Зимни гуми - мнения, отзиви, коментари

Започната от Bobi, 17 Септември 2011 02:04:13

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

dimkaraganchev

Аз пък имам отлични впечатления от Ханкук - летни и всесезонни. Перфектни са. Зимни не съм карал още.


hotblooded

На Мондеото карах с Ханкуук - летни нямах забележки.
Относно зимна / лятна гума, честно казано ако човек не е зависим - да му се налага да тръгва на път независимо от времето, и живее в голям град, и не пътува на далеч - спокойно може да си сложи едни всесезонни гуми и да не се занимава.
Обратно, ако работиш на майната си, и държиш всеки петък вечер да се прибираш в къщи, а понеделник сутрин да си на работа, изминавайки 400 км за 3 часа - не си прави майтап с гумите..

saggy

От последните седмици карането на сняг и лед с Клебърчето показва следното - на сняг се спрява доста добре, на лед го няма никакво - колата веднага поднася.

ivchotr

На лед всички са така. Само с шиповете държат, ама тях ги забраниха у нас за по пътищата.

zloster

Я пак да се самоцитирам, защото попаднах на независими данни:
Цитат на: zloster в 13 Ноември 2017 12:01:08
Мисля, че е редно да обърнем внимание на следните неща, когато се разглеждат класации:

  • Гумите на всички производители са произведени с някакъв допуск, т.е. параметрите им се различават с някакво отклонение. Допуските обикновено са в рамките на около 5%, за да се застраховат, иначе при добро познаване и управление на производствения процес сигурно ще държат колебания около 2% в параметрите. Малко информация тук и тук. Информацията е на няколко години, но не мисля, че са се променили нещата;
  • Болшинството класации не отчитат наличието на тези отклонения при изчисляване на точките. АутоБилд и голяма част от другите списания дават на дадено изпитание тежест във вид на точки. Най-добрият резултат взема най-много точки, а всеки по-слаб резултат взима пропорционално по-малко точки. Примерно спирането на мокро в спомената статия, ако четете внимателно е (от първо към десето място): 33,5; 33,3; 33,6; малко над 33; 35; 34,4; 35,5; 32,5; За Клебер Крисалп ЕйчПи3 (Krisalp HP3) и Нексен Уингард Спорт 2 (Winguard Sport 2) не ги виждам данните. 3% от 33 метра е 1 метър. Практически 33 метра +/- 3% е интервал [32,34] метра. 5 (пет)  модела гуми дават резултати с минимална разлика, 3 (три) модела дават малко по-слаби и за два няма данни;

Двата прикачени документа са част от проверката/засичане/калибрация на лабораториите за изпитване на гуми в Европа. Правят я на всеки 2 (две) години, че да засекат показанията и да нанесат поправки, ако са се разбягали с много. Проверяват коефициента на съпротивление при търкаляне. Той дава "енергийната ефективност" (А, В, С и т.н.) на етикета. Както и влияе директно на голяма част от параметрите на гумата. Съответно какво виждаме за измереното колебание на параметъра (допускът му)?
За 2019 г. глава "Pre-tests results & Correction Factors for C1-C2 tyres" от 2,16% до 4,58% (за различните модели гуми) и това е при условие, че от тези резултати са махнати гумите с "неподходящи" резултати. А именно тези, които дават по-голямо от 5% отклонение и тези, които развалят средната стойност.
ЦитатExcludes any tyre that has got a standard deviation above the limit (5.0 %) for the three last measurements (Raw
values), then in case all the tyres respect the standard deviation condition (Raw values), then remove any tyre who
do not make the tyre batch distributed evenly.

С тези колебания на резултатите/допуските излиза, че класациите няма как да определят "най-добра" гума. Могат да определят групата на добрите и  гумите, които не попадат в нея.
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

mondeoto

Трябва да обувам колата с 235/40/18 - прекалено скъп размер!
Каква бюджетна гума, която е ОК ще препоръчате?

Жоро Петков

Отстрани на шофьорската врата ти пише какъв размер може да смениш, за да ти е по-евтин.
Тези джанти 18ки трябва да са афтърмаркет. Няма ли да ти е по-евтино да си купиш стоманени джанти 16ки и да сложиш 215/50/16 гуми?
Турските Lassa от бюджетките са що-годе ок - на Фокуса ги търкалях 3г и го продадох.

mondeoto

Бях я забравил тази марка - от много време не съм я виждал. Сега и по сайтовете не я намирам.
Джантите са фабричните и това е единия от позволените размери. Може и 235/45/18, но сегашните са 235/40/18. Снимка слагам от вратата
Има нов модел на другите турски - Petlas SnowMaster 2 Sport. Гледах ревюта за предния им модел - SnowMaster W651 и за сняг резултатите са много добри, но на вода хич го няма. Новата още няма и година и сигурно затова няма ревюта, а цената е примамлива.

