Усра сЪ PCM

Започната от Ozzie, 21 Февруари 2020 16:30:10

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

saggy

#30
ЦитатP.S. Грешки не записва, с изключение на U1900 в таблото, но явно е някаква маловажна. Имаше я преди. Видях я записана в колата на vova и на Димитър, на когото активирах темпомата.

Грешката U1900 я имам и аз, още откакто взех колата от МП. Тя гласи "CAN Communication bus faults. Module: Instrument Cluster" (U- DTC codes are faults which occur during module-to-module communication. These codes do not always indicate problem and can be caused by normal diagnostic functions carried out).

При едно от служебните пежа имаше подобна грешка, за която монтьорът обясни, че се получава от електрически смущения по електрическите кабели в автомобила. Примерно смущение може да стане при преминава под електрически стълб. За автомобилните производители излиза много скъпо да изолират всеки кабел на всяка произведена кола и затова не са изолирани с кербовка или shield. Звучи ми логично, защото ел. кабелите в колата са няколко десетки метри или стотици общо на дължина и излиза скъпо за всяка произведена кола да поръчваш кабели със shield.


Alexi

CAN е цифрова комуникация с корекция за грешки ,смущения от електрически стълб или каквото и да е магнитно поле не може да има търсете причината другаде

Ozzie

При положение, че не създава никакви ядове, изобщо нямам намерение да си усложнявам живота с излишно ровене.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

zloster

#33
https://www.autocodes.com/u1900_ford.html
Тук отбелязват, че е възможно да настъпи и да се запише при работа с диагностична апаратура. Аз съм я виждал да излиза след процедури по триене на грешки. Доколкото си спомням тя е от типа "временни" грешки - ако не се появи следващите N паления (където N е някъде около 10), би трябвало ел.блок за управление сам да я изтрие.

Цитат на: Alexi в 29 Февруари 2020 15:51:07
CAN е цифрова комуникация с корекция за грешки ,смущения от електрически стълб или каквото и да е магнитно поле не може да има търсете причината другаде

На физическо ниво CAN шината ползва диференциално предаване на сигнала по два физически независими проводника. Те са в конфигурация "усукана двойка". Това се прави точно за борба с електромагнитните смущения. По единия проводник се предава логическото ниво на сигнала (0/нула или 1/единица). По другия се предава отрицаното ниво. Така, ако настъпи смущение, то ще "повреди" сигнала само в единия проводник - примерно сигнала с 0 ще стане в логическо ниво 1/единица. Но същевременно ще бутне 1/единицата в другия до по-високо логическо ниво, което пак е 1/единица. Последните 20 години тази схема се наложи за всички слаботокови схеми с предаване на електрически сигнал. Особено, когато се гони малко по-висока скорост на предаване на данните. Иначе самото предаване на данните става причина за силни електромагнитни смущения.

Самата шина няма вградена възможност за корекция на предаваните данни. Причината е проста: използва се CRC-код за проверка (15-битово поле). Да, принципно може да се ползва и за корекция, но в практиката не съм срещал внедряване на CRC-код и ползването на възможността за корекция на данните. Има възможност за сигнализиране, че е установена грешка при предаването (точка "2.5.4 Error signalling" от прикачения документ). В точка "2.5.1 CRC checks" пък са класовете грешки, които може да бъдат откривани:
" The CAN CRC has the following properties: it detects all errors with 5 or fewer modified bits, and all burst errors up to 15 bits long and all errors affecting an odd number of bits."

И последното е защита от "полудели" модули закачени към шината. Понеже тя е със споделена архитектура, само един модул може да предава информация в даден момент. Съответно трябва защита от некоректно работещи модули - да не пречат на коректно работещите. "2.5.5 Fault confinement" от прикачения документ дава подробностите.

Допълнено:
А за който се съмнява за електромагнитните смущения причинени от работата на оборудване, ето едно старо, кратко и добро четиво. Влияние на работещ USB 3.0 порт върху 2,4 ГХц радиочестотен обхват. Автор Интел Корпорейшън, 2012 година.
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

freako

Понеже не мога да пиша на ЛС да попитам тук - с какви настройки се връзва ELMconfig за същия Фокус Ц-макс 2005г? Не успавам, все дава грешки. Донгъла е с ключе и USB кабел и д форскан си работи.

Ozzie

@freako
Drivrer: Според това какво си качил.
Baudrate: 2 000 000
Connection: Focus II / C-Max / Kuga I

Има един файл, който също трябва да се инсталира - ELMConfig Runtimepack
https://fordcom.de/elmconfig/

P.S. Щом казваш, че адаптера работи с FORScan, приемам, че си инсталирал драйверите за четеца.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...