Газ на 1.25i

Започната от Иван, 09 Февруари 2016 19:59:58

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Иван

Здравейте!Предварително се извинявам ако темата не е за тук.
Имам фиеста мк7 1.25 бензин фейслифт.Искам да монтирам газ инжекцион.Ходих в сервиз и там ми обясниха ,че на този мотор е по специфичен монтажа понеже горят клапаните.Имало 2 варианта:единия е да се монтира допълнително резервоарче  с масло който да смазва клапаните и струва 130 лв допълнително към цената на уредбата,другия вариант е да впръсква бензин на интервали когато работи на газ.Моля ако някой е запознат с този мотор да пише.Благодаря.


V.Buzev

На дядото купихме преди 2-3 години мазда 2 със същия двигател. Имаше монтирана газова още от Италия + системата за мазане на клапани.
Въпреки че тази система е налична след около 15000 км. в България се наложи да се прави ремонт на главата - ниска компресия точно заради нагар по клапаните.
Няма кола която да не трупа нагар заради газта.
Според мен си монтирай тази система и си наливай редовно течност в нея 1л. е около 30 лв. по спомен и изкарва за 10 000 км. Ще изкараш поне едни 50 000 без проблем. След това кото сабя покаже :).

Septerra

Майка ми има Фиеста със същия мотор с ГИ. Не знам колко точно километра се кара така, но вече е в нея около 4 години колата, кара се всеки ден. Засега няма оплакване от нищо, ГИ-то няма система за мазане на клапаните.

ivchotr

Принципно, за автомобили дето им прегарят клапаните при работа на газ, се монтират уредби с така наречената "течна фаза". Малко по-скъпи са, но пък си заслужава инвестицията. Виж примерно ТУК. Последните Мериви също страдат от клапани и им препоръчват такива газови уредби.

П.П. Фирмата от линка е произволно избрана и нямам идея как работят и какво предлагат като качество.

V.Buzev

@ivchotr ГИ на течна фаза е хубаво нещо защото запазва мощността (даже го дават, че може и повече да бега на газ от колкото на бензин), но цената му е колкото на таз фиеста, демек неоправдано скъпа.
Колегата да си монтира един по-свестен ГИ примерно BRC или Фобос и да прежали и 130 лв. за системата за мазане на клапани и да си свирка. Както е написал @Septerra може и без тази система и да си изкара колата дълги години без проблем, но това си е едно допълнително презастраховане. Истината е че е хубаво да се покарва и от време на време на бензин за продухване на системата :).

Това второто дето го е написал за впръскването на бензин не съм го виждал като реализация.

envo

Течна фаза с нашата газ...струва ми се че ще има главоболие
Focus MK2.5 1.6TDCi 109к.с.

Иван

Благодаря за бързите отговори!Записах си ден за монтажа.Уредбата ще е brc 1250 лв+130 лв за смазване+50 лв за бутилка за резервната гума.Избрах този вариант защото при другия ще има 2-3 литра разход на бензин на 100 км когато карам на газ и не ми е много рентабилно.

V.Buzev

Не се заблуждавай и при тази ще има все пак ще прехвърляш на газ на определена температура на водата!

Pyrhel

1430 лева за газ за 4 цил. мотор? Само на мен ли ми се вижда тази цена абсурдно висока?
Не знам колко ще караш, но грубата сметка е, че инвестицията само в газовата, за да дойдеш на 0, ще се избие след 25 000км.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

V.Buzev

Цитат на: Pyrhel в 10 Февруари 2016 16:25:22
1430 лева за газ за 4 цил. мотор? Само на мен ли ми се вижда тази цена абсурдно висока?
Не знам колко ще караш, но грубата сметка е, че инвестицията само в газовата, за да дойдеш на 0, ще се избие след 25 000км.

Е малко е височка ама все пак е BRC + система за мазане на клапаните. Ако беше взел някоя ефтина Тамона за 750-800 лв. също щеше да му върши работа, но пък ЕКУ-то ще е по орязано откъм настройки, инжектори, рейка и редуктор с доста по-ниско качество и т.н. Ако смята да си я кара поне още 5 годинки и поне по 20к км. на година мисля че не е сбъркал.

