Масло за 1.0 ECO-Boost Фокус мк3

Започната от dcp, 28 Август 2017 15:50:51

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

dcp

Колеги кажете какво масло да използвам за 1.0 ECO-Boost във Фокус 2014г.
5w-30 full synthetic ли е правилното и дали да взема 4 или 5 литра? И като марка да кажете?


exclusiveremix

моята е 2017г. и се води евро 6.Според Мп Шумен,има разлика в маслата за различните екостандарти на този мотор.В чужди сайтове казват да не се посяга към 5 на 30,а да се спазва заводското 5 на 20 . Е виж... на мен ми наляха 0 на 30.След справка в руски сайтове,излезе че там такова наливат  ;D
Ford Focus Ecoboost Red Edition
Ford Fiesta TDCI Black&White


Pyrhel

Каталожно дават 5w-20, но в англиския форум съм попадал, че наливат 0w-20. Казваха, че за техните дилъри и гаранцията е важен втория индекс да е 20, като не се интересували дали първия ще е 0w или 5w.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.


dcp

Доста разминаване в отговорите но поне разбрах че не е 5w-30 :D А колко литра?


Pyrhel

Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.


dcp

Значи 4.1 литра. Това е ако се напълни до максимум или минимум на пръчката? Ако е до максимума а аз взема 4л туба дали ще е достатъчно?


exclusiveremix

5 литра ти трябват...Trust me,за да няма после купуване на 1 литър разфасовка
Ford Focus Ecoboost Red Edition
Ford Fiesta TDCI Black&White


Pyrhel

В UK форумите казват, че 4 са достатъчно. Съдбата обича смелите :D
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.


exclusiveremix

При чисто нова туба пред мен разпечатана колата събра 4.8 литра и беше на средата.Останалите 200 мл са фюлерина,за да дойде на максимума.
Просто казвам как е при мен
Ford Focus Ecoboost Red Edition
Ford Fiesta TDCI Black&White


Pyrhel

Странно, мернах едно видео и гледах края му, на човека му останаха ~0.9л от 5л туба Кастрол Магнатек с оригинален маслен филтър.
С какъв филтър си? То какъвто и да е филтъра половин литър няма да събере де...
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.


exclusiveremix

О не знам за филтъра :-D бяла кутийка с надпис FoMoCo. Даже сега гледах снимката да не би случайно тубата да е 4 литра,ама не.
Ford Focus Ecoboost Red Edition
Ford Fiesta TDCI Black&White


Pyrhel

Май открих откъде идва разликата, преди 2014та събира 4.1, след това - 4.8. Тогава се променя и кода на двигателя. Много мръсен номер :))
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.


exclusiveremix

Явно поради това се и сменя маслото.Ей радвам се,че не ме изкара лъжец тука :-D
Ford Focus Ecoboost Red Edition
Ford Fiesta TDCI Black&White


dcp



Pyrhel

Проверка по кода на двигателя дали е от по-старите или по-новите. На твое място не бих се занимавал - взимам 5л и ще знам за следващия път.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.


stefato

Аз сложих Castrol Edge 5w30 , побра една цяла туба.. някъде към 4.3литра.
(whogives) ?

(fe) FORD rlz  (fe)


Marian

Здравейте, аз искам да попитам като хора с опит карали такъв автомобил, нивото на маслото мърда ли ви за целия пробег, не говоря за разход а дори и за 1 мм дали ви е падало и за какъв пробег, благодаря!


toto

Моята е 2019г. скоро беше на обслужване в Мото Пфое и маслото е 5w 20  и е събрала според фактурата 4,8л.


dak

Цитат на: Marian в 18 Април 2021 20:56:54
Здравейте, аз искам да попитам като хора с опит карали такъв автомобил, нивото на маслото мърда ли ви за целия пробег, не говоря за разход а дори и за 1 мм дали ви е падало и за какъв пробег, благодаря!

И на мен ми е интересно дали тези сравнително нови мотори с толкова малък обем подхарчват масло  ::)


exclusiveremix

Минавам 72 к км. Редовно проверявам маслото и редовно го хвърлям в интервал между 10к и 12к км.Винаги се използва фюлеринова добавка на Бардал около 200 мл. Досега не съм забелязал някога маслото да се пипа,да го гори или нещо подобно.Отделно колата рядко се настъпва и да се вкарва в големи обороти,ако това има значение.
Ford Focus Ecoboost Red Edition
Ford Fiesta TDCI Black&White


Marian

Аз ли съм идиот, прекалено често ли го гледам, колата е на 73 хил от мото пфое и за 7 хил. км е спаднало с 3мм а всеки казва че хич не го барат тези двигатели. Имам един приятел със същия 100 коня той пък никога не е вдигал пръчката за 5 те години от както го има.


