Да сменя ли FF 2009 г. 2.0 136 за FF 2018 г. 1.0 hatch?

Започната от April, 09 Февруари 2024 09:28:30

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

April

Здравейте,
Силно подозирам отговорът на този въпрос, но все пак.
Нов съм във форума, но карам Форд Фокус 2009 г. Tournier от 3 години без съществени проблени и с добра поддръжка. Сравнително прав е, не е гнил, няма катастрофи никакви. Около 300 хил. км - истински.
Имам възможност да сменя тази кола за по-нов Форд Фокус Хетч 2018 г. 1.0, 100 к.с. под 100 хил. км - вероятно истински.
Как ще се чувствам? Първата има подгряване на седалките, темпомат, голямата навигация, която е безсмислена в България, заден парктроник, електрически подгревател. И върви като самолет.
Втората не съм я карал. Изглежда добре и е гола като пушка - нищо от изброеното по-горе. Изчетох темите за тоя мотор във форума - не знам дали към 2018 г. проблемите му са изчистени.
engine: 1.0L GTDI 12V TC(100PS)(ENM20)
transmission: 5 Speed Manual Transaxle - B5/IB5(TRRN0)
steering: LHD FWD(DR0A0)
body: 5 Door Saloon(BSHC0)
Вижда ми се също по-тясна, по-къса, по-постна. Имам едно чаве, с тенденция да стават две. Не съм състезател, но обичам да имам запас от мощност за изпреварване при нужда.

Моля пишете.

Април


Жоро Петков

Искаш да смениш дизелов автомобил с бензинов? Каква е конкретната причина?
1.0 Екобууста не е умряла риба в цеха, но няма как да я сравниш с 2.0 турбодизел.
Да не говорим, че ще гори повече от сегашната ти и ще върви по-малко.
Лично аз бих оправил катализатор, егр и дпф и бих си карал дизеловия фокус.
Това, че единия е по-нов, а е опоскан откъм екстри е downgrade.
Попринцип съм за по-ново, но мисля , че в твоя конкретен случай е по-добре познавайки си сегашната кола да си я подържаш стегната и изправна вместо да скачаш на същия модел.
Щеше да има смисъл ако минаваш от Фокус на Мондео примерно.

ivchotr

На Екобууста май са му оставили ремъка в масло за задвижване на маслената помпа.

Alexi


April

Благодаря за отговорите.
Изводът е ясен, както и предполагах.
Причините са за една такава замяна комплицитни, понякога животът ни изправя пред такива дилеми.
Прочетох всички теми свързани с този мотор тук и ми звучи като трън в задника.
Оставам си с печката, тя е в доста добро състояние.


perun

Аз комби за хечбек никога не бих сменил...

ivchotr


saggy

Аз съм с хечбек Фокус МК2.5 и вече ми е малка, откакто се увеличихме като бройка в семейството. Сигурно следващата ми кола ще е комби, защото не мислиш какво да вземеш в багажа и какво да махнеш, а просто мяташ отзад и караш. Та, не бих те съветвал да замениш комбито за хеча в твоя случай, особено ако станете 4-ма. Също не бих взел Екобууст с ремъка в масло, защото, каквото и да спорим тук, не е добро инженерно решение и се доказа във времето като такова. Но, ако намериш дизелов Фокус 3 комби, най-вероятно ще ти хареса повече като кола, защото е едни 10 години напред в развитието на модела. Дали има подгрев или не, мисля че е компромисно решение. Темпоматът е важен, но той може да се сложи допълнително.

April


Ozzie

Относно размислите хеч или комби.
Преди да взема комбито, гледах характеристики за двете каросерии. Хеча с идентичен двигател беше по-лек (обяснимо) и при общо допустимо тегло от 1900 кг. (отнася се за двата вида каросерии), хеча на теория може да поеме повече килограми, но пък обема на комбито, не може да бъде заменен, както е отбелязал saggy.

Колкото до автора на темата - най-добре, ако можеш да го замениш за Mk3 1,6 TDCi с 85 кW.
По-късния двигател 1,5 TDCi е с ангренажна верига, но в първите години същата е 7 мм. (на велосипедите ми са по-широки) и е кекава. В последствие я сменят с 8 мм., което е по-удачното изпълнение.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...


