Лак

Започната от Водниядух1, 29 Април 2024 20:34:07

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Водниядух1

Колеги с каква химия да премахна петната от лющещ се лак по тавана на колата. Не искам да го шкуря,понеже не ми се боядисва после-просто искам да премахна петната от отиващия си лак


ivchotr

Не мисля, че има химия, която да свали само лака. Ще замине и базата. Ако искаш да имаш що годе нормално изглеждащ таван и капаци, няма да минеш без боя. Добрата новина е, че можеш да се оправиш и сам. С ТОВА можеш да свалиш олющения лак и да подготвиш базата за боя. След това си поръчваш в първия срещнат магазин за автобои няколко флакона спрей с боя като твоята и останалото е само да имаш ръка. Предлагат и спрей с боя и лак, две в едно. Е иска се и добро изплакване, подсушаване и обезпрашаване преди боядисването. И облепяне на детайлите, които няма да се боядисват. Каквото и да се получи накрая, пак ще е по-добре от третирани с химия ламарини, които ще изглеждат като матирани, но с петна все едно е попило олио в тях.

F Focus

Химията, за която питаш се нарича смивка, ама тя ще свали не само лака, ами и боята, а вероятно и грунда отдолу, което ще е крайно нежелателно (меко казано)! Дори да успееш да свалиш само лака боята под него ще се "предаде" много бързо и ще лъсне ръждясала тенекия!
Единственото вярно решение е да се изшкури повърхността с шкурка 600, после с 1000, измива се перфектно, всичко ненужно се отсича с хартиено тиксо, пръска се с грунд (сега му казват филър) и после се пръска боята, и след около 15 мин., докато не е засъхнала съвсем се пръскат богато поне две ръце лак.
Ако боята ти е металик в никакъв случай не препоръчвам използването на боя и лак в едно!!!
Миналата година си пребоядисах предният капак и тавана (комби), като понеже нямам компресор и пистолет използвах спрейове от авто-бояджийски магазин.

П.С. Най-важен е лака, който е двукомпонентен (лак + втвърдител), който, като го смесят във флакона трябва да се използва до ден-два). Ако беше от София можех да съм ти полезен практически.

Жоро Петков

В София искат 300лв на детайл.
100% съм сигурен, че в Русе цените са доста по-ниски.
Защо не си намериш някой, който за 1 ден ще ти свърши работата - бързо и качествено.
Тия спрейове и глупости са за дерната броня, колкото да не те дразни.
Иначе Ф Фокус ти е казал или го правиш като хората или отебаваш - средна работа няма.

F Focus

С цялото си уважение към теб, Жоро, но в някои отношения грешиш!
Имах предвид, че като отидеш в авто-бояджийски магазин и кажеш какво точно искаш и как ще ти натепат във 200 гр. флакончета, точно, каквото трябва-не говоря за готови бои и лакове във флакони, които са за домашна интериорна употреба.

Жоро Петков

Е за кое греша?
Колко струва тоя спрей да ти го направят?
Колко време ще шкуриш целия таван, че да го подготвиш. После да лепиш и да пръскаш с риск да омажеш разни неща...
Сега ако примерно ти кажат 500-600лв за целия таван, може би наистина е по-добре този вариант, но мисля, че цените са доста по-ниски.
Все пак и говорим за тавана - не е като да е броня, която да можеш да демонтираш и да си я напръскаш като хората.
Това са моите 5ст. де  ^-^

Водниядух1


F Focus

#7
Не разбрах тавана на комби ли е, или на седан (щото има разлика в количествата,де).
Ако тавана е комби цените са:
-100гр. качествен лак с втвърдителя във спрей-флакон-10-15лв. За комби препоръчвам 400гр., за да се минат поне две ръце-за седан-300гр.
-Филър (преди му казваха грунд)-10ллв. за 200гр., готов фабричен е-един стига.
-Боя металик 100гр. 10-12 лв., направена на спрей-за комби поне 300гр.
-Хартиено тиксо за отсичане и найлон за покриване на всичко, което не се боядисва-двайсетина лева.
-Шкурка 200, 400 и 600-15-20 лв.
Че има гърч и работа-има, ама инак не става!
Направете си сметката Вие и преценете, че не мога да броя толкова!