Жоро Петков

#638
В България сняг по пътя отдавна няма, а се съмнявам, че с тая кола ще излизаш извън пътя.
По-добре си купи зимна гума, която държи повече на дъжд - зимния ни сезон е предимно дъждовен и мокър, а за да си 100% спокоен - Меча Лапа в багажника и си безсмъртен. Поне аз така практикувам.
Като гледам има възможност  - Р16 215/55. Това е доста разпространен размер и ще има доста предложения.
Ако колата ти не е с датчици за налягане може да ти излезне по-евтино да си вземеш метални джанти, дори и 2ра ръка.

https://www.tyrereviews.com/Article/2024-Winter-55-Tyre-Braking-Test.htm

Разликата между 1вата гума и ласата са 5метра спирачен път.
Кумхото ги има в БГ ГУми за 230 лв са оригиналния ти размера а под 180 са 215/55/16

mondeoto

Точно заради това, че рядко виждат гумите сняг при мен, искам нещо с добър спирачен път на сухо и мокро.
Мерси за графиките, много нагледно показват как добрите в снега не са добре на мокро и обратното.
Трябва да поразгледам цени и ще помисля какво да правя.


Alexi

ако искаш добро поведение на сухо и мокро зимата се кара с летни гуми ,както правя аз  :D

Жоро Петков

Има един пич в ютюб Engineering explained. Направи теста с летни гуми на сух студ -10 или -20 беше и наистина лятната гума беше по-добра, но на мокро или скреж/сняг не беше и като заключение каза, че е силно непрепоръчително шофирането зимата с летни гуми.

Alexi

естествено че така ще каже ,все пак е цяла индустрия това .. зимната гума е по добра от лятна само на сняг/лед ,при всякакви други условия е много по зле - външната температура няма значение .. особено по зле е на мокро ,реално няма зимна гума която да е добре на мокро освен топ модели някои са относително ок

saggy

Аз карах 4 сезона с Kleber Krisalp HP3 и съм доста доволен. Има прилично поведение при всички условия, на сняг е най-добра разбира се. Тази зима мисля да купя нови гуми и сигурно пак ще заложа на тях. Не са евтини обаче - 155лв/бр. за 205/55/16", като преди 2 сезона горе-долу бяха 125лв/бр - инфлацията.

Жоро Петков

Човек... карал си 4 сезона с гуми за 155лв... това са под 50ст на ден за гума - ако това ти е скъпо...
Скъпо е ако всеки ден ги даваш тия пари.

Към Alexi - човека, който цитирах няма нищо общо с марките и не получава финансиране. Не ми се спори - който иска с каквото да кара.
Българина винаги е бил тесен специалист в абсолютно всичко (оксиморон нали).

saggy

ЦитатЧовек... карал си 4 сезона с гуми за 155лв... това са под 50ст на ден за гума - ако това ти е скъпо...
Скъпо е ако всеки ден ги даваш тия пари.

Жоро, човекът търси бюджетни гуми, Клебер са среден клас и средна цена. Топ марките са по 180-200лв за този размер, така че този модел не е бюджетен. Това имам предвид.

Жоро Петков

Колега не знам какъв ти е стила на каране, но ако си от Пловдив там рядко виждате сняг и отрицателни температури. Става да си вземеш и всесезонни гуми. Там минуса е, че ще изкарат 3 вместо 5г, но пак може да има резон в избора им.

още 2 стотинки - гумите мисля, че са последното, от което човек трябва да пести.

Alexi

оставям това тук ,теста е в лаборатория има и тест на сняг там смятам е ясно че зимната гума е по добра но сухия тест е доста интересен .. и се замислете каква част от зимата е сняг ,и каква част е сухо платното

Жоро Петков

А защо теста не продължава и под 0-та? Колко често температурите са под 0та?
В тази картинка не виждаме и какви са гумите - може летните да са Мишлен, а зимните Ласа или пък Тигар.
Не се заяждам интересно ми е просто.

Не си много прав за зимата - в повечето случаи се кара по мокра, не по чисто суха настилка. Да не е сняг, но не е и чисто суха.

Pyrhel

То е достатъчно веднъж да не дозавиеш или доспреш в кишата/снега/отрицателната температура и тези 200 лв икономия са изгорели многократно.

Моят размер също е изключително мизерен и Конти/Мишелин/Гудър/Бриджстон са по 310-350 лв/бр за 17", съответно няма да взема такива, но в никакъв случай не и най-евтините лайна (напр. сръбските Тигър/Ориум/Корморан/Рикен/Таурус с които гледам, че карат сигурно над 60% от автомобилите). Моля ви, не го правете и вие... Отвратителни гуми са...

От Кумхо съм доста доволен от всесезонните, джипката вече 2 комплекта изяде, преди зимата ще купувам 3ти, но май този път ще тествам Ханкук, доста добри отзиви има.

За Шкодата най-вероятно ще взема Кумхо или Ханкук. Другите - Вредщайн, Фулда, Семперит, Фалкен и подобните се приближават като цена до премиума и няма смисъл да се поглеждат според мен.

