Пак за оборотите

Започната от ivchotr, 06 Декември 2016 21:15:50

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

ivchotr

От известно време оборотите на празния ход на Фокуса са нестабилни. Играят от 500 до към 1300. На моменти. По някое време се закрепят, но в някой момент самопроизволно се увеличават, падат, пак се увеличават, пак падат... Дразнещо е. Смених стъпковия мотор с друг от работещ двигател. Нещата се пооправиха дотолкова, че не се опитва да гасне като с предишния. Смених и ЕВАП клапана, щото моят изтърваше вакуум. Нещата останаха същите. Ефектът се появява независимо дали съм натиснал спирачката или не. Между другото, стария стъпков мотор го чистих с обезмаслител и с него колата работи така, както с "новия", както си е със саждите. Ще измия и новия, ама не вярвам да се оправи положението.
Някой може ли да ме насочи къде да търся проблема с тези играещи обороти? На диагностика ми дава грешка с неработеща ламбда сонда на катализатора и проблем в скоростомера. Датчика на скоростомера го смених още лятото, но не се оправи. Явно насрещника в скоростната кутия е проблемен. Ламбдата за сега не съм я барал, защото според диагностика не оказва съществено значение при работа на газ. Направи ми впечатление, че пластината в потенциометъра на дросела хлопа някак странно, но не съм наясно дали е така по принцип или трябва да е по-стегната. Възможно ли е да е в него причината? И кои датчици са отговорни за празния ход? Иначе колата си пали чакмак и си върви нормално.


ivchotr

Забравих да кажа, че в момента са зададени 736 оборота за празния ход. Толкова ли трябва да бъдат за този мотор?

ivchotr

Някой нещо по въпроса?

nixel

Може да смуче въздух от някъде. Може и дросела да отваря, ако си мисли че е на скорост.
Температурния датчик на водата проверен ли е?

ivchotr

На диагностиката температурата излиза нормална, без видими аномалии. Със сигурност не играят оборотите на празен ход, когато колата е в движение. Пробвал съм я с висока скорост и със съвсем ниска, на свободна предавка. Тогава ги кове. За което ми обясниха, че компът "вижда" движението на колата и вероятно леко ги вдига, което аз на таблото не го забелязвам.
Не разбрах само какви са нормалните обороти на празен ход за този модел, че да ходя да ми ги настроят, ако са по-ниски.

pyle

На моята кола имам същия проблем и е от сондата. Работи, но е мудна и бе прави корекция на време и оборотите играят. След време стабилизира, защото сработва в един момент.

ivchotr

Цитат на: pyle в 09 Декември 2016 18:31:42
На моята кола имам същия проблем и е от сондата. Работи, но е мудна и бе прави корекция на време и оборотите играят. След време стабилизира, защото сработва в един момент.

Коя сонда? На катализатора или другата?

pyle

Пфф тука вече не мога да кажа, сондата, която регулира сместа, другата само следи колко неизгоряло гориво има, ако нямаш сонда преди катализатора значи тази в него която е.

nixel

По принцип сондата преди катализатора се използва за определяне на горивната смес.
Тя е за short term fuel trim (STFT) - сместа се коригира няколко пъти в секунда. Трябва да е бърза тази сонда.

След катализатора се води long term fuel trim (LTFT) - тя отразява промените от първата но усреднени за по дълъг период от време.

К.Методиев

Всичко ти идва от не работеща сонда, и от там не ти прави адаптации съответно ти заминава работата на бензин и колебанията на мотора идват от там, та смени си диагностика дето ти казва, че сондата няма значение на газ, освен ако не си с обикновена газова, но ме съмнява!

- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.


pyle

Цитат на: nixel в 09 Декември 2016 22:07:11
По принцип сондата преди катализатора се използва за определяне на горивната смес.
Тя е за short term fuel trim (STFT) - сместа се коригира няколко пъти в секунда. Трябва да е бърза тази сонда.

След катализатора се води long term fuel trim (LTFT) - тя отразява промените от първата но усреднени за по дълъг период от време.