П.С. Поне покрив се боядисва най-лесно, щото трудно ще се получи стеч на лака-боята не се нанася дебело! ^-^  И още-ако попадне мъгла от лака по джамовете е голям зор да се изтрие с разтворител тип "Коресилин", особенно, ако не се направи веднага, когато лакът вече е стегнал!

ivchotr

Стъклата трябва да се облепят. Най-лесно става с найлон, който ползват автобояджиите. Достатъчно голям е, за да покрие цялата кола, а струва стотинки, дет' се казва. От него се изрязват местата, които ще се боядисват и се кантоват с хартиено тиксо. Но е добре да се прави в закрито помещение.
Специализираният сервиз е най-доброто решение, но тези, дето наистина си разбират от работата, вземат по-скъпо и са заети за много време напред. Другите са просто решение, ако на човек не му се занимава сам и има излишни пари за харчене. Не, че е толкова лесно, но не е и невъзможно да се справиш сам.

Водниядух1

Благодаря за мненията,но засега ще го оставя(лака)да си падне сам щото и на предния капак е почти същото положение. И когато стане нетърпимо ще дам колата да я оправят защото аз от към такива неща съм ''схванат'' А иначе си струва щото по фокуса няма ръжда


ivchotr

Само за статистиката - какъв цвят е боята?

Водниядух1

Сив металик е боята. Колата е италиянка...

ivchotr

Явно не са ги боядисвали много добре. На дъщеря ми е същият модел от 2000 г., пак е вкарвана от Италия и лакът избеля. Не се люспи, но избеля по предния капак и тавана.

F Focus

Не, че не са боядисвани добре-в случая лакът не е супер висококачествен, което е съвсем нормално при автомобили от средният клас, че и нагоре. Обаче и най-качественият лак (боя) няма да издържи двайсет и кусур години-дори по авиационните стандарти за издръжливост на покритието боя/лак!

П.С. Инфо за мераклиите, които ще си пребоядисват автомобилите-лакът да е двукомпонентен полиуретанов на "Акзо-Нобел", например.

perun

Качествено покритие може да се постигне само с пистолет.Всичко останало поне за мен е видно даже от самолет.Даже ми изглежда като кръпка която определено не си струва.Но все пак важното е на собственика да му харесва...

F Focus

Безспорно е така, но не баш- при дебело нанесени 2-3 ръце лак с няколко спрея след около седмица-две повърхността успешно се обработва с шлайф машина. Препоръчвам да се използва паста на 3М-първо с "Фаст", после с "Файн" (не ги включих в цената-сори!).
Изготвен двукомпонентен лак в спрей трябва да се използва без помотване-до ден-два макс.
Някои недостатъци при лакирането по предният капак отстраних с шлайфане на ръка и стана добре, ама за тавана търся да си купя любителска акумулаторна шлайф-машина, щото нямам гараж с ток, а ще действам на улицата, както винаги за радост на преминаващите! ^-^
Може би не е баш по темата, но ще съм Ви благодарен за съвет каква елементарна акумулаторна шлайф-машина да купя и откъде?

ivchotr

В ЛИДЛ бяха пуснали преди време, ама скоро не съм ги виждал.

F Focus

И аз следя, ама няма такива. В Кауфланд, където има доста предложения на "Парксайд" засега няма подобно предложение.

perun

Да не бъркаш шлайф с полирмашина.Защото нови покрития не се шлайфат....

F Focus

Прав си, Перуне! Шлайф-машина имам-всъщност нямам полираща.


perun

Взимаш си комплект за полиране за акумулаторен винтоверт...

ivchotr

Не е същото. Полирмашината си е за предпочитане.

Впрочем, ако лакът само се е матирал и не се е разлюспил още, може да се спаси с полиране.

perun

Може да се ползва и ъглошлайф стига да е с регулатор на оборотите.Същото важи и за винтоверт-всички вече масово имат поне две степени.

perun

Цитат на: perun в 16 Май 2024 21:42:31Може да се ползва и ъглошлайф стига да е с регулатор на оборотите.Същото важи и за винтоверт-всички вече масово имат поне две степени.И двата инструмента стават за полиране и имат широко приложение.