъкмо се е разработил качествено. Следващите 200 000 км едва ли ще има проблеми с него.
Ако купето е успяло да избяга на ръждата, аз бих го стегнал.

Между другото, практика при производителите е да влагат в следващите модели същите консумативи като за този модел. И те да се намират по магазините като консумативи за някой по-нов модел. За моторетката ми например има гумички за клапаните, които се слагат на един модел ЖИП на марката. С парт-номерата в ръка се проверява по сайтове и магазини и се намират нещата.

Симчо

#4
Километрите са реални и двигателят по звук работи като часовник и пали отраз няма значение зима/лято, не глъхне, няма забележки. Моето семейство сме й първият собственик. Чисто нова навремето през 1995-та майка ми я купи от Мото-Пфое за семейната ни кола и затова ми е близка до сърцето, израстнал съм в нея и искам да продължа да я поддържам след като баща ми вече е на години и няма тази възможност. Купето беше изгнило отдолу и го изкърпих, смених и гредите, пипнах и праговете, покри се пода и праговете със шагрен, подмених предните спирачни апарати и смених изцяло задните спирачки, смених тръбичките за спирачна течност от стоманени на медни понеже бяха изгнили, рециклирах рейката на сервото, защото тропаше и губеше масло, смених кормилни накрайници, биалетки, тампони, ремонтирах предните амортисьори, рециклирах и климатикът, смених меки връзки за гориво и общо взето не остана нещо, което да не съм пипнал освен по двигателя. Няма забележки към боята, все още е фабричната и не е мръднала. Вярно отидоха някакви пари и майсторите, където ходя отдавна са ме признали за луд, но така съм решил и това си е, а и частите за този модел са евтини. Само около 500 лева ми струваше да подменя изцяло спирачната система с труда и частите.
Значи като обобщение предлагате да сменя гумичките на клапаните и гарнитурите, нещо друго, което да проверя при следващо ходене до сервиза?

F Focus

Карай спокойно и следи разхода на масло-тогава ще се мисли. Ако при пробег от 8000км. "изяде" литър аз на твое място не бих се притеснявал. При този пробег разход на масло ще има не от сегменти, а от гумички на клапани, или от семеринг на колянов вал-все гумении, които стареят.

П.С. За твоя двигател не знам масло с какъв вискозитет се препоръчва-5/30, или 5/40, защото е важно! При положение, че колата е закупена нова в ръководството и ще има инфо. И още-изкл. важно е маслото откъде е купено, за да не е менте!

Симчо

#6

Изчел съм книжката няколко пъти  ;D откакто взех колата от баща ми и за нов двигател се започва от 5W40 напълно синтетично, след което с течение на времето и износването се качва на 10W40 и 15W40. Следващата смяна мисля да сложа 10W40 за да уплътнява по-добре. Последното масло го смених при Maxcar. Сега карам с Bardahl XTEC 5W40 нещо от сорта на 120 лева беше 5 литра.

F Focus

#7
Ясно-слагай само 5/40 качествено синтетично масло (кое е наистина синтетично е друга дискутирана тема) и забрави глупостите за 10/40, еле 15/40!!! Ако наистина това пише в ръководството явно още в ония години производителят е искал да съкрати зорлем живота на двигателя! >:(
По темата за маслата е писано толкова много, че е срамота да се пише за стотен път, но ти си решаваш какво ще правиш. Ако ме послушаш двигателят спокойно ще изкара безпроблемно поне 400Х. км. пробег.-за купето не знам.
М/у другото съм имал дърти бангии в добро здраве ( Фокусът откъм разход на масло е най-зле) и независимо от пробегът им съм ползвал само 5/30, или 5/40 наистина синтетични масла-демек скъпи, не 70-80лв. за 5л. туба преди години.
МаксКар са Ок.  И гледай маслото да има спецификация А5/В5.

П.С. Сетих се, че през далечната 1997г. от МП от фирмата се купиха пет Форд-а: едно Скорпио, два Ескорта и два Ориона-ами няма такива добичета вече!

Симчо

#8

В момента съм с това https://maxcar.bg/avtomobilni-masla/bardahl-xtec-5w-40-5l
Няма я спецификацията, която споменаваш само 5W30 я има, но все пак мисля че сегашното си е ок.
Чак 5W30 не идва ли малко тънко за моя случай при загрял двигател спрямо 5W40, въпреки че в ръководството и този вискозитет се споменава?
Баща ми пък използваше само Шел Хеликс 5W40 напълно синтетично, такова мисля че предлагаха тогава и от Мото-Пфое.

saggy

Аз бих карал само по спецификацията на маслото по книжката - каквото пише там, това бих спазвал. Бих сложил по-дебело масло само, ако има по-голям разход от 1л-1.5 от смяна до смяна. Ако искаш да си направиш справка какво масло можеш да слагаш, влизаш в сайта на големите производители на масла и търсиш секцията от тип "Намери ми масло" ("Oil Finder") спремо модела кола и двигател. Ти въобще имаш ли разход на масло за времето, в което си я карал?


Симчо

#10

От първи сезон я поддържам аз и все още нямам информация дали има разход на масло, тъй като съм минал едва 2000+ км от последната смяна. Събирам информация предварително за да знам какво да очаквам.

Stanislaw

Обърни малко повече внимание на буквичките отговарящи за спецификсциите. Този бардал освен, че е скъпа боза е и c2/c3 спецификация.
Шела ако е бил по-високата серия която е на GTL база е много по-добро масло.
Иначе за под 100 лева за 5 литрова туба може да се вземе Ravenol VSI или VST които са съвсем друг клас масла(но не покриват Форд спецификсцията разбира се, защото са а3/б4).

F Focus

#12
Щом в книжката пише 5/40  ползвай винаги такова със спецификация А5/В5, а не 5/30.
Поздравления за положените грижи-като млад и аз бях такъв, ама откак одъртях започна да ме мързи.
Карай си спокойно и не се притеснявай-каквото и да се наложи да смениш няма да е скъпо.
Занапред основната ти грижа ще е корозия по купето-как са арките на колелата и долните ръбове на вратите?
Не разбрах маслото в ск. кутия и хидравликата сменил ли си, както и спирачната течност, че не ми се връща назад в темата? Ако не си-направи го!

Симчо

#13

Благодаря  ^-^ При ремонта на рейката е сменено и хидравличното масло, спирачната течност също е нова, но маслото на скоростната кутия все още не. Арките нямат забележки, само лека ръжда под единият калник, която също смятам да оправя. Ръбовете на вратите също изглеждат наред засега.

F Focus

Знаех си! ^-^  Сменявай маслото с точно, каквото е препоръчано, или по-добро и бъди спокоен-филмираш се излишно, дори повече от мен, което е рядко! ^-^

Ozzie

@Симчо
Евала за ентусиазма и желанието, но моля, като отговаряш в темата (или която и да е друга), ползвай бутона "Отговор", вместо "Цитирай". Няма нужда да разтягаме темата като ластик.  (fri) 
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

Симчо

Добре спирам с цитирането  (fri)
Еми филм си стана, направо проект по реставрация се получи в крайна сметка и вече две години ще станат откакто съм се захванал и парче по парче оправям всяка дреболия.

F Focus

Такива "филми" ми харесват! ^-^
Колата ще е "жива" още много години, споко!

Alexi

Симчо редактирал съм ти всичките 15 мнения ,в които цитираш предходен пост ! А ми е по лесно да ги трия ,ако разбираш какво намеквам ..