Как да върна буталото на апарата-Решен

Започната от Sin_Shampion, 12 Март 2018 19:02:14

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Sin_Shampion

Здравейте колеги,днес реших да си раздвижвам задните апарати понеже имах ръжда по дисковете и мислех че не работят хубаво,обаче нали съм си "умен" натиснах спирачката няколко пъти при свален апарат и сега не мога да върна буталото,пробвах със щанга но не помръдва.Фокус 99 г бензин.Някой знае ли как да го върна?Благодаря предварително.


ivchotr

И на най-добрите се случва, няма да се плашиш :D
Буталото колко е излязло? Показаха ли се уплътнителните му пръстени? Ако са се показали и са добре, вкарването с течността отзад ще е малко трудно и може да се наложи да откачиш маркуча. Ако не са се показали, най-лесно става с дърводелска стяга. Като си набавиш такава и вземеш апарата в едната ръка, а стягата в другата, сам ще се сетиш кое къде да сложиш и как да го стегнеш, че да се прибере буталото. Може да се наложи да сложиш щангата върху буталото така, че винтът на стягата да опре в щангата. Само със щангата става, ако апаратът си е на мястото и дискът е близо до буталото. Вземи си стяга и действай.

Sin_Shampion

Цитат на: ivchotr в 12 Март 2018 20:49:39
И на най-добрите се случва, няма да се плашиш :D
Буталото колко е излязло? Показаха ли се уплътнителните му пръстени? Ако са се показали и са добре, вкарването с течността отзад ще е малко трудно и може да се наложи да откачиш маркуча. Ако не са се показали, най-лесно става с дърводелска стяга. Като си набавиш такава и вземеш апарата в едната ръка, а стягата в другата, сам ще се сетиш кое къде да сложиш и как да го стегнеш, че да се прибере буталото. Може да се наложи да сложиш щангата върху буталото така, че винтът на стягата да опре в щангата. Само със щангата става, ако апаратът си е на мястото и дискът е близо до буталото. Вземи си стяга и действай.
Излязло е малко-няколко милиметра,само един пръстен гумен се е показал.Мен по скоро ме притесняваше да няма друг чалъм,и аз да му взема здравето от напъни.Благодаря колега,утре ще го мъча пак.

galinvayov

Там нали има и ръчна спирачка. Май нещо се въртеше за да се приберат, буталцата май.
A Lone Rider

Sin_Shampion

Цитат на: galinvayov в 12 Март 2018 21:25:23
Там нали има и ръчна спирачка. Май нещо се въртеше за да се приберат, буталцата май.
Вярно бе,ще отхлабя жилата на ръчната от под маншончето може и да даде резултат.Благодаря колега.

Pyrhel

Няма да стане така. Трябва да въртиш, вътре има шпилка с резба заради ръчната. Ще влязат и с по-силно натискане на ръка, без скоба.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Sin_Shampion

Цитат на: Pyrhel в 12 Март 2018 21:43:12
Няма да стане така. Трябва да въртиш, вътре има шпилка с резба заради ръчната. Ще влязат и с по-силно натискане на ръка, без скоба.
Ясно,утре взимам козия крак и дано е як диска,че иначе нов...Благодаря колега.

Ozzie

И отвори капачката на резервоара за спирачна течност.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

Мишо

До колкото знам, буталата на задните дискови спирачки се въртят и натискат едновременно.

Sin_Shampion

Колеги еврика,с най обикновен ключ за ъглошлайфчето пробвах да го навия обратно на часовниковата и взе че стана,явно наистина е на винт и трябвало чалъм.Сега ще ги смазвам и т.н.,но важното е че вече знаем как става.Благодаря на всички отзовали се.


galinvayov

При монтаж на накладките трябва да се внимава, щифта на накладката влиза в един от каналите на буталцето.
A Lone Rider

ivchotr

Хм. Нали колегата е изкарал буталото само с напомпване на педала? Този номер с въртенето по-скоро е помогнал да се приплъзне по-лесно гуменото уплътнение в цилиндъра на апарата, отколкото да се навива на шпилка.

Наско

Продават се специални комплекти за тази операция. Непрофесионален е към 30-на лева. Аз си направих пресичка от стара накладка и шпилка 12мм, че ми трябваше спешно.  Признавам че на Форд не съм го правил, но на Опел и Фолксваген е така- стяга се и се върти. А е добре периодично да се раздвижват апаратите, щото имат малък ход и запичат.
Закования с чук винт, държи по-добре от завинтения с отверка пирон !