Alexi

мотора като динамика и поведение не е лош ,особено ако е 115 коня със 6 скорости .. обаче харчи много повече от обявеното и повече от 2.0 дизел .. колата като кола е класа над 2009 модела ,все пак е 2 поколения напред аз лично бих се замислил но зависи колко пари трябва да се доплатят ( подозирам че никак няма да са малко )

Alexi

механично мотора е относително здрав ,има хора с над 250к пробег и то немалко ,проблем е ремъка и то основния проблем с него е че подмяната му е 2000+ лв но ако се преглътнат то ще го смениш веднъж и забравяш за него .. аз лично не бих си го купил де ,просто не ме кефи концепцията за малко турбинирано моторче на бензин някак ми се губи идеята ..

To4kata

#12


Напълно съгласен, по улиците е пълно с 1,0 ecoboost. Я погледнете, колко оплаквания, питания и теми за този ДВГ има във форума - 3-4 за последните 4-5 г. или поне откакто аз следя форума по този повод. Същото е и в другия форум. Сигурно аз ще съм първия който ще се оплаче. Може и да е с кубатура на мотор на косачка, ама върви осезателно повече от 1,6 бензин и харчи по-малко.

ivchotr

Е ми карай си го със здраве! Ти като видиш това купе на улицата, как разбираш, че е с баш този двигател? Щото аз не успявам да разбера. Отзад пише едно "Фокус" и понякога "екобууст" в най-добрия случай и толкова. А както е известно, са произведени и модели с по-голяма кубатура в същото купе.
А това, че още няма оплаквания по форумите, се дължи първо на факта, че в известните у нас форуми на Форд пишат има - няма 10 постоянни членове и чат - пат някой гост с определен проблем, но почти винаги като собственик на друг модел. Което ще рече, че е по-вероятно точно 1.0 Екобууст да не е сред най-разпространените у нас модели на марката. Освен това е възможно и все още малкото собственици на модела да не са опрели до момента със смяна на ангренажния ремък. И понеже има доста изписано по всякакви форуми, не само в нашите, за тези недоразумения, не е изключено хората да странят от тях, което пък от своя страна да влияе на присъствието на модела по форумите у нас.

zz_stefanov

Цитат на: To4kata в 20 Февруари 2024 20:48:49Напълно съгласен, по улиците е пълно с 1,0 ecoboost. Я погледнете, колко оплаквания, питания и теми за този ДВГ има във форума - 3-4 за последните 4-5 г. или поне откакто аз следя форума по този повод. Същото е и в другия форум. Сигурно аз ще съм първия който ще се оплаче. Може и да е с кубатура на мотор на косачка, ама върви осезателно повече от 1,6 бензин и харчи по-малко.
Така де, но докато ги карате като нови.
Трудно се намират желаещите да посегнат към този двигател втора ръка.

To4kata

#15
Моята е втора ръка. Купих я на 4,5 години, сега е на 8 г. и онзи ден чукна 100 K. За 8 г. са сменяни само консумативи. Не бих я определил като "нова". Ама модела е от 2012-2013 г. ... В другия форум един колега публикува видео от състоянието на мотора и ремъка на 8г. и 100 K - перфектно. Онзи ден говорих с него, в момента е на 10 г. и 130 000 и се кани есента да си смени ремъците ... и пак ще има пробег от още близо 10 г /поне теоретично/. Скъпа е смяната, да ... в Мотопфое , но дори и там разхода е еднократен за период от близо 20 г. А пък на фона на цените на "новите" коли втора ръка днес, разхода по смяната на ремъците вече си е напълно оправдан, май.

saggy

А, бе, всеки си кара каквото иска и каквото му е според джеба. Какво толкова сте го захапали 1.0 двигателчето. При VW да не е много по-евтина смяната на ланеца(веригата) на TSI двигателите. Цените са високи просто вече, че на екобуста е повече работата заради ремъка в масло - сигурно е така.В старата ми фирма търкалят Пежо 5008 2ра генерация с 1.5 дизел, с верига. Ами, ако се зачетете за проблемите на тази верига ще продадете колата. Макар и гаранционни, Пежо си траят, че веригите са боклук и се разтеглят, клапаните се удрят и всичко се прецаква. Та, така е новото автомобилостроене. Старите коли не са изхода, защото заради големият си пробег са доста трошливи вече.

