С по-добър бензин ли караме сега?

Започната от To4kata, 17 Април 2024 15:21:32

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

To4kata

Онзи ден пътувам по маршрут, който съм минал стотици пъти Роман /Врачанско/ - Ябланица - София. На изхода на Роман нулирам и винага на входа на СФ при Джъмбо поглеждам разхода по борд компютър - 5.5-5.6/100. Винаги толкова, минимум 100 пъти съм го засичал, все едно и също. Този път 4.9/100  ???  Това никога не е било, та се замислих, като спряхме руския петрол, да не би пък бензина да е станал по-качествен?


F Focus

#1
Съмнявам се-качеството на горивата според мен зависи основно от управляващият съответният обект на фрайчайзингов принцип.
И още-изобщо не вярвай какво ти изписва компа за разход на гориво-само зареждане догоре на една и съща бензиностанция, на една и съща колонка няколко пъти плюс засичане на пробега и чак тогава ще имаш яснота за реалният си разход  на гориво, което е най-малкият разход и проблем за автомобила-лично мнение!

П.С. Много се съмнявам дали наистина сме сменили руският петрол-за газта е ясно, че не сме!
Също така имай предвид, че всички регулаторни органи въртят всякакви възможни далавери само за своя изгода, та няма никаква надежда за промяна! Справка-годишно се правят 200(?!) проверки на бензиностанциите в наше село, от двайсетина служители, които са хиляди и всичко е ОК-искаш ли още подробности и примери...?
Пълен кенеф сме отвсякъде-където и да бръкнеш тотална корупция!

perun

Много отдавна преди да спрем руския петрол рафинерията на OMV в Австрия е собственост на Лукойл...

ivchotr

По-малък разход, щото пооправиха не малка част от пътя :D

Alexi

защо мислите че петрола сега не е руски ? същия си е ,просто минава през прекупвачи .. същото важи и за газта както знаем

saggy

Честно да ви кажа - не знам дали има значение какъв е нефтът. Важното е цената на крайния продукт да не е по-висока. В момента не е руски, това е сигурно, но другата седмица като дойде нов танкер не се знае. Има си стандарти за качество на бензин и дизел и те се спразват и следят всекидневно в производството. Иначе не можеш да си продадеш стоката в ЕС, каквото прави нашата рафинерия.

perun

От 2001 до 2015г. имахме поне две командировки до Германия и една до Полша всяка година.Случвало се е и по-често като имаше период дето всеки месец пътувахме до тези две дестинации.Пътува се с автомобил.Сега са много по-рядко, нещата се оптимизираха.Та още от 2001г. съм напълно убеден, че разлика в горивото у нас и и това което сме зареждали по пътя няма.Всякакви митове и легенди за това колко е лошо горивото у нас са ми напълно чужди.

To4kata

#7
Ами не знам, но колкото пъти съм пътувал вариациите в разхода са били минимални в определена точка, в случая Джъмбо. Не твърдя че е верен борда, но ако 100 пъти в тази точка дава 5.4-5.6/100 за мен е добър ориентир. Каква ще да е причината за 4.9/100, като няма промяна в стила на каране, маршрута е един и същ, пътувам само с един сак. Едва ли е от попътен вятър. Ще видим следващия път.

perun

#8
Темата е за качество на горивото. А кой и как го засича е съвсем друго нещо..
Иначе по борд съм отчитал и 24л/100км. , а на практика съм стигал и до 3.8л./100км.

ivchotr

Малко по-високо налягане в гумите е достатъчно да доведе до по-нисък разход.
Разлика в качеството на горивата у нас и в чужбина определено има. Особено спрямо някои наши вериги и самостоятелни обекти. То само тук има разлика между различните вериги, та какво остава за външните. С инжекционите се усеща малко по-трудно, но с карбураторите се усеща далеч по-ясно.


To4kata

Абе има нещо положително в горивата, не е до гуми, вятър и т.н. Днес пътувах в обратна посока. Най-ниския разход по борд ми е бил едно лято 4,3/100,сам с един сак, без консуматори, слънчево и топло време, без да бързам. Иначе обичайно е 4,7-4,8/100. Днес в непрекъснат дъжд, с климатик през целия път /беше 11 градуса по виедуктите на Хемус/, фарове, чистачки, 2-ма души с багаж и с 2 км задръстване на един от тунелите - 4,4/100 на табелата в Роман. При това от известно време на дълъг път редовно ми светваше чека с грешка за катализатора. Сега да чукна на дърво, след близо 1000 км и три пътувания на дълго чека мълчи!!!