Поставяне на темпомат, Фокус Mk2 / Mk2.5 и C-Max

Започната от Pyrhel, 14 Март 2016 16:35:06

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

petkomz

Греда! Свързах бутоните към кафявия и бял кабели, но при теста на бутоните не се чува звуков сигнал при натискане на нито един от тях. Помагайте, къде греша? Някой който е монтирал да сподели дали бипкането се чува след самото монтиране на волана (бутоните) или чак след като се активира софтуерно?


nixel

Сигурен ли си че го свързваш към правилните кабели?
Трябва да пиука дори да не си го активирал софтуерно. При мен поне пиукаше преди активацията.
Напълно е възможно да нямаш цялото окабеляване.

Сега виждам, че нивото ти на оборудване е Trend. Най вероятно това е причината - липсващо окабеляване.
От тук нататък не съм сигурен как можеш да си прекараш кабели. Мисля че не би трябвало да е проблем, но не съм се сблъксвал със това.
Освен това имам леки съмнения, че е възможно и да нямаш изобщо функция за темпомат. Ако има някой по запознат може и да ме опровергае. Съмненията ми са породени поради фактите, че нямаш лампа в таблото, нямаш цялото окабеляване и си с Trend. Възможно е производителя да е орязал функцията генерално - да не е добавена дори софтуерно. Ако е така с активиране нищо няма да стане. Ще е нужно смяна на софтуера, но става прекалено сложно.
Но да не те плаша, може пък някой да е слагал и проблема да са само кабелите.

petkomz

#32
Не са кабелите. Има ги всички налични и на съединителя, спирачката, буксата на волана, ГЕМ модула. Първо това проверих преди да започна.  Свързал съм ги към бял и кафяв кабел, на буксата за волана, даже ги запоих старателно. Само не знам единият от тях да не взима маса от волана и затова да не става работата, като ги няма оригиналните бутони? Дали не  трябва да се смени ГЕМ модула?

К.Методиев

Хм при мен на бутоните кабелите са 3 и единия ми е плюс, дане би да е там грешката?

Sent from my Redmi Note 2 using Tapatalk


- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.

petkomz

Ами не знам, досега никъде не видях в схемите из нета трети кабел. Знаеш ли къде точно се свързва?

К.Методиев

#35
При мен на бутоните са ми 3 кабела ползвам оригинални бутони за мк1 от американски фокус, единия ми пин е 12в другите 2 отиват към модула.

Виж това.
http://fordbg.com/forum/index.php?topic=4432.0

Sent from my Redmi Note 2 using Tapatalk

- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.

nixel

Цитат на: К.Методиев в 28 Септември 2016 23:57:42
При мен на бутоните са ми 3 кабела ползвам оригинални бутони за мк1 от американски фокус, единия ми пин е 12в другите 2 отиват към модула.

Виж това.
http://fordbg.com/forum/index.php?topic=4432.0

Sent from my Redmi Note 2 using Tapatalk
Това което си дал е за фокус 1, човека пита за фокус мк2. Аз също съм с мк2 и кабелите са 2. При мк1 ако има подсветка може и да са 3.

petkomz, най вероятно gem-a ти няма софтуер за круиз контрол в този случай.
За смяна на GEM не съм запознат как стоят нещата. Може би няма да има проблем, но знае ли човек. Ако намериш от някой блъснат фокус с уговорката да тестваш и върнеш ако не работи ще е най добре.

boxernay


nixel

Цитат на: boxernay в 30 Септември 2016 22:37:18
а с FOCOM възможно ли е активирането ?

На идея си нямам, но ако софтуера го няма в GEM-a няма да има какво да се активира. Все едно да цъкаш ключа за лампата в къщи, а да нямаш лампа.

boxernay

Аз питах за себе си , намислил съм и аз да слагам на моя фокус 1.6tdci 2009 но разполагам само с focom :)


tsetsopetkov


Pyrhel

Според мен губиш опцията да усилваш или намаляваш звука, защото + и - бутоните отиват за скоростта.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

nixel

#42
Цитат на: Pyrhel в 02 Октомври 2016 22:56:22
Според мен губиш опцията да усилваш или намаляваш звука, защото + и - бутоните отиват за скоростта.

Не е точно така. Тези модифицирани джойстици за аудиото използват съществуващи резистори на платката вътре за да прекарат през тях жиците на темпомата. Всички бутони +,-,он,рес,офф са допълнителни. Не са за сметка на съществуващите бутони. Бях чел за руската идея да се изпозлва тази схема, но не ми се стори практично да са по тези места бутоните. Това може и всеки сам да си го направи за стотинки.
Пък и китайските бутони са по евтини от китайския джойстик.  (rofl) Как прозвуча само.

Таман очертах бутоните кой за какво е. На тази снимка се виждат кръглите бутони. Всички кръгли са допълнително добавени за темпомат функция.

