Филтър на купето форд фокус ц макс 1.8тдци

Започната от danigeorg, 10 Декември 2021 11:34:03

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

danigeorg

Здравейте колеги. Бихте ли ме насочили къде се намира филтъра на купето и дали се сменя лесно?
Благодаря предварително


Ozzie

Нагъзваш се, сваляш педала на газта, виждаш вдясно от него едно капаче, което в зависимост от кефа на предния сменял филтъра може да е с от едно до няколко винтчета (при мен са едно или две за шестостен 7 или 8 мм.), сваляш капачето, вадиш стария филтър, слагаш новия (обърни внимание, дали има стрелка с посока за поставяне; ако има, стрелката трябва да сочи към купето), като трябва да се прояви малко сръчност и находчивост.
https://www.youtube.com/watch?v=8s_okzpMg-o
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

danigeorg

Благодаря ти много Ozzie! Само да спре този гаден дъжд ще го пробвам.  Дано да не изкъртя педала на газта😂

Наско

Ако работиш внимателно, няма да го изкъртиш.  Бих ти препоръчал да не вадиш буксата с кабелите, а само да преместиш педала колкото да влезе филтъра. И го напъхвай внимателно без усилие, за да не се нагъне вътре. 
Закования с чук винт, държи по-добре от завинтения с отверка пирон !

danigeorg

Благодаря колега на видеото,което ми постна Ozzy също не вадят буксата значи и аз няма да я барам

Ozzie

Съществуват някакви митове и легенди, че буксата имала силно ограничен брой пъти живот на разкачване / закачване. Дали са верни, не мога да кажа. Не съм я барал.  :-\
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

ivchotr

Не е изключено да се опича зимно време от топлия въздух, а лятото да се преохлажда от климатика. Така пластмасата ще старее по-бързо и когато ни дойде колата "нов" внос, буксата вече да е взела - дала.

Вече няколко букси на фаровете съм преправял. Явно страдат от същия ефект.

zz_stefanov

Дано да си по дребничък, че на мен ми се протриха лактите в пода на колата докато го сменях тоя филтър. А бях оборудван с тресчотка, карданче, отверка за битове, всякакви удължители в т.ч. и гъвкави, сръчен съм, но мястото за ръцете ми все не достигаше.
Буксата я откачих, другият начин да не ти пречи педалът е да  го завържеш временно към сноповете отгоре му.

пп Когато я вземах се радвах че на тази кола не се налага да се разглобява бронята и калниците за да се сменя круша на фар, но това с тоя филтър обра точките. :)

saggy

Няма по-кофти място от това на филтъра на купето. Трябва да си пълен идиот там да го проектираш. Смяната му е тест за гъвкавост и издържливост. Вчера го сменях и отново ми отне цял час гъзене, чекнене и лежане в отделението за краката на водача. Колкото и пъти да го правя, колкото и клипчета да гледам, все не мога да открия бърз и лесен начин за смяната му.

sstefan

Аз за смяна на масло и филтри/без горивен-за него още 10,понеже е играчка обезвъздушаването/ плащам 15 лв. Пия едно кафе,полафя с майстора и за 20-30 мин. колата е обслужена.Заслужава ли си за тези пари човек да се цапа,гъзи и кълчи?/И при мен филтъра е долу до педала за газ/
Избивате рибата с тези смени,ама може и аз да не съм наред като си плащам за това.


saggy

Да ти кажа като познавам майсторите, при които ходя, че са пълни мъже между 40-60 години, като им обясня как се сменя просто няма да се навият или ако се навият има риск да изпочупят разни неща, защото е доста тясно мястото. Заради това го правя сам.

sstefan

@saggy,
за другата смяна ми се обади.Моят майстор не е гърчав,не е дебел. Просто е сръчен. Няма да те върне,а и няма да ти счупи нищо. В началото ходех в МП,ама час записваш,оставяш кола-взимаш кола... отиде почти ден.

danigeorg

Благодаря ви колеги. Заради изчерпателната ви информация успях да го сменя за няма и 30 минути