На мегана съм точно с Тамона от 2009 насам и единствения ми дерт е един изгорял МАП преди 4-5 години и два пъти рециклиране на газовата рейка (втория път щото аз си бях решил, но нямаше нужда). Е вярно че тоя двигател на Рено 2.0 8V квот му туриш на всичко ще върви и не е претенциозен ама...!


baibradar

Настройките в Тамоната са напълно достатъчни за постигане на желания резултат. Смазването на клапаните е пълна глупост и едни много лесно изкарани пари за майстора. Клапаните умират не от липса на смазване а от прегаряне. Прегарят само изпускателните клапани. Ако може някой да обясни как това масло което се засмуква с газта и изгаря в цилиндъра заедно с горивната смес ще понижи температурата върху изпускателния клапан за да не прегаря той ?? Газта гори с малко по висока температура от бензина, но понеже все искаме да гори малко и ако настройката на ГИ е такава т.е. към по-бедни смеси това води до допълнително повишаване на температурата на горене в цилиндъра. Това е рецептата за изгорелите клапани а не липсата на смазване. Много е важно настройката на ГИ да е точна за да няма такива ядове. Друго което също е добре да се направи  преди монтажа на ГИ е реглаж на клапаните и ако е възможно да се оставят с една идея по големи луфтове заради малко по-високата температура. От бедни смеси съм виждал стопено бутало какво остана за един тънък клапан.

Иван

Да цената е висока но,минавам 400-500 км седмично ,а тази моята фиеста под 6.5-7.0 л/100 км не пада и това е основно извън градско каране.Не знам как го пишат този разход от 4.6 /100  но ,моята  не може.Поздрави!

Иван

#12
Очаквам разход 8-9 газ

V.Buzev

При добра настройка разхода е с около литър над разхода на бензин.

ivchotr

Цитат на: V.Buzev в 10 Февруари 2016 11:57:20
@ivchotr ГИ на течна фаза е хубаво нещо защото запазва мощността (даже го дават, че може и повече да бега на газ от колкото на бензин), но цената му е колкото на таз фиеста, демек неоправдано скъпа.

Човекът ще даде 1500 лв за обикновен инжекцион, а един колега си сложи течна фаза при някакви газаджии в Пловдив и му излезе към 2000 лв. Ако колата ще се кара няколко години, мисля, че инвестицията е напълно оправдана. От фирмения сервиз на БРЦ в София имам лоши спомени. Един друг колега преди време ходи там да му слагат чистак - бърсак нова уредба и онези не можаха да му я настроят за 10-тина ходения. Пък на мен ми се налагаше да му правя компания  ;D Чак се принуди да си продаде електрониката от уредбата и да я направи с релета и някакви там елементарни джиджавки. Беше моноинжекция колата. Случи се така, че аз му взех електрониката на половин цена, щото моята даде фира след едно обилно къпане на двигателя. Брат ми я монтира, настрои я и вече 6 - 7 години си бръмча с нея. Аман от "майстори" по фирмените сервизи.

Alexi

това със запазването на мощността го забравете на газ ,невъзможно е .. който си мисли че на газ върви колкото на бензин да иде на дино то ще си покаже :)

ivchotr

За една идея по-ниска мощност, която някой даже няма и да усети, цената на предвижването е двойно и повече по-ниска. Не съм имал бензинова кола, която да е била без АГУ. Няма и да имам  ;D

Иван

#17
За мен мощността е без значение.По важното е да минавам с 5лв 100 км.

BeTaTesTeR

Цитат на: Alexi в 12 Февруари 2016 16:20:03
това със запазването на мощността го забравете на газ ,невъзможно е .. който си мисли че на газ върви колкото на бензин да иде на дино то ще си покаже :)

Oстави ти! В някои страни слагат газови не за икономия като при нас, а за тунинг за повишаване на мощността. Да, газта е малко по-ниско калорична от бензина, но при добра настройка и с цената на малко по-висок разход и с аванс процесор, който позволява сместа да е по-богата и да се запали по-рано за да може да изгори, може да се получи.

Alexi

правят го ,но на турбо коли където газта има други преимущества но излизаме от темата за газ на 1.25


ivchotr

Цитат на: Иван в 12 Февруари 2016 17:14:49
За мен мощността е без значение.По важното е да минавам с 5лв 100 км.

Сещам се за една блондинка, дето разправяла, че нея поскъпването на горивата не я бъркало, щото тя всеки път си сипвала за 20 лв  (rofl)

П.П. Сега цената на газта гони нива от преди 20 г. Ама докога ли ще е така  ::)

dimkaraganchev

Това какво значение има? Винаги на газ е било и ще бъде доста по-евтино, от бензин и нафта.

ivchotr

По едно време газта беше с 40 стотинки по-евтина от бензина. При това положение да инвестираш 1500 - 2000 лв в газова уредба идва малко тегаво от към изплащане на инвестицията.

dimkaraganchev

По това същото време имаше обикновени АГУ за по 400-500 лв. Така че пак си беше изгодно. Точно по това време, 2006 г., монтирах на първата ми Примера АГУ за 460 лв, защото наистина ГИ струваше около 1800 лв. Карах с нея около 5 години и след това я смених с ГИ за 800 лв. В момента синът ми я джитка здраво и си пей.

ivchotr

Някои коли не стават за обикновена газова уредба. Каквито и предпазни клапани да им се слагат.

dimkaraganchev

Така е, но някои хора си избират коли и гуми не по красота... 8)

ivchotr