Sin_Shampion

Цитат на: ivchotr в 14 Март 2018 13:57:39
Хм. Нали колегата е изкарал буталото само с напомпване на педала? Този номер с въртенето по-скоро е помогнал да се приплъзне по-лесно гуменото уплътнение в цилиндъра на апарата, отколкото да се навива на шпилка.
Така е,това просто ме спаси в тази ситуация че иначе няма мърдане-смачках го от напъване и не ще и това е.Ако говорим за хубаво раздвижване или да трябва да се прибере докрай буталото ако се слагат нови накладки-не става и не мърда повече,трябва такава преса за която колегата говори.Абе инструмент му е майката и сгода да има човек,ама ние нали все по тънко да минем и така.....

galinvayov

#14
Цитат на: ivchotr в 14 Март 2018 13:57:39
Хм. Нали колегата е изкарал буталото само с напомпване на педала? Този номер с въртенето по-скоро е помогнал да се приплъзне по-лесно гуменото уплътнение в цилиндъра на апарата, отколкото да се навива на шпилка.
Ба ли го, така пише в Хайнес. Въртиш и натискаш навътре.

https://qph.fs.quoracdn.net/main-qimg-af392ede251046d2151de49c88aa6ed9
Ръчната върти винт навит в буталцето. Буталцето е застопорено против превъртане в накладките. При изтегляне на ръчната, винта се развива и избутва буталцето навън.
A Lone Rider

Мишо

Вътре има шпилка с много едра резба и голяма стъпка. Отварял съм на Опел Зафира и на Голф 4-ка и е така вътре, на Фордовете не мисля, че ще е по-различно.

К.Методиев

Цитат на: Мишо в 15 Март 2018 13:20:04
Вътре има шпилка с много едра резба и голяма стъпка. Отварял съм на Опел Зафира и на Голф 4-ка и е така вътре, на Фордовете не мисля, че ще е по-различно.

Абсолютно същото е на форда на фокус апаратите са АТЕ и са идентични с тези на голфа от зад. Без въртене и натискане никога няма да се събере иначе.

- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.

ivchotr

Когато се спира само с педала на спирачката, без да се ползва ръчната, шпилката тръгва ли с буталото напред? Аз мисля, че не. Според онази схема по-горе, шпилката се върти само чрез лоста, който се управлява от ръчната. Не виждам и да има връзка между буталото и шпилката. По принцип буталцата се дръпват съвсем леко след отпускане на педала, колкото да освободят накладките. Лостът от своя страна има повече ход и ако са вързани шпилката и буталцето, то ще се дръпва на по-голямо разстояние и при натискане на педала спирачката няма да действа както трябва. Според мен една от задачите на тази шпилка е да се регулира ходът на ръчната в апарата, когато се поизносят накладките. Ако шпилката се въртеше заедно с буталото при натискане само на педала, то чрез лоста й в апарата щеше да се задейства жилото, а снего и ръчката на ръчната спирачка. Което е безумно. Продължавам да си мисля, че въртенето на буталото при прибирането му не е за да се върти и шпилката с него, а за да се преодолее триенето на гуменото уплътнение. Ама може и да бъркам, де.

galinvayov

Шпилката не се движи аксиално. На теория трябва да се завърти леко в посоката в която го тегли и ръчната.
A Lone Rider

whaaazp

Цитат на: ivchotr в 15 Март 2018 19:03:18
Когато се спира само с педала на спирачката, без да се ползва ръчната, шпилката тръгва ли с буталото напред? Аз мисля, че не. Според онази схема по-горе, шпилката се върти само чрез лоста, който се управлява от ръчната. Не виждам и да има връзка между буталото и шпилката. По принцип буталцата се дръпват съвсем леко след отпускане на педала, колкото да освободят накладките. Лостът от своя страна има повече ход и ако са вързани шпилката и буталцето, то ще се дръпва на по-голямо разстояние и при натискане на педала спирачката няма да действа както трябва. Според мен една от задачите на тази шпилка е да се регулира ходът на ръчната в апарата, когато се поизносят накладките. Ако шпилката се въртеше заедно с буталото при натискане само на педала, то чрез лоста й в апарата щеше да се задейства жилото, а снего и ръчката на ръчната спирачка. Което е безумно. Продължавам да си мисля, че въртенето на буталото при прибирането му не е за да се върти и шпилката с него, а за да се преодолее триенето на гуменото уплътнение. Ама може и да бъркам, де.

(tooth)

Буталото на задните апарати при дискови спирачки се прибира с натискане и Въртене, не само при Фокус, и при Мондео, Фиеста и т.н. VAG също. Общо взето при повечето коли със задни дискови спирачки, при които за ръчната спирачка няма отделен чифт накладки/челюсти.


ivchotr

Някой да обясни защо, че ми стана интересно.


ivchotr


vion

Канала, които е вкопан в цилиндъра не е строго успореден на оста на буталото, от което и семеринга, който е с правоъгълен или квадратен профил приема формата на канала и в разрез надлъжно по оста, семеринга има форма на отрязан диск от конус, чийто въображаем връх сочи посоката на челото на буталото. При излизане на буталото то се приплъзва, но при връщане уплътнението се приплесква и заклинва, ето защо винаги трябва да се върти. С щангата може и да се счупи. А посоката се определя от винта за ръчната спирачка - при обратно въртене, буталото се изкачва по резбата и излиза само, вместо да се прибира.