Тойотата я карах с доста стар модел на Барум - Поларис 3, познати се смееха за тях, защото бяха на 100 години, но до последно бях ОК с поведението им. Бих взел и сега, но Кумхото е на по-добра цена.
(off) Мондеото да не е 5-стин коня, какви са тия гуми... Аз бих се отървал от джантите трайно и бих минал на 215/50/17 от лепенката.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.


F Focus

М, да-корейските гуми, които преди 25 години бяха чиста "гола вода"(личен опит) вече водят в класациите пред познатите премиум европейски марки.
Търси размер 205(215)/55/16. Аз съм със зимни "Тигър"-ки и съм много доволен-само лично мнение. Учудващо безшумни са, копаят уверенно в дълбок сняг, но малко не държат посока (предницата ходи леко наляво/надясно, но при такива условия скорост не се вдига) и се държат добре на мокро, и на сухо.

mondeoto

Авенсиса го купих с почти нови летни Рикен, но се оказаха се ужасни гуми... Много несигурно поведение на колата - пързаляше се като завива или тръгва пък на мокро бих казал, че бяха направо опасни гуми и подкрепям горе писаното за тях да не се купуват никога.

Замисляте ме доста сериозно за 17" но 16" няма да сложа. 18" джанти дали се купуват?

Жоро като ми каза за Lassa се замислих много за Petlas SnowMaster 2 Sport. Какво мислите?

Жоро Петков

Ми пускай ги и ще видиш - ако стават и за други модели ще е още по-добре. 16-ки да не слагай, 17 и си в бизнеса.
Цитираните от теб гуми в сайта, който ти бях пратил по-рано излизат, че са точно каквото НЕ търсиш - добри на сняг, изключително зле на мокро.

ivchotr

Тази тема и онази за маслата сигурно водят всички класации. В единия мотофорум имаше тема шампион по постове. Беше свързана с религиите, ама тук в правилата са заложени рестрикции :D
Та като стана въпрос за поведение на мокро през зимата, Континенталките, с които карам Фокуса от 2015 насам (няколко комплекта) се представят изключително добре на сухо и мокро. В снега също, стига да не е стръмен баир, че тогава предницата олеква доста и буксува. Няма система против буксуване. Какъв им беше моделът не помня, трябва да ги погледна в мазето.
Ханкуук, когато ги пуснаха преди години у нас, бяха с голямо съдържание на пластмаса и се пързаляха зверски на всякакви настилки. Не се износваха бързо, ама за сметка на това се пързаляха. От тогава не съм и помислял да слагам такива на колата си, ако ще и да са най-отгоре в класацията.
Зимно време е добре да се кара със зимни гуми, защото днес и утре може да е сухо и сравнително топло, ама вдругиден, баш когато трябва да ходиш някъде по-далеко от махалата, като стане студено и снежно, с летните гуми става зле. Случвало ми се е да не сваря да сменя летните със зимните навреме и при не особено студен и леко мокър асфалт колата ставаше шейна. Това в София, дето асфалтът почти навсякъде е излъскан като мрамор. В другите градове няма такъв трафик и вероятно ще е по-добре. Особено в района на Сандански :D
Всесезонни гуми... Няма такова нещо. Някой, ако може, нека да обясни как в една и съща каучукова смес си съжителстват добавки за втвърдяване и омекотяване на гумата 8) И понеже съм изтървал завой с всесезонки в късната есен на втората им година, не искам и да чуя за подобно недоразумение.

И конкретно по въпроса на колегата - най-добрите гуми, които съм ползвал през зимата, са "Викинг". Ама отдавна не са ми попадали. Как се казваше конкретният модел не помня. Марката прави и много добри летни гуми.

Alexi

гледай малко тестове на гуми и ще видиш как се съвместяват .. при тия меки зими аз зимна гума повече не бих купил ,пари на вятъра

saggy

Алекси, не излизаш ли от Шумен зимата? Не ходиш ли по планини зимата, на почивка някъде? Чак да караш със летни гуми ми е вече странно.

ivchotr

Не ми трябва да гледам тестове. Сам си ги тествам всяка зима :D А тези с тестовете да дойдат да ги правят тук, на нашите пътища, с нашите снегопочистващи смеси :D

А Алекси в планините сигурно слага вериги.

Alexi

Цитат на: saggy в 25 Септември 2024 23:31:21Алекси, не излизаш ли от Шумен зимата?
излизам разбира се .. последно е валял сняг в Шумен да натрупа някъде 2018г .. по планини зимата не ходя ,ходя лятото ; имаме 3 коли в семейството ,ако нещо се наложи да се кара в сняг - Дачията винаги е с добри зимни гуми ,но както казах последните зими не се е налагало

ivchotr

Ахааааа... Дачията със зимните гуми за планините, ако се наложи :D Иначе другите да карат с летните и когато завали сняг (tooth)

Alexi

както казах ,всеки сам си преценя какво да кара и кога .. за мен инвестицията в чисто зимни гуми е неоправдана  ,даже гумите с които купих колата ( имаше 2 комплекта ) ги продадох наскоро че станаха 10 годишни с отличен ( и доста корав де ) грайфер  :D