To4kata

Масло само от МП ли ползвате или може да се довери човек и на външен търговец. В Мотото на каква цена продават 5W20 5л. тубата на Castrol?


ivchotr

Цитат на: Marian в 15 Май 2021 10:46:14
Аз ли съм идиот, прекалено често ли го гледам, колата е на 73 хил от мото пфое и за 7 хил. км е спаднало с 3мм а всеки казва че хич не го барат тези двигатели. Имам един приятел със същия 100 коня той пък никога не е вдигал пръчката за 5 те години от както го има.

Е, твоят може и да го бара. Ако 5 години не са вдигали пръчката. Ако и не са му сменяли маслото 5 години, смятай...


Alexi

то ще си покаже ,като покараш още .. 3мм не е толкова много ,да речем 300 грама


Marian

Цитат на: ivchotr в 19 Май 2021 11:15:24
Е, твоят може и да го бара. Ако 5 години не са вдигали пръчката. Ако и не са му сменяли маслото 5 години, смятай...
Няма логика, ако не му е сменяно маслото в мото пфое значи всички са под ножа, тази лично е минавала под 10000 км на година и е пазена.


ivchotr

Твоят приятел, дето не е вдигал пръчката 5 години, само на информацията при смяната на маслото ли е разчитал?
Ако на твоя са му сменяли редовно маслото, но продължава да го губи, значи че или маслото не е добро, или двигателят има проблем. С теч или изгаряне на маслото, примерно.


Mifri

Аз сипвам само Castrol 5W20 Ford Start Stop и не го пипа за 10 000 км. Събира над 4 литра, така, че трябва да се купят 5.


iliyan84

По спецификация двигателя събира 4.6 л като 200мм са филтъра. Относно макарта трябва да се полва 5W 20 на Форд и да не се прави експерименти с друга марка и модификация, защото скъсявят живота на ангренажния ремък( разпада се ) . Това , което се отделя от ангренажния ремък запушва маслената помпа.


ivchotr

На път сме да нагазим за пореден път в необятната тема за двигателните масла. А пък той производителят е написал където трябва на какви спецификации трябва да отговаря олиото, за да работи двигателят както трябва, в това число да не му се разпада ремъкът. Кой може да ти гарантира, че след 15 години ще намираш оригинални фордовски ремъци? Маслата със сигурност ще са с няколко идеи по-различни от тези, които са влагани при пускане на колата от поточната линия.
Та с две приказки, взема се масло, което отговаря на спецификациите, като не се гледа само да е 5W20 или 5W30, като се внимава и да е от читав търговец, защото ментета колкото искаш на пазара, налива се и се кара. Всичко останало води до психологически, а понякога и до психически проблеми :D


iwo_19

Най-често до  финансови  бих казал аз ....


saggy

То и нещо друго, дали има разлика между стандартнив Кастрол с нужната фордовска спецификация и Кастрол с емблема на Форд отпред. Според мен са едно и също масло и е само маркетингов трик. Има и по-добри масла от Кастрол за същите пари, които освен това са тествани и одобрени от Форд - такова е Равенол.
Малките мотори според мен ще похапват масло, ако се натискат и са под голямо натоварване. В градски условия да гори масло е странно, но не невъзможно от смяна до смяна. Най-лесно, за да сте сигурни какво трябва да е маслото като вискозитет, вижте калкулаторите за вид масло в официалните сайтове на големите производители - Кастрол, Мотул и ще сте сигурни какво се препоръчва.