Pyrhel

Оуу, да, прав си, не видях задните бутончета за +/-. А цената наистина е прекалено висока.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

tsetsopetkov

Мерси много за изчерпателните отговори

petkomz

Според мен, въпреки високата цена е едно много добро решение което ти спестява разбутването на волана и еърбега. Жалко че при мен не стана работата, иначе веднага щях да си го купя!

tsetsopetkov

Цитат на: petkomz в 03 Октомври 2016 20:58:37
Според мен, въпреки високата цена е едно много добро решение което ти спестява разбутването на волана и еърбега. Жалко че при мен не стана работата, иначе веднага щях да си го купя!
То разбутването на волана си остава, нали зад него е буксата, или аз бъркам ::)

petkomz

Ами не, не се сваля самия волан и еърбега, само кората която е отдолу и тя буксата се вижда. По нагоре съм го снимал. Да не забравиш първо да свалиш дистанционното за музиката.

tsetsopetkov

 Дистанционното за музиката лесно ли се демонтира? Не можах да открия клип в You Tube

petkomz

Ами да, сравнително лесно е. Има едно палче отзад на самото дистанционно, като го натиснеш и излиза, след което откачваш кабела и готово. Първо трябва да свалиш горната част на кората на волана, след това махаш дистанционното и накрая долната част.


tsetsopetkov

Мерси много!  (notworthy) Утре ако не вали, ще се пробвам да го сваля. 

nixel

#51
Цитат на: petkomz в 04 Октомври 2016 18:54:32
Ами не, не се сваля самия волан и еърбега, само кората която е отдолу и тя буксата се вижда. По нагоре съм го снимал. Да не забравиш първо да свалиш дистанционното за музиката.

По принцип буксата за кабелите на темпомата е вътре във волана. Макар че има и външна по обща. Освен това не е задължително да се връзват точно в буксата. Кабел лесно се реже където е удобно.
И пак се замислете дали ще ви е удобно да са там бутоните! Защото и аз го обмислях този вариант. Прекалено навътре идват бутоните и вместо удобство да не се прецакате да стане вечно неудобство и псуване. А и не е много евтино.

А покупка на това нещо е безсмислена. Имаше в нета как се слагат бутони на джойстика. Даже резисторите вътре бяха на удобни пътища и май само открая на крайните се запояваха кабелите. А бутончета има и по левче. Няма смисъл да се дават 70 долара за модифициран джойстик. Вие си имате. По добре дайте 30-40 лева на някой жичкаджия да ви модифицира вашия. Даже и тези пари са много за такава услуга, ама все пак да сте сигурни че някой ще отдели повечко време да го направи като хората.

tsetsopetkov

PETKOMZ   ако можеш дай линк на схемата за модифициране на джойстик, аз имам правилния "жичкаджия"




tsetsopetkov

Цитат на: tsetsopetkov в 05 Октомври 2016 14:15:30
PETKOMZ   ако можеш дай линк на схемата за модифициране на джойстик, аз имам правилния "жичкаджия"
Извинявам се молбата е към NIXEL (станала е грешка от GSM-а)

petkomz

За джойстика как точно става не знам. Някъде по руските форуми го намирах, но в момента точно не знам къде беше. Ще потърся пак и ако го намеря ще ти дам линк.

tsetsopetkov

Мерси предварително, ще спестя към 120лв.

nixel

#56
Току що намерих това: https://www.boards.ie/b/thread/2057550178
И като се замисля, защо да буташ по платката на аудио джойстика, при условие че един резистор е 2-3 стотинки.
Сигурен съм че съм виждал снимка на използвани резистори от джойстика, а чак сега се замислям сериозно защо са го направили. Аз не виждам смисъл.

Намерих нещо, но едва ли ще ти свърши работа : https://www.drive2.ru/l/288230376153118254/
Много съм зле с руския, но май средното краче на джойстика е маса, а най-горното май не се ползва или нещо такова. Така нямаш допълнителни кабели, може би после се снаждат два кабела, не знам.

tsetsopetkov

Мерси Nixel, днес след работа ще се консултирам с електрика дали ще може да се справи

Ivan Velkov

#58
.

valsto

Цитат на: nixel в 06 Октомври 2016 01:06:25

Намерих нещо, но едва ли ще ти свърши работа : https://www.drive2.ru/l/288230376153118254/
Много съм зле с руския, но май средното краче на джойстика е маса, а най-горното май не се ползва или нещо такова. Така нямаш допълнителни кабели, може би после се снаждат два кабела, не знам.

Средното краче е минус - може да се ползва смело. Горното е за Войс контрола. Ако го нямаш- можеш да ползваш крачето спокойно.  Трябва да се сложи пин в куплунга- става от захранване на флопи. след това връзваш към бялата жица. Ако нямаш бяла (като мен) се прокарва жица го ГЕМа и там се връзва на 18 пин. Там също трябва да се сложи пин. Стана от нови пинове за нов куплунг от магазин за радио части...

Аз лично ползвах бутона за МОДЕ и го преработих за РЕСЕТ, понеже не го ползвах често, докато ресета- нон стоп :)  И монтирах още 3 бутона.  Пропуснах ОФФ, като напълно ненужен...