To4kata

#17
Анджък! Браво!

ivchotr

Значи и Пежо 1.5 дизел с верига няма да си вземаме :D

Нали затова си бъбрим тук - че 1.0 Екобуустите са склонни да хвърлят двигателите заради разкашкани ремъци и други подобни. Това, че някой е минал метър, е може би късмет или изключение. Някой скоро каза, че веригата на не знам кой двигател била по-тънка от тази на велосипеда му и се разтягала с всичките неприятни последици за двигателя. Подобна информация е важна, защото когато човек набива едни пари в нещо, което да му служи определено време, е добре нещото да не му създава излишни грижи и разходи.
Та за нас остава вариантът да открием модела и марката с най-малко проблеми и с най-евтино и сигурно обслужване, а които не могат да правят коли, да се захващат с нещо друго.

To4kata


Това, че някой е минал метър, е може би късмет или изключение.



Е, чак пък. А, посмали малко!







Ozzie

@ivchotr
Аз бях този, който обясняваше за веригите. Касаеше се точно за 1,5 HDi двигателя на Пежо / Ситроен. В последствие е заменена с по-широка с 1 мм.
От януари тг. е задължително във всички двигатели 1.5BlueHDI се ползва 5W30 по стандарт Stellantis FPW9.55535/03 / PSA B712290, a не 0W20 и 0W30 масло както е било в началото.

Източник: https://peugeotclub.info/forum/viewtopic.php?f=54&t=128909&p=1470274#p1470274

Двигателите 1,5 TDCi на Форд и 1,5 HDi на Пежо / Ситроен вече са два различни двигателя.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

ivchotr

Силовата верига на мотора ми е 630-ка. Почти толкова беше и ангренажната на Москвича ми преди време :D Няма късане, няма разтягане. Пак с 1.5 двигател беше  :D Само да не ме обвините сега в пристрастност към руската техника (tooth)

April

Смених го.
Не става въпрос за никакво доплащане.
Директно, без условия.
Колата определено е по-слаба, но не чак толкова.
Кефя се, че вече нямам чичкомобил, а прилично изглеждаща доста запазена съвременна кола.
В семейството имаме още един по-голям седанов автомобил, също 2018 г., така че не ми остава нищо друго освен да се кефя и да си я поддържам, както и където трябва, и по предписание.
Благодаря, че се включихте.
Април

April

Тия дни вкарвам колата за смяна на ремъка в масло и ще доложа.
ПС. - хванете ми одобрете публикуването на мнения - не към спомер.

Ozzie

@April
Пусни една тема в "Дневник", ако имаш желание разбира се.
https://fordbg.com/forum/index.php?board=30.0
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

ivchotr

Освен ангренажния ремък, май и задвижването на маслената помпа е с гумен ремък. Пак в маслото. Поне това научих от няколкото теми за това "нещо". Та, ако е вярно, накарай "майсторите" да сменят и него. Че като спре помпата, спира всичко. И боли.

April

Всичко е сменено в МП, до вчера пазих частите да ги снимам и да ги пусна тука, но ги изхвърлих в крайна сметка. Ремъкът определено беше напукан, но не липсваха парчета. Другия беше перфектен. Мнението на хората в МП, е че това е един уникален боклук с особена поддръжна. Точно 2500 лева излезе. Та така :)

ivchotr

Е, друго си е да чуе човек експертното и безпристрастно мнение на служители от представителството на марката :D Щото собствениците, дето са се усетили къде са се натресли, са на другия полюс в оценките и коментарите.

П.П.
Имаш ли идея за колко километра се е напукал смененият ремък? Ще е някаква полезна информация, все пак.

April

Абе аз имам сравнително лек характер и си говоря лесно с всички, та научавам обикновено по-безпристрастни и близки до реалността неща.



Ремъкът е в това състояние на 99500 км или 7 години.


saggy

Кажи някакви впечатления за разликата между Фокус 2 и Фокус 3 - управляемост, спирачно усещане, тежест на волана? За мен Фокус 2 е много добър модел и ми е интересно при 3ката какво са подобрили. Със сигурност задните седалки са по-просторни за сметка на смаления багажник.
С какво масло мислиш да го караш екобуста? Има мнение, че за здравето на ремъка трябва да е само Кастролът, предписан за този двигател (5w-20 с фордовска спецификация, ако не бъркам).