F Focus

#31
Руснаците твърдят, че баш Кастрол-а си губи вискозитета при загрял двигател(става по-течен) и препоръчват Мотул, или Мобил-1.
Аз лично им вярвам и не карам никого също да им вярва.
Важното е:
-Спазваш спецификациите на Форд.
-Вискозитет 5/20, или 0/20, което е още по-качествено(и скъпо).
-Купуваш само от официален вносител-може и с доставка от куриерска фирма, аз така правя.
-Сменяйте си маслото по-честичко, като имате предвид и мото-часовете, а не само пробега!
Споровете дали да се купи 4, или 5л. туба са меко казано смешни-и да остане ще го използвате при следващата смяна.
 И въпрос по същество-закупилите масло за Еко-буст двигател могат ли да постнат спецификацията, която е изписана на тубата за точно тези двигатели? Там може ли да се прочете, например:FORD WSS-M2C929A/946-A/946-B1? Това е важно-ако има спецификацията 913(или беше 914) тя е стара и е за Дуратек двигателите , които не виждам какво общо имат с Еко-буста?
Мога да Ви кажа, кое е най-качествено и  наистина синтетично масло, което ползвам, ама ще ме нарочите за откачен-Мотул 300V(има го с всякакви вискозитети), което няма нищичко общо с масовата пишман "синтетика", уж! Е-и цената му е двойна, ама кой-каквото си реши.
Ако желаете напишете в Гугъл "Моторное масло для фордовских двигателей Еко-буст" и там, каквото ви се каже лично за мен е истината!
Мога още много да пиша за закоксуването на различните масла, с което започва убиването на двигателя, ама засега и това стига. Ако желаете гледайте в Туба-та различни тестове кои са истински синтетичните масла на ПАО и естерна основа и колко повече издържат на триене и температура от пишман-синтетичните масови масла, преди започнат да се коксуват.
Поздрави!
П.С. За Протокола- 1979г. Кастрол е произвеждал истинско високачествено синтетично масло и после започва деградацията, а впоследствие и всички други марки започват да свалят нивото! Разбирате ли, че колкото повече двигателите стават по-натоварени и кекави маслата стават по-скапани...протича ли ви мисъл за договорка м/у автопроизводители и производители на масла, двигателят да изкара гаранционният срок и после нов автомобил, или не...? Та, ако някой си мисли, че маслата стават по-качествени дълбоко греши-точно обратното е!


saggy

#32
На братушките можеш ли вече да им вярваш за нещо?  (tooth)
Иначе Кастрол е избор на много европейски производители за масло на нови коли. Та, не вярвам да е такова говно, но не е най-добрата синтетика, за 10-15к км каране става. Даже в САЩ го ползват заради доброто съотношение цена-качество. Карал съм Форда с Кастрол, Яко и Равенол и Равенол е чувствително по-доброто масло - усеща се по работата на двигателя при моя Дуратек. Реално цената на Равенол и Кастрол в БГ, дори в Германия е сходна и не бих се двуумил за Равенола. За Равенол говоря за пълната синтетика с PAO (Polyalphaolefin).


F Focus

За Равенол-а не споря! Постни, моля кой точно Равенол визираш, щото ПАО-то в него много ме заинтригува.
За Кастрол, закупен в наше село оставам на същото мнение-виж, ако някой ми докара Кастрол от Германия, например ще е друга бира!


saggy

За дуратеците Ravenol FDS 5w-30. За Екобуста има Ravenol SFE 5w-20 за спецификацията Ford WSS-M2C948-B. И двете масла са официално одобрени от Форд.


ADiDimitrov

Цитат на: F Focus в 25 Април 2022 11:19:47За Равенол-а не споря! Постни, моля кой точно Равенол визираш, щото ПАО-то в него много ме заинтригува.
За Кастрол, закупен в наше село оставам на същото мнение-виж, ако някой ми докара Кастрол от Германия, например ще е друга бира!
има едни момци в нета autokazakov или нещо от сорта, снимха тубите си на Кастрол, че са от немско, с немския код за производство. Почети се бях навил да им поръчам, ама кат разбрах че са от Димитровград, меката на ментетата и някакси се разубедих  ;D


saggy

Хах, и на мен ми излизат Автоказаков, щом е Кастрол от Димитровград нещата са ясни.  :D Затова от Германия, правят и намаления тип черен петък и доставката се избива. Друг вариант е от официален вносител.


ADiDimitrov

Цитат на: saggy в 25 Април 2022 22:09:11Хах, и на мен ми излизат Автоказаков, щом е Кастрол от Димитровград нещата са ясни.  :D Затова от Германия, правят и намаления тип черен петък и доставката се избива. Друг вариант е от официален вносител.
уви това с официалния вносител го играх. За България Кастрол се произвежда в Румъния, а там завода ползва рециклирани масла за базисно масло. Много голяма тъпня. Така че първия вариант е по добре.


saggy

Цитат на: ADiDimitrov в 25 Април 2022 22:41:33уви това с официалния вносител го играх. За България Кастрол се произвежда в Румъния, а там завода ползва рециклирани масла за базисно масло. Много голяма тъпня. Така че първия вариант е по добре.
Колко смяташ е вярна тази информация за рециклираните масла за основа,защото хич не звучи добре?
Доста сервизи си доставят масло направо от чужбина и не се занимават с нашите вносители.


