Фокус 2 -самоблокировка на диференциала

Започната от vova, 27 Септември 2023 09:47:33

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

vova

При ровене в ютуба,попаднах на следното клипче:
https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=uO4XKyfqH0U
Не знаех че тия евтини фордове имат тая благина,предполагам на не всички.
Миналата седмица попаднах на две нива асфалт,където пробуксува едното колело малко,след това изведнъж зацепи и тръгнах,но тогава не се замислих.Възможно ли е всички европейски сглобки и моя да го имат това?


ivchotr

Като го гледам, май са му взаимствали блокажа на диференциала от БМВ  (rofl)  (rofl)  (rofl)

Ozzie

мръзи ме да гледам 8 минути клип, но това за което говори младежа не е механичен блокаж на дифернциала, а блокиране на колелото с по-ниско сцепление, посредством спирачни импулси през АБС помпата;
функцията мисля, че е налична само при автомобили с ESP система, но не твърдя със сигурност
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

ivchotr

Тази на клипа не се държи като кола със система за защита от пробуксуване.

vova

Абе не е лошо,ако автомобила го има. За градско-селски условия бива.Ако беше зима със сняг,бих пробвал.

ivchotr

В никакъв случай не е лошо, ако го има. Ама този Форд от клипа си буксуваше баш както моя, който със сигурност няма никаква защита срещу пробуксуване.

zz_stefanov

#6
Мисля че е ASR функция, която в момента е част от ESP.

ESP работи със спирачките и контрол на газта. Същото се използва и за ASR. Мисля че няма истинска блокировка на диференциала.


пп То това са написали и отдолу в коментарите ;)

F Focus

#7
Истинска блокировка няма и няма шанс да има-то и в съвременните супер-дупер "джипки" отдавна ги няма, камо ли в  нормален автомобил. В най-добрият случай е заигравка с електронните системи за сигурност, което все е нещо и може да помогне, ако не се прекалява със ситуацията и самочувствието на задкормилното у-во, че има "блокаж".
Имам ESP и съм я изпробвал на сняг (то пък колко ли сняг имаше последните три години?), но определено помага.

П.С. Истинската блокировка за тотална проходимост е механичен блокаж за преден, заден мост и механичната раздатъчна кутия. Все още се произвеждат такива истински джипки модели на "Тойота" LJ series & "Мерцедес" G-klasse, но само за нуждите на ООН и армията-всичко останало е пълен т-шак, та не разчитайте много-много, че "имате" "блокировка" на диференциала, какъвто всъщност нямате. И още-в неприятна ситуация е изкл. важно с какви гуми сте-ако сте с "гуменки' и с 3 механични блокажа да сте няма да се измъкнете.

Поздрави и наздраве от бивш офродаджия, който по финансови причини преди десет години си продаде перфектна "Тойота" LJ-70 къса база 2.4 турбо-дизел.

vova

Как да проверя моята щайга дали има ESP,ASR, или каквото там е за да зацепва макар и куцо като тоя на клипа?Да не би да е оная червена стрелка,която се появява при въртене на гуми на 1ва,2ра,3та предавка?
Ако не бъркам,тия тойотки дето казва колегата има едни пловдивчани дето внасят нови такива,за по сто бона мисля.Произвеждат се чисто нови,с такива стари купета за арабския пазар,бензин и за африканския,дизел.

Ozzie

Цитат на: vova в 28 Септември 2023 21:31:53Как да проверя моята щайга дали има ESP,ASR, или каквото там е...
Зареждаш ford.7zap.com/en/, въвеждаш VIN номера и търсиш в долния ляв ъгъл на страницата за Additional options:, след това намираш Electronic Stability Control. Ако пред опцията пише Less, нямаш ESP. Ако пише With, имаш ESP, вероятно и тази функция за прехвърляне на тягата (да не се бърка със защита срещу пробуксуване).