На новите коли тази сонда е в самия катализатор, следователно нея трябва да смени. Ако не му се занимава да я сменя може да пробва да я нагрее с горелка и да види ще има ли ефект, би трябвало да се оправи за няколко дни до седмица и така ще разбере дали там е проблема.

К.Методиев

Цитат на: nixel в 09 Декември 2016 22:07:11
По принцип сондата преди катализатора се използва за определяне на горивната смес.
Тя е за short term fuel trim (STFT) - сместа се коригира няколко пъти в секунда. Трябва да е бърза тази сонда.

След катализатора се води long term fuel trim (LTFT) - тя отразява промените от първата но усреднени за по дълъг период от време.

Глупости и двете адаптации са от 1-вата сонда, втората следи само изправността на катализатора, колите само с 1 сонда иначе как си правят дълготрайна адаптация?

- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.

nixel

Аз никъде не съм писал че втората сонда служи за адаптация. А за дълготрайна адаптация сефте чувам.
Съвременните коли имат базова горивна карта и адаптивна. Първата е фабрична, а втората се обучава от сондата.

ivchotr

В крайна сметка сондата в катализатора бърка ли работата на двигателя или не? И ако да речем катализаторът е запушен, ще прави ли подобен проблем? Щото и в движение като че ли е малко по-спъната колата в сравнение със същата, която имаме като служебна. Служебната вярно, че е на два пъти по-малко километри, ама все пак...

nixel

#14
На студен мотор как се държи?
Ако е същото - не е от сондата. Тогава още не е загряла и не оказва влияние.

ПП: Аз сега виждам, че си писал за грешка в ламбда сондата. Не знам с какво газово си, може и да не оказва влияние, но според мен ще се наложи да я смениш.
А и тази пластина в дросела - за TPS датчика ли става дума? Замерете го на една диагностика. Ако играят данните му, нищо чудно да бърка горивната смес, а от там и оборотите. Нека и някой друг да си каже мнението, аз съм си лаик по тези теми.

sa6ster

Пробрай да покараш 2-3 дена на бензин само.. без да пускаш на газ.
Аз имах проблем с газовите дюзи, който резултираше в кофти работа на бензин и на газ, заради адаптациите на форда.
Покарай на бензин - и виж дали там всичко е наред.. Ако да- отиваш при газаджиите за настройка

pyle

Цитат на: nixel в 12 Декември 2016 00:06:53
На студен мотор как се държи?
Ако е същото - не е от сондата. Тогава още не е загряла и не оказва влияние.

ПП: Аз сега виждам, че си писал за грешка в ламбда сондата. Не знам с какво газово си, може и да не оказва влияние, но според мен ще се наложи да я смениш.
А и тази пластина в дросела - за TPS датчика ли става дума? Замерете го на една диагностика. Ако играят данните му, нищо чудно да бърка горивната смес, а от там и оборотите. Нека и някой друг да си каже мнението, аз съм си лаик по тези теми.

И на мен така ми казваха на студено не влияе, но тя загрява за няколко минути, освен това мотора докато не загрее не работи оптимално и дребни флуктуации няма да са видими. Когато загрее напълно съвсем малки отклонения са видими, тъй че работа на студено не изключва сондата.

ivchotr

На студен двигател няма проблем, защото компът го държи на 1100 оборота. Проблемът възниква при загряване на двигателя. Аз затова няколко пъти питах дали някой е наясно колко трябва да бъдат оборотите на празен ход, защото 736, колкото са при мен, ми се струват прекалено ниски. Особено като му се накачулят фарове, парно, музика, клима през лятото...
Предполагам, че при зададени в компа обороти за празен ход от порядъка на 850 да речем, няма да се товари толкова и е възможно да ги укроти. На Фиата ми са към 1000 на празен ход, примерно. А пък сондата на катализатора, ако въобще от нея зависи работата на двигателя, а не е само за следене на катализатора, ще я сменя, то е ясно. Въпросът е дали има нужда от тази смяна, или не.

nixel

Според мен си 100% за ламбда сонда. Щом студена няма проблеми, явно другите датчици са наред. После като загрее сондата дава неверни данни, колата не прави верните горивни смеси, оборотите варират и т.н.
Но аз не съм диагностицик, нито имам някакви технически познания и квалификаци, така че това си е лично мое мнение.

ivchotr

Ами сигурно е така. Има и нещо друго. Ефектът с оборотите се появява повече при спиране, отколкото като работи само на място. Ако това има някакво значение за локализиране на проблема, де.


pyle

Цитат на: ivchotr в 12 Декември 2016 22:01:34
Ами сигурно е така. Има и нещо друго. Ефектът с оборотите се появява повече при спиране, отколкото като работи само на място. Ако това има някакво значение за локализиране на проблема, де.