F Focus

Цитат на: saggy в 25 Април 2022 12:08:41За дуратеците Ravenol FDS 5w-30. За Екобуста има Ravenol SFE 5w-20 за спецификацията Ford WSS-M2C948-B. И двете масла са официално одобрени от Форд.

Ravenol FDS 5/30 ми хареса-ще го имам предвид, благодаря за инфото! Скоро сменях маслото, та има време дотогава...
М/у другото и руснаците го хвалят! :)


RS

Привет от мен. Малко да съживя темата. Дайте съвет от кой търговец в София да си купя масло Castrol 5w20 и свещи за 1.0 ecoboost. С изключение на Мото-Пфое! С Castrol не ми се рискува от не проверен източник!
Благодаря предварително.


saggy

Мотобул (http://www.motobul.com/) трябва да е вносителят на Кастрол за БГ или поне един от многото. Обаче, дали внасят маслото от Германия, както най-вероятно правят от МП, или е внос от Румъния нямам инфо. За свещи - от всеки един от големите доставчици можеш да си вземеш - Техко, Аутоплюс и тн. Аз взех Денсо Иридиеви от Косер и за 20 000км са наред.


F Focus

Съветвам те да забравиш за "Кастрол" в наше село.
Послушай Saggy за "Равенол". Аз ползвам висок клас "Мотул"(вносител "Топ-Ойл), но следващото ще е "Равенол".
Свещи купих от "Тех-ко"-Денсо, двойно иридиеви.

П.С. Ще помоля, ако някой има туба(тубичка) със синтетично масло(уж) от Германия да постне снимка в темата-темата е дълга, но накратко: руснаците твърдят, че масовите уж синтетични масла(а не истински синтетичните масла) от около 40 години са по-некачествени(вместо да са по-качествени) но на опаковките им пише "пълна синтетика",или "100% синтетика", докато в Германия не са се съгласили и само за немския пазар на "Кастрол" пише "на синтетична основа", което е истината. На клипчето се показаха снимки на едно и също масло 5/30 закупено в Германия и на такова от друга държава.
За Протокола-литър истинско синтетично масло струва 30-40лв./л.


saggy

Фокус, ти още ли вярваш на русняците  (tooth). На немския ми Равенол и на Кастрола с емблема на Форд пише пълна синтетика. Надали повечето европейски автопроизводители ще сипват кофти масло още от завода и в гаранцията, а масово ползват Кастрол. Какъв Мотул сипваш на твоя Фокус?


Жоро Петков

С този вечен спор за маслата... Нали знаете, че в света има 2 или 3 производителя на моторно масло и 101 марки, всяка от които просто поръчва дадена формула. И там границите са толкова малки, че ако не говорим за спортно масло надали ще го усетиш.
Мотул е може би най-копираното масло. Ако си доволен лошо няма.
Ако са ти написали смяна на масло на 10 000км, а сменяш на 8 000 и маргарин да слагаш ще е по-добре, отколкото да лежиш на кълката, че слагаш най-добрия мотул и за това точно на 10 000км ще сменяш!
Сменяйте си филтрите и маслата една идея по-често от предписаното,а не се втелясвайте.
На моя мотор пише 30 000км или 2г. Ако ще Иисус да слезне да ми каже, че е така аз не вярвам, че има масло издържащо повече от 1г или 15 000км за автомобил и си сменям всяка година.


Alexi

мда вманиачавате се с тия масла .. на пежака слагам тотал 5в30 каквото е по спецификация ,тубата е 50 лв .. 30 лв литъра ей сега  :D


saggy

Тази тема е за масла - за какво друго очаквате да си говорим тук? Питам F Focus за Мотула, защото не видях да има Мотул със спецификациите M2C913A/B/C, какъвто би трябвало да се сипва във Фокус 2.


F Focus

Цитат на: saggy в 15 Юни 2022 09:52:23Фокус, ти още ли вярваш на русняците  (tooth). На немския ми Равенол и на Кастрола с емблема на Форд пише пълна синтетика. Надали повечето европейски автопроизводители ще сипват кофти масло още от завода и в гаранцията, а масово ползват Кастрол. Какъв Мотул сипваш на твоя Фокус?

Сега съм с бъркоч от 50% Мотул Еко-Лайт и Мотул 300V, като и двете са със вискозитет 5/30.
Инак всеки е в правото си да решава какво масло да ползва, както и кога(и дали) да го сменява, както и дали, и на кого(на какво) да вярва, но факт е, че сега разходът ми на масло осезаемо намаля. Първата ми смяна на масло след закупуването на колата беше с "Тотал"-Инео 5/30, но изобшо не съм доволен! Маслото от светло-жълто с времето ставаше все по-ярко червено(?!) и все повече двигателят го "ядеше".
Споделям личен опит и мнение, с което не задължавам никого, но и няма да влизам в спорове.
В края на годината ще залея "Равенол" на естерна основа, която чистела най-добре маслени нагари.