P.S. Или изчакваш във Варна да падне сняг в количества като на клипчето.  (tooth)  :))  (tooth)
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...


zz_stefanov

На някои е с бутонче долу на централната конзола, на моята се включва с чавка в менюто на борда.
Последно се оказа не особено голяма благина, защото бях карал дълго време с неволно изключена система.

perun

ASR или Тракшън контрол има още от Фокус 1.

F Focus

При Фокус-2, 2.5, ако няма квадратен бутон с надпис ESP най-отдолу на централната конзола под управлението на климатика с трите кръгли врътки, или управлението на дву-зоновия климатроник, значи че няма такава стабилизираща с-ма, която, както казах, така, или иначе е много далеч от истински блокаж.

zz_stefanov

#13
:)

zz_stefanov


Не е така. Горе ти написах, че моята се управлява от една чавка в менюто на бордкомпа. Ако я погледнеш външно ще кажеш че няма ESP.


ЦитатАвтомобили без переключателя
системы курсовой устойчивости
(ESP)
Выключение и включение системы. См.
Информационные дисплеи (стр. 85).

На руски е защото в българското ми описание е това което ти казваш :)

F Focus

В тази връзка да задам тъп въпрос-кога е включено ESP-като натисна клавиша със съответният надпис ESP светва в жълт цвят вдясно на циферблата на скоростомера, където светва и чек-енджина (разгеле същият не се е "палил" отдавна)? Без да ми свети на таблото при рязко даване на газ и превъртане на някоя от задвижващите гуми ESP присветва и се усеща действието и, както и при рязко спиране преди рязък завой и последващо подаване на газ.

zz_stefanov


F Focus

Благодаря ти за отговора, ЗиЗи и полезният линк, ама да си призная не вдянах кога ЕСП е вкл., или изключен? :-[
Мисля, че когато клавишът ЕСП не е натиснат системата действа.

zz_stefanov

Е то си пише, че при стартиране на двигателя системата се включва сама винаги. Бутонът е за последващо изключване и евентуално повторно включване.
Ако не го пипаш е винаги включена.

F Focus



zz_stefanov

То хубаво но в българското ми ръководство текста ме обърква, защото се говори за някакво задържане на бутона за първоначално включване на системата. Понеже аз нямам ти препоръчвам да прочетеш и него.

пп Сега чета че и на руския текст има подобен пасаж, като аз си мислех че е само за RS колите.
Хамава работа, но когато работи трябвало да свети бутона.

ivchotr

По принцип всички системи, които се включват с бутони, са задействани когато бутоните светят. Така е било във всички коли, камиони и всякакви други МПС, които се е случвало да карам.

Ozzie

Но не и с ESP. Оно по дифолт си е включено перманентно. Оти само га шафьоро се мисли за велик, т.е. смета, че може да овладее каруцата при критична ситуация, може да я изключи, посредством натискане на бутона.

Да не се отплесваме в дискусия за ESP и развитието ѝ през годините в тема, която нищим има ли Фокуса блокаж на диференциала или не и както вече се констатира, че няма механичен такъв.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

Жоро Петков

Цитат на: ivchotr в 02 Октомври 2023 21:17:36По принцип всички системи, които се включват с бутони, са задействани когато бутоните светят. Така е било във всички коли, камиони и всякакви други МПС, които се е случвало да карам.
Нито парктроника, нито старт-стоп системата. На мондеото когато бутона свети - системата е изключена (бутона свети в оранжево да те подсеща, че системата е изключена)

perun

Също като при VAG климатика-бутона свети когато е изключен..

zz_stefanov

Вчера най накрая светна лампата на ESP. То последните зими не съм влизал в ситуация. Върши си чудесно работата, но естествено е безсилна когато колата легне по корем на снега :)
Най изненадващото е, че ми се задейства и на магистралата въпреки,че беше почистена и само мокра. Залитнах леко предполагам върху място с черен лед, където разтопения сняг измил лугата.