Нормално, смесите не са добре за празен ход<- ускорение

ivchotr

Ами значи като сменя сондата, ще докладвам резултата. Ама като гледам ще е след Нова година, че сега не ми остава време.

ivchotr

Такааа. За сега не съм сменял сонда, но пък смених софтуера на компа. Дойде човекът с лаптопа с идеята да вдигнем само оборотите на празния ход, но се оказа, че баш за моя модел не може да я свърши тази работа. Предложи презапис и го направихме. В резултат колата започна да мени далеч по-малко оборотите на празен ход и в далеч по-малки граници. Поне за сега с всеки ден нещата като че ли стават по-добре. Ще я покарам така известно време да видя ще се обучи ли сама, пък сондата винаги мога да я сменя. Между другото човекът каза, че на някакви Мазди при смяна на сонда се налагало бутване в компа, за да тръгнат да работят както трябва. На този Фокус налага ли се такава интервенция след смяна на ламбда сонда?
Освен това се оказа, че настройките на газта ги е правил някакъв негодник, дето едва ли е знаел с какво се е захванал. Колата здраво забиваше муцуна при прехода от бензин на газ когато температурата навън е под нулата. Бяха дали някакво съвсем кратко време за прехвърляне на газ, при някаква неясна температура на двигателя. Вдигнахме времето и сега този проблем го няма.

Alexi

To ,там откъдето е температурите не падат под нулата :) На колегата колата му дойде с настройка да обръща на газ при 50° на мотора :)) съвсем нормално при условие ,че то на въздуха е 40 лятото ..

ivchotr

Е да, де. Ама на моя уредбата му е слагана предполагам в София, понеже предишният собственик е пак от тук. А колата е закупена в България.

Alexi

с газта е така ,все нещо не е наред :)

ivchotr

На другата ми бракма газовата уредба пак е с някакво електронно управление, стъпков мотор и не знам какво там още. Моторът е моноинжекция. Никакви проблеми не съм имал, освен това, че преди години изгорих стария комп на газта докато къпах двигателя. Кутията му имала някакви отдушници  ^-^ Смених го и проблеми няма години наред. На изпарителя не помня от кога не съм му източвал мазгите. Миналата година рекох да и сменя пълнителя на газовия клапан. И той не беше кой знае колко мръсен, ама като нямаше какво да правя... С новите мотори обаче нещата не са така. Човекът, дето ми презаписа софта на Форда каза, че като бил на някакво обучение във Форд, човек от там му разправял най-отговорно, че от известно време колите се правят да издържат без проблеми 5 години и 200 000 км. Всичко отгоре е бонус. В Търново миналата година били продали Фиести на някаква фирма, към 70 броя. Заради крупната поръчка им разрешили да сложат газ още по време на гаранцията. След няколко месеца всичките били за смяна на клапани. Такива ми ти работи...

ivchotr

Да приключа темата.

Оказа се, че клапаните са били за реглаж, както и че ангренажът не е бил зацепен правилно.
Колата попадна при правилния човек и сега не е същата. С пуснат климатроник кове оборотите, ускорява като за 100 коня, не се опитва да гасне при спиране, по-тиха е...
Според механика, Зетеците катомоя, които работят на газ, трябва да се проверяват за промени в хлабините на клапаните на всеки 30000 км.

Та това е. Никакви ламбда сонди, стъпкови мотори и т.н. не са били причината.

opex

Така както си го написал сигурно си ходил при Митко. Само той може да обърне такова внимание и да изпипа нещата на тия мотори.
qaяכSTuning
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book."
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща.
Suum cuique

ivchotr

Да. При Митко ходих. Човекът си разбира от работата и го потвърди още веднъж (bow)