F Focus

Цитат на: saggy в 15 Юни 2022 14:24:04Тази тема е за масла - за какво друго очаквате да си говорим тук? Питам F Focus за Мотула, защото не видях да има Мотул със спецификациите M2C913A/B/C, какъвто би трябвало да се сипва във Фокус 2.

Има по-високи спецификации на Форд(...929-А, 946-А, 946-В1), вероятно не особенно подходящи за Дуратек, но пък щади катализатора уж...?


ivchotr

По-високите спецификации покриват по-ниските, сиреч по-новите покриват по-старите. Така че не е проблем на стар двигател да се слага ново масло. Обратното може и да е проблем.


To4kata

Цитат на: saggy в 14 Юни 2022 16:24:52Мотобул (http://www.motobul.com/) трябва да е вносителят на Кастрол за БГ или поне един от многото. Обаче, дали внасят маслото от Германия, както най-вероятно правят от МП, или е внос от Румъния нямам инфо. За свещи - от всеки един от големите доставчици можеш да си вземеш - Техко, Аутоплюс и тн. Аз взех Денсо Иридиеви от Косер и за 20 000км са наред.

Мотобул внасят Castrol magnatec 5w20 Start stop, но само в разфасовка от 4 l, което не стига за 1,0 екобуст. 5 l 5W20 не предлагат. Бях при тях преди 2-3 седмици и си купих една 4 l туба, но имам от миналата година към кило останало от 5 l туба Castrol magnatec 5W20 professional, което ми донесе приятел от Германия.
Денсо са чудесни свещи, но нещо не намирам в каталога им такива с параметрите за 1,0 Есобуст. Единствената алтернатива на оригиналните свещи които открих за този мотор бяха на Бош на цена около 40 лв за брой. Ако някой има конкретно инфо за свещите да свирка.


saggy

#51
Denso наистина нямат в каталозите си свещи за 1.0 Екобууст. Пробвай в каталозите на някой от другите производители. Относно маслото, ако ти се занимава, можеш да поръчваш масло директно от Германия от следните два сайта https://www.kfz-teileprofi.de/ https://www.ato24.de/. От първия съм си поръчвал разни консумативи и всичко е наред с доставката - имат свещи, филтри и масла само за Форд. Свещите са обикновени медни и издържат макс 40к км. Правя доставката чрез българска фирма Gabco или GGBG и за масло 5литра излиза макс 15лв доставката.


To4kata

Да, благодаря. Този сайт ми е известен и всъщност маслото, с което съм в момента е именно от там, донесе ми го приятел миналото лято. Тази година се разминахме и си взех от Мотобул. Добре де, 3 свещи са 100 лв, мислех че са иридиеви. За предишния ми Фокус 1 свещ на Денсо излизаше 6 лв.


saggy

6лв, ако е обикновена медна свещ. 100лв по-скоро е за иридиеви.


Жоро Петков

С риск да ме напсувате  - пробвал ли си да се обадиш в МП да ги питаш за цени на масло и свещи?
Свещи 100% предлагат да си ги купиш само като резервна част. За масло не знам дали предлагат разфасовки.


To4kata

Питах за масло в МП миналата година - 125 лв за туба май беше отговора. Докараха ми го за 85 от Германия. За свещи не съм питал, но предполагам разликата ще е подобна ... Не че е непоносима, но все пак ако има алтернативи на по-прилични цени си струва усилието. Най-малкото на детето яке ще купя от спестеното, примерно.


saggy

Мисля, че в МП свещите са обикновени медни и дори при по-скъпите им цени варират до макс 10-15лв бройката. Но какво пречи да си с обикновени свещи, просто на 35-40 000км трябва да се сменят. Аз от KFZ съм взимал на Моторкрафт медни и пак са ок. Смених ги на 30 000км. Аз сложих иридиеви  Денсо заради удължения интервал на смяна, но бих казал, че има лека положителна разлика в поведението на двигателя с иридиевите, но може да си внушавам.


To4kata

Нямам нищо против медните свещи. Но навсякъде, където съм проверил 3 свещи за този двигател са около 100-тина лв, което ме навежда на мисълта, че са иридиеви, както и че медни алтернативи за този мотор не се произвеждат.Такаq че ако масово по сайтовете са по 40 лв, в МП вериятно ще са повече ... Ще звънна да проверя.